Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

holco

Eerder $700 oftewel een kleine €600
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Het gaat hard met sommige prijzen.

Maar een hobby mag geld kosten; in het licht van de aanschafprijs van veel apparatuur zal betreffende bedrag niet onoverkomelijk zijn voor de meesten en wanneer men dan de presentatie en prestatie van Roon prevaleert boven andere app's is het toch een goede uitgave.

Maar zoals aangegeven; ik heb het er niet voor over, de meerwaarde ontgaat mij geheel, mede in het licht van gratis software/app's versus Roon a €600

Citaat van: holco op juli 16, 2021, 13:09:34
Eerder $700 oftewel een kleine €600
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Ik gebruik het al een tijd en had het nog voor de oude prijs, dacht iets van €425.
Heb er voor 600 euro lol van dus da's €175 winst [emoji23]

Maar alle gekheid op een stokje, vandaag  nog eens uitgebreid vergeleken met Upnp/DLNA via Bubblepnp en MConnect. Geluidskwaliteit is hier identiek, dus dat is geen punt. Verder is het ieders eigen keus qua mogelijkheden en dergelijke.

Sorry voor het kapen van je draadje Mario [emoji4]
Maar weer OT....

Peerless Monster

#3128
Citaat van: Rob_Dingen op juli 15, 2021, 21:33:51
En niet te vergeten dat Roon klankmatig niet de beste optie is.
Wel de mooiste qua interface.

Ook al in vergelijking met de laatste software Rob? Want ik weet dat je destijds met Ronald wat hebt vergeleken.
Ik merk in mijn Roon ook dat de verschillen ook weer niet mals zijn met de vorige versies.
Dus ook daar wordt echt wel in bijgeschaafd heb ik het idee.

Qua software word je daar wel blij van, maar soms ook niet. Ik vind het vaak bijvoorbeeld erg traag.
Ik heb nu overigens een Jitter bug gekocht en dat helpt ook echt weer enorm. Zeker in het laag is het samen met het midden flink opgeleukt qua definitie, waardoor je ook meer upfront gaat en meer ruimtelijkheid creëert.

Is dat ook wat voor jou Mario?
Ik heb een Sonic Frontiers UltraJitterbug gekocht.
https://www.canuckaudiomart.com/details/649735127-sonic-frontiers-ultra-jitter-bug/

Die van mij is alleen maar compatible met 16 bit signalen (met Qobuz muzieklijsten) soms niet handig, maar fuck dat komt echt een klein beetje meer in de buurt van lekker dat analoge/vloeiende geluid.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rob_Dingen

Heb toevallig afgelopen maandag nog geprobeerd.
Maar het verschil is toch best wel duidelijk hoorbaar bij mij tussen Roon en Jplay.
Qua interface geen discussie daar steekt Roon met kop en schouders uit boven de rest.
Ik gebruik Roon gewoon maar bij serieuze luister sessies ga ik toch terug naar Jplay.

Peerless Monster

Citaat van: Rob_Dingen op juli 16, 2021, 14:05:38
Heb toevallig afgelopen maandag nog geprobeerd.
Maar het verschil is toch best wel duidelijk hoorbaar bij mij tussen Roon en Jplay.
Qua interface geen discussie daar steekt Roon met kop en schouders uit boven de rest.
Ik gebruik Roon gewoon maar bij serieuze luister sessies ga ik toch terug naar Jplay.

Of misschien is Jplay gewoon heel erg goed. ;).
Bizar dat daar dan zoveel verschil in zit.
Thnx Rob.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

holco

Geen probleem Rene  :coffee:

Citaat van: AudioEnZo op juli 16, 2021, 13:26:16
Ik gebruik het al een tijd en had het nog voor de oude prijs, dacht iets van €425.
Heb er voor 600 euro lol van dus da's €175 winst [emoji23]

Maar alle gekheid op een stokje, vandaag  nog eens uitgebreid vergeleken met Upnp/DLNA via Bubblepnp en MConnect. Geluidskwaliteit is hier identiek, dus dat is geen punt. Verder is het ieders eigen keus qua mogelijkheden en dergelijke.

Sorry voor het kapen van je draadje Mario [emoji4]
Maar weer OT....
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

#3132
Gewoon de onovertroffen LMS gebruiken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

Geen idee Peerless, nooit in verdiept.

Die voeding's upgrade van hoer-wege misschien wel, maar eerst maar eens kijken of ik daar ervaringen van kan vinden.

Citaat van: Peerless Monster op juli 16, 2021, 13:30:21

Is dat ook wat voor jou Mario?
Ik heb een Sonic Frontiers UltraJitterbug gekocht.
https://www.canuckaudiomart.com/details/649735127-sonic-frontiers-ultra-jitter-bug/

Die van mij is alleen maar compatible met 16 bit signalen (met Qobuz muzieklijsten) soms niet handig, maar fuck dat komt echt een klein beetje meer in de buurt van lekker dat analoge/vloeiende geluid.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Iemand hier misschien die ervaring heeft met de voeding's upgrade van hoer-wege voor de G1?

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Leeuwarden

Nee, kennelijk niet zo populair op het HT forum. Op het Auralic forum is er wel het een en ander over te vinden.

holco

Ik heb al wat topics gevonden, allemaal positieve reacties vwb de voeding's upgrade.

Citaat van: Leeuwarden op juli 16, 2021, 17:22:19
Nee, kennelijk niet zo populair op het HT forum. Op het Auralic forum is er wel het een en ander over te vinden.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rob_Dingen

Hoi,

Als ik de voedingen bekijk heeft de voeding van hoer-wege veel betere componenten gebruikt als het origineel.

Rob

holco

Denk ook wel dat ik hem laat komen, goede voedingen is key met audio.

Citaat van: Rob_Dingen op juli 16, 2021, 21:49:58
Hoi,

Als ik de voedingen bekijk heeft de voeding van hoer-wege veel betere componenten gebruikt als het origineel.

Rob
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Leeuwarden

Leuk! Ben benieuwd...

Xander32

Idem! Maar zoals je al aangeeft, slechte ervaringen heb ik er niet over gelezen.

Zelf begin ik er niet aan, ondanks dat het plug and play schijnt te zijn. Je dient toch de kast van de Aries open te trekken, waarmee ook direct alle garantie vervalt.

Citaat van: Leeuwarden op juli 17, 2021, 04:25:56
Leuk! Ben benieuwd...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Hij ziet er wel uit als nieuw, maar dat ist tie nie, heb hem ook voor de zekerheid open geschroefd (aard van het beestje), hij zou er maar al in zitten ;)


Citaat van: Xander32 op juli 17, 2021, 07:24:27
Idem! Maar zoals je al aangeeft, slechte ervaringen heb ik er niet over gelezen.

Zelf begin ik er niet aan, ondanks dat het plug and play schijnt te zijn. Je dient toch de kast van de Aries open te trekken, waarmee ook direct alle garantie vervalt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Dan had de vorige eigenaar dat jou vast verteld, het lijkt mij een mooie upgrade welke je zeker niet gaat verzwijgen. Of er moeten multiple voorgaande eigenaren zijn geweest  ::)

Citaat van: holco op juli 17, 2021, 09:04:59
Hij ziet er wel uit als nieuw, maar dat ist tie nie, heb hem ook voor de zekerheid open geschroefd (aard van het beestje), hij zou er maar al in zitten ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Lijkt mij ook wel, maar nu ben ik zeker en kon meteen inschatten wat de wissel in zou houden.

De hoer-wege PSU is iig besteld en er is een v.d Hul USB Ultimate kabel onderweg.

Citaat van: Xander32 op juli 17, 2021, 12:17:46
Dan had de vorige eigenaar dat jou vast verteld, het lijkt mij een mooie upgrade welke je zeker niet gaat verzwijgen. Of er moeten multiple voorgaande eigenaren zijn geweest  ::)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

... als de module veel verschil geeft dan is het wellicht in de toekomst, wanneer de garantie van mijn Aries is verlopen, ook nog een optie. Maar hier klinkt het al zo ongelofeloos goed 😄

Citaat van: holco op juli 17, 2021, 12:47:45
Lijkt mij ook wel, maar nu ben ik zeker en kon meteen inschatten wat de wissel in zou houden.

De hoer-wege PSU is iig besteld en er is een v.d Hul USB Ultimate kabel onderweg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Dat geloof ik zomaar Xander  ;D

Zelf ben ik ook erg tevreden met hoe mijn installatie nu klinkt, de Aries G1 geeft nu voornamelijk een optische en softwarematige upgrade tov de Raspian, de G1 is wel een fractie muzikaler (minder klinisch) maar dat verschil is niet zo heel groot, daarentegen is de wissel met de Elac Jet 5 tweeters echt een hele grote stap vooruit geweest :inlove:

Nu maar afwachten wat de UPS en USB Ultimate kabel gaan brengen.

Citaat van: Xander32 op juli 17, 2021, 13:22:20
Maar hier klinkt het al zo ongelofeloos goed 😄
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vergeerr72

Citaat van: holco op juli 17, 2021, 14:05:40
Dat geloof ik zomaar Xander  ;D

Zelf ben ik ook erg tevreden met hoe mijn installatie nu klinkt, de Aries G1 geeft nu voornamelijk een optische en softwarematige upgrade tov de Raspian, de G1 is wel een fractie muzikaler (minder klinisch) maar dat verschil is niet zo heel groot, daarentegen is de wissel met de Elac Jet 5 tweeters echt een hele grote stap vooruit geweest :inlove:

Nu maar afwachten wat de UPS en USB Ultimate kabel gaan brengen.
De verschillen in geluidskwaliteit zijn maar miniem begrijp ik.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

holco

Klopt, maar dat is dan wel gerelateerd aan de Jet-5 tweeters upgrade en nieuwe filters.

Citaat van: vergeerr72 op juli 17, 2021, 20:57:28
De verschillen in geluidskwaliteit zijn maar miniem begrijp ik.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Vandaag de vd Hul Ultimate usb kabel ontvangen, ik was wat sceptisch en dacht dat de Supra usb 2.0 meer dan prima zou zijn, fout dus!!
De Ultimate doet het op alle fronten duidelijk beter, money well spent  ;D

Morgen komt de hoer-wege voeding binnen voor de Auralic, hier verwacht ik juist veel van en hopelijk pakt dat ook zo uit.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

De hoer-wege voeding zit erin, piece of cake (als er behoefte aan is zal ik wel wat foto's plaatsen) qua omwissel.

Tja dan de vraag wat brengt het?
Veel dus!! diepte, breedte, pinpoint, definitie in het laag mid en hoog, alles neemt toe, en dan bedoel ik ook duidelijk waarneembaar!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.