Kat van speaker afhouden.

Gestart door PRJK, april 11, 2015, 09:45:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PRJK

Ik heb hier een vrij jonge kat zitten, die lijkt een voorkeur te hebben voor mijn speakers. Zodoende is er al tweemaal een speaker omver gevallen. Weet iemand misschien een goede oplossing om de speaker te fixeren of de kat er af te houden? Mijn huidige oplossing werkt, maar.. ja kijk zelf maar  :(


Lucky.L

Probeer het hier eens mee! ;D
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Cyrus·

Hier ook zo'n situatie gehad.

Ik heb speakers van MC Systems, de M3. Met name de grille voor de tweeters gaat er makkelijk af en dat heeft mij dus een set nieuwe tweeters gekost... Dynaudio Esotec, zie daar nog maar eens aan te komen. Gelukkig via een vriend met goede contacten bij Dynaudio een set nieuwe Esotec-tweeters kunnen aanschaffen, onder inlevering van de oude.

Daarna preventieve maatregelen getroffen. Staat de set uit, dan zitten er zwarte kussenslopen over de speakers (HEMA, paar euro per stuk - daar kun je zelf niet voor sukkelen) en ik zet vervolgens plastic bekers op de speakers. Staat de set aan als behang, dan laat ik dit nog wel eens zitten. Ga ik bewust luisteren of film / TV kijken, dan haal ik de slopen en bekers er uiteraard van af.

De kussenslopen dienen ter bescherming, met name van de tweeters. De bekers zijn een soort schrikdraad: als de kat op de speaker springt, gooit hij die bekers er af.

De kat is per kant nog 1x op de speaker gesprongen en zich vervolgens rot geschrokken van die vallende bekers. Daarna nooit meer gebeurd. Preventief houd ik het ritueel toch maar in stand...
Groeten,
Edwin

5061

Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Cyrus·

Jaja...dan gaat die hond achter de kat aan en vervolgens.... :butbut: :butbut: :butbut:
Groeten,
Edwin

5061

Hier zijn hond en kat goede maatjes. Houden elkaar op een leuke manier bezig....... met t poesje.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Deleted User

Wij hebben 5 katten, de eerste paar dagen de planten spuit erop, als ze in de buurt komen. De kat dus natspuiten. Een kat is doodsbang voor water. Overtollige druppels gelijk wegvegen. Het kost even moeite, daarna hoef je alleen maar te dreigen met de planten spuit. Mijn luisterruimte durven ze nu niet meer binnen te komen.

squeek

Plantenspuit inderdaad, enkel als ze neiging maakt tot springen op de speaker of wanneer ze er al opzit, dat ze duidelijk weet dat het daarom draait.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

RonK.

#8
Duivenpinnen bovenop de speakers plakken misschien  :D

Former member 78

De plantenspuit heeft hier ook gewerkt, in het begin even opletten, daarna ben je klaar.

Bama

Als ik last heb van katten graaf ik meestal een pvc pijp schuin in maar dat zal in de kamer niet lukken denk ik.

Former member 78


Bama

Ik zie nu pas op de eerste foto die kat kijken. Ik zie hem denken wacht maar tot je weg bent ik pak ze toch. :)

KayaRahnee

#13
Citaat van: PRJK op april 11, 2015, 09:45:11
Ik heb hier een vrij jonge kat zitten, die lijkt een voorkeur te hebben voor mijn speakers. Zodoende is er al tweemaal een speaker omver gevallen. Weet iemand misschien een goede oplossing om de speaker te fixeren of de kat er af te houden? Mijn huidige oplossing werkt, maar.. ja kijk zelf maar  :(


Alu therapie is een beproefde methode, maar als het kan: ........
om de kat te betrappen op het "aan/op?"  de speakers zitten kan je ze er vanaf slaan, in tegenstelling tot honden word slaan wel begrepen door katten.
Onrechtstreeks straffen (straffen zonder eigenaar in de buurt) is aan te raden: 
bvb. door een voorwerp (bal of dergelijke) op de kat werpen.  Deze methode geniet voorkeur omdat het als voordeel heeft dat de kat snel word afgeleid naar de bal die dan een speeltje word....... ipv speakers e.d.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

lynch1979

#14
Citaat van: KayaRahnee op april 11, 2015, 11:51:40
Alu therapie is een beproefde methode, maar als het kan: ........
om de kat te betrappen op het "aan/op?"  de speakers zitten kan je ze er vanaf slaan, in tegenstelling tot honden word slaan wel begrepen door katten.
Onrechtstreeks straffen (straffen zonder eigenaar in de beurt) is aan te raden: 
bvb. door een voorwerp (bal of dergelijke) op de kat werpen.  Deze methode geniet voorkeur omdat het als voordeel heeft dat de kat snel word afgeleid naar de bal die dan een speeltje word....... ipv speakers e.d.

Ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan hebt dat slaan werkt, maar dat werkt juist niet, je maakt het beestje bang en hij zal uiteindelijk jou niet meer vertrouwen.
Mijn handen jeuken nu om deze opmerking......

Het helpt om je stem te verheffen als hij of zij iets doet wat niet mag, en eindeloos geduld heb je ook nodig.
Ik weet niet hoe hij of zij heet maar een naam met een felle klank doet ook wonderen.

Wij hebben er 4 en die komen geen van allen op mij set of speakers.

Succes

XtrmB

Citaat van: KayaRahnee op april 11, 2015, 11:51:40
Alu therapie is een beproefde methode, maar als het kan: ........
om de kat te betrappen op het "aan/op?"  de speakers zitten kan je ze er vanaf slaan, in tegenstelling tot honden word slaan wel begrepen door katten.
Onrechtstreeks straffen (straffen zonder eigenaar in de beurt) is aan te raden: 
bvb. door een voorwerp (bal of dergelijke) op de kat werpen.  Deze methode geniet voorkeur omdat het als voordeel heeft dat de kat snel word afgeleid naar de bal die dan een speeltje word....... ipv speakers e.d.
Een van de domzinnigste opmerkingen ever.

Blijkbaar nog nooit echt over nagedacht of wel?

Fysiek geweld helpt in geen enkel geval, period.

Plantenspuit is zeer effectief maar ook het goedje, cat-away. Dat kan je bij de dierenzaak halen.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

ajbeefde

Citaat van: XtrmB op april 11, 2015, 12:06:20

Plantenspuit is zeer effectief

Diervriendelijke oplossing voor katten
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

MVG

Citaat van: KayaRahnee op april 11, 2015, 11:51:40
Alu therapie is een beproefde methode, maar als het kan: ........
om de kat te betrappen op het "aan/op?"  de speakers zitten kan je ze er vanaf slaan, in tegenstelling tot honden word slaan wel begrepen door katten.
Onrechtstreeks straffen (straffen zonder eigenaar in de beurt) is aan te raden: 
bvb. door een voorwerp (bal of dergelijke) op de kat werpen.  Deze methode geniet voorkeur omdat het als voordeel heeft dat de kat snel word afgeleid naar de bal die dan een speeltje word....... ipv speakers e.d.

:eh: :ohmy:

Citaat van: lynch1979 op april 11, 2015, 11:57:21


Ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan hebt dat slaan werkt, maar dat werkt juist niet, je maakt het beestje bang en hij zal uiteindelijk jou niet meer vertrouwen.
Mijn handen jeuken nu om deze opmerking......

Het helpt om je stem te verheffen als hij of zij iets doet wat niet mag, en eindeloos geduld heb je ook nodig.
Ik weet niet hoe hij of zij heet maar een naam met een felle klank doet ook wonderen.

Wij hebben er 4 en die komen geen van allen op mij set of speakers.

Succes

^^

Gewoon plantenspuit of stem verheffen inderdaad.

PRJK

Plantenspuit lijkt een goed advies, maar is dat niet schadelijk voor de speakers? het moet van afstand gebeuren, als ik opsta en in de buurt kom vertrekt ie zelf. De schurk weet dat het niet mag.

ajbeefde

Citaat van: PRJK op april 11, 2015, 12:15:58
Plantenspuit lijkt een goed advies, maar is dat niet schadelijk voor de speakers? het moet van afstand gebeuren, als ik opsta en in de buurt kom vertrekt ie zelf. De schurk weet dat het niet mag.

Na paar x herkennen ze de spuit en zijn ze al weg  ;D

Hoef je niet eens te spuiten...  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Ook de plantenspuit werkt alleen als de kat het baasje dat niet ziet doen, anders associeert hij het nat worden niet met de speaker, maar met het baasje. En ook dan is het vertrouwen minder geworden. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Citaat van: PRJK op april 11, 2015, 12:15:58
Plantenspuit lijkt een goed advies, maar is dat niet schadelijk voor de speakers? het moet van afstand gebeuren, als ik opsta en in de buurt kom vertrekt ie zelf. De schurk weet dat het niet mag.

Je spuit op de kat, niet op de speaker ;)
De plantenspuit wel instellen op de straal.

Audiofiel

Desondanks niet aan te raden met electrostaten. :headbanging:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

KayaRahnee

#23
Er word hier vrij selectief gelezen, wat ik ook had verwacht.
Ik ga me niet verantwoorden vanwaar ik mijn kennis haal....... de emotionele reacties hier vind ik zeker niet abnormaal maar wel kortzichtig.
Eerst misschien eens kattengedrag beoordelen zou een goede basis zijn.
Mensen die geen problemen hebben met hun dier hebben nu eenmaal een andere omgangsvorm met ze, echter wanneer er problemen onstaan gaan ze open staan voor bepaalde hulpmiddelen/therapieën.
Trouwens eigenaar van een dier ben je snel, echter een dier verantwoord opvoeden is een studie.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.