Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuke foto van het transportbedrijf....ben benieuwd... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Cobraatje

Citaat van: martien op december 28, 2015, 12:08:29
het is jammer dat ik moet werken, en pas vanavond even tijd krijg om mijn nieuwe sub uit te pakken, maar hij is iig binnen. :pompom:

Mooi, eindelijk luistertijd :).
Klein doosje jah :D.

GOOS88

#527
Citaat van: Raphie op december 28, 2015, 10:26:13
Het is toch héél simpel, klasse D is véél goedkoper, zuiniger en makkelijker te fabriceren.
Het is niet beter. Maar de industrie kijkt alleen naar savings. Als ze 80% van de kwaliteit kunnen halen voor 20% v/d cost, dan doen ze dat.  Klasse D is nog altijd een consessie op kwaliteit.
Maar brengt wel weer andere voordelen, het is maar net wat je belangrijker vindt.
Hetzelfde met gloeilampen en en LED, het doet hetzelfde, maar ervaart toch nét even anders

Waar haal je deze wijsheid vandaan?. Welke klasse D amps heb je allemaal beluisterd?
De hypex eindtrappen zijn meettechnisch en qwa stabiliteit de meeste klasse AB bakken de baas.
De ene klasse D versterker is de ander ook niet.

Betreft de voedingen heb je misschien wel gelijk.
Een dikke lineaire voeding is vaak prijziger dan een smps.
Niet genoemd voordeel van een lineaire voeding is dat deze contineu z'n volle vermogen kan leveren zonder te overheaten, en daarbij kortstondig nog veel meer pwr kan leveren in tegenstelling tot een smps, een smps z'n piek vermogen ligt vaak maar iets vsn 20% boven z'n continue vermogen, waar een lineaire voeding met gemak kortstondig het dubbele en meer kan leveren
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

gast_001

CitaatDe hypex eindtrappen zijn meettechnisch en qwa stabiliteit de meeste klasse AB bakken de baas.

Heb je ze gemeten ? Op testbank met weerstanden :) ?

GOOS88

Citaat van: darkraver op december 28, 2015, 13:34:22
Heb je ze gemeten ? Op testbank met weerstanden :) ?

Nope, zelf niet, wil het nog wel een keer doen. Heb er alleen de equipement niet voor om de vervorming nauwkeurig genoeg te kunnen meten. Maar gelukkig heeft hypex dat al gedaan voor ons
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Lucky.L

Krijg hem toch gewoon vandaag binnen  ;D!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Shoalinmonk

Ben echt reuze benieuwd naar jullie eerste indrukken van Rythmik.
De mijne heeft inmiddels zo'n 32 uurtjes staan spelen.

Echt een hele mooie strakke, diepe bass wordt er weergegeven.
Instellingen staan nu op 14Hz damping HIGH en rumble UIT. 

perfect is dit. Trouwens na het inregelen heb ik het volume via de Marantz met 1.5 dB weer terug geschroefd.

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Raphie

Citaat van: Shoalinmonk op december 28, 2015, 14:13:52
Ben echt reuze benieuwd naar jullie eerste indrukken van Rythmik.
De mijne heeft inmiddels zo'n 32 uurtjes staan spelen.

Echt een hele mooie strakke, diepe bass wordt er weergegeven.
Instellingen staan nu op 14Hz damping HIGH en rumble UIT. 

perfect is dit. Trouwens na het inregelen heb ik het volume via de Marantz met 1.5 dB weer terug geschroefd.
en het wordt alleen nog maar beter
JBL PRX Power!

Arcenon

#533
Ik ben ook zeer benieuwd naar jullie bevindingen, graag delen op het forum  :popcorn:. Het kriebelde om er ook een te bestellen, echter kan ik hem dan zowat alleen maar kwijt bovenop de klipsch subwoofer in mijn te kleine huiskamer.. de klipsch speelt ook nog maar op 30%.. Hopelijk volgend jaar een nieuwe woonruimte om meer speelgoed kwijt te kunnen.

Het doel is om een keer een ''endgame'' subwoofer aan te schaffen wanneer de ruimte groot genoeg is, in de vorm van een Velodyne/PSA/Rhythmik/XTZ etc.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

morca

Citaat van: Arcenon op december 28, 2015, 14:29:09
Ik ben ook zeer benieuwd naar jullie bevindingen, graag delen op het forum  :popcorn:. Het kriebelde om er ook een te bestellen, echter kan ik hem dan zowat alleen maar kwijt bovenop de klipsch subwoofer in mijn te kleine huiskamer.. de klipsch speelt ook nog maar op 30%.. Hopelijk volgend jaar een nieuwe woonruimte om meer speelgoed kwijt te kunnen.

Het doel is om een keer een ''endgame'' subwoofer aan te schaffen wanneer de ruimte groot genoeg is, in de vorm van een Velodyne/PSA/Rhythmik/XTZ etc.
Vergeet JL audio niet  :music:

Maro

Citaat van: morca op december 28, 2015, 14:39:11
Vergeet JL audio niet  :music:

laten we dat nou een beetje exclusief houden Marco.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Citaat van: GOOS88 op december 28, 2015, 11:18:44
Heeft er niks mee te maken

Als er 1000w uit moet, moet er ook 1000w in.

Rendement is nooit meer als 100%
Peak/burst ligt dat anders, elco's. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Arcenon

Citaat van: morca op december 28, 2015, 14:39:11
Vergeet JL audio niet  :music:

Dat zijn prijzen die ik nooit ga betalen voor audio apparatuur. Tuurlijk ze zijn mooi en compact, dat is leuk maar daar koop ik hem niet voor (meerprijs 1500 euro). Dan zet ik er liever voor hetzelfde geld twee van een ander merk voor neer. Nee, het wordt dan een budget van 1500,- euro per sub en kijken wat er tegen die tijd weer hot is.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

GOOS88

Citaat van: Staaled op december 28, 2015, 15:01:09
Peak/burst ligt dat anders, elco's. :)

Idd, maar bedoel continue vermogen.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Staaled

Continu ligt idd anders.
Gelukkig vereist de meeste content dit niet.
Af en toe een dreun of klap. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#540
Ik vind het trouwens een hoog WC-eend gehalte , de uitspraak van B.D.
Schakelend zijn enorm krachtige en stabiele voedingen te bouwen en idem mbt Class D.
En midbass moet je toch ook echt bij je fronts zoeken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Arcenon op december 28, 2015, 15:04:08
Dat zijn prijzen die ik nooit ga betalen voor audio apparatuur. Tuurlijk ze zijn mooi en compact, dat is leuk maar daar koop ik hem niet voor (meerprijs 1500 euro). Dan zet ik er liever voor hetzelfde geld twee van een ander merk voor neer. Nee, het wordt dan een budget van 1500,- euro per sub en kijken wat er tegen die tijd weer hot is.
Met de komst vd E en D serie betaalbaar .
Wel iets meer als wat je wilt betalen denk ik ,maar wel een echte end game sub .

GOOS88

Citaat van: Staaled op december 28, 2015, 15:14:50
Continu ligt idd anders.
Gelukkig vereist de meeste content dit niet.
Af en toe een dreun of klap. :)

Tuurlijk, mee eens.
Punt is meer als er bij de specs 1000w staat vind ik dat dat ding ook echt 1000w continue moet kunnen leveren.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Staaled

#543
Mee eens. :)

Maar prik je even door zijn veel specs short-term.
Zo ook SVS en JLaudio.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#545
Citaat van: doorofnight op december 28, 2015, 15:45:07
Hoe bedoel je dat Staaled?
De outputspecificaties van de amps zijn gebaseerd op zeg max. 5 seconden.
Vergt het signaal meer tijd, duurt het langer , zakt de versterker wat of soms veel in qua output.
Zelden een punt.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

En Rythmik gebruikt gewoon de servo als DSP. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


gast_001

CitaatDe outputspecificaties van de amps zijn gebaseerd op zeg max. 5 seconden.
Vergt het signaal meer tijd, duurt het langer , zakt de versterker wat of soms veel in qua output.
Zelden een punt.

Vroeger had je nog Din normen, daar had je iets aan.
Tegenwoordig spreekt men niet meer over uren dat een amp stroom moet kunnen leveren maar over milliseconden :)
In de Hypex zal zeker een current limiter zitten die behoorlijk aktief is.

GOOS88

#549
Citaat van: darkraver op december 28, 2015, 16:03:49
Vroeger had je nog Din normen, daar had je iets aan.
Tegenwoordig spreekt men niet meer over uren dat een amp stroom moet kunnen leveren maar over milliseconden :)
In de Hypex zal zeker een current limiter zitten die behoorlijk aktief is.

In de datasheets van hypex staan netjes de nominale te leveren stroom en de piek stroom(piek van 50msec lang/kort dacht ik)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *