Auralic Aries

Gestart door Isflicka, januari 6, 2015, 17:23:15

Vorige topic - Volgende topic

StereoMike

Citaat van: DVDmartinDVD op juli  4, 2016, 21:21:27
Ben wel heel benieuwd naar de kingpin voeding in vergelijking met de voeding van Auralic.
Dat laat zich niet vergelijken. De kingpin is een aparte klasse.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Isflicka

Citaat van: DVDmartinDVD op juli  4, 2016, 21:21:27
Bij Auralic zijn ze goed bezig met de updates, als de kwaliteit ook nog steeds beter wordt is dat mooi meegenomen.
De update zorgt voor een bijzonder schoon, vloeiend en muzikaal geluid. Niet geheel toevallig heb ik de microRendu op dezelfde set spelen en kennelijk wordt dit als ideaalplaatje gezien.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

chansig

Citaat van: Kingpin op juni 14, 2016, 08:37:29
Bij deze, een citaat van iemand die bij de meeting aanwezig was (en daar was de Auralic Pure-Power ook bij betrokken).

We waren er eigenlijk unaniem over eens. Je voeding is gewoon het allerbeste. Het was al goed maar na de nodige branduren is hij alleen maar beter geworden. Je kunt met de Auralic zelfs de spanning op de snaren horen. Het is eigenlijk vreemd dat fabrikanten zoveel kwaliteit laten zitten met het leveren van een slechte voeding.

Wat hoor je als je de spanning op de snaren kan horen ? Gewoon nieuwsgierigheid...en mogelijk aan de verkeerde persoon gesteld.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Kingpin

Citaat van: chansig op juli  6, 2016, 10:57:40
Wat hoor je als je de spanning op de snaren kan horen ? Gewoon nieuwsgierigheid...en mogelijk aan de verkeerde persoon gesteld.

Gr Hans
Dat laatste ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Jammer de pammer.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Rijder

Op t eerste gehoor vind de beta geen vooruitgang, iets te fel en te schel.
Misschien stukje gewenning.
Wat bij mij een een positief verschil maakte( metrum hex - aries) was de switch naar aes/ebu tov de andere mogelijkheden(optisch nooit geprobeerd).

Grt Tom

StereoMike

Citaat van: Rijder op juli  9, 2016, 12:14:00
Op t eerste gehoor vind de beta geen vooruitgang, iets te fel en te schel.
Volgens mij is de ruisvloer behoorlijk gedaald maar om dat te omschrijven als fel of schel.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rijder

Het is van mij uiteraard een puur persoonlijke en dus subjectieve waarneming.

StereoMike

Citaat van: Rijder op juli  9, 2016, 12:58:00
Het is van mij uiteraard een puur persoonlijke en dus subjectieve waarneming.
Heb er al meer opmerkingen over gelezen dus je bent niet de enige.

Leeuwarden

Heb er inderdaad ook al meer over gelezen. Bij mij is het een hele mooie stap vooruit. Ben er erg blij mee!

DVDmartinDVD

Nieuwe update voor de Aries en mini 4.0.0

Was het geluid al mooi nu nog veel beter geworden, echt top!
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Weet iemand hoe je die bit perfect werkend krijg?

De uitleg van hun snap ik niet zo

Gr.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

Kingpin

Heb er iets over gelezen op facebook maar kan het niet weer vinden, heeft imo niets met bitferfect van doen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Citaat van: DVDmartinDVD op september 15, 2016, 16:12:29
Weet iemand hoe je die bit perfect werkend krijg?

De uitleg van hun snap ik niet zo

Gr.
Wat bedoel je met bit perfect werkend krijgen?

DVDmartinDVD

Wat zij schrijven,

Introducing Bit-perfect Group Play up to DXD and DSD256. To create a group, open device list on iPad side bar, press and hold the device that you want it to be master, then select 'Create Zone'. Please press '...' icon on iPhone for same operation.

Wat bedoelen ze met device, de harde schrijf waar m'n muziek op staat?

Leeuwarden

Group play is met meerdere Ariessen...

dennmuy

Citaat van: DVDmartinDVD op september 13, 2016, 19:35:37
Nieuwe update voor de Aries en mini 4.0.0

Was het geluid al mooi nu nog veel beter geworden, echt top!

Binnenkort toch maar een afspraak maken bij een dealer om is te gaan luisteren.....mijn interesse is gewekt!

conqubite

Ben wat gerichter aan het kijken nu. En inmiddels afgestapt van het idee een LE versie te nemen. Zou dan een femto moeten worden. Maar dan moet er met goed fatsoen ook een Ipad komen. Is hier nog niet in huis... Als ik dan een kningpin voeding, en een NAS daarbij reken zit ik me af te vragen of ik niet  al beter naar een Aurender N100H of zo kan met eigen opslag daarin. Die discussie zal hier vast al vaker gevoerd zijn. Maar iemand soortgelijke gedachten gehad? Iemand zinnig advies? Over alternatieven, kwaliteitsverschillen?  Of andere do's and dont's ?

frank2

Nas is niet nodig, pc met mimim server gratis en een hdd eraan voor opslag van al je muziek voldoet eender aan een Nas.
Er zijn meerdere merken streamers, de aries is wat feller in het hoog en strakker dan de moon mind 180. Laatste kost 900€. Zomaar een idee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Isflicka

Waarschijnlijk zijn er forumgenoten die er anders over denken maar ga vooral luisteren naar de verschillende streamers. In combinatie met je DAC zul je merken dat ze allemaal anders klinken en op basis daarvan kun je een voorkeur bepalen. Ik begrijp dat het met de mR iets anders ligt maar het gaat er meer om dat je een beeld hebt hoe e.e.a. klinkt. Hoor je geen verschil dan kies je voor prijs/gemak.

Isflicka

Citaat van: frank2 op oktober 20, 2016, 15:43:34
Nas is niet nodig, pc met mimim server gratis en een hdd eraan voor opslag van al je muziek voldoet eender aan een Nas.
Er zijn meerdere merken streamers, de aries is wat feller in het hoog en strakker dan de moon mind 180. Laatste kost 900€. Zomaar een idee.
Hallo Frank,

Heb je de Aries met de nieuwste firmware gehoord? Dat is totaal anders dan voorheen en zeker niet fel meer.

frank2

Nee niet met de nieuwe firmware
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

DVDmartinDVD

Het geluid van de Aries is de afgelopen tijd best wel aardig verbeterd.

Bama

Edit.

Heb er nu 4 uur mee gespeeld en het is niet mijn geluid en wat minder vriendelijk qua software dus gaat helaas weer terug.
Misschien ben ik ook wel teveel verwend met het gebruiksgemak van een Linn streamer.

StereoMike

Citaat van: Bama op november  9, 2016, 17:26:04
Heb er nu 4 uur mee gespeeld en het is niet mijn geluid en wat minder vriendelijk qua software dus gaat helaas weer terug.
Misschien ben ik ook wel teveel verwend met het gebruiksgemak van een Linn streamer.
De Aries en Linn zijn inderdaad niet echt onderling uitwisselbaar. Overigens wel vreemd dat je op zoek was naar de airplay instelling. Ik mag aannemen dat je niet op basis van airplay het geluid hebt beoordeeld. Overigens kun je de Aries toch niet op basis van 4 uur (in)spelen beoordelen?