Auralic Aries

Gestart door Isflicka, januari 6, 2015, 17:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Isflicka

Citaat van: Kingpin op maart 18, 2016, 09:29:22
Toch weer netjes:
0Hz-100kHz, -125dB ruisvloer
0Hz - 100kHz, 650nV ripple
Gemeten met 50ohm, 300mA belasting op de uitgang.

Deze voeding gaat dus wel heel wat verder dan de PurePower van Auralic zelf.
Maar de vraag is natuurlijk....hoe klinkt deze voeding?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Citaat van: Isflicka op maart 19, 2016, 00:57:33
De voeding is hetzelfde principe als de Touch voedingen die ik maak. Ben zelf ook zeer benieuwd hoe deze het doet op de Aries.
Zodra ik meer weet bericht ik het hier wel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Vhond

De Aries Mini is al even voorbij gekomen in dit topic, hoe verhoudt deze zich klankmatig tot z'n duurdere 'broertjes'?

Leeuwarden

Goed, maar een stapje 'minder'.

Isflicka

Citaat van: Vhond op maart 19, 2016, 09:27:28
De Aries Mini is al even voorbij gekomen in dit topic, hoe verhoudt deze zich klankmatig tot z'n duurdere 'broertjes'?
Een Aries Mini met een mooie voeding is klankmatig een beter alternatief dan een Aries LE met een standaard voeding (USB out). Wel rekening houden met toekomstige ontwikkelingen want de Mini gaat hier niet gelijk op met z'n duurdere 'broertjes'.

Vhond

Omdat de mini ook minder firmware updates krijgt?

Isflicka

Citaat van: Vhond op maart 23, 2016, 12:52:51
Omdat de mini ook minder firmware updates krijgt?
Nee, de mini heeft geen ondersteuning voor (DSD) upsampling, room correction en nog een paar toekomstige ontwikkelingen.

Leeuwarden

Die upsampling mag van mij gister wel komen... :crazy:

Vhond

Citaat van: Isflicka op maart 23, 2016, 16:35:52
Nee, de mini heeft geen ondersteuning voor (DSD) upsampling, room correction en nog een paar toekomstige ontwikkelingen.

Aha, dat is inderdaad dan wel een 'ding' om rekening mee te houden...

conqubite

De aries le staat bovenaan mijn lijstje als streamer. Ik heb een losse externe schijf met muziek die ik daar op aan zou willen sluiten. Voorlopig ben ik niet van plan een NAS te gaan aanschaffen. Ik overweeg zeer sterk deze stap over te slaan.

Ik vraag me af wat de ervaringen zijn met een losse schijf op de aries. En wat de verschillen zijn tussen de verschillende mogelijkheden om bronnen aan te sluiten. En zit er verschil tussen een schijf met eigen voeding en één die via usb gevoed wordt? Ik meende wel eens gelezen te hebben dat een eigen voeding voor de schijf beter.

Overigens, ook iemand die op de hoogte is van de actuele stand van zaken mbt een MQA update bij Auralic? Dat is een van de toekomstige ontwikkelingen die me aanspreken in de aries. Ik heb de mytek brooklyn dac waardoor ik MQA bestanden kan afspelen. 

En overigens.. al ervaringen met de kingpin voeding? En weet niet of ik dat hier moet/mag vragen maar ik stel de vraag maar.... :angel: Aan welk bedrag moet ik ongeveer denken voor een dergelijke voeding?

Kingpin

Citaat van: conqubite op juni 10, 2016, 09:56:39
En overigens.. al ervaringen met de kingpin voeding? En weet niet of ik dat hier moet/mag vragen maar ik stel de vraag maar.... :angel: Aan welk bedrag moet ik ongeveer denken voor een dergelijke voeding?
Je mag me wel even pm sturen, bedragen liever voor jezelf houden, omdat dit verschilt per configuratie.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Citaat van: conqubite op juni 10, 2016, 09:56:39
De aries le staat bovenaan mijn lijstje als streamer. Ik heb een losse externe schijf met muziek die ik daar op aan zou willen sluiten. Voorlopig ben ik niet van plan een NAS te gaan aanschaffen. Ik overweeg zeer sterk deze stap over te slaan.

