Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Ik verwacht dat ik meer uit mijn E15 kan halen dan er nu qua output uitkomt. Af en toe mis ik toch bij actiefilms de echte impact. Nu wilde ik een MiniDSP UMIK-1 microfoon aanschaffen, maar die meet pas vanaf 20Hz. Welke mics zijn aan te raden om de Rythmik goed in te stellen?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

raindog

De Umik-1 meet gewoon vanaf 0 Hz, maar pas vanaf 20 Hz wordt een minimale afwijking opgegeven van 1 dB.

Hier vandaag een HP15SE ingemeten met de Umik-1, met een respons van 7 Hz op -2 dB  :worship:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

pameijer

Citaat van: raindog op december 31, 2016, 21:41:11
De Umik-1 meet gewoon vanaf 0 Hz, maar pas vanaf 20 Hz wordt een minimale afwijking opgegeven van 1 dB.

Hier vandaag een HP15SE ingemeten met de Umik-1, met een respons van 7 Hz op -2 dB  :worship:
:thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Raphie

Nope, meet vanaf 20hz https://www.minidsp.com/images/documents/Product%20Brief%20-%20Umik.pdf
Wat je eronder ziet is niet gedefineerde rommel, geen signaal.
JBL PRX Power!

pameijer

Citaat van: Raphie op december 31, 2016, 22:17:10
Nope, meet vanaf 20hz https://www.minidsp.com/images/documents/Product%20Brief%20-%20Umik.pdf
Wat je eronder ziet is niet gedefineerde rommel, geen signaal.

We postten exact tegelijk, kreeg een foutmelding. Maar wat jij schrijft had ik ook gelezen, vandaar mijn vraag. Ik wil de sub goed afstellen in m.n. het 14-50 Hz bereik, dus de mic moet dat wel aankunnen lijkt me.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Raphie

Onder de 20 sowieso niet druk over maken, 50< veel belangrijker
JBL PRX Power!

Staaled

Citaat van: Raphie op december 31, 2016, 22:20:09
Onder de 20 sowieso niet druk over maken, 50< veel belangrijker
^^
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

pameijer

Citaat van: Raphie op december 31, 2016, 22:20:09
Onder de 20 sowieso niet druk over maken, 50< veel belangrijker
Dus de UMIK-1 is een prima keuze? Als iemand er eentje heeft liggen houd ik me aanbevolen!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

raindog

#1508
Citaat van: Raphie op december 31, 2016, 22:17:10
Nope, meet vanaf 20hz https://www.minidsp.com/images/documents/Product%20Brief%20-%20Umik.pdf
Wat je eronder ziet is niet gedefineerde rommel, geen signaal.

Onzin. Iedereen die regelmatig met een Umik-1 werkt weet dat die ook onder de 20 Hz gewoon signaal meet, het zal hooguit minder nauwkeurig zijn omdat ie in dat gebied niet gecalibreerd is. Als ik bijvoorbeeld het rumble filter op de Rythmik aan of uit zet dan zie ik de verwachte effecten in het gebied onder 20 Hz ook netjes terug in de meting. En daar zie ik niks geks in terug van ongedefinieerde rommel.

Citaat van: pameijer op januari  1, 2017, 11:14:26
Dus de UMIK-1 is een prima keuze? Als iemand er eentje heeft liggen houd ik me aanbevolen!

Ja hoor, prima keuze. Kijk anders ook even in het grote REW/DSP-topic, daar vind je veel info en ervaringen, ook van Umik-1 gebruikers.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

pipo1000

Citaat van: Roeru117 op december 31, 2016, 08:13:57
De kerstman was een beetje laat dit jaar...
Maar ik vergeef het hem  ;D

Mooie doos. Ik ben ook in de markt voor een E15HP of een F12. Als ik zo vrij mag zijn wat heeft deze subwoofer je in totaal gekost?

Mocht iemand nog een powerbuy starten dan heb ik zeker interesse!

Cobraatje

Raindog (b)lijktde 2e nieuwe eigenaar van een Rythmik F15 :).

Al genoeg geluisterd en ingeregeld om je bevindingen over de F15 te omschrijven?

Cobraatje

Citaat van: pipo1000 op januari  1, 2017, 17:23:40
Mooie doos. Ik ben ook in de markt voor een E15HP of een F12. Als ik zo vrij mag zijn wat heeft deze subwoofer je in totaal gekost?

Mocht iemand nog een powerbuy starten dan heb ik zeker interesse!
Powerbuy en 15-20% korting is met de zeer slechte dollarkoers wel nodig.
Koop je meer dan 1 sub, dan heb je ieg al 10% korting.
Toen ik mijn 1e Rythmik kocht was de koers 1.35 en nu 1.05 >:(.


Sirius666

#1512
Citaat van: pipo1000 op januari  1, 2017, 17:23:40
Mooie doos. Ik ben ook in de markt voor een E15HP of een F12. Als ik zo vrij mag zijn wat heeft deze subwoofer je in totaal gekost?

Mocht iemand nog een powerbuy starten dan heb ik zeker interesse!

Zie post hierboven van Cobraatje.

Met name de verzending is pittig (en telt mee met de extra kosten zoals btw) maar dat weet je van tevoren. Dollarkoers was toen ook ruk.

raindog

Citaat van: Cobraatje op januari  1, 2017, 17:26:33
Raindog (b)lijktde 2e nieuwe eigenaar van een Rythmik F15 :).

Al genoeg geluisterd en ingeregeld om je bevindingen over de F15 te omschrijven?

Yep, de F15HP Se staat hier zachtjes te glimmen en stoten ;D.

Hij staat nog niet optimaal ingesteld maar de eerste indruk is al zeer goed. De Rythmik staat nu in de hoek naast de linker speaker en gaat daar echt mega diep. Ik heb wat testtonen die beginnen bij 10 Hz. Bij vorige subs zoals een Bk Monolith+ en dual Klipsch R115SW hoorde/voelde ik bij 10 Hz niets tot nauwelijks iets maar bij de Rytmik voel je instant druk en begint gelijk het huis te trillen. Het vergelijk is niet helemaal eerlijk, want ik ben intussen verhuisd naar een andere woning, maar dat deze gesloten 15" dieper nu gaat dan toen 2x open Klipsch 15" is wel duidelijk. Dit komt ook duidelijk in de REW metingen terug. Qua output is het een ander verhaal natuurlijk maar voorlopig komt ie daarin voor mijn huidige gebruik (stereo) niets te kort.

Ik zal binnenkort eens wat meer tweaken en ook een andere plek zoeken want ik heb nog wel wat lelijke pieken en dalen in de curve op dit moment.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Sirius666

Citaat van: raindog op januari  2, 2017, 20:33:17
Yep, de F15HP Se staat hier zachtjes te glimmen en stoten ;D.

Hij staat nog niet optimaal ingesteld maar de eerste indruk is al zeer goed. De Rythmik staat nu in de hoek naast de linker speaker en gaat daar echt mega diep. Ik heb wat testtonen die beginnen bij 10 Hz. Bij vorige subs zoals een Bk Monolith+ en dual Klipsch R115SW hoorde/voelde ik bij 10 Hz niets tot nauwelijks iets maar bij de Rytmik voel je instant druk en begint gelijk het huis te trillen. Het vergelijk is niet helemaal eerlijk, want ik ben intussen verhuisd naar een andere woning, maar dat deze gesloten 15" dieper nu gaat dan toen 2x open Klipsch 15" is wel duidelijk. Dit komt ook duidelijk in de REW metingen terug. Qua output is het een ander verhaal natuurlijk maar voorlopig komt ie daarin voor mijn huidige gebruik (stereo) niets te kort.

Ik zal binnenkort eens wat meer tweaken en ook een andere plek zoeken want ik heb nog wel wat lelijke pieken en dalen in de curve op dit moment.

