Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

holco

Echt hè  ;D

Citaat van: morca op juni  8, 2020, 19:35:03
Mooi Mario :inlove:
Daar moet je wel plexi glas op maken vind ik ::)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Ik heb alle vertrouwen in de keuzes die Kingwa van Audio-GD maakt :tounge:

The power caps and signal coupling caps are all premium grade SOLEN film capacitors. The vacuum valves chosen are selected based on best combination of different types and models We have over 15 years' experience designing and building vacuum vale amplifiers. We do not advise users to change or replace components even if they have good DIY skills to preserve best match on musical and precise performance.

Citaat van: Contour op juni  8, 2020, 19:38:20
Voor mensen met upgrade drang wel een crime, tig condensatoren en 10 buisjes, zet daar maar eens NOS Mullard of Telefunken in, en dat na een paar jaar weer opnieuw...  :laugh:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

#2577
Leuk verhaaltje maar hoe je het went of keert, echt premium spul heeft een prijskaartje dat zich niet laat combineren met de verkoopprijs van deze voorversterker, ik vind die erg laag gezien de grote hoeveelheid componenten/materiaal inzet. De componenten zullen ongetwijfeld zijn uitgezocht op beste prijs/kwaliteit verhouding, maar ik zou het wel eens willen horen, verschil Solen versus Mundorf. In mijn Lua buizen cd-speler was het een enorm verschil toen ik de Wima MKP's verving door Mundorf silver/gold.

holco

Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt? maar als jij denkt dat het normaal zo zou moeten zijn dat er voor €1000 (inkoop) aan condensatoren in een apparaat van €2250 moet zitten ben je echt verre van realistisch, maar wellicht kan je het tegendeel aantonen, dus kom maar op.

Citaat van: Contour op juni  8, 2020, 20:28:05
Leuk verhaaltje maar hoe je het went of keert, echt premium spul heeft een prijskaartje dat zich niet laat combineren met de verkoopprijs van deze voorversterker, ik vind die erg laag gezien de grote hoeveelheid componenten/materiaal inzet. De componenten zullen ongetwijfeld zijn uitgezocht op beste prijs/kwaliteit verhouding, maar ik zou het wel eens willen horen, verschil Solen versus Mundorf.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Volgens mij zeggen we hetzelfde, de echt dure jongens zoals Mundorf SGO zijn veel te duur voor een versterker in deze prijsklasse, zou het ding voor 20.000 euro over de toonbank gaan dan is het mogelijk een ander verhaal. Maar dan nog, de materiaal inzet in deze GD is enorm, dan mag het per component niet teveel kosten anders maak je er geen winst mee.

Gr. Walter

holco

Walter, misschien moet je dan wat tactischer worden in je reacties  ;)

Juist Audio-GD is een bedrijf wat héél veel Bang for the Buck levert, en dan melden dat er rommel aan condensatoren in zit is dus niet tactisch, zeker niet als deze persoon net met trots meldt wat hij aangeschaft heeft.

En zelfs in een Karma speaker van €45.000,00 moet je nog een extra van tig €1000 neertellen als je het beste filter wil hebben.

Citaat van: Contour op juni  8, 2020, 20:46:45
Volgens mij zeggen we hetzelfde, de echt dure jongens zoals Mundorf SGO zijn veel te duur voor een versterker in deze prijsklasse, zou het ding voor 20.000 euro over de toonbank gaan dan is het mogelijk een ander verhaal. Maar dan nog, de materiaal inzet in deze GD is enorm, dan mag het per component niet teveel kosten anders maak je er geen winst mee.

Gr. Walter
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Als iemand zo'n fiber netwerkje wil uitproberen binnen zijn zet voor weinig? de hele set staat op MP ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Citaat van: holco op juni 13, 2020, 10:35:23
Als iemand zo'n fiber netwerkje wil uitproberen binnen zijn zet voor weinig? de hele set staat op MP ;)

Ik vond het verschil naar fiber ook niet zo groot. Maar een Meraki MS 220 8p switch vlak voor je streamer gaf wel een boost, zeker met een goede netwerkkabel erop hier. Ook nog verschil tussen cat6 en fiber - aangesloten op de Meraki - gecheckt, maar dat was een héél klein verschil. Als je heel goed gaat luisteren in het voordeel van fiber. Kostte mij 4 tientjes extra en voor de gemoedsrust vond ik het dat wel waard.

De Meraki kun je voor zo'n 100,- kopen 2e hands
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Het was een uitstapje die ik normaal gesproken niet snel doe omdat ik redelijk sceptisch ben voor dit soort upgrades, door mijn broer en ik was er blind iig geen winst (of verlies) te horen, resumé ik laat het hierbij.

Binnenkort komt mijn Audio-GD vacuum XLR, iets waar ik veel meer van verwacht  ;D

Citaat van: brt op juni 21, 2020, 13:44:06
Ik vond het verschil naar fiber ook niet zo groot. Maar een Meraki MS 220 8p switch vlak voor je streamer gaf wel een boost, zeker met een goede netwerkkabel erop hier. Ook nog verschil tussen cat6 en fiber - aangesloten op de Meraki - gecheckt, maar dat was een héél klein verschil. Als je heel goed gaat luisteren in het voordeel van fiber. Kostte mij 4 tientjes extra en voor de gemoedsrust vond ik het dat wel waard.

De Meraki kun je voor zo'n 100,- kopen 2e hands
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Ja daar ben ik ook heel erg benieuwd naar.
Heb er Jos ook over gesproken, die geeft aan dat het verschil tussen rca en xlr vooral handig als je veel power nodig hebt. De rca schijnt ook ietsje warmer te klinken.

Ik ga proberen er ook eentje te beluisteren. Neem ik mijn Purifi en dac mee en dan ben ik erg benieuwd!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Als de vacuum eenmaal ingespeeld is hier wil ik je ook wel een luister sessie aanbieden, ik heb weliswaar geen Purifi versterkers maar het zal met NCore ook wel een goede indruk geven.

 
Citaat van: brt op juni 21, 2020, 20:06:40
Ja daar ben ik ook heel erg benieuwd naar.
Heb er Jos ook over gesproken, die geeft aan dat het verschil tussen rca en xlr vooral handig als je veel power nodig hebt. De rca schijnt ook ietsje warmer te klinken.

Ik ga proberen er ook eentje te beluisteren. Neem ik mijn Purifi en dac mee en dan ben ik erg benieuwd!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Citaat van: holco op juni 21, 2020, 20:23:53
Als de vacuum eenmaal ingespeeld is hier wil ik je ook wel een luister sessie aanbieden, ik heb weliswaar geen Purifi versterkers maar het zal met NCore ook wel een goede indruk geven.



Dat is zeker leuk om eens te doen!
Ik kan de Purifi ook meenemen, mocht je dat willen. Maar dat zien we tzt wel.
Geef maar een seintje als je zo ver bent tegen die tijd oké?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3


holco

Doen we ;D

Enkel dat meenemen van je Purifi versterkers heeft weinig zin, ik stuur mijn speakers namelijk actief aan dmv de Hypex NCore FA254 FusionAmp's.

Citaat van: brt op juni 22, 2020, 16:55:51
Dat is zeker leuk om eens te doen!
Ik kan de Purifi ook meenemen, mocht je dat willen. Maar dat zien we tzt wel.
Geef maar een seintje als je zo ver bent tegen die tijd oké?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo


holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo



holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Citaat van: holco op juni 22, 2020, 20:27:43
Doen we ;D

Enkel dat meenemen van je Purifi versterkers heeft weinig zin, ik stuur mijn speakers namelijk actief aan dmv de Hypex NCore FA254 FusionAmp's.

Maar dan nog zouden we mijn RME Adi 2 als pre kunnen inzetten toch? En daarmee vergelijken tov de Audio GD...
Ik krijg trouwens ws. na mijn vakantie ook een Master 1 thuis om te luisteren (de niet-buizen). Kijken wat het uberhaupt doet. Jos (van Magna) denk dat als de ss variant al te weinig doet het ook geen zin heeft de buizen te proberen. Hij zegt dat het verschil er wel is, maar wel klein en het daarmee een goede indruk geeft van wat een Audio GD als pre in mijn set zou doen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Ik heb even gekeken, maar die Adi2 heeft zo te zien geen XLR inputs, aangezien bij mij alles op XLR aangesloten is missen we dan mijn Audio-GD R8 DAC met de Mano Ultra streamer daarvoor.

Vreemd....Bij mij waren de verschillen juist groot in positieve zin toen ik van een Audio-GD NOS-11 (Pre,DAC,Head-Amp) overstapte naar de huidige Master-1 Pre, volgens Jos mag ik de volgende verschillen verwachten met de Vacuum XLR,

De Master 1 Vacuum heeft een "vetter" middengebied en ook het hoog is sprookjesachtig waar de standaard master 1 nog wat "ruw" kan zijn.
Anderzijds is de Master 1 in het laag rete strak, zo strak krijg je een buis niet. Het laag is iets ronder en daarmee minder strak.
Een ander groot verschil is dat je de Master 1 solid state ongenadig ver op kan draaien. Geen vervorming.
De Master 1 Vacuum doet het fabelachtig op luisterniveau. Wil je echt snoeihard spelen, dan kan dat, maar het blijft niet zo strak als de M1 solid state.


Als alles goed gaat zou mijn Master-1 Vacuum XLR deze week nog vanuit China naar hier moeten vertrekken, nog een krappe 2 weken geduld dus.

Citaat van: brt op juni 29, 2020, 22:33:17
Maar dan nog zouden we mijn RME Adi 2 als pre kunnen inzetten toch? En daarmee vergelijken tov de Audio GD...
Ik krijg trouwens ws. na mijn vakantie ook een Master 1 thuis om te luisteren (de niet-buizen). Kijken wat het uberhaupt doet. Jos (van Magna) denk dat als de ss variant al te weinig doet het ook geen zin heeft de buizen te proberen. Hij zegt dat het verschil er wel is, maar wel klein en het daarmee een goede indruk geeft van wat een Audio GD als pre in mijn set zou doen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Citaat van: holco op juni 29, 2020, 23:14:27
Ik heb even gekeken, maar die Adi2 heeft zo te zien geen XLR inputs, aangezien bij mij alles op XLR aangesloten is missen we dan mijn Audio-GD R8 DAC met de Mano Ultra streamer daarvoor.

Vreemd....Bij mij waren de verschillen juist groot in positieve zin toen ik van een Audio-GD NOS-11 (Pre,DAC,Head-Amp) overstapte naar de huidige Master-1 Pre, volgens Jos mag ik de volgende verschillen verwachten met de Vacuum XLR,

De Master 1 Vacuum heeft een "vetter" middengebied en ook het hoog is sprookjesachtig waar de standaard master 1 nog wat "ruw" kan zijn.
Anderzijds is de Master 1 in het laag rete strak, zo strak krijg je een buis niet. Het laag is iets ronder en daarmee minder strak.
Een ander groot verschil is dat je de Master 1 solid state ongenadig ver op kan draaien. Geen vervorming.
De Master 1 Vacuum doet het fabelachtig op luisterniveau. Wil je echt snoeihard spelen, dan kan dat, maar het blijft niet zo strak als de M1 solid state.


Als alles goed gaat zou mijn Master-1 Vacuum XLR deze week nog vanuit China naar hier moeten vertrekken, nog een krappe 2 weken geduld dus.
Dat kan alleen de RME ADI2 Pro [FS [R]]. Die heeft zowel RCA als XLR analoog in en uit en diverse digitale in en uitgangen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Citaat van: holco op juni 29, 2020, 23:14:27
Vreemd....Bij mij waren de verschillen juist groot in positieve zin toen ik van een Audio-GD NOS-11 (Pre,DAC,Head-Amp) overstapte naar de huidige Master-1 Pre, volgens Jos mag ik de volgende verschillen verwachten met de Vacuum XLR,

De Master 1 Vacuum heeft een "vetter" middengebied en ook het hoog is sprookjesachtig waar de standaard master 1 nog wat "ruw" kan zijn.
Anderzijds is de Master 1 in het laag rete strak, zo strak krijg je een buis niet. Het laag is iets ronder en daarmee minder strak.
Een ander groot verschil is dat je de Master 1 solid state ongenadig ver op kan draaien. Geen vervorming.
De Master 1 Vacuum doet het fabelachtig op luisterniveau. Wil je echt snoeihard spelen, dan kan dat, maar het blijft niet zo strak als de M1 solid state.


Als alles goed gaat zou mijn Master-1 Vacuum XLR deze week nog vanuit China naar hier moeten vertrekken, nog een krappe 2 weken geduld dus.

Ik denk dat Jos wel hetzelfde bedoelt hoor. Hij heeft alleen geen Vacuum tube op voorraad en om een indruk te krijgen van de Master pre serie, dacht hij dat daarom de ss ook al vast wel een indicatie kan geven. Meer onder het mom van: als dat (al) niet goed werkt in je set, dan hoef je de Vacuum ook niet te proberen.

Hij omschreef de verschillen bij mij als volgt:
Mijn ervaring met de Master 1 solid state en de buizenversterker is dat ze niet heel ver uit elkaar liggen.
Waar de Master 1 solid state ongenadig diep en strak in het laag doorgaat wint de buizen voortrap in het hoog.
Maar, het zijn best subtiele verschillen. Openheid, transparantie, ruimtelijkheid is nagenoeg hetzelfde.


Komt wel redelijk op hetzelfde neer dus..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Ben benieuwd wat je van de Master-1 gaat vinden, zeker gezien de (niet de minste) buizen pre's die je recentelijk uitgeprobeerd hebt.


Citaat van: brt op juni 30, 2020, 09:20:34
Ik denk dat Jos wel hetzelfde bedoelt hoor. Hij heeft alleen geen Vacuum tube op voorraad en om een indruk te krijgen van de Master pre serie, dacht hij dat daarom de ss ook al vast wel een indicatie kan geven. Meer onder het mom van: als dat (al) niet goed werkt in je set, dan hoef je de Vacuum ook niet te proberen.

Hij omschreef de verschillen bij mij als volgt:
Mijn ervaring met de Master 1 solid state en de buizenversterker is dat ze niet heel ver uit elkaar liggen.
Waar de Master 1 solid state ongenadig diep en strak in het laag doorgaat wint de buizen voortrap in het hoog.
Maar, het zijn best subtiele verschillen. Openheid, transparantie, ruimtelijkheid is nagenoeg hetzelfde.


Komt wel redelijk op hetzelfde neer dus..
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Citaat van: holco op juni 30, 2020, 09:50:33
Ben benieuwd wat je van de Master-1 gaat vinden, zeker gezien de (niet de minste) buizen pre's die je recentelijk uitgeprobeerd hebt.

Ik ben ook benieuwd. Vond het vooral opvallend dat ik de Manley nauwelijks een verbetering vond. Het gaat waarschijnlijk ook - of zelfs met name - om de match met versterker en speakers. Maar ja, de Audio GD kost wel 1/4e van de Line Magnetic die ik gehoord heb, dus of ik hetzelfde niveau mag verwachten...

Maar begrijp ik dat jij de Master 1 ook nog niet gehoord hebt? Als Jos aangeeft wat je mag gaan verwachten?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3