Ik vraag me af wat de ervaringen zijn met een losse schijf op de aries. En wat de verschillen zijn tussen de verschillende mogelijkheden om bronnen aan te sluiten. En zit er verschil tussen een schijf met eigen voeding en één die via usb gevoed wordt? Ik meende wel eens gelezen te hebben dat een eigen voeding voor de schijf beter.

Overigens, ook iemand die op de hoogte is van de actuele stand van zaken mbt een MQA update bij Auralic? Dat is een van de toekomstige ontwikkelingen die me aanspreken in de aries. Ik heb de mytek brooklyn dac waardoor ik MQA bestanden kan afspelen. 

Je kunt inderdaad een stap overslaan door geen NAS aan te schaffen en gelijk voor een streamingdienst te gaan. Zelf gebruik ik ook Tidal Hifi (heel soms nog Roon) maar als ik er een keer goed voor ga zitten is een NAS toch wel het beste alternatief. Een losse schijf aan de Aries kan wel maar ik vind het persoonlijk niet prettig zeker niet als deze wordt gevoed vanuit de Aries (zijn maar weinig schijven waar dit mee kan of je moet aan SDD denken). Een externe voeding voor de HDD is dan nog het beste alternatief maar dan nog wordt de USB controller belast. Je kunt nu al de Auralic Aries Lighting DS App installeren en lezen wat Auralic daar zelf over schrijft (degration in sound quality).

Wat de betreft het afspelen van MQA materiaal dat kan al enige tijd met de Aries alleen mag Auralic daar kennelijk geen ruchtbaarheid aan geven. De www.2L.no MQA tracks spelen allemaal perfect. Tenslotte als je op zoek bent naar een voeding.....niet twijfelen gewoon gaan voor de kingpin voeding. Er is gewoon geen beter alternatief. We hebben behoorlijk wat voedingen getest maar de kingpin steekt er met kop en schouder bovenuit.

Leeuwarden

Ik heb me er niet in verdiept maar was het niet zo dat een MQA file ongecodeerd afgespeeld kan worden?

br@m

Klopt. Elke speler kan MQA afspelen, dan wordt alleen het 16/44 deel afgespeeld en heb je dus cd kwaliteit.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

conqubite

Misschien nog een domme vraag hoor maar ik ben er nu eenmaal nog niet goed in thuis. Een NAS draadloos aansluiten op een Aries.. Kan dat? En is dat verstandig? Ik zou een NAS of in de woonkamer moeten zetten of plek moeten maken in de meterkast waar ik al de nodige dingen voor moet regelen want heel veel ruimte is er niet en qua voeding moet er ook nog iets gedaan worden. Bedraad dan naar de woonkamer is ook geen vanzelfsprekendheid. Ik weet niet of daar nu voorzieningen voor zijn. Ik woon nog niet zo lang in dit huis en dat heb ik nog niet goed onderzocht. En ook daar weer een kabel voor aanleggen.... Het heeft allemaal niet mijn voorkeur. Heeft er iemand hier een NAS in de woonkamer staan?

StereoMike

Ik heb een poosje een Aries te leen en de app geeft 352,8/24. De Aries moet ik wel foppen met een USB converter want als mijn dac rechtstreeks is aangesloten dan krijg ik inderdaad 44,1/24. Overigens hoor ik verder niets.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Citaat van: conqubite op juni 11, 2016, 13:59:22
Misschien nog een domme vraag hoor maar ik ben er nu eenmaal nog niet goed in thuis. Een NAS draadloos aansluiten op een Aries.. Kan dat? En is dat verstandig? Ik zou een NAS of in de woonkamer moeten zetten of plek moeten maken in de meterkast waar ik al de nodige dingen voor moet regelen want heel veel ruimte is er niet en qua voeding moet er ook nog iets gedaan worden. Bedraad dan naar de woonkamer is ook geen vanzelfsprekendheid. Ik weet niet of daar nu voorzieningen voor zijn. Ik woon nog niet zo lang in dit huis en dat heb ik nog niet goed onderzocht. En ook daar weer een kabel voor aanleggen.... Het heeft allemaal niet mijn voorkeur. Heeft er iemand hier een NAS in de woonkamer staan?
Het kan allemaal. De Aries kan draadloos prima overweg met een goede router en voor de meeste Nassen heb je een WiFi optie (dongel/dongle). Heb je geen plekje bij je router?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Citaat van: Isflicka op maart 19, 2016, 00:57:33

Citaat van: Kingpin op maart 19, 2016, 08:21:04
De voeding is hetzelfde principe als de Touch voedingen die ik maak. Ben zelf ook zeer benieuwd hoe deze het doet op de Aries.
Zodra ik meer weet bericht ik het hier wel.

Bij deze, een citaat van iemand die bij de meeting aanwezig was (en daar was de Auralic Pure-Power ook bij betrokken).

We waren er eigenlijk unaniem over eens. Je voeding is gewoon het allerbeste. Het was al goed maar na de nodige branduren is hij alleen maar beter geworden. Je kunt met de Auralic zelfs de spanning op de snaren horen. Het is eigenlijk vreemd dat fabrikanten zoveel kwaliteit laten zitten met het leveren van een slechte voeding.

pvd_66

Citaat van: conqubite op juni 11, 2016, 13:59:22

Yep, heb een nas in m'n woonkamer staan en ben er eigenlijk niet helemaal happy mee. Dat ding is zeker niet geruisloos. Weet nog niet waar ik hem anders moet zetten ..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Kingpin

Citaat van: pvd_66 op juni 14, 2016, 10:25:55
Yep, heb een nas in m'n woonkamer staan en ben er eigenlijk niet helemaal happy mee. Dat ding is zeker niet geruisloos. Weet nog niet waar ik hem anders moet zetten ..
Heeft je QNap een fan dan? Ik gebruik een 1 bay zonder fan gaat perfect.
Andere optie is om 'm in de meterkast te zetten, desnoods draadloos.

Leeuwarden

Beta firmware 4.0-4 gedownload om te proberen. Op mijn setje qua geluid een fijne stap vooruit. Ik lees ook weinig over problemen met de firmware dus het zal een dezer dagen wel vrijgegeven worden...

Isflicka

Citaat van: Leeuwarden op juli  4, 2016, 11:11:45
Beta firmware 4.0-4 gedownload om te proberen. Op mijn setje qua geluid een fijne stap vooruit. Ik lees ook weinig over problemen met de firmware dus het zal een dezer dagen wel vrijgegeven worden...
De introductie van memory cache zorgt voor een behoorlijke stap naar perfectie. Het doet een beetje denken aan memory-based playback zoals bijvoorbeeld bij JPLAY het geval is.

Kingpin

Citaat van: Isflicka op juli  4, 2016, 14:29:42
De introductie van memory cache zorgt voor een behoorlijke stap naar perfectie. Het doet een beetje denken aan memory-based playback zoals bijvoorbeeld bij JPLAY het geval is.
Buffert je streamer niet dan ?

Isflicka

Citaat van: Kingpin op juli  4, 2016, 16:51:26
Buffert je streamer niet dan ?
Jawel, volgens mij bufferen alle streamers althans ik heb nog geen streamer gezien zonder buffering. In dit geval gaat de buffering nog een stapje verder en wordt de muziek als pre-load in de buffer gezet voordat het spelen begint. Hiermee neemt de activiteit van input- en outputonderdelen sterk af tijdens het afspelen en dat hoor je goed. Hoewel ik het zelf nog niet heb gemerkt loop je wel het risico dat het zappen langzamer gaat en/of klikgeluiden hoorbaar zijn.

DVDmartinDVD

Bij Auralic zijn ze goed bezig met de updates, als de kwaliteit ook nog steeds beter wordt is dat mooi meegenomen.

Ben wel heel benieuwd naar de kingpin voeding in vergelijking met de voeding van Auralic.

Gr.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR