Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Das een ja :D

Citaat van: Dynky op juli 16, 2016, 08:28:15
toch maar ff hier laten zien, voor de die hards die graag pics willen zien  ;D


Foto's, ervaringen, tips etc. zijn in dit topic zeker welkom ;D

Cobraatje

Nog wat mogelijkheden:

pameijer

Ik ga vanavond snel meer kinderen maken om te verkopen  :P
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

bask04

Mijne zou ook bezorgd worden vanavond om 18.00 uur.
Morgen weer afwachten.

Ben benieuwd

Godtoh

#1179
Heb hem ook thuis staan. Mooi formaat moet ik zeggen de 12", absoluut niet te groot en ook niet te klein. Inregelen gaat nog wel wat tijd in beslag nemen, kom ik nu ook niet aan toe dus voor nu staat hij in de woonkamer maar niet aangesloten.
Audyssey kan er in elk geval bar weinig mee (in mijn geval) ben ik al achter.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Cobraatje

Idd mooi formaat, kun je makkelijk ergens kwijt.

Wat is het probleem met Audyssey en welke versie heb je?


eisha2002

Ik heb hem ook niet goed gekregen met audessey xt32. Wel goed goed op handmatig en op de line in ipv lfe in

Raymond187

Citaat van: Dynky op juli 16, 2016, 08:28:15
toch maar ff hier laten zien, voor de die hards die graag pics willen zien  ;D













de stretchfolie laat ik er met opzet nog omheen zitten, want ik zal ze de komende dagen nog tig keren verplaatsen en dus heel dikwijls moeten vastpakken...en dat scheelt me een hoop irritatie aan vette vingers  :D

toch één klein puntje van irritatie.
bij m'n vorige aanschaf (plate amps + drivers) bij Rythmik maakte ik Brian & C° er al attent op dat het klantvriendelijker zou zijn om aan oversees klanten (waaraan ze als fabrikant rechtstreeks verkopen, dus ze weten perfect naar welke land hun materiaal gaat, dit itt andere producten die je soms ergens online besteld) het correcte netsnoer mee te geven, ipv star vast te houden aan de Amerikaanse netkabel.
toen kreeg ik daarop de reactie dat dit "a good point you make" was...maar ook nu zitten er weer gewoon 2 "foute" netkabels bij.
persoonlijk erger ik me er 2 minuten aan en pak er 2 van mezelf uit de berg die ik hier heb liggen...maar imo is dit gewoon zonde dat ze 't zo afleveren, want verder ziet en voelt het weer allemaal uitermate verzorgd.
beschouw dit dus maar ff als een heads-up voor diegenen die idlv volgende week met smart op hun bestelde sub(s) zit te wachten, je kan nu alvast vooraf je eigen netkabel klaarleggen of in huis halen  ;)
Dat is wel erg mooi 2 x 12". Ga je ook metingen delen hier op het forum? Ben wel benieuwd hoe ze het doen samen.

Tja...voor de meeste amerikanen is er toch niks buiten de grenzen van N-USA  :blush:

Godtoh

Citaat van: Cobraatje op juli 20, 2016, 09:46:27
Idd mooi formaat, kun je makkelijk ergens kwijt.

Wat is het probleem met Audyssey en welke versie heb je?
Audyssey (multi eq xt) meet mijn fronts als large, geeft een fase probleem (waarschijnlijk vorm woonkamer) en zet de sub veel en veel te zacht. Voor nu wordt het met de hand inregelen als ik tijd heb.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Dirk

Citaat van: Raymond187 op juli 20, 2016, 10:39:08
Dat is wel erg mooi 2 x 12". Ga je ook metingen delen hier op het forum? Ben wel benieuwd hoe ze het doen samen.

Tja...voor de meeste amerikanen is er toch niks buiten de grenzen van N-USA  :blush:
als ik er verder nog over post (en dat doe ik zeker) is dat wslk in m'n eigen topic, heb geen zin om alles meerdere keren te herhalen...vind ik ook niet zo leuk qua overzichtelijkheid vh forum btw ;)

morgen ga ik ook weer rustig verder met wat andere locaties en XO's uit te proberen, want ze staan nog niet op hun definitieve plekje...dat is vrijwel zeker.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cobraatje

Citaat van: Godtoh op juli 20, 2016, 11:50:44
Audyssey (multi eq xt) meet mijn fronts als large, geeft een fase probleem (waarschijnlijk vorm woonkamer) en zet de sub veel en veel te zacht. Voor nu wordt het met de hand inregelen als ik tijd heb.

XT is niet erg goed, dan moet je geen lastige kamer hebben.
Fronts als large is vrij normaal, kun je gewoon op small zetten.
Fase probleem betekent dat de meting mislukt is, ik zou ieg nog een meting proberen.

Hand inregelen kan perfect, je hebt zoveel instelmogelijkheden om het goed te krijgen.
Zelf ben ik blij dat XT32 wel goede resultaten geeft in mijn ruimte, scheelt weer inregelen ;).
voor stereo bypass ik wel de fronts en corrigeer ik alleen de 2 F12's.

Staaled

Ik krijg bij XT32 telkens de melding fasefout in de fronts.
En die zitten wel degelijk goed. :)

Soms doet het maar wat. ;)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Wat voor speakers heb je dan?
Het staat mij bij dat bij een forumgenoot met Duitse speakers het ook mis ging.

In mijn ruimte haalt XT32 vergelijkbare resultaten als ARC.
Ik denk dat het nog wel (iets) beter zou kunnen maar ik ben tevreden met hoe het klinkt.
Ik ben niet zo'n inregellaar en heb geen zin en/of tijd om mij daar teveel in te gaan verdiepen.

Staaled

#1188
JTR Noesis 212HT LP.
Het kan met dit type samenhangen.
Daarentegen gaat het met de indentieke center wel goed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Dat is vreemd.
Leuke set heb je staan :).

Er is weer wat B-stock:
B-stock F8-BO dual 8" subwoofer with black oak finish $764 
B-stock E15HP piano black with black cone and H600PEQ3 amp $1214

Zeer uitgebreide inregelguide voor Rythmiks:
http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1214550-official-rythmik-audio-subwoofer-thread-538.html#post25314641
POST 16127

gast_001

Citaat van: Staaled op juli 27, 2016, 14:12:16
Ik krijg bij XT32 telkens de melding fasefout in de fronts.
En die zitten wel degelijk goed. :)

Soms doet het maar wat. ;)

Zelfde probleem heb ik hier gehad met XT32.
Overigens lukte het XT32 ook niet om de polariteit van de passieve subs goed te zetten.
Overigens bevalt XT32 me qua geluid ook totaal niet, echter dat is weer een ander verhaal
Heb de laatste weken YPAO, XT32 met ARC vergeleken en als ik XT32 hoor dan is het het gewoon niet voor mij.

Staaled

Mijn ruimte is relatief klein en gedempt.
ADSY flat bevalt goed voor HT.
Stereo is Roomperfect beter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

gast_001

Ben de laatste weken / maanden druk bezig geweest. Zoektocht naar een pre......
AV8801, 7702mk2, CX-A5100 en de AVM60 van Anthem.
Werd er soms helemaal "simpel" van  :-\

bmateijsen

#1193
Citaat van: darkraver op juli 29, 2016, 14:15:28
Ben de laatste weken / maanden druk bezig geweest. Zoektocht naar een pre......
AV8801, 7702mk2, CX-A5100 en de AVM60 van Anthem.
Werd er soms helemaal "simpel" van  :-\

Moet het echt een pre zijn? Want ik zou dan ook de AVR550 van Arcam meenemen... Dirac is echt 8)

Verder ben ik benieuwd naar je bevindingen, want in dit lijstje (mits goed ingesteld) vind ik de AVM60 het fijnst...

gast_001

Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2016, 14:34:49
Moet het echt een pre zijn? Want ik zou dan ook de AVR550 van Arcam meenemen... Dirac is echt 8)

Verder ben ik benieuwd naar je bevindingen, want in dit lijstje (mits goed ingesteld) vind ik de AVM60 het fijnst...

Nu ik gebruik externe PA amps en ook professionele Speakers, alles passief dus zonder ingebouwde amps.
Cinch op xlr is vaak enigzins problematisch ivm brommen enz.
Derhalve dan ook de zoektocht naar een pre met XLR uitgangen.

Nu ik heb uiteindelijk voor de AVM60 gekozen daar er een paar punten waren waarin het ding beduidend beter was naar mijn mening in combinatie met mijn speakers / ruimte en daar ik het ding voor een goede prijs kon bemachtigen.
AVM60 is tevens niet perfect hoor dus niet denken dat ik niets over het ding te jammeren heb :)

-spraakweergave en verstaanbaarheid. Yammy en de Marantz hebben de neiging om een mannelijke stem enigzins vrouwelijk en "klein" weer te geven. Stemweergave van de Marantz / Yammy beviel me beduidend minder. Lijkt of er veel processing / compressie op de stemmen zit bij de Yamaha en de Marantz ? Anthem zet stemmen neer zonder tsss, luid en duidelijk en meer "natuurlijk".

-hoe spelen de sub en fronts samen, dus als "team".
Met ARC als ik goed luister dan klopt het gehoormatig beter wat de overgangen betreft.
Overgangen zitten veel beter ik mekaar, er zit rust in het geluid maar tevens drukt het waanzinnig.
Geheel speelt naar mijn mening als een team !

-hoe hoort het zich aan als het luid gaat:
Enigste pre die gewoon niet irriteert al draai je absurd en absurd luid dat is de AVM60. Verbaasde me gewoon zeer !
Ook zonder ARC irriteert het geluid niet.
Je draait het ding met plezier luider terwijl ik bij de Marantz en Yammy telkens zoiets had van "autsch" het doet me pijn in de oren op een bepaalde manier dus telkens terugdraaien ipv nog luider. AVM60 lijkt me meer een semi-professioneel apparaat. 8,4v op de XLR uitgangen....

Was mijn Budget minder geweest dan had ik de CX-A5100 gekozen.
YPAO is welliswaar waardeloos maar het beviel me uiteindelijk beter dan de Marantzjes.





Cobraatje

Ik heb geen ttss e.d. met mijn Marantz, zal ook erg van iemands gehoor, ruimte en luidsprekers afhangen.

Vergelijken is erg lastig, kan imo eigenlijk alleen goed als je blind vergelijkt.
Ik hoorde ook grote verschillen tussen allerlei versterkers totdat ik blind ging luisteren en vergelijken, o.a. Marantz AV8801- Marantz PM14mk KI-Integra dhc 80.1, Marantz AV8801-Emotiva XMC-1 blind vergeleken en ik vergeet er nog wat.
En weg waren de grote verschillen 8).
Scheelt mij ieg geld dat ik geen grote verschillen meer hoor.
Ik wil verder hier zeker geen verschillen tussen versterkers discussie starten, want dit is het Rythmik subwoofer topic ;D.






gast_001

Nu ik haalde de verschillen er zo uit hoor.
Marantz, Yamaha en Anthem dat speelt echt niet gelijk hoor. Verre van dat zelfs !
Verschillend opgebouwd, verschillende dacs, verschillende korrektie.
Ben blij dat ik sedert mei in de weer ben geweest met diverse apparaatjes.

Maar allemaal off Topic, immers dit is een Rythmik topic :music:

gast_001

#1197
>

morca

Citaat van: Godtoh op juli 20, 2016, 11:50:44
Audyssey (multi eq xt) meet mijn fronts als large, geeft een fase probleem (waarschijnlijk vorm woonkamer) en zet de sub veel en veel te zacht. Voor nu wordt het met de hand inregelen als ik tijd heb.
Adsy zet de sub altijd veel te zacht
Muziekje aanzetten en de sub op de receiver gewoon weer harder zetten tot je zelf denk zo speelt hij mooi mee.
De auto eq funtie werkt wel vaker niet naar behoren omdat hij bij een lastige ruimte de reflecties ook meemeet.
En dan gaat het fout.

Godtoh

Dank voor de reacties, handmatig de sub inregelen gaat wel goedkomen maar eigenlijk wil ik op de fronts ook een dsp hebben. Draai nu met een sr6006 maar twijfel om volledig naar stereo + lfe over te stappen. Alleen vindt maar eens een betaalbare oplossing voor een av pre amp... Bedoel ik wil graag hdmi switching houden en een apart lfe kanaal.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926