Mijn ''Stereo'' set Joey ''Accuphase''

Gestart door joey01, april 6, 2015, 17:52:15

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op november 28, 2015, 07:37:39
Ik heb mijn Stageline N (voor MM) pas ingeruild bij Lexicom te Leidschendam,  misschien hebben ze deze nog te koop of kun je jouw Stageline omruilen...... Succes

wat heb je nu staan?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

joey01

Hallo Martin,
Bedankt voor je reactie, ik zal eens contact opnemen!

garmtz

Citaat van: joey01 op november 27, 2015, 15:27:51
Aan het oversturen?
Ik dacht eerder dat de uitgangsspanning te laag was, omdat er bijna geen hoog (of juist teveel laag) uitkomt..

Een MM heeft een VEEL hogere uitgangsspanning dan een MC, dus ben je inderdaad een veel te hard signaal de phonotrap aan het insturen. Dat er geen hoog aanwezig is, komt door de veel te lage impedantie van de phonstage, waardoor je al het hoog uit het signaal aan het filteren bent. De Stageline S heeft een ingangsimpedantie van rodn de 470 Ohm, terwijl de Pickering een waarde wil 'zien' van 47.000 Ohm!

CiteerKun je iets aanraden kwa element?
Ben totaal niet thuis in platenspelers helaas..

Ik zou gewoon overstappen op een Stageline N en niet gaan beginnen aan MC elementen. Wil je dat wel, zou je kunnen denken aan een Benz Micro MC Gold.

joey01

Bedankt voor jullie reacties, ik heb een Stageline-N gekocht bij Lexicom (oude van Martin)

Deze verwacht ik in de loop van de week in huis te hebben.
Bij de Huidige Stageline zit een Teddy Pardo interlink, iemand hier ervaring mee?

Martin!!!

Citaat van: joey01 op november 30, 2015, 18:08:29
Bedankt voor jullie reacties, ik heb een Stageline-N gekocht bij Lexicom (oude van

Nice, is trouwens ook een ex van LPlover  :wacko:
mainly British stuff

joey01

Dan heeft hij al wat setje's gezien  ;D
Hij staat nu te spelen, dit klinkt inderdaad al een stuk beter..  :pompom:

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Martin!!!

Citaat van: joey01 op december  2, 2015, 18:38:34
Dan heeft hij al wat setje's gezien  ;D
Hij staat nu te spelen, dit klinkt inderdaad al een stuk beter..  :pompom:

Fijn om te horen dat ie weer goed terecht gekome n is , veel plezier ermee  :clapping: :clapping:
mainly British stuff

joey01

Thanks!

Ik ga zondag anderhalve week naar China voor het werk, als ik terug kom is er hopelijk een leuke (grote) upgrade  :pompom: :pompom:

joey01

Nou mijn geluk kan niet meer op  :pompom:
Terug gekomen vanuit China en de dag erna meteen mijn speakers gaan halen welke ik voor vertrek gekocht had.
Kharma Ceramique 2.2  8)

Toen kwam ik dezelfde dag een set Diapason Adamantes 2 speakers tegen voor een prijs waarvoor ik ze niet kon laten staan.

Nu dus niet één maar twee nieuwe setjes  :clapping:

De Kharma's:

En de Diapasons:

Beide set's klinken super, de Kharma's zijn heel direct.
Geven echt alles weer en leken in eerste instantie wat ''dun'' in het laag maar dat was iets wat ik nadat ik een aantal verschillende nummers beluistert had erg ging waarderen, het laag is niet dun maar juist heel eerlijk, droog strak en snel.

De Diapasons hebben mij ook verrast, een heel mooi klinkende monitor.
Weer een hele andere wereld dan de Kharma's, klinken ook mooi open maar wat muzikaler en laten net wat minder foutjes in de opnamen horen.
Ik ga het e.e.a. veranderen kwa opstelling zodat de Kharma's aan de lange kant van de kamer kunnen staan zodat ze wat meer ruimte hebben om te ademen.

De kamer is uiteraard te klein om de Kharma's goed tot hun recht te laten komen maar deze zijn vooral gericht op de toekomst gekocht.

Helaas erg druk met werken en dus weinig tijd om te luisteren maar ik ga vanavond nog even lekker genieten :music:

advr

Geweldige speaker die Diapason...  maar toen onbetaalbaar. ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Maikel_audionerd

Waanzinnig zeg, zo heb je niks, en zo staat je hele kamer vol met wel heel mooie speakers  :clapping:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

joey01

CiteerGeweldige speaker die Diapason...  maar toen onbetaalbaar. ;D

Nieuwprijs is inderdaad niet mis, al snap ik nu wel waar dit vanaf komt.
Alleen de kast opzicht is al een kunstwerk en het geluid is gewoon erg goed.

CiteerWaanzinnig zeg, zo heb je niks, en zo staat je hele kamer vol met wel heel mooie speakers  :clapping:

Ik kan het ook nog steeds niet bevatten, toen straks eerst de Diapason's beluisterd en nu weer terug naar de Kharma's.
Ik denk dat ik maar met 2 setjes blijf spelen..  :wub:

Benieuwd wat de Kharma's doen als ze wat meer ruimte krijgen.

De oude eigenaar had de Kharma's trouwens spelen op een Array (van Nederlandse bodem) eindversterker, volgens mij een S10.
Deze gaat als hij zijn nieuwe speakers heeft ook de verkoop in (actieve speakers)

Ik heb wat research gedaan en het lijkt me een heel mooie amp.
Iemand hier bekend mee?
Klonk in ieder geval niet verkeerd.

Spijkie

Van den hull had ze ook of was er zeer bij betrokken , mooie amp!

