Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

Vorige topic - Volgende topic

treky22

Moet je speakers eigenlijk inspelen?
Zo nee, oké.
Zo ja, hoe doe je dat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Lucky.L

Citaat van: treky22 op maart  4, 2017, 04:17:24
Moet je speakers eigenlijk inspelen?
Zo ja, hoe doe je dat?

Muziek opzetten ! ;)
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

yorkie13

GPO

Sinds vorige week heb ik mijn achter speakers opgehaald bij Marcel; de RP-250F !!  :devil: :devil:

Ik moet zeggen dat het het surround beeld enorm goed gedaan heeft. De luidspreker set vormt echt een mooie surround bubble nu. En wat gaan de RP-250F laag zeg (net zoals de RP-260F natuurlijk, maar ik had niet verwacht dat ze solide output tot 30 hz hadden)!!

Foto's:

O0
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

jvanhambelgium

Als ze zo in de hoek staan natuurlijk is wat corner-gain snel meegenomen en gaan ze ongetwijfeld flink laag  :colgate: :colgate:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

yorkie13

Ook maar de RP250f als surrounds besteld  8)

Eens kijken wat dit doet t.o.v. De RP250S dipool surrounds.

1 setje RB51 gaat de markt in.

GOOS88

Citaat van: GPO op maart  4, 2017, 12:01:24
Sinds vorige week heb ik mijn achter speakers opgehaald bij Marcel; de RP-250F !!  :devil: :devil:

Ik moet zeggen dat het het surround beeld enorm goed gedaan heeft. De luidspreker set vormt echt een mooie surround bubble nu. En wat gaan de RP-250F laag zeg (net zoals de RP-260F natuurlijk, maar ik had niet verwacht dat ze solide output tot 30 hz hadden)!!

Foto's:

O0

Dikke surrounds  8)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

GOOS88

Citaat van: HcHifi.nl op februari 21, 2017, 19:05:32
Kan ook, krijg deze week nog een setje RF7 mk1 in zwart (nieuwstaat met dozen) binnen
Ook een optie  :)

edit : RF7 zijn inmiddels al gereserveerd

Ben er heel blij mee  :laugh: !

Het zijn wel grote joekels   :D

jvanhambelgium

Citaat van: GOOS88 op maart  5, 2017, 20:59:27
Ben er heel blij mee  :laugh: !

Het zijn wel grote joekels   :D

Mijn RF7-II's gaan hier nog niet snel de deur uit...
Het zijn serieuze doodskistjes qua afmetingen, maar de sound ... ohh de sound ...  :headbanging: :popcorn: :D :D

flakkees

Citaat van: jvanhambelgium op maart  5, 2017, 21:29:03
Het zijn serieuze doodskistjes qua afmetingen, maar de sound ... ohh de sound ...  :headbanging: :popcorn: :D :D
herkenbaar , dat heb ik met mijn rf-83
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

GOOS88

Citaat van: jvanhambelgium op maart  5, 2017, 21:29:03

Was een klein beetje bang dat het laag iets teveel van het goede zou worden omdat ik van 1x8" naar 2x10" ga, maar geheel onterecht, laag van de rf7's is echt retestrak zeg   :headbanging:

jvanhambelgium

Citaat van: GOOS88 op maart  6, 2017, 22:20:19
Was een klein beetje bang dat het laag iets teveel van het goede zou worden omdat ik van 1x8" naar 2x10" ga, maar geheel onterecht, laag van de rf7's is echt retestrak zeg   :headbanging:

Alles hangt van plaatsing af natuurlijk. Een speaker van dit formaat (en bass-reflex principe) wil je niet echt in een hoek drummen ... want dan gaat het wel iets teveel van goede worden...
Mijn staan sowieso bijna 1.5m van een wand af (afstand achterwand niet hetzelfde als afstand tot zijkant, verhouding zoals "golden ratio")

GOOS88

Citaat van: jvanhambelgium op maart  6, 2017, 22:25:16
Alles hangt van plaatsing af natuurlijk. Een speaker van dit formaat (en bass-reflex principe) wil je niet echt in een hoek drummen ... want dan gaat het wel iets teveel van goede worden...
Mijn staan sowieso bijna 1.5m van een wand af (afstand achterwand niet hetzelfde als afstand tot zijkant, verhouding zoals "golden ratio")

Ben ik mij van bewust ;)

Punt is meer dat het karakter van het laag van de rf7's gewoon "strak" is, in lijn met het karakter van de RB75's, zocht wat meer diepgang, en niet zozeer een vettere bass.

Ook 1vd van de redenen dat ik niet voor de rp280f ben gegaan, lees geregeld terug dat deze meer / een dikkere bass geven, iets minder strak als de rf7's. Niet om ze af te kraken, zal een kwestie van smaak zijn

dynam1ke

Hallo!

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op subjes voor een multisub opstelling (2 stuks, om te beginnen) om mijn bas wat uniformer te krijgen in de ruimte. Mijn doel is niet earth-shaking bass (is wel leuk natuurlijk), maar eerder zo compact mogelijke onopvallende subs die zo geplaatst en EQ'ed worden dat de dalletjes worden weggewerkt. Op het moment voornamelijk voor muziek die op een verscheidenheid van plekken in de ruimte wordt geluisterd. Vandaar dat ik het uniformer wil maken, want nu heb ik op 1 plek goede bas. Ik ben mijzelf al in andere topicjes aan het verdiepen wat betreft het uniformer krijgen, maar hier zou ik willen vragen naar de specifieke subjes die ik zou kunnen gebruiken. Ik heb namelijk gezien dat de kleinere Klipsch subjes echt heel gunstig geprijsd zijn.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld de R-10SW of de R-110SW? Het verschil tussen deze twee is dat de 110 meer vermogen heeft en de reflex poort aan de voorkant heeft in plaats van achter. Hebben deze een groot verschil in performance? Wat denken jullie van deze subs voor mijn beoogde gebruik?
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

MLCinema

Citaat van: dynam1ke op maart  7, 2017, 21:15:45
Hallo!

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op subjes voor een multisub opstelling (2 stuks, om te beginnen) om mijn bas wat uniformer te krijgen in de ruimte. Mijn doel is niet earth-shaking bass (is wel leuk natuurlijk), maar eerder zo compact mogelijke onopvallende subs die zo geplaatst en EQ'ed worden dat de dalletjes worden weggewerkt. Op het moment voornamelijk voor muziek die op een verscheidenheid van plekken in de ruimte wordt geluisterd. Vandaar dat ik het uniformer wil maken, want nu heb ik op 1 plek goede bas. Ik ben mijzelf al in andere topicjes aan het verdiepen wat betreft het uniformer krijgen, maar hier zou ik willen vragen naar de specifieke subjes die ik zou kunnen gebruiken. Ik heb namelijk gezien dat de kleinere Klipsch subjes echt heel gunstig geprijsd zijn.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld de R-10SW of de R-110SW? Het verschil tussen deze twee is dat de 110 meer vermogen heeft en de reflex poort aan de voorkant heeft in plaats van achter. Hebben deze een groot verschil in performance? Wat denken jullie van deze subs voor mijn beoogde gebruik?

Er staat een R110 in de markt voor een gunstig bedrag. Ik heb de r110 gehoord in een ruimte van 7 bij 4, die wist hij aardig te vullen met laag. Hoe groot is je ruimte?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

dynam1ke

Citaat van: Kamidioblitz op maart  8, 2017, 06:55:07
Er staat een R110 in de markt voor een gunstig bedrag. Ik heb de r110 gehoord in een ruimte van 7 bij 4, die wist hij aardig te vullen met laag. Hoe groot is je ruimte?

Ongeveer 10 bij 4 met een hap eruit. Maar dat is de hele woonkamer. De zithoek met stereo is slechts een gedeelte ervan. Zie eventueel mijn recent gemaakte akoestiek topicje voor een plattegrondje. En ik wil er dus meerdere. Ik check de markt even, thanks!
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

MLCinema

Citaat van: dynam1ke op maart  8, 2017, 08:05:50
Ongeveer 10 bij 4 met een hap eruit. Maar dat is de hele woonkamer. De zithoek met stereo is slechts een gedeelte ervan. Zie eventueel mijn recent gemaakte akoestiek topicje voor een plattegrondje. En ik wil er dus meerdere. Ik check de markt even, thanks!

Ik gebruik zelf 2 subs in een ruimte van 3.30 bij 5.95. Voldoende druk op alle vier de luisterplekken in de ruimte.

Zag al dat je er twee wilde. Vandaar ook de suggestie van de sub in de markt. Volgens mij is dat ook de betere van de twee. Je hebt een r12wd gehad toch? De Klipsch R112 is misschien ook nog een idee in een dual opstelling. Of vind je die te groot?

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

dynam1ke

Citaat van: Kamidioblitz op maart  8, 2017, 08:18:03
Ik gebruik zelf 2 subs in een ruimte van 3.30 bij 5.95. Voldoende druk op alle vier de luisterplekken in de ruimte.

Zag al dat je er twee wilde. Vandaar ook de suggestie van de sub in de markt. Volgens mij is dat ook de betere van de twee. Je hebt een r12wd gehad toch? De Klipsch R112 is misschien ook nog een idee in een dual opstelling. Of vind je die te groot?

Ja nice, ik zag het in je sig. Ik kan geloven dat 2x 15inch voldoende druk levert in die ruimte  8)

Ik heb inderdaad een RW12 gehad in mijn HT-tijd. Heerlijk ding, maar vond ik al een vrij gigantisch ding. Niet helemaal wat ik in gedachte had om een paartje zo onopvallend mogelijk in het interieur te verwerken  :P

MLCinema

Citaat van: dynam1ke op maart  8, 2017, 08:24:36
Ja nice, ik zag het in je sig. Ik kan geloven dat 2x 15inch voldoende druk levert in die ruimte  8)

Ik heb inderdaad een RW12 gehad in mijn HT-tijd. Heerlijk ding, maar vond ik al een vrij gigantisch ding. Niet helemaal wat ik in gedachte had om een paartje zo onopvallend mogelijk in het interieur te verwerken  :P

Eigenlijk is mijn hele HT verslaving begonnen door jou slaapkamer opstelling met de Hitachi pjtx100. Man wat was ik jaloers. 

Ik zou neigen naar dual r110. Die vind ik optisch ook iets mooier.

dynam1ke

Citaat van: Kamidioblitz op maart  8, 2017, 08:29:21
Eigenlijk is mijn hele HT verslaving begonnen door jou slaapkamer opstelling met de Hitachi pjtx100. Man wat was ik jaloers. 

Ik zou neigen naar dual r110. Die vind ik optisch ook iets mooier.

Even wachten hoor  ;D. Kennen we elkaar al van XBW (graaf graaf in geheugen...)?

Ik heb een informerend PM'etje gestuurd naar de verkoper.

MLCinema

Citaat van: dynam1ke op maart  8, 2017, 08:39:12
Even wachten hoor  ;D. Kennen we elkaar al van XBW (graaf graaf in geheugen...)?

Ik heb een informerend PM'etje gestuurd naar de verkoper.

Ja, klopt. Alleen ben ik daar nooit super actief geweest en heb ik een andere profielnaam.

R112 is niet heel veel groter btw[emoji6].

sparda

Ik had gehoopt vandaag al de nieuwe towers in de leefruimte op te kunnen stellen, maar er lijkt precies het een en ander fout te lopen bij de verdeler.  :nopompom:Zal nog even op droog zaad mogen zitten.
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

treky22

Gisteren naar Marcel gereden. Bank plat, dak open, eentje uit de verpakking moeten halen, ingeladen, dak weer dicht. Thuis op dezelfde manier er weer uit. Anders ging het echt niet passen, damn.
Maar ze staan!!
Klipsch RP-280F. Wow wat een formaat. Vandaag en morgen eens uitgebreid gaan testen.

MLCinema

Ziet er goed uit! Wel enorm grote speakers zeg! Zouden hier ook niet misstaan...

treky22

Thanks. Ik heb ook nog even gekeken naar de formaten van de 112SW, RP-250S en de RP440/450C.
Dit voor de toekomstige aankopen 😆
Niet op dit moment.

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk