Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.


morca

Introducing our Signature Edition subwoofers

For audiophiles who want something more, we proudly introduce our Signature Edition subwoofers. They are instantly recognizable as a very serious high end product. Elegantly finished in piano gloss black, our signature edition subwoofers are stylish and attractive as well as accurate.

For audiophiles looking for uncompromising accuracy in an elegant package, our F12 Signature Edition subwoofer is the ultimate choice. It features our Direct Servo technology to ensure accuracy and definition. As an audiophile you appreciate that bass is the foundation of a satisfying music or home theatre experience. You also appreciate that there is more to a home theatre subwoofer than shaking the room, and that music can be far more satisfying with a subwoofer that can play deep.

What makes our subwoofers suitable for audiophiles? It's not that they can plumb the depths with authority. There are already many subwoofers on the market which can do that. The difference is that they reproduce bass with a level of realism that is normally only associated with much more expensive high end full range loudspeakers.

morca

Citaat van: Shoalinmonk op november 28, 2015, 22:21:52
vast wel, maar ik zou zo 1,2,3 nemen weten.

Komt wel goed .... dit is weer een post toch ??  :clapping:
Wat is voor jouw de keuze geweest dit merk te kopen?
Leden van dit forum of had je al meer gelezen.

Staaled

Citaat van: Shoalinmonk op november 28, 2015, 22:21:52
vast wel, maar ik zou zo 1,2,3 nemen weten.

Komt wel goed .... dit is weer een post toch ??  :clapping:
Ik heb net een verzoek gedaan.

Voor mij wordt het geen F15 maar F12. :)

En voor wat de koers betreft heb daar al eens een topic over aangemaakt.
Het is schrikbarend , een regelrecht gevolg van crisis op crisis en de bodem is nog lang niet in zicht.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: morca op november 28, 2015, 21:10:05
Ed je gaat je subkennis weer verder uitbreiden
Goed bezig  ;D

Ik was er voor de JTRs al eens mee bezig, maar koos om redenen denk ik wel bekend voor een passief systeem.
Geen spijt van gekregen. :D

In de kleine set zit een akelig gat in de respons dat uit ervaring verdwijnt met een sub.
Tijd dat het ook daar weer volwassen gaat klinken. :music:ii
Plus een mooi vergelijk want daar hebben een Fathom 112 en een BK XXLS400 al eerder gespeeld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Gaat de goede kant op met de powerbuy :).

Citaat van: Shoalinmonk op november 28, 2015, 22:21:52
vast wel, maar ik zou zo 1,2,3 nemen weten.

Komt wel goed .... dit is weer een post toch ??  :clapping:

Waarom wil je 100 postings als 50 genoeg is om te mogen posten in de Marktsectie?
Is het voor een powerbuy anders?

'DE FORUMREGELS - De Markt & Commercieel
1.Er staat een minimum van 50 posts voor om te kunnen posten in de Markt. Eerder posten is mogelijk door Forum Donateur te worden met behulp van de "Doneren" knop boven in beeld.'

Citaat van: Staaled op november 28, 2015, 22:36:38
Ik heb net een verzoek gedaan.

Voor mij wordt het geen F15 maar F12. :)

En voor wat de koers betreft heb daar al eens een topic over aangemaakt.
Het is schrikbarend , een regelrecht gevolg van crisis op crisis en de bodem is nog lang niet in zicht.

Idd ik verwacht dat met het eeuwig durende gehannes van Griekenland en de vluchtelingencrisis, de dollar op korte termijn de euro voorbij zal gaan.
Snel bestellen dus ;D.
Ben je er al uit met welke amp je gaat bestellen?
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.






Staaled

Citaat van: Cobraatje op november 29, 2015, 01:07:49
Idd ik verwacht dat met het eeuwig durende gehannes van Griekenland en de vluchtelingencrisis, de dollar op korte termijn de euro voorbij zal gaan.
Snel bestellen dus ;D.
Ben je er al uit met welke amp je gaat bestellen?
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Ik moet nog even een verkoop afwachten dus het is niet 100% zeker,
maar het zou dan gaan om een F12 met A370XLR2 in black oak.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

screw

Dat zou mijn keus ook zijn iig, mooie driver!

Ik ben binnenkort in de USA voor een paar dagen ga zeker proberen ze jongens ergens te horen nog.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

martien

Kun je niet op de terugweg een stuk of 6 subjes meenemen als handbagage :clapping:

screw

Citaat van: martien op november 29, 2015, 09:59:51
Kun je niet op de terugweg een stuk of 6 subjes meenemen als handbagage :clapping:


hahaha dan was de JL ook wel daar gehaald  :satisfied:

die gekken in de USA zijn echte bass heads, ik weet nog dat ik ooit in een kamer was met 4x 18" velodyne DD18+ erin  :crazy:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Cobraatje

Ik ruik een handeltje  ;).

Mocht je in de buurt van Houston komen, zeker even bij Brian Ding aanwippen.
Ik ken de JL Audio F112 en schat voor muziek de F12 als betere in. 
Qua output en de prachtige afwerking wint de F112 het.

Ik heb zelf ooit ook erg getwijfeld tussen JL Audio en Rythmik en vanwege het prijsverschil en een zeurende en collega's verlinkende importeur(NB importeur ik heb het zeer zeker niet over Passion4sound), voor Rythmik gekozen.

screw

Hier ook de zelfde  keuze gehad, uiteindelijk toch voor JL gekozen ivm garantie etc, bij zulke bedragen ook wel belangrijk vind ik.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Cobraatje

Garantie is zeker belangrijk, maar ik vond de verschillen in prijs gewoon te groot.
De prijsverschillen met JL Audio waren enorm, meer van 3 of 4 voor de prijs van 1.
Ik heb mijn Rythmik E15 gekocht toen de dollar nog $1,35 was en mijn 2 F12's komen uit Zweden ;D.



Shoalinmonk

Citaat van: morca op november 28, 2015, 22:34:00
Wat is voor jouw de keuze geweest dit merk te kopen?
Leden van dit forum of had je al meer gelezen.

Veel over gelezen. Helaas niet met eigen oren kunnen horen.
Enige upgade zou JL audio zijn....wil soswieso dual gaan draaien, al twijfel ik nog steeds om niet gewoon een tweede MA GXW15 neer te zetten.

Goed zo gaat het vaak in de HT ...wanneer je er over gaat lezen wordt het virus aangewakkerd en voordat je het weet zit er een Rythmik in je winkelwagentje.

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

Citaat van: Cobraatje op november 29, 2015, 01:07:49
Gaat de goede kant op met de powerbuy :).

Waarom wil je 100 postings als 50 genoeg is om te mogen posten in de Marktsectie?
Is het voor een powerbuy anders?

'DE FORUMREGELS - De Markt & Commercieel
1.Er staat een minimum van 50 posts voor om te kunnen posten in de Markt. Eerder posten is mogelijk door Forum Donateur te worden met behulp van de "Doneren" knop boven in beeld.'
Idd ik verwacht dat met het eeuwig durende gehannes van Griekenland en de vluchtelingencrisis, de dollar op korte termijn de euro voorbij zal gaan.
Snel bestellen dus ;D.
Ben je er al uit met welke amp je gaat bestellen?
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Meen je ....? ik dacht 100..
Dan gaan straks de spullen erop!! EN dan maar bestellen.....

Als het Rythmik wordt dan wordt het diegene met XLR

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

morca

Citaat van: Shoalinmonk op november 29, 2015, 12:16:19
Veel over gelezen. Helaas niet met eigen oren kunnen horen.
Enige upgade zou JL audio zijn....wil soswieso dual gaan draaien, al twijfel ik nog steeds om niet gewoon een tweede MA GXW15 neer te zetten.

Goed zo gaat het vaak in de HT ...wanneer je er over gaat lezen wordt het virus aangewakkerd en voordat je het weet zit er een Rythmik in je winkelwagentje.
JL audio of Rythmik ,zeer goede keuze,s  :thumbs-up:

De MA GXW15 stond ook bij Cobra voor hij JL en  Rythmik overwogen heeft.
Die geeft wel aan dat de eerste 2 de beste keuze zijn.

morca

Citaat van: Staaled op november 28, 2015, 22:36:38
Ik heb net een verzoek gedaan.

Voor mij wordt het geen F15 maar F12. :)

En voor wat de koers betreft heb daar al eens een topic over aangemaakt.
Het is schrikbarend , een regelrecht gevolg van crisis op crisis en de bodem is nog lang niet in zicht.
Ik denk dat Ed de powerbuy al aangevraagd heeft.

screw

Citaat van: Shoalinmonk op november 29, 2015, 12:16:19
Veel over gelezen. Helaas niet met eigen oren kunnen horen.
Enige upgade zou JL audio zijn....wil soswieso dual gaan draaien, al twijfel ik nog steeds om niet gewoon een tweede MA GXW15 neer te zetten.

Goed zo gaat het vaak in de HT ...wanneer je er over gaat lezen wordt het virus aangewakkerd en voordat je het weet zit er een Rythmik in je winkelwagentje.

Waarom dual? Heb je er al aan gemeten, duals is maar +6db meer, dus als je het niet perse nodig hebt zou ik er met 1 beginnen.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.


screw

Citaat van: morca op november 29, 2015, 12:30:53
Als je ivm met akoestiek er geen 2 nodig hebt kan het overkill zijn.
Al je nooit genoeg sub,s hebt zeg ik vaak,reserve is goed  :headbanging:

jij bent een uitzondering hahaha ha. ....1 of 2 goed geplaatste ,goede subs knallen net zo hard als 4-6-12 dat weet jij ook best.... ik d8 ook evt een 2e E112 te gaan kopen maar vooral nog is het in deze setup niet nodig.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Staaled

Citaat van: screw op november 29, 2015, 12:28:12
Waarom dual? Heb je er al aan gemeten, duals is maar +6db meer, dus als je het niet perse nodig hebt zou ik er met 1 beginnen.

Als budget en ruimte het toelaten altijd voor duals gaan.
Het kan zijn dat je met een enkele op de MLP "uitkomt" , kijk je verder wordt het grilliger.
Ook wordt de ruimtelijke informatie met duals er beter op.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: screw op november 29, 2015, 12:51:27
jij bent een uitzondering hahaha ha. ....1 of 2 goed geplaatste ,goede subs knallen net zo hard als 4-6-12 dat weet jij ook best.... ik d8 ook evt een 2e E112 te gaan kopen maar vooral nog is het in deze setup niet nodig.
Ik heb ook genoeg aan 3 ,meer zou overkill zijn met mijn normale volume bij film.

Shoalinmonk

Nog nooit gemeten hier ....

Wie wil er wat bijverdienen? En mij helpen met een meting?
Ik woon in Lelystad.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

VlisChris

Citaat van: Cobraatje op november 27, 2015, 13:15:04
PM anders even één van de moderatoren en vraag om de powerbuy hier te mogen plaatsen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=73.0
Zal geen probleem zijn omdat er geen sponsor is die Rythmik aanbiedt.
Valt denk ik meer op dan alleen in een algemeen topic.

Geen probleem wat mij betreft.
Wel begintijd/eindtijd noemen zodat er een einde aan het topic komt. Wanneer de PB afgelopen is graag even een berichtje dat die gesloten kan worden, en naar de afgesloten powerbuys verzet kan worden.

Succes!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cobraatje

Citaat van: morca op november 29, 2015, 12:22:19
JL audio of Rythmik ,zeer goede keuze,s  :thumbs-up:

De MA GXW15 stond ook bij Cobra voor hij JL en  Rythmik overwogen heeft.
Die geeft wel aan dat de eerste 2 de beste keuze zijn.

Ik heb een hele rits subs beluisterd voordat ik bij JL Audio of Rythmik uitkwam, zie pag.1 van dit topic ;).
Bij mij thuis heb ik de laatste jaren een Def Tech Supercube Reference, Rythmik E15, MA GXW15 gehad en nu 2x Rythmik F12.

De gxw15 is een goede sub, maar minder dan Rythmik.
Ik miste toch het specifieke geluid, strakheid en diepte van Rythmik.