230V~ DC Blokker + Verdeeldoos

Gestart door Kingpin, september 30, 2015, 00:39:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GOOS88

* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Aangezien er in mijn vriendenkring niemand een krimptang heeft met een maat 16 zal ik er toch 1 moeten aanschaffen.
Zat te denken om dan maar gelijk van klein naar 16 te gaan zodat ik er nog wat aan heb.

Heeft iemand ervaring met de volgende 2 tangen en welke de betere is?





De eerste is een doorvoer en de 2e een vooringang.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

#128
Ik heb de bovenste maar dan de hexavorm typenr 975314  ipb de vierkante vorm typenr 975304 en die bevalt uitstekend.
Er is net een nieuwe uitgekomen die (uit mijn hoofd) tot 10mm2 kan en de oudere worden nu gedumpt met 40% korting ofzo.
Ik heb de mijne destijds bij Amazon.de gekocht , daar zitten duitse bedrijven die via hen doorverkopen.

Verschil tussen de krimptangen is de uiteindelijke vorm, als je de simpele hebt met twee bekken dan krijg je een platte vorm,
die jij laat zien met vier bekken krijg je een vierkante vorm en de zeshoek krijg je een bijna ronde vorm zodat die heel makkelijk in bv Wago klemmen kan worden gestoken, terwijl je bv bij de platte soms iets met de hand weer moet bijvormen.

zie plaatje die heb ik een jaar geleden gekocht, deze gaat tot 6mm2 wat ongeveer 98% van mijn gebruik van adereindhulzen afdekt. Eenmaal gebruikt wil je niets anders meer  ;)
Edit: zie op amazon dat de nieuwe 10mm2 versie nu ook voor 115.- te koop is.

Kjelt

#129
Let op deze gaan dus niet tot 16mm2 !!!

En de oude 975304 gaat ook niet tot 16mm2 dus let goed op dat je de nieuwe koopt.

Kingpin

Citaat van: Kjelt op november 16, 2015, 13:17:49
Ik heb de bovenste maar dan de hexavorm ipb de vierkante vorm en die bevalt uitstekend.
Er is net een nieuwe uitgekomen die (uit mijn hoofd) tot 10mm2 kan en de oudere worden nu gedumpt met 40% korting ofzo.
Ik heb de mijne destijds bij Amazon.de gekocht , daar zitten duitse bedrijven die via hen doorverkopen.
Zal even typenr opzoeken.

Verschil tussen de krimptangen is de uiteindelijke vorm, als je de simpele hebt met twee bekken dan krijg je een platte vorm,
die jij laat zien met vier bekken krijg je een vierkante vorm en de zeshoek krijg je een bijna ronde vorm zodat die heel makkelijk in bv Wago klemmen kan worden gestoken, terwijl je bv bij de platte soms iets met de hand weer moet bijvormen.

Edit: zie plaatje die heb ik een jaar geleden gekocht, deze gaat tot 6mm2 wat ongeveer 98% van mijn gebruik van adereindhulzen afdekt. Eenmaal gebruikt wil je niets anders meer  ;)
Bedankt voor je antwoord !
Beide gaan van 0.08mm2 t/m 10mm2 en een aparte stand voor 16mm2
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Roeland

Mooi werk!!!

Wanneer kunnen we bestellen?  ;D

Kingpin

Citaat van: Roeland op november 16, 2015, 19:17:32
Mooi werk!!!
Bedankt
Citaat
Wanneer kunnen we bestellen?  ;D
Tja, dat gaat voor een verdeeldoos wel in de papieren lopen.
Nee dit wordt een eenmalig project.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

De stappenboren en de krimptang zijn besteld ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#134
In de tussentijd moest ik eerst wachten op een bestelling die niet goed was gegaan.
Het frezen met de stappenboor ging niet echt lekker met mijn kolomboormachine dus m'n neef heeft het verder afgemaakt.
Wat een kracht komt er op zo'n grote stappenboor zeg, had ik niet gedacht.











Rest nu nog de zekering automaat en dubbelpolige switch te plaatsen in de achterwand, die moet ik nog bestellen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

GOOS88

Citaat van: Kingpin op november 29, 2015, 15:27:20
In de tussentijd moest ik eerst wachten op een bestelling die niet goed was gegaan.
Het frezen met de stappenboor ging niet echt lekker met mijn kolomboormachine dus m'n neef heeft het verder afgemaakt.
Wat een kracht komt er op zo'n grote stappenboor zeg, had ik niet gedacht.











Rest nu nog de zekering automaat en dubbelpolige switch te plaatsen in de achterwand, die moet ik nog bestellen.

Nice! Strak werk!
Wat voor een type outlets gebruik je? Zien er goed uit.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Witalik

Citaat van: Kjelt op november 16, 2015, 13:17:49
Ik heb de bovenste maar dan de hexavorm typenr 975314  ipb de vierkante vorm typenr 975304 en die bevalt uitstekend.
Er is net een nieuwe uitgekomen die (uit mijn hoofd) tot 10mm2 kan en de oudere worden nu gedumpt met 40% korting ofzo.
Ik heb de mijne destijds bij Amazon.de gekocht , daar zitten duitse bedrijven die via hen doorverkopen.

Verschil tussen de krimptangen is de uiteindelijke vorm, als je de simpele hebt met twee bekken dan krijg je een platte vorm,
die jij laat zien met vier bekken krijg je een vierkante vorm en de zeshoek krijg je een bijna ronde vorm zodat die heel makkelijk in bv Wago klemmen kan worden gestoken, terwijl je bv bij de platte soms iets met de hand weer moet bijvormen.

zie plaatje die heb ik een jaar geleden gekocht, deze gaat tot 6mm2 wat ongeveer 98% van mijn gebruik van adereindhulzen afdekt. Eenmaal gebruikt wil je niets anders meer  ;)
Edit: zie op amazon dat de nieuwe 10mm2 versie nu ook voor 115.- te koop is.

Ik ben persoonlijk juist totaal geen fan van die 6 kantige tangen. Past meestal rot in de klemmen en het pakt ook minder oppervlak van het contact vind ik.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Kjelt

Citaat van: Kingpin op november 29, 2015, 15:27:20
In de tussentijd moest ik eerst wachten op een bestelling die niet goed was gegaan.
Het frezen met de stappenboor ging niet echt lekker met mijn kolomboormachine dus m'n neef heeft het verder afgemaakt.
Wat een kracht komt er op zo'n grote stappenboor zeg, had ik niet gedacht.
Ziet er goed uit hoor erg netjes  :thumbs-up:

Citaat van: Witalik op november 29, 2015, 16:21:15
Ik ben persoonlijk juist totaal geen fan van die 6 kantige tangen. Past meestal rot in de klemmen en het pakt ook minder oppervlak van het contact vind ik.
Smaken verschillen, wat voor diameter draad en klemmen gebruik je dan? Ik gebruik het meeste 0,25 t/m 1,00mm2 en soms 2,5 mm2 meestal gebruik ik Wago en Weidmuller klemmen zowel PCB als DINrail montage en deze klemmen allemaal prima terwijl ze met de tweezijdige tangen soms niet eens passen omdat ze plat dikker zijn dan de diameter die de klem toestaat.

Witalik

Dat is best knap als de draad+ader huls voor die diameter klem is gemaakt toch ?  ;D   Maar ook omdat die 6 kant maar minder oppervlak heb op de klem als 2 hoekig zeg maar, ben ik er niet zo'n fan van. Heb het dan ook over bewegend equipment (stack kranen)

Voor thuis zou ik de draden gewoon kaal aangestript in een klem zetten als het niet direct met een schroef op de draad komt, want dan splijt je hem als het ware.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

erik s.

Citaat van: Witalik op december  1, 2015, 10:40:30
Dat is best knap als de draad+ader huls voor die diameter klem is gemaakt toch ?  ;D   Maar ook omdat die 6 kant maar minder oppervlak heb op de klem als 2 hoekig zeg maar, ben ik er niet zo'n fan van. Heb het dan ook over bewegend equipment (stack kranen)

Voor thuis zou ik de draden gewoon kaal aangestript in een klem zetten als het niet direct met een schroef op de draad komt, want dan splijt je hem als het ware.
In de vaste installatie is dat niet toegestaan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kjelt

#140
Citaat van: Witalik op december  1, 2015, 10:40:30
Maar ook omdat die 6 kant maar minder oppervlak heb op de klem als 2 hoekig zeg maar, ben ik er niet zo'n fan van.
Die begrijp ik niet tenzij je een te dunne kabel neemt voor de desbetreffende aderhuls.
In principe is een aderhuls bedoeld om 0,0 ruimte over te laten tussen de huls en de kabel na persen. Het extra speling druk je eruit door het persen.
Na het persen dient er dan ook geen enkele ruimte meer over te zijn, de aderhuls en de kabel zijn 1 geheel geworden. Dus maakt dat in principe niet uit of je nu 2,4 of 6 hoekig perst. Wat wel uitmaakt is de uiteindelijke vorm van de aderhuls die is plat, vierkant of zeshoekig. Daarbij is het voor een aantal klemmen bij mij in de praktijk gebleken dat de platte niet meer past, dan zou ik een grotere klem moeten gebruiken dan noodzakelijk.

Zie voor foto bv: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=153812.msg2845897#msg2845897

Witalik

Je we praten langs elkaar heen  :hehe:  Ik bedoel dat de het aderhulsje dat in de klem komt waar je hem aansluit zeg maar. Een platte kant heeft meer effectief oppervlakte wat contact maakt het hetgeen waar je hem op aansluit. Aan zo'n zeskant zit dan minder tenzij je hem zo strak aan zou draaien dat deze vervormd naar dat geen waar je hem in aansluit.

Dus niet ader naar ader hulsje , dit pers je immers inderdaad strak met de tang.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Kingpin

Heb de tang op het werk ff getest met wat ferrules, ongekend wat een sterke verbinding.
Je kan trekken wat je wilt maar de aders blijven in de ferruler, je trekt nog eerder de mantel eraf dan de ferruler van de draden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

Citaat van: Witalik op december  1, 2015, 14:48:53
Je we praten langs elkaar heen  :hehe:  Ik bedoel dat de het aderhulsje dat in de klem komt waar je hem aansluit zeg maar. Een platte kant heeft meer effectief oppervlakte wat contact maakt het hetgeen waar je hem op aansluit. Aan zo'n zeskant zit dan minder tenzij je hem zo strak aan zou draaien dat deze vervormd naar dat geen waar je hem in aansluit.

Dus niet ader naar ader hulsje , dit pers je immers inderdaad strak met de tang.
De meeste klemmen zullen gemaakt zijn voor massief draad, dat is gewoonlijk rond.
De zeskant persing komt daar dichter bij in de buurt dan een platte persing.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

#144
We lopen tegen het eind. De sterbedrading zit aan elkaar. Alle draden (6x 2,5mm2) pasten net in de 16mm huls.
De klemtang doet z'n werk voortreffelijk, ongelofelijk wat vast.



Gehele las nog eens met verlijmde krimp omhult



Het geheel is wel een stug kabelboom(pje) geworden.

De meeste verdeelbozen die ik zie zitten alle draden er gewoon los in.
Heb al wat geprobeerd met klemmen maar het mooist qua bevestiging/plaatsing is om de boom wat hoger te plaatsen, dan zitten ook alle draden goed,

Is het nog verplicht om deze vast te zetten, of volstaat opvullen in dempingsmateriaal ook voldoende (zit wel het mooist moet ik zeggen)?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

Ik isoleer de adereindhuls van de sterren door de krimpkous flink uit te laten steken, dan het uitstekende deel omvouwen en dan weer krimpkous over het geheel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

Citaat van: erik s. op december 10, 2015, 23:55:52
Ik isoleer de adereindhuls van de sterren door de krimpkous flink uit te laten steken, dan het uitstekende deel omvouwen en dan weer krimpkous over het geheel.
Ja bij mij zit er 2 laags gewone krimpkous over de adereindhuls en het geheel nog eens in een echt dikke (lijkt wel een regenpijp als je 'm besteld) verlijmde krimpkous, geheel zit muurvast, dat gaat echt niet meer los.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

gezien het totale gewicht van de bedrading zou ik de ster vast zetten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

Citaat van: erik s. op december 11, 2015, 08:25:19
gezien het totale gewicht van de bedrading zou ik de ster vast zetten.
Ik heb de kabelboom erin hangen maar moet zeggen dat de 5 kabels naar de wcd het geheel al op de plaats houden.
Vanaf de ster naar het filterblok loopt nu bovenlangs en wordt straks ondersteunt door dempend materiaal, dus ik denk niet dat ik dit nog eens extra ga vastzetten, alles zit al muurvast zoals het nu is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#149


Let even niet op de hoeveelheid schuim, gaat even om wat testen.

De 5 kabels liggen in een soort boog naar de grond omdat de bevestigingen aan de onderkant zitten.
Hierdoor ligt alles al strak en kan ik alleen de aanvoerkabel naar de ster naar rechts buigen, de ingegoten las is erg stug.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack