Mijn ''Stereo'' set Joey ''Accuphase''

Gestart door joey01, april 6, 2015, 17:52:15

Vorige topic - Volgende topic

joey01

Vandaag een nieuwe versterker op de kop getikt.

Accuphase E406;

Wat een BEEST  :worship:
Zowel kwa bouwwijze/ gewicht en klank, stuurt de Kharma's met alle gemak aan.
Klinkt een stuk rustiger dan de Naim en komt allemaal met meer gemak uit de speakers (ook niet gek met 2x170W)

Met de Naim klonken de speakers wat agressiever, ik had wel eens de nijging om bepaalde nummers zachter te zetten.
Met de Accuphase moet het volume ook omlaag maar niet omdat het niet aangenaam meer klinkt maar omdat ik veel te hard speel   :music: :clapping:

Nog wat foto's:

Past net in mijn rack, hoewel ik niet echt gerust was of de glasplaat het zou houden lijkt het goed te gaan..
Dit rack gaat toch weg zodra de audio aan de andere kant komt te staan.

Nog een van de vu meters:

Ik denk dat ik heel veel plezier (en vooral rust) van deze amp ga hebben.
Voor nu nog even genieten van de muziek.

Joris1971

RubenV.

Nice  :pompom: Dat zal ongetwijfeld lekker klinken met de Kharma's  :music:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

patsijb

mooi zeg..staat op mijn todo list accuphase op me kharmas proberen..

vanzomereng

Zeer fraai...  :clapping:

Wellicht kan jij als adviseur optreden..

Jij koopt een versterker en deze laat je Karma's meteen zingen..
ik kan gasten hiero, die zijn nog niet in staat om binnen een half jaar
een goede versterker voor hun Karma's te kiezen  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

joey01

CiteerMooi die vu meters  :inlove:

Ik vind ze inderdaad ook erg mooi  :wub:

CiteerNice  :pompom: Dat zal ongetwijfeld lekker klinken met de Kharma's  :music:

Is echt een genot om naar te luisteren (was het al maar nu nog een beetje meer)

Citeermooi zeg..staat op mijn todo list accuphase op me kharmas proberen..

CiteerZeer fraai...  :clapping:

Ik heb uiteraard veel versterkers voorbij zien komen bij Maz, alleen zijn de speakers van Maz en die van mij niet te vergelijken.
Ik denk dat Maz zoals hij het beschijft opzoek is naar een versterker met (veel) leven.

Mijn Ceramique's hebben de Revelator tweeters welke best ''levendig'' zijn (om het netjes te houden)
Ik wist dan ook al dat ik een versterker met een warme klank moest zoeken, de Audio Note was een erg mooie (warme) versterker maar deze had nooit genoeg vermogen om de Kharma's goed aan te sturen.

De Accuphase heeft naar mijn gevoel alles wat de speakers nodig hebben, een warme vergevingsgezinde versterker met ballen  ;)

sultankat

Ik heb mijn Accuphase versterker op de Kharma 2.3 Beryllium gehad: ging perfect.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

joey01

twani

Citaat van: VANZOMERENG op december 23, 2015, 16:03:40

Ik geloof ook niet dat die gast nou specifiek op zoek is naar goed geluid zijn topic zo volgende :D

morca

Mooie versterker opbouw is zeer degelijk van dit merk.
En die wappers  :wub:

Mr.M

Citaat van: VANZOMERENG op december 23, 2015, 16:03:40

ik zou niet weten wie?lol

@ joey  mooie amp. de 2.2 / revelatormtweeter kan idd wat hard aankomen met de verkeerde match. maar bij de juiste match kan het ook heel aangenaam en relax klinken.
de 2.2 heb ik 2 x gehad tot nu toe en vond het een hele mooie speaker. je heb idd een warm versterker nodig met de 2.2.
veel plezier,

maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Erg mooie versterker, gefeliciteerd met deze nieuwe en mooie aanwinst  :thumbs-up:
Dat de Accuphase beduidend anders klinkt dan de Naim kan ik mij heel goed voorstellen, wat dat betreft een goede keuze !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 24, 2015, 09:40:56
Erg mooie versterker, gefeliciteerd met deze nieuwe en mooie aanwinst  :thumbs-up:
Dat de Accuphase beduidend anders klinkt dan de Naim kan ik mij heel goed voorstellen, wat dat betreft een goede keuze !