Groeten,
Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Maikel_audionerd

Citaat van: joey01 op december 14, 2015, 22:17:57
Nieuwprijs is inderdaad niet mis, al snap ik nu wel waar dit vanaf komt.
Alleen de kast opzicht is al een kunstwerk en het geluid is gewoon erg goed.

Ik kan het ook nog steeds niet bevatten, toen straks eerst de Diapason's beluisterd en nu weer terug naar de Kharma's.
Ik denk dat ik maar met 2 setjes blijf spelen..  :wub:

Benieuwd wat de Kharma's doen als ze wat meer ruimte krijgen.

De oude eigenaar had de Kharma's trouwens spelen op een Array (van Nederlandse bodem) eindversterker, volgens mij een S10.
Deze gaat als hij zijn nieuwe speakers heeft ook de verkoop in (actieve speakers)

Ik heb wat research gedaan en het lijkt me een heel mooie amp.
Iemand hier bekend mee?
Klonk in ieder geval niet verkeerd.
Ik heb destijds een array amp gehoord bij Dhr van den Hul, en dat heeft mij destijds doen besluiten dat er een platenspeler MOEST komen. Het was een simpele maar zeer goed in balans zijnde set en geluid. Helaas weet ik niet welke speakers er stonden
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RubenV.

Citaat van: Maikel_audionerd op december 14, 2015, 21:00:28
Waanzinnig zeg, zo heb je niks, en zo staat je hele kamer vol met wel heel mooie speakers  :clapping:

+1. Dit gaat nog sneller dan bij Maz geloof ik  ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

joey01

CiteerVan den hull had ze ook of was er zeer bij betrokken , mooie amp!

Groeten,
Spijkie

Citeer
Ik heb destijds een array amp gehoord bij Dhr van den Hul, en dat heeft mij destijds doen besluiten dat er een platenspeler MOEST komen. Het was een simpele maar zeer goed in balans zijnde set en geluid. Helaas weet ik niet welke speakers er stonden

Bedankt voor jullie reacties, dan ga ik tegen die tijd toch maar eens kijken of dit een serieuze kandidaat is.
Het mooist zou dan nog de bijpassende pré zijn, deze had de koper helaas niet.
Stond wel een hele mooie dac en voorversterker van EC Designs (ook uit nederland) te spelen, moest volgens de verkoper ook erg goed zijn voor het geld.

Citeer+1. Dit gaat nog sneller dan bij Maz geloof ik  ;D

Als ik dan uiteindelijk ook zo'n set als Maz heb staan GRAAG!  :inlove:
Voor nu nog even dromen en uitkijken naar de versterker upgrade  :)

Mr.M

Citaat van: RubenV. op december 15, 2015, 20:36:24
+1. Dit gaat nog sneller dan bij Maz geloof ik  ;D
Wattttttttt?  Doet iemand mij na? [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji41]

Leuk om te zien dat het toch gelukt is met de kharma .2 serie.

Je zult geen spijt krijgen, dit zijn zeldzame stukken straks.
De 2 serie is echt een waanzinnig speaker.

Nu nog kijken of je een ceramique tweeter te pakken kan krijgen. (Is zo over te zetten) 10 min werk  8 schroeven en 4 solderingen.

Je weet dan niet wat er ineens gebeurt met je soundstage ;).

Mocht het af en toe beetje "te direct" klinken dan heb je de verkeerde match met je versterker.

De revelator kan hard overkomen als je de verkeerde versterker aan hang.

Veel plezier ermee. En je hebt een leuke set samengesteld in korte termijn.

Gr maz

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

joey01

Bedankt, Het directe was denk ik een kwestie van wennen.
Ik ben van de Totem arro's naar de ceramique's gegaan, deze hebben in verhouding meer mid/hoog.
In het begin leek het wat op je af te komen maar nu na 2 avonden luisteren ben ik helemaal verkocht  :worship:

Soundstage is groots en het lijkt allemaal heel gemakkelijk uit de speakers te komen (voor zover deze aanwezig zijn) de muziek grijpt je echt.
Ik ben er zeker van overtuigd dat er met een andere versterker nog meer uit te halen valt.

De ceramique tweeters moeten inderdaad nog een hele verbetering zijn had ik gelezen, alleen maakt Kharma deze niet meer dacht ik?
Misschien dat ik in de toekomst nog ergens een set tweedehands vind..

Roksan

Mooi aanwinsten weer. Leuk om te zien hoe ze zo op je kamer staan. Doet mij denken aan vroeger toen ik een paar Visaton Atlassen op mijn slaapkamer had staan.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

patsijb

veel plezier met de kharmas en succes met de opstelling

joey01

Bedankt, de kamer is zeker niet ideaal maar daar gaat nog wel verandering in komen   ;)
Voor nu klinkt het al beter dan ik gewend ben.

patsijb

je ruimte doet me denken aan me eerste appartementje..alles was schuin haha
maar kreeg t wel voor elkaar een goed geluid weg te zetten..

Mitch--

Heb je nou de zaag in je Diapason speaker stands gezet?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

joey01

Citeerje ruimte doet me denken aan me eerste appartementje..alles was schuin haha
maar kreeg t wel voor elkaar een goed geluid weg te zetten..

Dat moet hier ook wel goed komen hoop ik.

Citeer
Heb je nou de zaag in je Diapason speaker stands gezet?

Dat heeft de vorige eigenaar helaas gedaan..
Hij had ze op een verhoging staan.
Maar deze krijg ik wel weer op hoogte, ik heb volgende week een paar dagen vrij.
Dan hoop ik het nieuwe pand in te richten en nog wat kleine klusjes te kunnen doen.

Ze staan voorlopig op hoogte: