Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gast_001

Nu ik zeg altijd voor mij moet een luidspreker het volgende hebben.
-voldoende vermogen
-efficiency
-directivity
-geen 6 inchertjes of zoiets

Natuurlijk ook een verschil of het voor in de woonkamer is of voor in een dedicated HT.
Heb je een dedicated HT of geen bitcherige huisdraak dan zijn er zoveel leuke dingen te bedenken :)



GOOS88

Citaat van: darkraver op december 11, 2015, 12:36:17
Nu ik zeg altijd voor mij moet een luidspreker het volgende hebben.
-voldoende vermogen
-efficiency
-directivity
-geen 6 inchertjes of zoiets

Natuurlijk ook een verschil of het voor in de woonkamer is of voor in een dedicated HT.
Heb je een dedicated HT of geen bitcherige huisdraak dan zijn er zoveel leuke dingen te bedenken :)

:D
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

morca

Citaat van: Erik van Voorst op december 11, 2015, 09:50:22
Mee eens ...ik vind dat een sub gecalibreerd moet zijn anders gaat het altijd ten koste van het geheel.
Bij veel mensen schrik ik van hun subinstelling.

Ik vind het juist leuk als hij als een soort verassing er ineens inkomt... ::)
Dan hoor je de sub,en kan de intregatie of plaatsing beter  ;D

Staaled

Citaat van: darkraver op december 11, 2015, 12:36:17
Nu ik zeg altijd voor mij moet een luidspreker het volgende hebben.
-voldoende vermogen
-efficiency
-directivity
-geen 6 inchertjes of zoiets

Natuurlijk ook een verschil of het voor in de woonkamer is of voor in een dedicated HT.
Heb je een dedicated HT of geen bitcherige huisdraak dan zijn er zoveel leuke dingen te bedenken :)
^^

Kan zo bij Maxim.....betonnnnn. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: darkraver op december 11, 2015, 12:36:17
Nu ik zeg altijd voor mij moet een luidspreker het volgende hebben.
-voldoende vermogen
-efficiency
-directivity
-geen 6 inchertjes of zoiets

Natuurlijk ook een verschil of het voor in de woonkamer is of voor in een dedicated HT.
Heb je een dedicated HT of geen bitcherige huisdraak dan zijn er zoveel leuke dingen te bedenken :)
.
Ik heb geen draakje ....alles kan en mag  :headbanging:

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: morca op december 11, 2015, 18:15:53
Dan hoor je de sub,en kan de intregatie of plaatsing beter  ;D

Bij een serieuze explosie weet ik echt wel dat dit niet mijn 80 Hz gecrossed  2-weg
Avalons zijn  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!


Cobraatje

Citaat van: pameijer op december 10, 2015, 15:15:06
Ik weet het niet, de bas moet toch ook gewoon in een goede relatie met de rest van de soundtrack staan. Het kan wel steeds harder, maar dan hoor je het echt niet meer zoals de soundengineer cq director het bedoeld hebben.

Amerikanen hebben over het algemeen wel veel grotere huizen en dus grotere subs nodig, maar als ik de Amerikaanse forums volg zijn er erg veel basheads.
Ben het met je eens dat steeds meer en een te harde bas gaat ten koste van de algehele soundstage.
Ik zou zelf als alleen hard en veel output belangrijk is, nooit bij Rythmik uitgekomen zijn.
Dan zou b.v. een Klipsch ook prima voldoen.

Citaat van: darkraver op december 11, 2015, 12:36:17
Nu ik zeg altijd voor mij moet een luidspreker het volgende hebben.
-voldoende vermogen
-efficiency
-directivity
-geen 6 inchertjes of zoiets

Natuurlijk ook een verschil of het voor in de woonkamer is of voor in een dedicated HT.
Heb je een dedicated HT of geen bitcherige huisdraak dan zijn er zoveel leuke dingen te bedenken :)
;D

Ik heb nu 6,5 inchertjes monitoren met 2 F12's Rythmiks en daar kan qua geluid in mijn ruimte geen vloerstaander(ook met sub) die ik heb gehad tegenop.



Raphie

Maar hebben we de handjes nu al op elkaar voor 4 subs?
JBL PRX Power!

gast_001

CitaatIk heb nu 6,5 inchertjes monitoren met 2 F12's Rythmiks en daar kan qua geluid in mijn ruimte geen vloerstaander(ook met sub) die ik heb gehad tegenop.

Altijd top als iets je bevalt  :music:
Voor in de woonkamer natuurlijk leuke speakers. Ken ze niet maar ziet er leuk uit.


Sirius666

Hier stiekem ook nog steeds in de running voor een (gewone) F12. Heb nu wat extra geld binnen. Euro-dollar nu zo'n 1-1,09 dus dat is al ietsjes positiever).

Wat is eigenlijk het verschil tussen een paper cone (F12G) en de alu cone van de F12?

Kan iemand ook deze optie uitleggen?

"Change to A370PEQ with HPF outputs for those without bass management"

Is dit reëel qua verzending (en maten, heb er een paar inch bij opgeteld):








Cobraatje

Nu niet meer stiekum ;)

De F12G is voor alleen stereo en hoge crossovers bedoelt.
Wanneer je de sub boven de 80HZ wil crossoveren dan is de F12G de betere keuze.
Crossover je de sub op 80Hz of minder dan adviseert Rythmik de F12 vanwege de sterkere cone en meer output.

Jij hebt een sub out aansluiting op je Yamaha en kunt deze gewoon met 1 kabel op LFE in L of R op de sub aansluiten.
Een normale A370PEQ3 is in jouw geval prima.

(Heb je nog andere pre outs op je versterker dan kun je de sub ook aansluiten via Line in. Dan moet je zowel L en R aansluiten.
En je kunt de sub ook nog high level aansluiten.)
http://www.rythmikaudio.com/download/PEQ3_sealed_quickguide.pdf


Rond de de $200 dollar zal wel kloppen.

Sirius666

Citaat van: Cobraatje op december 12, 2015, 15:53:23
Nu niet meer stiekum ;)

De F12G is voor alleen stereo en hoge crossovers bedoelt.
Wanneer je de sub boven de 80HZ wil crossoveren dan is de F12G de betere keuze.
Crossover je de sub op 80Hz of minder dan adviseert Rythmik de F12 vanwege de sterkere cone en meer output.

Jij hebt een sub out aansluiting op je Yamaha en kunt deze gewoon met 1 kabel op LFE in L of R op de sub aansluiten.
Een normale A370PEQ3 is in jouw geval prima.

(Heb je nog andere pre outs op je versterker dan kun je de sub ook aansluiten via Line in. Dan moet je zowel L en R aansluiten.
En je kunt de sub ook nog high level aansluiten.)
http://www.rythmikaudio.com/download/PEQ3_sealed_quickguide.pdf


Rond de de $200 dollar zal wel kloppen.

Thnx! Dit zou een mooie kans zijn en met die korting compenseer je een evt. stijging van de euro dus dan heb ik er wel vrede mee.

Verder duidelijk: de F12. Eigenlijk ver boven wat ik max aan een sub uit zou willen geven (daarom twijfel ik nog wel wat) maar dan ben ik simpelweg klaar :D

Cobraatje

Het is inderdaad veel geld voor een subwoofer, maar als je kijkt met welke subs je Rythmiks kunt vergelijken is het een koopje.
Simpelweg klaar is met één van de gevaarlijkste virussen, het upgrade virus altijd maar afwachten :D/

Sirius666

Citaat van: Cobraatje op december 13, 2015, 10:02:56
Het is inderdaad veel geld voor een subwoofer, maar als je kijkt met welke subs je Rythmiks kunt vergelijken is het een koopje.
Simpelweg klaar is met één van de gevaarlijkste virussen, het upgrade virus altijd maar afwachten :D/

Hehe

Klaar wat betreft een sub. Dat durf ik dan wel te zeggen  ;) De rest....daar doe ik geen uitspraken over :D


Cobraatje

Komende van een Rel Quake ga jij een blij man zijn met je F12 :).

Voor de twijfelaars het is de laatste dag van de powerbuy!!!

Sirius666

Citaat van: Cobraatje op december 14, 2015, 18:08:56
Komende van een Rel Quake ga jij een blij man zijn met je F12 :).

Voor de twijfelaars het is de laatste dag van de powerbuy!!!

En nog leuker...qua genres luister ik veel hiphop/trap/hardcore/metal. Dat zal dan een leuke geluidsmuur worden ;)

yorkie13

Ben benieuwd naar de combinatie van Kef LS50 en een Rythmik subwoofer.


Sirius666

Citaat van: RA SUBS op december 14, 2015, 19:52:15
Ben benieuwd naar de combinatie van Kef LS50 en een Rythmik subwoofer.

Als het 15-20% wordt dan bestel ik mee. Ze wilden 20% geven bij 4st black gloss. Nu zitten we als het goed is op 5st (gemengde kleuren). Ook gezien de interesse van anderen naar Rythmik zou het marketingtechnisch toch slim zijn om bij 5 bestellingen 20% te geven?

Cobraatje

Denk dat het er ook vanaf hangt wat nog veel op voorraad is en op het HG paintwerk zit ook nog een marge.
Vergeet niet het is factory direct en er zitten geen enorme marges op.

Als RA subs niet meebesteld, zou ik hem uitnodigen voor een luistersessie.
Hij heeft erg veel verstand van subs en inregelen en kan dan mooi helpen 8).

Citaat van: Sirius666 op december 14, 2015, 19:45:51
En nog leuker...qua genres luister ik veel hiphop/trap/hardcore/metal. Dat zal dan een leuke geluidsmuur worden ;)

Ik heb de Quake lang geleden eens gehoord, dat is echt een schoothondje en een midwoofer vergeleken bij een F12.
De F12 gaat tot 14Hz@-2db en mijn ruimte gaan ze tot 7Hz.
Maar belangrijkste is het verschil in 'tightness'. Lastig uit te leggen maar als je de F12 straks hebt, begrijp je wat ik bedoel.

Sirius666

Citaat van: Cobraatje op december 14, 2015, 20:26:43
Denk dat het er ook vanaf hangt wat nog veel op voorraad is en op het HG paintwerk zit ook nog een marge.
Vergeet niet het is factory direct en er zitten geen enorme marges op.

Als RA subs niet meebesteld, zou ik hem uitnodigen voor een luistersessie.
Hij heeft erg veel verstand van subs en inregelen en kan dan mooi helpen 8).

Ik heb de Quake lang geleden eens gehoord, dat is echt een schoothondje en een midwoofer vergeleken bij een F12.
De F12 gaat tot 14Hz@-2db en mijn ruimte gaan ze tot 7Hz.
Maar belangrijkste is het verschil in 'tightness'. Lastig uit te leggen maar als je de F12 straks hebt, begrijp je wat ik bedoel.

Ah aan die marge had ik niet gedacht!

RA mag gerust komen :)

Ik begrijp wat je bedoelt met tightness. Ik verwacht iig veel meer controle en een naadloze integratie met de LS50. Meer échte bas! Met bijv hardcore ben ik door de constante kicks heel nieuwsgierig naar wat de F12 gaat brengen.

Zeg, wat een vette speakers heb jij man! Luister je hardere genres? Ben benieuwd hoe dat klinkt op de Volla.

Cobraatje

Meer controle en een zeer goede integratie gaat zeker lukken.
Je kunt op de F12 zoveel zaken instellen en aanpassen dat integratie altijd lukt.
Als je alle instellingen wilt uitproberen heb je tijdens de kerstvakantie genoeg te doen ;).
Neemt niet weg dat een goede plek voor de sub zoeken wel zeer belangrijk blijft.

Je gaat een natuurgetrouwere bas zonder distortie krijgen.
Hou je daar niet van dan pas je het rumblefilter aan en krijg je een iets meer rommeligere bas.
Er is imo geen goed of fout, gewoon instellen zoals jij het lekker vind klinken.

De Volla's gaan voor een monitor behoorlijk diep, het zijn forse monitoren.
Ik zou ze als rustige, zeer natuurgetrouwe weergevers omschrijven.
Vooral met stemmen, instrumentweergave en soundstage zijn het toppertjes.
Ik ben erg tevreden met de combi van de ribbon tweeter met zeer goede subs voor het laag.
Klinken met elke muziek goed, maar blinken uit met singer-songwriter nummers.




Sirius666

#373
Ik ben heel benieuwd!

Dit subje is duurder dan m'n versterker, speakers en stands bij elkaar  :crazy: Niet omdat het moet...maar omdat het kan  ;)

Witalik

Citaat van: Sirius666 op december 14, 2015, 21:25:51
Ah aan die marge had ik niet gedacht!

RA mag gerust komen :)

Ik begrijp wat je bedoelt met tightness. Ik verwacht iig veel meer controle en een naadloze integratie met de LS50. Meer échte bas! Met bijv hardcore ben ik door de constante kicks heel nieuwsgierig naar wat de F12 gaat brengen.

Zeg, wat een vette speakers heb jij man! Luister je hardere genres? Ben benieuwd hoe dat klinkt op de Volla.

Neem aan dat je muziek hardcore bedoelt ?  Ik moet daarbij zeggen dat veel subs of systemen me daarin teleur stellen, ja of je hebt een serieus systeem met goede acoustiek! Ik neem aan dat je wel es bij een party bent geweest maar het lijkt of die bass en kick die je krijgt met hardcore enz in de huiskamer lastiger te krijgen is als bij zo'n party.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"