Kun je in ieder geval ook eens langer naar je set luisteren dan max een half uur :D

joey01

Bedankt allemaal, ik heb ook veel plezier gehad van de Naim en deze ook nooit als onprettig ervaren.
Maar ik merk nu wel dat ik wat makkelijker luister en ook langer blijf zitten om een hele cd af te spelen zonder te zappen.

joey01

Nou goed en slecht nieuws, de speakers staan aan de andere kant van de kamer:

Positief:

Het stereobeeld is beter (ook niet gek ten opzichte van de oude opstelling)
Het dieptebeeld is ook beter geworden.

Negatief:

Het laag..
Ik heb totaal geen laag meer  :nopompom:
Waarschijnlijk te wijten aan het schuine dak en doordat ze niet meer in de hoeken staan.
Ik heb al flink wat geschoven met de speakers, naar voren geeft nog meer diepte maar geen extra laag.
Door het schuine dak kan ik ze ook niet verder richting de muur zetten dus ik ben flink aan het balen.
Het lijkt of er totaal andere speakers staan.

Ik heb de rel quake 2 welke normaal bij mijn computer set staat er al bij gehangen maar dat veranderd niets.
Ligt echt aan de ruimte, in het midden van de kamer is het gewoon ''dood'' enigste plek waar ik laag heb is tegen de wand van het dakkapel.
Voorlopig maar zo spelen, kijken of ik de sub ergens in een hoek aan de andere kant neer kan zetten en hem ''netjes'' kan laten integreren met de fronts.

Jammer want kwa opstelling is dit een stuk netter en het stereo beeld is er ook op vooruit gegaan.

vanzomereng

Als ik jouw foto zie, verwacht ik eerder veel te veel laag  :(

Zit er dubbele/aparte aansluitingen achter op je speakers voor Laag <en> mid/Hoog (bi-amp-terminals)
Heb je hier soms de verbindingsbruggetjes uitgehaald en hiermee alleen het mid/hoog aangesloten ?

Of wellicht staan de speakers R/L niet in fase ?
Probeer eens, bij 1 speaker, achter op de aansluiting, de luidsprekerdraden om te draden (+/-  of  rood/zwart omwisselen)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

the limp man

Heb je al geprobeerd om de speakers in te draaien?

joey01

Beide speakers staan in fase, een zijn goed aangesloten.

Het laag zit achter de speakers, en aan de andere kant in een hoek v.d. kamer.
In het midden van de kamer is een dood stuk helaas, had ik eigenlijk ook kunnen weten omdat ik in het verleden een canton sub aan dezelfde zijde had staan met hetzelfde resultaat.

Ik heb de speakers al ingedraaid, naar binnen/ buiten geschoven en verder de kamer in maar het laag wordt er niet beter van helaas.

thebest106

Citaat van: joey01 op december 31, 2015, 15:58:58

Negatief:

Het laag..
Ik heb totaal geen laag meer  :nopompom:
Waarschijnlijk te wijten aan het schuine dak en doordat ze niet meer in de hoeken staan.
Ik heb al flink wat geschoven met de speakers, naar voren geeft nog meer diepte maar geen extra laag.

Ik vraag me dan meteen af,  ofdat je nu niet eindelijk verlost bent van een roommode waardoor je nu bass lijkt te missen. En dat nu zit te luisteren naar de juiste response met een klein dipje op de eerdere roommode. Ben je in de gelegenheid om een meting uit te voeren, alleen zo kun je een en ander uitsluiten. Mijn aanbeveling zou zijn om zo eens een tijdje te luisteren en je zult waarschijnlijk gaan merken dat het steeds beter gaat klinken

Dirk

^^
vooral als je de foto's van de vroegere opstellingen zag, zou me dat idd niets verbazen
het is verbazingwekkend hoezeer je went aan een bepaald (mogelijk off balance) geluidsbeeld
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Het klinkt idd alsof je kamer je een beeld gaf van geweldig laag maar in dit kon in essentie wel eens de laag 'generatie' van je kamer zijn. Misschien moet je er even aan wennen maar heb je nu het 'juiste' laag ! Eerst even wennen! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

joey01

CiteerIk vraag me dan meteen af,  ofdat je nu niet eindelijk verlost bent van een roommode waardoor je nu bass lijkt te missen. En dat nu zit te luisteren naar de juiste response met een klein dipje op de eerdere roommode. Ben je in de gelegenheid om een meting uit te voeren, alleen zo kun je een en ander uitsluiten. Mijn aanbeveling zou zijn om zo eens een tijdje te luisteren en je zult waarschijnlijk gaan merken dat het steeds beter gaat klinken

Het laag is echt afwezig, de verhouding klopt niet meer.
Ik probeer van de week even een meting te maken met audyssey pro, hopelijk is hier wat meer uit op te halen maar ik ben bang dat het echt aan de ruimte ligt.

Achter de schuine wand loopt de kamer nog door, links en rechts heb je een schuine ruimte van +/- een meter hoog en anderhalve meter diep.
In het midden hebben wij een nok zitten, daar is het ruim 2 meter.
Ik ben bang dat daar redelijk wat laag in verloren gaat..

Citeer
vooral als je de foto's van de vroegere opstellingen zag, zou me dat idd niets verbazen
het is verbazingwekkend hoezeer je went aan een bepaald (mogelijk off balance) geluidsbeeld
Citeer
Het klinkt idd alsof je kamer je een beeld gaf van geweldig laag maar in dit kon in essentie wel eens de laag 'generatie' van je kamer zijn. Misschien moet je er even aan wennen maar heb je nu het 'juiste' laag ! Eerst even wennen! :)

Daar ben ik bewust van, ik doe redelijk wat installaties bij mensen.
in 90% van de gevallen wanneer ik een sub inregel krijg ik de vraag of de sub wel aan staat?
Een sub moet niet te horen zijn maar moet de front speakers naadloos aanvullen, ik hou ook niet van overdreven laag maar het moet wel in verhouding staan tot het hoog en dat is nu helaas niet het geval  :(

djoeri

Heb je een zolder net open trapgat? Dit heb ik in het verleden gehad  een ramp voor audio. Teveel hoog door snelle reflectie en laag dat de trap afgaat. Nu ik een gesloten zolder heb gaat het beter, dat hoog is nog steeds een probleem het laag iets minder.

Gr Djoero

djoeri

Citaat van: djoeri op januari  3, 2016, 19:05:00
Heb je een zolder met open trapgat? Dit heb ik in het verleden gehad  een ramp voor audio. Teveel hoog door snelle reflectie en laag dat de trap afgaat. Nu ik een gesloten zolder heb gaat het beter, dat hoog is nog steeds een probleem het laag iets minder.

Gr Djoero

joey01

CiteerHeb je een zolder net open trapgat? Dit heb ik in het verleden gehad  een ramp voor audio. Teveel hoog door snelle reflectie en laag dat de trap afgaat. Nu ik een gesloten zolder heb gaat het beter, dat hoog is nog steeds een probleem het laag iets minder.

Inderdaad een open trapgat..
Zou goed kunnen dat daar veel laag aan verloren gaat aangezien beneden op de overloop altijd flink wat laag te horen/ voelen is.  :nopompom: