Het is even stil geweest rond OPPO

Gestart door Toni ( JVB Digital ), november 6, 2015, 11:47:08

Vorige topic - Volgende topic

Toni ( JVB Digital )

Het is even stil geweest rond OPPO

Onder de naam OPPO BDT-101CI is er een nieuwe bluray-transport op de markt en tevens direkt uit vooraad leverbaar.
De speler richt zicht louter op de weergave van optische schijfjes en mediabestanden vanaf usb- en netwerkbronnen.

OPPO heeft goed geluisterd naar haar klanten waardoor in deze speler de streaming apps achterwege zijn gelaten hetgeen de gebruikers interface erg overzichtelijk maakt.
De BDT-101CI kan met zo'n beetje alle schijfjes overweg als bluray, 3D-bluray, dvd, dvd audio, sacd en cd. Naast het afspelen van de optische schijfjes,
neemt ook de BDT-101CI ook de rol van mediaspeler op zich. Via de drie usb-poorten is er onder andere ondersteuning
voor de bestandsformaten AVCHD, MKV, AVI, MP4, WAV, FLAC etc.
Verder is het mogelijk om bestanden vanaf netwerkbronnen af te spelen Ook aan de weergave van audiocodecs voor films is gedacht.
Zo ondersteunt deze bluray-transport recente formaten als DTS:X en Dolby Atmos.

De speler is als gezegd vanaf vandaag uit vooraad leverbaar en heeft een prijs van € 549,00
Inclusief btw en gratis verzending

Voor de Proffesionele markt is er ook een OPPO BDT103CI met HdbaseT beschikbaar

JVB Team.

Kjelt

Hi Tony,
heb je al enig nieuws gehoord over een ultra hd (4k) bluray speler van Oppo?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Toni ( JVB Digital )

riwi

http://www.oppodigital.co.uk/ecommerce/product/oppo-bdt-101ci.aspx

Is de analoge uitgang optioneel? Of komt ie altijd met een 2 kanaals OF 8 kanaals uitgang?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: Kjelt op november  6, 2015, 11:51:51
Hi Tony,
heb je al enig nieuws gehoord over een ultra hd (4k) bluray speler van Oppo?

Helemaal niets over bekend. Ook wij horen pas op het laatste moment wat er onderweg is

Toni ( JVB Digital )

eduard

Het afspelen over netwerk is dit op basis van Shares of upnp.
Ik zou graag een nfs of smb Shares kunnen maken zodat er geen upnp server nodig is.

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: buizesmurf op november  6, 2015, 13:03:01
Ook leverbaar met darbee?

Nee er is maar 1 model

Opties zijn 2nd HDMI en 7.1 analog
Hiemnee komt dan de 2 ch audio te vervallen

buizesmurf

Citaat van: Toni ( JVB Digital ) op november  6, 2015, 13:05:27
Nee er is maar 1 model

Opties zijn 2nd HDMI en 7.1 analog
Hiemnee komt dan de 2 ch audio te vervallen

En is er een darbee versie gepland in de toekomst?

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: buizesmurf op november  6, 2015, 13:10:54
En is er een darbee versie gepland in de toekomst?

Nee dit is het instap model,
voor Darbee etc is er de 103D

riwi

Dus je moet hem zien in dezelfde reeks als de 103 en 105. Een instapper 101 waarbij je modulair allerlei opties wel op niet kan kiezen.
Ik denk dat deze software matig ook hetzelfde zal kunnen dan een 103 neem ik aan. Dwz dat de 101 wel van netwerk SMB shares kan lezen.

Lijkt me een goed idee van Oppo want voor veel mensen was de 103 al wel aan de dure kant.

Toni ( JVB Digital )

Helemaal juist was dat de insteek, eigenlijk voortkomend uit custom install markt in de USA.

ik vind het zelf een mooie speler.

rasman

Lijkt me zeker een mooie speler, prijstechnisch ook erg aantrekkelijk.

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen.  :)
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

rvissers

kan ie ook met gebalanceerd XLR uit ipv rca?

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: rvissers op november 11, 2015, 15:50:04
kan ie ook met gebalanceerd XLR uit ipv rca?

Het huzaren stukje van OPPO de BDP105D is de enige OPPO speler met Balanced XRL aan board
http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=809

De BDT-101CI is het instapmodel van OPPO en uitsluitend leverbaar met de onderstaande opties. 
* 2 e HDMI uitgang
* 7.1 analog (hiermee komt de 2 ch audio te vervallen)
* Met HDbaseT ( voor CI )

Verder uiteraard de BDP 103 modellen met de Vanity HD 103 van Audiopraise geinstalleerd.
http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=835

Willem

Beste Toni,

Wat zijn de meer prijzen van de verschillende opties?

Ik ben zelf nieuwsgierig naar de prijs van een regiovrije en multi-zone vrije versie met een 2e HDMI uitgang.

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: Willem op november 15, 2015, 12:27:55
Beste Toni,

Wat zijn de meer prijzen van de verschillende opties?

Ik ben zelf nieuwsgierig naar de prijs van een regiovrije en multi-zone vrije versie met een 2e HDMI uitgang.

Groet Willem.

Hallo Willem

2e HDMI €99,00
7 channel € 99,00
Multizone € 99,00

We kunnen de speler met 2e HDMI + Regiovrij kit ( tijdelijk) aanbieden voor  €668,00 inclusief BTW en gratis verzending
Dat  is dus slechts € 119,00 voor de 2e HDMI + Multizone kit.
Link toegevoegd op 16-11
http://www.jvbdigital.com/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=855

williams

Speel deze oppo alle bestanden af over het netwerk .
Bly ray (iso ) mkv enz ?
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

riwi

Citaat van: williams op november 15, 2015, 18:45:19
Speel deze oppo alle bestanden af over het netwerk .
Bly ray (iso ) mkv enz ?

Volgens mij hetzelfde als de 103 en 105. Dus ik zeker geen iso files van netwerk of usb. En BDMV folders zul je moeten patchen met een tooltje.

williams

Citeer
Volgens mij hetzelfde als de 103 en 105. Dus ik zeker geen iso files van netwerk of usb. En BDMV folders zul je moeten patchen met een tooltje

Dan zie ik hier geen upgrade in voor mezelf .
Ik speel nu met de bdp93
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

paaj

Waarom zou iemand een 101 met modificaties willen als een 103 met 2 x HDMI en 7 kanaals uitvoer al bestaat? Gek product en veel goedkoper is het ook niet.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

MechanicalAnimal

Misschien een upgrade voor mij.

Ik kijk naar de Marantz UD7007, die past mooi bij mijn PM11S3 namelijk.

is er al een review van deze Oppo te vinden?

De UD heeft XLR wat mij goed uitkomt omdat ik dan weer een RCA-ingang vrij heb. Er zit helaas geen digitale ingang op de PM11S3.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis