Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VincentG

#175
Ik zou wellicht ook nog de hele boel bij mij een kwartslag kunnen draaien. TV / fronts voor het raam. Bipoles als side surrounds en dan twee bookshelfs als rears (en van 5.1 naar 7.1 gaan).  Is dan alleen nog even kijken of dat echt praktisch is. :)

PS: Als ik de bank vrij dicht tegen de muur zet, met bipole surrounds aan de muur, zit ik dan niet te dicht op de speakers? Zeker als je op de hoek zit, zit je met je hoofd bijna voor 1 van de speakers, wat me verre van ideaal lijkt. Bookshelfs zou je nog iets verder van de bank kunnen zetten.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

GOOS88

Citaat van: VincentG op september  2, 2015, 20:53:01
Ik zou wellicht ook nog de hele boel bij mij een kwartslag kunnen draaien. TV / fronts voor het raam. Bipoles als side surrounds en dan twee bookshelfs als rears (en van 5.1 naar 7.1 gaan).  Is dan alleen nog even kijken of dat echt praktisch is. :)

PS: Als ik de bank vrij dicht tegen de muur zet, met bipole surrounds aan de muur, zit ik dan niet te dicht op de speakers? Zeker als je op de hoek zit, zit je met je hoofd bijna voor 1 van de speakers, wat me verre van ideaal lijkt. Bookshelfs zou je nog iets verder van de bank kunnen zetten.

Je kunt de bipole speakers ook iets hoger hangen?, heb ze zelf +- 60cm boven oorhoogte hangen. Klinkt ook ruimtelijker.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

noot87

Tegen de muur zitten is niet zo goed voor het geluid, krijg je booom bassen. Het geluid moet eigenlijk beetje weg kunnen. Ik denk dat je daarvan meer last krijgt dan dicht op speakers zitten.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

H&C Hifi

Citaat van: noot87 op september  3, 2015, 14:07:53
Tegen de muur zitten is niet zo goed voor het geluid, krijg je booom bassen. Het geluid moet eigenlijk beetje weg kunnen. Ik denk dat je daarvan meer last krijgt dan dicht op speakers zitten.

Voor de surroundspeakers is dat geen probleem, worden meestal toch op 80hz gecrossed.
Ik zou ze gewoon wat hoger aan de muur hangen zoals goos88 ook heeft, gaat zeker een goed resultaat geven.

morca

Ik denk dat hij bedoelt dat de fronts en sub aan de overzijde staan en die dat veroorzaken.
En dan zo op de overliggende muur een waas van bas legt,waar je dan inzit.

GOOS88

Citaat van: HcHifi.nl op september  3, 2015, 14:11:25
Voor de surroundspeakers is dat geen probleem, worden meestal toch op 80hz gecrossed.
Ik zou ze gewoon wat hoger aan de muur hangen zoals goos88 ook heeft, gaat zeker een goed resultaat geven.

Heb ze hier ook gecrossed op 80hz. 60Hz zou ook nog kunnen. Incl roomgain doen ze nog netjes mee tm 60Hz  :thumbs-up:(gemeten met Umik1)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

GOOS88

Citaat van: morca op september  3, 2015, 14:14:28
Ik denk dat hij bedoelt dat de fronts en sub aan de overzijde staan en die dat veroorzaken.
En dan zo op de overliggende muur een waas van bas legt,waar je dan inzit.

Probeer zelf meestal  +- 1m afstand van de achtermuur te houden. Heb wel een dedicated ht ruimte, in de woonkamer is dat vaak wat lastiger te realiseren (ruimte, waf etc). Maar met de bank strak tegen de muur zijn ook gewoon goede resultaten te behalen.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

morca

Citaat van: GOOS88 op september  3, 2015, 15:15:01
Probeer zelf meestal  +- 1m afstand van de achtermuur te houden. Heb wel een dedicated ht ruimte, in de woonkamer is dat vaak wat lastiger te realiseren (ruimte, waf etc). Maar met de bank strak tegen de muur zijn ook gewoon goede resultaten te behalen.
Die meter probeer ik ook aan te houden.
Ivm geen waf is dat ook gelukt.

Bij een kennis moest het wel zo ,toeval is dat hij wel van wat extra bas houd en het zo juist goed vind.  ;D

VincentG

#183
Fronts kunnen wat makkelijker van de muur af, al ga ik 1 meter niet redden. Maar goed, met kleiner maatje speakers en subs zal dat denk ook minder problemen geven.
Bank kan ook iets van de muur af, maar weet nog niet hoe veel. Surrounds hoger aan de muur hangen is ook een optie. Is er ergens info over de hoogte die je dan moet aanhouden? Vaak zie je enkel de hoek van speakers (en dan mbt bookshelfs ipv bipoles).

Hoeveel gewicht kan zo een center aan (440c of 450c), als ik m'n tv erop wil zetten? Heb nog een 37" hdReady tv en die weegt toch wel wat meer dan recente fHD / LED / oLED tv's. Mogelijk dat de TV aan de muur gehangen gaat worden overigens.

Kan nog weinig vinden over wandmontage. Is er een passende beugel voor, of is een flinke bout voldoende? Welke maar heb je dan nodig, aangezien je het met 1 keyhole moet doen. En dan zit je nog met de bekabeling, die niet gekneld moet worden...
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

GOOS88

Citaat van: VincentG op september  3, 2015, 15:50:37
Fronts kunnen wat makkelijker van de muur af, al ga ik 1 meter niet redden. Maar goed, met kleiner maatje speakers en subs zal dat denk ook minder problemen geven.
Bank kan ook iets van de muur af, maar weet nog niet hoe veel. Surrounds hoger aan de muur hangen is ook een optie. Is er ergens info over de hoogte die je dan moet aanhouden? Vaak zie je enkel de hoek van speakers (en dan mbt bookshelfs ipv bipoles).

Hoeveel gewicht kan zo een center aan (440c of 450c), als ik m'n tv erop wil zetten? Heb nog een 37" hdReady tv en die weegt toch wel wat meer dan recente fHD / LED / oLED tv's. Mogelijk dat de TV aan de muur gehangen gaat worden overigens.

Kan nog weinig vinden over wandmontage. Is er een passende beugel voor, of is een flinke bout voldoende? Welke maar heb je dan nodig, aangezien je het met 1 keyhole moet doen. En dan zit je nog met de bekabeling, die niet gekneld moet worden...

De handleiding zegt +- 60 cm boven oorhoogte, heb dat zelf ook en dat  bevalt goed, maar heb
niet hoger/lager geprobeerd.

Een TV van pakweg 20kg bovenop een van die 2 centers mag geen probleem zijn denk ik.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Richard70…

Wil je de center aan de muur hangen en dan de tv er op?
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

GOOS88

Citaat van: rdebruin op september  3, 2015, 16:22:24
Wil je de center aan de muur hangen en dan de tv er op?

Hij doelt op de surrounds volgens mij, de center heeft geen keyhole aan de achterkant.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

VincentG

Surrounds (bij keuze bipoles) komen dan inderdaad aan de muur.

Center komt gewoon op tv meubel te liggen. Aangezien de center best groot is, zal de tv op de center komen te staan. Moet nog even kijken of ik tv aan de muur ga hangen. Of dat ik dat pas doe als ik op den duur voor een nieuwe tv ga.

@GOOS88: Hoe ziet jouw wandbevestiging eruit voor de surrounds als ik vragen mag?
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

H&C Hifi

Die centers zijn zo stevig dat je erop kunt staan, tv erop is geen punt.

Met de TV aan de muur bevestigd zul je zeker een strakkere afwerking krijgen, vind ik zelf veel mooier ogen.

GOOS88

Citaat van: VincentG op september  3, 2015, 16:46:02
Surrounds (bij keuze bipoles) komen dan inderdaad aan de muur.

Center komt gewoon op tv meubel te liggen. Aangezien de center best groot is, zal de tv op de center komen te staan. Moet nog even kijken of ik tv aan de muur ga hangen. Of dat ik dat pas doe als ik op den duur voor een nieuwe tv ga.

@GOOS88: Hoe ziet jouw wandbevestiging eruit voor de surrounds als ik vragen mag?

Ik heb ze gewoon aan 1 schroef (en plug) opgehangen, wel in een harde muur. Er zitten ook 4 rubberen doppen bij de speakers. Als je deze op de achterkant plakt kun je speakers mooi vastklemmen(als je de schroef diep genoeg in de muur draait)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

VincentG

#190
Vandaag langsgeweest en de rit was het waard.
Aangenaam verrast door de Klipsch.
Wordt binnenkort 2x de 250f bestellen en 2x 240s als surrounds. Qua center ben ik er nog niet over uit. 450c is wel echt huge en misschien wel wat te veel van het goede, voor mijn ruimte en in combinatie met de andere speakers.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

GOOS88

Citaat van: VincentG op september  5, 2015, 16:28:16
Vandaag langsgeweest en de rit was het waard.
Aangenaam verrast door de Klipsch.
Wordt binnenkort 2x de 250f bestellen en 2x 240s als surrounds. Qua center ben ik er nog niet over uit. 450c is wel echt huge en misschien wel wat te veel van het goede, voor mijn ruimte en in combinatie met de andere speakers.

Gewoon voor de 450c gaan ;D Ga je geen spijt van krijgen. Grootte ben je zo aan gewend.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

rkwinkel

Hoe verhoudt zich de rf 7 ii tot de nieuwe speakers van Klipsch ?

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jvanhambelgium

Citaat van: rkwinkel op september  6, 2015, 11:36:40
Hoe verhoudt zich de rf 7 ii tot de nieuwe speakers van Klipsch ?

Een goede vraag ;-)
Alhoewel ik ook die nieuwe reeks nog niet heb mogen horen is de RF7-II toch nog wel een tikkeltje apart tov pakweg een RP280F (de RP250F laat ik buiten beschouwing).

Er zijn op de US Kipsch fora hierover ook wat discussies te vinden, maar de rode draad blijkt toch dat de RF7-II nog steeds een trap hoger zit. De nieuwe reeksen zijn dan ook niet gemaakt als "vervanging" van de "MK2" Reference Series (vb RF7-II / RF7-MK2)
Er zijn daar verschillende gebruikers die alle reeksen (getest) hebben.

Ik ga in ieder geval mijn RF7-II's / RC64-II en RF62-II's nog niet snel de deur uit doen ...  :worship:





HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

rkwinkel


VincentG

#196
Vandaag wat nieuwe meubels gekocht/besteld. Volgende week keuze proberen te maken voor nieuwe bank. En dan kijken wat er over blijft om wel of niet gelijk een sub te bestellen (12").

En dan nog eens kijken qua receiver. Wachten op de 5010, of kijken of ik nog een stap hoger kan, of een Denon alternatief...

Edit:
Op de Klipsch site staan bij de RP-250 en RP-260 bundels de 440c als center. Neig ook naar deze. Ben bang dat de 450 too much is, in combinatie met de 'kleine' 250f en 240s. Is immers geen dedicated HT ruimte waar het in komt. Marcel eens om advies vragen.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

GOOS88

Citaat van: VincentG op september  6, 2015, 17:48:59
Vandaag wat nieuwe meubels gekocht/besteld. Volgende week keuze proberen te maken voor nieuwe bank. En dan kijken wat er over blijft om wel of niet gelijk een sub te bestellen (12").

En dan nog eens kijken qua receiver. Wachten op de 5010, of kijken of ik nog een stap hoger kan, of een Denon alternatief...

Edit:
Op de Klipsch site staan bij de RP-250 en RP-260 bundels de 440c als center. Neig ook naar deze. Ben bang dat de 450 too much is, in combinatie met de 'kleine' 250f en 240s. Is immers geen dedicated HT ruimte waar het in komt. Marcel eens om advies vragen.

Geen probleem hier, match juist perfect. Woofers en hoorns zijn dezelfde maat. De center klinkt niet dikker of voller dan de 250f's. Denk dat het grootste verschil is dat de 450c verder doorloopt in het laag en het allemaal iets "gemakkelijker" weergeeft.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

VincentG

#198
Ok.

450c it is.

Surrounds 240s of 250s en fronts 250f of 260f. Sub denk 12".
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

jeffaudio

ik zit te twijfelen om de r115 sw te verkopen...
hij is mij eigenlijk iets te groot voor in mijn ruimte(3,50x3,70)
Denk dat een 12`` ook wel volstaat.

twijfeltwijfeltwijfel...
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer