Roffels HT - the beginning

Gestart door Roffel, januari 28, 2015, 13:27:49

Vorige topic - Volgende topic

Roffel

HT liefhebbers,

Ik ben Rolf en hebben net een nieuw huis gekocht in de omgeving van Nijmegen.
Om daar alle kabels netjes weg te werken, heb ik er voor gekozen om nu alvast een mooie hometheater te kopen.

Ik heb na wat zoekwerk  gekozen voor de Onkyo TX-NR636 A/V-receiver met een JAMO S 628 HCS3  speakerset.

Heb gisteren de Onkyo receiver binnen gekregen en deze alvast een beetje ingesteld zoals ik hem wil hebben.

De speakers zijn vandaag binnen gekomen. Pakketje van over de 50kg, ik schrok ervan hoe zwaar ze zijn.
Heb gekozen voor 2x2.5mm van InAkustik met in de zuilen 45 graden Nakamichi banaanpluggen en in de receiver rechte Nakamichi banaanpluggen.

In oktober is het huis klaar dus zullen de wat interessantere foto's komen.

In de toekomst wil ik nog een 55" Panasonic UHD TV kopen en komt er nog een bijpassende subwoofer bij om de subs van de zuilen te vervangen.

VTEC_genieter

Hoi Rolf!
Welkom bij dit forum!
Je bent nu wel aan het genieten van je entertainment in je huidige woning? Moet wel, want het virus zit al in je bloed[emoji12]

Ik wens je veel kijk- en luisterplezier thuis, maar ook hier op het forum[emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

felix01

hallo,

welkom op het forum hier!! :pompom:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Roffel

Jullie hadden nog een fototje van de set tegoed:

morca

Welkom op het forum,en leuke set heb je al staan zo.

Als ik een kleine tip mag geven,ik zou de speakers iets naar vooren zetten en indraaien  zodat ze meer op je gericht staan.
Die in de hoek mag ook wel iets vd muur,speakers horen iets vrij te staan zeg maar.
Dan bouwt je stereo beeld veel beter op,plaatsing van de stemmen en zo ook de rest zal beter kloppen/klinken.

Heb je al een sub op het oog?

Roffel

Zo, ff afstoffen.
Was helemaal vergeten dat ik nog een voorsteltopic had :P

Ik heb tot dusver nog niet echt de behoefte om een sub aan te sluiten eigenlijk.
De subs in de zuilen volstaan prima in de ruimte die we nu hebben.
In september gaan we waarschijnlijk de sleutel ontvangen van ons nieuwe huis dus dan zal er wellicht verandering in komen.

gr