Kat van speaker afhouden.

Gestart door PRJK, april 11, 2015, 09:45:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

flakkees

''Slaan word geassocieerd met agressie maar dat hoeft niet zo te zijn.''

die onthoud ik effe  ;D ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Citaat van: chansig op april 13, 2015, 12:11:41
Iemand deze gemist...wat ik nog wel eens wil doen is over de hond heen gaan staan en dan erover heen pissen.  :D

Een tik tegen het achterwerk werkt ook verhelderend voor de hond, evenals flink vastpakken in de nek.

Gelukkig springen mijn honden niet op de speakers...en ik ben niet zo'n kattenmens.

Gr Hans
Jij snapt het Hans  ;)

eddy135

Citaat van: flakkees op april 13, 2015, 13:26:07
''Slaan word geassocieerd met agressie maar dat hoeft niet zo te zijn.''

die onthoud ik effe  ;D ;D

Ik laat 'm op een tegeltje printen, geniaal! :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

gast2018

Citaat van: flakkees op april 13, 2015, 13:26:07
''Slaan word geassocieerd met agressie maar dat hoeft niet zo te zijn.''

die onthoud ik effe  ;D ;D

Er zijn zelfs mensen die gebruiken een zweep om dieren te laten gehoorzamen. En dat vinden we allemaal normaal.

Ik heb een pesthekel aan katten, zeker als die beesten van de buren weer in mijn tuin schijten. TS moet gewoon niet zeuren, speakers eruit of katten eruit. Verder niet miauwen. Die beesten zitten overal op. Maar dat mag ik vast niet zeggen hier met een forum vol kattenliefhebbers.

chansig

Jawel hoor...alleen de ts heeft er zo weinig aan. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gast2018

Citaat van: chansig op april 13, 2015, 19:06:11
Jawel hoor...alleen de ts heeft er zo weinig aan. :D

Gr. Hans

Daar heeft ie wel wat aan. Hij neemt een kat en heeft speakers, creëert zelf een probleem. Vervolgens komen er mensen met plantenspuiten en andere zalvige methoden die toch niet werken. 

Deleted User

Citaat van: ergé op april 13, 2015, 19:19:27
Vervolgens komen er mensen met plantenspuiten en andere zalvige methoden die toch niet werken. 

Dat kan je niet weten, je hebt niet eens een kat.

Wij hebben er 4 en bij ons werkt de plantenspuit voortreffelijk. Er zijn meer wegen die het gewenste resultaat opleveren.


gast2018

Citaat van: jazzman op april 13, 2015, 19:27:14
Dat kan je niet weten, je hebt niet eens een kat.

Nee gelukkig niet, maar wat doet dat beest als jij er niet bent?

Staaled

Muizen ,vogeltjes en andere katten een mep verkopen? :lookaround: ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Schijten in de tuin van Erge ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

Citaat van: ergé op april 13, 2015, 19:47:09
Nee gelukkig niet, maar wat doet dat beest als jij er niet bent?

Niets, ik heb een eigen luisterruimte en deze zit dicht. de speakers beneden kijken ze niet aan... wellicht te min ;-)

KayaRahnee

#62
Citaat van: flakkees op april 13, 2015, 13:26:07
''Slaan word geassocieerd met agressie maar dat hoeft niet zo te zijn.''
die onthoud ik effe  ;D ;D
Citaat van: eddy135 op april 13, 2015, 18:40:35
Ik laat 'm op een tegeltje printen, geniaal! :D

Het zijn meestal diegene die stellen dat ze van dieren houden ze ook opeten, een dier een tik geven word als een agressieve daad gezien ......
Dieren opsluiten en vetmesten in erbarmelijke omstandigheden, een buis in hun strot duwen om eten toe te dienen, de kreeft lekker in kokend water laten krepperen word wel getolereerd/ als normaal beschouwd ......... en word geconsumeerd daar waar etiketten hoog in het vaandel word gedragen.
Op mijn bordje staat geschreven:
"De grootste agressors t.o.v. dieren zijn diegene die er stront van maken"...... 
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

MVG

Citaat van: ergé op april 13, 2015, 19:19:27
Daar heeft ie wel wat aan. Hij neemt een kat en heeft speakers, creëert zelf een probleem. Vervolgens komen er mensen met plantenspuiten en andere zalvige methoden die toch niet werken.

Niks geen probleem, je wilt speakers en je wilt een beest, in dit geval een kat..En als dat beest erop gaat zitten? Nou en!?  het zal mij persoonlijk een zorg zijn. Ik hou van m'n kat en van mijn speakers, maar de speakers waren zijn en blijven gewoon ''spullen''. En die kunnen kapot gaan, door jezelf, door een kat, hond, kind, vrouw, vrienden noem maar op. Dat gebeurt, of niet, en als het gebeurt dan trek je je knip om t fixen, zo simpel kan het zijn..

Onze kat ging op de speakers zitten, en dat vond ik nog een mooi zicht ook. Nu heb ik niet zulk duur spul, maar al had ik dat wel zou t me nog niks interesseren. Kat gewoon regelmatig naar buiten, en aandacht aan besteden, dan gooien ze niks omver, ook niet als ik niet thuis ben.

(Ik begrijp heel die overdreven voorzichtigheid nooit zo, hetzelfde als die topics waarin de TS wilt gaan ''downgraden'' omdat hij anders niet rustig slaapt als de vriendjes van zijn kinderen komen spelen.) Maar goed dat is hier niet relevant, want dat is m'n eigen mening, wellicht ben ik hier ''te'' makkelijk in.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

gast2018


PRJK

Citaat van: ergé op april 13, 2015, 19:19:27
Daar heeft ie wel wat aan. Hij neemt een kat en heeft speakers, creëert zelf een probleem. Vervolgens komen er mensen met plantenspuiten en andere zalvige methoden die toch niet werken.

Nee, daar heb ik geen zak aan. Als je niets constructiefs te melden hebt zeg dan maar niks.

gast2018

Citaat van: PRJK op april 15, 2015, 15:09:03
Nee, daar heb ik geen zak aan. Als je niets constructiefs te melden hebt zeg dan maar niks.
Dat is niet hetgeen je graag horen wil. Dat snap ik best. Maar omdat ik geen katten heb en er een hekel aan heb wil dat niet zeggen dat ik er geen ervaring mee heb. Als je een kat of hond neemt weet je dat die beesten een bepaald gedrag kunnen gaan vertonen. Dat valt best wel bij te sturen maar je moet je ook realiseren dat dat soms minder makkelijk lukt dan jij zou willen.

Katten springen en klimmen nou eenmaal.

PRJK

Citaat van: ergé op april 15, 2015, 16:28:39
Dat valt best wel bij te sturen maar je moet je ook realiseren dat dat soms minder makkelijk lukt dan jij zou willen.

Dat is al heel wat anders dan je "TS moet gewoon niet zeuren, speakers eruit of katten eruit". Ik vraag niet om een makkelijke oplossing, maar was benieuwd wat anderen doen om ze eraf te houden. Speaker is al 2 maal omgevallen, en ja je kan zeggen eigen schuld had ik maar geen katten moeten kopen. Ik zoek liever een oplossing waar ik beide kan behouden, vandaar de post.

eddy135

Citaat van: KayaRahnee op april 15, 2015, 09:57:27
Het zijn meestal diegene die stellen dat ze van dieren houden ze ook opeten, een dier een tik geven word als een agressieve daad gezien ......
Dieren opsluiten en vetmesten in erbarmelijke omstandigheden, een buis in hun strot duwen om eten toe te dienen, de kreeft lekker in kokend water laten krepperen word wel getolereerd/ als normaal beschouwd ......... en word geconsumeerd daar waar etiketten hoog in het vaandel word gedragen....

Daar zijn we het dan weer over eens... :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

gast2018

Citaat van: eddy135 op april 15, 2015, 18:13:40
Daar zijn we het dan weer over eens... :P

Ik bedoel dat je niet moet zeuren als de katten in dit geval niet het door jouw gewenste gedrag gaan vertonen. Door training is best veel te bereiken maar de zalvige methoden die hier ter sprake zijn geweest werken soms gewoon niet. Bij het ene beest lukt het wel en bij het ander nooit en never. Dus dan heb je je keus, beesten eruit of speakers eruit. Of accepteren dat je speakers door de katten naar zijn moer gaan. Meer dan wel minder heb ik niet gepost.

twani

#71
Citaat van: KayaRahnee op april 11, 2015, 11:51:40
Alu therapie is een beproefde methode, maar als het kan: ........
om de kat te betrappen op het "aan/op?"  de speakers zitten kan je ze er vanaf slaan, in tegenstelling tot honden word slaan wel begrepen door katten.
Onrechtstreeks straffen (straffen zonder eigenaar in de buurt) is aan te raden: 
bvb. door een voorwerp (bal of dergelijke) op de kat werpen.  Deze methode geniet voorkeur omdat het als voordeel heeft dat de kat snel word afgeleid naar de bal die dan een speeltje word....... ipv speakers e.d.

Ik ben je Avatar ná deze posting ook met andere ogen gaan bekijken...


Leeft het beestje hier nog? :tounge2:

Lucky.L

Citaat van: twani op april 15, 2015, 19:28:05
Ik ben je Avatar ná deze posting ook met andere ogen gaan bekijken...


Leeft het beestje hier nog? :tounge2:
Ik dacht precies hetzelfde  ;D!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

KayaRahnee

Citaat van: twani op april 15, 2015, 19:28:05
Ik ben je Avatar ná deze posting ook met andere ogen gaan bekijken...
Leeft het beestje hier nog? :tounge2:

Zielig dat je er plezier in hebt dat deze, op een psygologisch verantwoorde manier, welopgevoede sociale hond er inderdaad niet meer is.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.