Leuk om te lezen! Had je deze output ook verwacht of had je zoiets van "eerst zien (horen) dan geloven"?


raindog

Dat laatste inderdaad  ;D

Ik was gewoon eens benieuwd wat een mooie gesloten sub nou zou brengen met muziek, qua integratie en snelheid.
Ook de DD12 die in de marktsectie staat heb ik serieus overwogen maar Rudi's kerstaanbieding werd ineens wel erg aantrekkelijk. En ik wilde zelf wel eens zien beoordelen 'what all the fuss is about' in dit topic :pompom:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Sirius666

Leuk dat je dan idd de Rythmik hebt genomen.

Shoalinmonk

Heel veel plezier ermee....
Je moet de Atmos demo eens draaien -- Leaf en ook Amaze -- gewoon even volgas op -5 db of zo.

Dan voel je de Rythmik ook lekker.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Roeru117

Citaat van: Shoalinmonk op januari  3, 2017, 21:48:17
Heel veel plezier ermee....
Je moet de Atmos demo eens draaien -- Leaf en ook Amaze -- gewoon even volgas op -5 db of zo.

Dan voel je de Rythmik ook lekker.

Die heb ik vandaag nog niet beluisterd. Morgen maar eens testen  8). Ik moet wel zeggen dat de F15 wel een hele fijne en goede sub is. Ik ben er echt van onder de indruk hoe deze sub kracht en finesse combineert bij film en muziek. Veruit de beste sub die ik ooit heb gehad.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

bask04

Ik moet dat toch ook kunnen zeggen....
Het is mijn 2e sub.
De eerste was van een 5.1 setje dus dat mag geen naam hebben.

Ik moet nog 1 a 2 weken wachten op onze nieuwe grotere stoffen hoekbank.
Dan kan er ook een kleed uitgezocht worden en stands gemaakt worden voor de rears en ook die aangesloten worden.
Bank en kleed helpt hopelijk iets in de akoestiek.
Daarna nog eens proberen om het geluid goed te krijgen.
De spullen zijn dan redelijk op orde.


Alvast bedankt voor alle hulp van iedereen 

Zodr

morca

#1520
Citaat van: raindog op januari  1, 2017, 16:39:34
Onzin. Iedereen die regelmatig met een Umik-1 werkt weet dat die ook onder de 20 Hz gewoon signaal meet, het zal hooguit minder nauwkeurig zijn omdat ie in dat gebied niet gecalibreerd is. Als ik bijvoorbeeld het rumble filter op de Rythmik aan of uit zet dan zie ik de verwachte effecten in het gebied onder 20 Hz ook netjes terug in de meting. En daar zie ik niks geks in terug van ongedefinieerde rommel.

Ja hoor, prima keuze. Kijk anders ook even in het grote REW/DSP-topic, daar vind je veel info en ervaringen, ook van Umik-1 gebruikers.
Heb je goed gezien.
Mijn.emc meet al netjes verschillen in impact onder de 20 hz.
Dus hij heeft deze keer geen gelijk ,weet ik heel zeker.

Mooie sub heb je gekocht!!
Ga je veel plezier van krijgen.

Raphie

Wat je onder de 20 ziet en wat het echt is, zijn 2 verschillende zaken, dit is al zo vaak uitgelegd.
JBL PRX Power!

pipo1000

#1522
Gisteren een price quote aangevraagd bij Rythmik voor een F12. Ben benieuwd wat voor schokkende prijs er voor shipping uit komt en/of ik nog een klein beetje korting krijg doordat ik heb verwezen naar de eerdere powerbuy(s) van htforum.nl en de vele tevreden gebruikers  8)

morca

Citaat van: Raphie op januari  5, 2017, 06:29:46
Wat je onder de 20 ziet en wat het echt is, zijn 2 verschillende zaken, dit is al zo vaak uitgelegd.
Ik meete met mijn emc boven na een boost op 20 hz van paar db ook onder de 20 hz tot de afval van 15 hz plus 3 db........
Heb ik ook al vaker uitgelegd op de forum.

Former member 78

Citaat van: morca op januari  6, 2017, 20:30:46
Ik meete met mijn emc boven na een boost op 20 hz van paar db ook onder de 20 hz tot de afval van 15 hz plus 3 db........
Heb ik ook al vaker uitgelegd op de forum.

Is jouw uitleg ook op feiten berust?