Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: GPO op juni 17, 2016, 19:20:51
Waarom staat er 'predicted spl' bij? Dit zijn curves die je gemeten hebt toch?

Wel ontzettend rechte curve (geen smoothing neem ik aan)... bijna onmogelijk in de meeste kamers.. :)
Dat viel mij ook op,wilde het net vragen.
Maar dan is dit een voorspelde uitkomst toch,geen real spl meting.

Citaat van: Raymond187 op juni 17, 2016, 15:15:41
ahaaaa...hhhmmm dan wordt het wel interessant. Gesloten voor films vind ik helemaal niks. Ook niet de velodyntjes.

Gonne give it some thoughts  :popcorn:
Velodyne vooral de spl1200 bv word al veel te vroeg afgekapt in het laag,beveiliging tegen overbelasting van de juist zo gevaarlijke tonen.

Ik hoop dat je binnenkort nog eens tijd hebt om naar je oude tv te komen kijken.
Zou ik wel leuk vinden.
:coffee:  :music: & :popcorn: daarna.

GOOS88

Citaat van: morca op juni 17, 2016, 21:05:28
Dat viel mij ook op,wilde het net vragen.
Maar dan is dit een voorspelde uitkomst toch,geen real spl meting.
Velodyne vooral de spl1200 bv word al veel te vroeg afgekapt in het laag,beveiliging tegen overbelasting van de juist zo gevaarlijke tonen.

Ik hoop dat je binnenkort nog eens tijd hebt om naar je oude tv te komen kijken.
Zou ik wel leuk vinden.
:coffee:  :music: & :popcorn: daarna.

De predicted SPL curve veranderd alleen als je filters gaat maken en toepassen (in het EQ menu van REW) bij de daadwerkelijke meting.
Doe je dat niet, dan zijn de curves in SPL tab en predicted SPL tab gelijk.

Moet jij toch weten als sub koning. ;)

Hier nog een keer de ADSY meting (in juiste tab) + subs afzonderlijk. (Totale curve is met 120hz lowpass aan)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

GPO

Citaat van: GOOS88 op juni 17, 2016, 20:53:23

Goed gezien.
Het zijn de gemeten waarden, ik zat in het predicted SPL scherm van  het overlays menu toen ik de snapshots maakte, ipv het SPL scherm.

Geen smoothing.

Dedicated ruimte  ;)

Ruimte zwaar gedempt, basstraps in hoeken, verlaagd plafond in de nok. 6 panelen van 10cm dik.

Weinig aan EQ nodig om de boel vlak te trekken. Maar mijn voorkeur gaat naar handmatige housecurve en ADSY helemaal uit, zoals laatste plaatje. Klinkt strak, en gruwelijke impact zo [emoji317]
Housecurve rulez. Ik heb hem zelf ook ingesteld met de minidsp. Adsy staat hier al half jaar uit... :)

Maar hele mooie curve hoor. Zal idd wel gaaf klinken!
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

morca

Citaat van: GOOS88 op juni 17, 2016, 21:21:17
De predicted SPL curve veranderd alleen als je filters gaat maken en toepassen (in het EQ menu van REW) bij de daadwerkelijke meting.
Doe je dat niet, dan zijn de curves in SPL tab en predicted SPL tab gelijk.

Moet jij toch weten als sub koning. ;)

Hier nog een keer de ADSY meting (in juiste tab) + subs afzonderlijk. (Totale curve is met 120hz lowpass aan)
Nee ik weet ook niet alles van REW,vandaar dat er meerdere mensen met mij dat topic runnen waar ik goed mee kan ,en die een grote aanvulling zijn.

Dus vandaag heb jij mij weer wat geleerd  :thumbs-up:

De subkoning is staaled met zijn monsterlijke 18 inch sub,s denk ik  :clapping:
Het zal je buurman maar zijn ......
Zat ik vaak een bakkie bij hem te doen denk ik  :music:

Mijn complimenten mbt je spl meting.
Zoals al eerder aangegeven ,onder 40 hz iets liften zal je filmsensatie helemaal helemaal te gek maken vermoed ik.

Hoe ziet de waterfall / reflectiemeting eruit ?

GOOS88

Citaat van: morca op juni 17, 2016, 22:31:46
Nee ik weet ook niet alles van REW,vandaar dat er meerdere mensen met mij dat topic runnen waar ik goed mee kan ,en die een grote aanvulling zijn.

Dus vandaag heb jij mij weer wat geleerd  :thumbs-up:

De subkoning is staaled met zijn monsterlijke 18 inch sub,s denk ik  :clapping:
Het zal je buurman maar zijn ......
Zat ik vaak een bakkie bij hem te doen denk ik  :music:

Mijn complimenten mbt je spl meting.
Zoals al eerder aangegeven ,onder 40 hz iets liften zal je filmsensatie helemaal helemaal te gek maken vermoed ik.

Hoe ziet de waterfall / reflectiemeting eruit ?

18" subs, damn, word tijd dat Klipsch de R-118SW gaat leveren  8)
Zou mooi zijn als je buurman zulke subs heeft, dan word de hobby begrepen en is er wederzijds begrip voor subwoofergeweld overlast :tounge:

Waterfall sub alleen (iets luider gemeten +-90dB), en front rechts crossover op 80Hz (+-75dB).

Ejorne

Dat zijn strakke metingen.  :thumbs-up:

Hoe groot is de afstand van de meet/luisterplek tot de sub?
En hoe groot is de kamer ongeveer?

morca

Dat is idd strak GOOS !!!
Ed ze monsters hebben ook nog eens een x max  van ik dacht 38 mm one way.
En dan het ontwerp/formaat nog  dat zorgt voor echtveel geweld.  :headbanging:

Raymond187

Sinds gisteren de SVS PB12 geruild tegen een Klipsch R-115. Moet nog inmeten en afstellen. Hopelijk speelt deze wat beter, maar ik verwacht niet gek veel verschil.

GOOS88

Citaat van: Ejorne op juni 21, 2016, 01:14:20
Dat zijn strakke metingen.  :thumbs-up:

Hoe groot is de afstand van de meet/luisterplek tot de sub?
En hoe groot is de kamer ongeveer?

Thanks!

Ongeveer 3m van subs tot luisterplek, subs staan op +- 1/4 en 3/4 van de muur opgesteld.

Ruimte meet 4.40 x 5.20, zolder met hoge nok (3m70 dacht ik), houten vloer. Van de nok is dan ook 1 grote basstrap gemaakt. speakers staan langs de brede muur opgesteld.

GOOS88

Citaat van: morca op juni 21, 2016, 05:29:29
Dat is idd strak GOOS !!!
Ed ze monsters hebben ook nog eens een x max  van ik dacht 38 mm one way.
En dan het ontwerp/formaat nog  dat zorgt voor echtveel geweld.  :headbanging:

Geen gebrek aan geweld idd  :D beesten zijn 't

Ejorne

Citaat van: GOOS88 op juni 21, 2016, 09:57:08
Thanks!

Ongeveer 3m van subs tot luisterplek, subs staan op +- 1/4 en 3/4 van de muur opgesteld.

Ruimte meet 4.40 x 5.20, zolder met hoge nok (3m70 dacht ik), houten vloer. Van de nok is dan ook 1 grote basstrap gemaakt. speakers staan langs de brede muur opgesteld.

Goed gebruik gemaakt van de nok. Perfecte basstrap methode blijkt uit de metingen.   :thumbs-up:

Staaled

Citaat van: GOOS88 op juni 21, 2016, 10:07:05
Geen gebrek aan geweld idd  :D beesten zijn 't
Maar jouw respons is zonder meer strakker. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: GOOS88 op juni 21, 2016, 09:57:08
Thanks!

Ah wacht dat heb ik eerder iemand zien doen die hier lid is,niel dacht ik.
Dat blijkt dus erg goed te werken want jullie metingen lijken opelkaar.

Dat is een goeie tip om toe te voegen aan het meettopic misschien........

GPO

Citaat van: Raymond187 op juni 21, 2016, 09:38:59
Sinds gisteren de SVS PB12 geruild tegen een Klipsch R-115. Moet nog inmeten en afstellen. Hopelijk speelt deze wat beter, maar ik verwacht niet gek veel verschil.
Ben benieuwd naar je ervaringen!
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

morca

Citaat van: Raymond187 op juni 21, 2016, 09:38:59
12 tov 15 zou een berg verschil moeten geven .
Of arc dempt dit teveel net inmeten.
Of de sub is anders ontworpen.

Maar goed je woont dichtbij,zodra ik weer mag rijden kom ik eens luisteren,en als hij niet veel toevoegt tov die 12 inch even pielen aan je settings ,als je dat goed vind  ;D

GOOS88

Citaat van: morca op juni 21, 2016, 16:23:19
Ah wacht dat heb ik eerder iemand zien doen die hier lid is,niel dacht ik.
Dat blijkt dus erg goed te werken want jullie metingen lijken opelkaar.

Dat is een goeie tip om toe te voegen aan het meettopic misschien........

Werkt idd goed, zal eens kijken of ik nog metingen van voor en na het plaatsen van de bastrap kan vinden.

RonG

Ik heb ongeveer dezelfde situatie, ruimte alsook subs en de nok als bastrap heb ik ooit overwogen maar vond het achteraf niet nodig. De meting gedaan door GPO laat ook zien dat het m.i. niet nodig is.

Zal het wanneer ik het wel doe weer verbeteren?

GOOS88

Citaat van: RonG op juni 22, 2016, 09:30:37
Ik heb ongeveer dezelfde situatie, ruimte alsook subs en de nok als bastrap heb ik ooit overwogen maar vond het achteraf niet nodig. De meting gedaan door GPO laat ook zien dat het m.i. niet nodig is.

Zal het wanneer ik het wel doe weer verbeteren?

In het laag kan je niet teveel dempen, kwaad doen zal het zeker niet, maar of het nodig is?
Heb je een plaatje van de waterfall?

RonG

GOOS88

Citaat van: RonG op juni 22, 2016, 13:13:24

Ziet er nu al top uit :thumbs-up: echt nodig is de basstrap niet maar het zal zeker nóg beter worden.

GPO

Citaat van: GOOS88 op juni 22, 2016, 22:01:57
Ziet er nu al top uit :thumbs-up: echt nodig is de basstrap niet maar het zal zeker nóg beter worden.
Basstrap? Voor welke piek dan?

Die resonantie onder de 20 hz kan best de vloer zijn en als je die al zou willen dempen dan gaat dat niet lukken met basstraps..... zulke diepe frequenties eisen enorme basstraps en die passen niet op zn zolder.... hahaha.

RonG

Citaat van: GPO op juni 22, 2016, 22:57:56

Die resonantie onder de 20 hz kan best de vloer zijn en als je die al zou willen dempen dan gaat dat niet lukken met basstraps..... zulke diepe frequenties eisen enorme basstraps en die passen niet op zn zolder.... hahaha.

Kwam toevallig ter sprake, in de nok een basstrap., een verlaagd plafond met daarin dempingsmateriaal.

Niet dat ik het doe, ben uiterst tevreden zo :)

morca

Citaat van: GPO op juni 22, 2016, 22:57:56

Minder reflectie,s.....het gaat niet over een piek in de spl.

GOOS88