Auralic Aries

Gestart door Isflicka, januari 6, 2015, 17:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

He....nu niet flauw gaan doen.  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Is toch niet flauw..?

Ik ben gewoon echt waarlijk erg benieuwd.


chansig

Frank heeft deze uitspraak in de afgelopen maanden regelmatig gedaan. Een van zijn nieuwste aanwinsten gaat een DAC worden met een bepaalde dac chip....want die klinkt zo lekker...oid.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Spannond!

Ik zal zijn draadje weer eens inkijken.

Trouwens DAC chips zijn al jaren eigenlijk gewoon transparant...

:ph34r:

frank2

Inderdaad usher speakers klinken heel anders als bijv. Scan speak speakers, de Diamond beklemtoond eerder de hogere regionen en dus hier gauw te helder, usher speakers kunnen snel erg helder klinken veroorzaakt door de berrylijm mid en Diamond tweeter en de hoge resolutie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani


YamahaRXV

Citaat van: chansig op februari  6, 2016, 14:42:42
En daar is ie weer....blijft grappig.

Gr Hans

Inderdaad.... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#232
Citaat van: twani op februari  6, 2016, 18:08:16

Blijf eens van de Paddo's áf man :D

Zo te lezen hier werken ze wel... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: frank2 op februari  6, 2016, 17:55:26
Inderdaad usher speakers klinken heel anders als bijv. Scan speak speakers, de Diamond beklemtoond eerder de hogere regionen en dus hier gauw te helder, usher speakers kunnen snel erg helder klinken veroorzaakt door de berrylijm mid en Diamond tweeter en de hoge resolutie.

Huh...

Het ging toch over snoertjes en DAC-jes?

En een Usher speaker hoeft helemaal niet anders te klinken dan een Scan Speak.

Maro

Citaat van: frank2 op februari  5, 2016, 14:35:49
Velen vinden dit schijnbaar mooi en schijnbaar is het bij velen nodig, dus Roon is dan meteen goed. Ik hou niet van van gemanipuleer met toonregelingen. Mijn arc van de surround receiver staat ook op uit.

Maar nu lees je meteen waarom je Roon tegen betaling niet moet nemen tenzij je het nodig hebt.


:o  Jaren lopen zweren bij die Anthem met zijn ARC. Meting op meting gedaan elke keer zooo geweldig en nu dit  :nopompom:...tjonge jonge je blijft lachen met die man.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

#235
Voor de Aries ga ik een extreem zuivere voeding bouwen. Mijn vraag is of iemand weet welke dc plug er gebruikt wordt qua afmeting?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

conqubite

Ik ben aan het voorsorteren op een aries en denk dan ook de LE verse te nemen met een losse voeding. Ben dus geintesseerd. Vraag me niet inhoudelijk mee te praten, heb ik geen verstand van :wacko: Maar ben wel beniewd naar de prijs voor de voeding. En hoe deze zich verhoudt tot de voeding van de gewone aries en andere opties (Terradak etc...)

Kingpin

Citaat van: conqubite op februari 16, 2016, 21:30:54
Ik ben aan het voorsorteren op een aries en denk dan ook de LE verse te nemen met een losse voeding. Ben dus geintesseerd. Vraag me niet inhoudelijk mee te praten, heb ik geen verstand van :wacko: Maar ben wel beniewd naar de prijs voor de voeding. En hoe deze zich verhoudt tot de voeding van de gewone aries en andere opties (Terradak etc...)
Die kun je hier op het forum wel lezen wat dat doet ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

#238
Citaat van: Kingpin op februari 15, 2016, 11:26:11
Voor de Aries ga ik een extreem zuivere voeding bouwen. Mijn vraag is of iemand weet welke dc plug er gebruikt wordt qua afmeting?
De Aries hebben allemaal (dus ook de mini) een 2.5x5.5x9.5mm plug nodig.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Citaat van: Isflicka op februari 17, 2016, 13:07:19
De Aries hebben allemaal (dus ook de mini) een 2.5x5.5x9.5mm plug nodig.
Bedankt !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Citaat van: Kingpin op februari 15, 2016, 11:26:11
Voor de Aries ga ik een extreem zuivere voeding bouwen. Mijn vraag is of iemand weet welke dc plug er gebruikt wordt qua afmeting?
Een extreem zuivere voeding? Op basis van de TPS7A4700?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Citaat van: Isflicka op februari 17, 2016, 15:55:24
Een extreem zuivere voeding? Op basis van de TPS7A4700?
o.a.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: Isflicka op februari 17, 2016, 13:07:19
De Aries hebben allemaal (dus ook de mini) een 2.5x5.5x9.5mm plug nodig.
Weet jij zo de polariteit voor de dc plug van de Aries LE ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Citaat van: Kingpin op maart  3, 2016, 14:22:04
Weet jij zo de polariteit voor de dc plug van de Aries LE ?
De polariteit van de DC tip is; buitenzijde (-) min en de binnenzijde (+) plus.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Toch weer netjes:
0Hz-100kHz, -125dB ruisvloer
0Hz - 100kHz, 650nV ripple
Gemeten met 50ohm, 300mA belasting op de uitgang.

Deze voeding gaat dus wel heel wat verder dan de PurePower van Auralic zelf.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kermy

Citaat van: Kingpin op maart 18, 2016, 09:29:22
Toch weer netjes:
0Hz-100kHz, -125dB ruisvloer
0Hz - 100kHz, 650nV ripple
Gemeten met 50ohm, 300mA belasting op de uitgang.

Deze voeding gaat dus wel heel wat verder dan de PurePower van Auralic zelf.

Hoe meet je deze fraaie cijfers?

Met zulke specs gaan allerlei omgevingsinvloeden spelen zoals rf vervuiling. Dit moet dus buiten gehouden worden om sec de voeding te kunnen meten.
Vandaar dat ik de vraag van het "hoe" .


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

#247
Citaat van: kermy op maart 18, 2016, 10:23:50
Hoe meet je deze fraaie cijfers?

Met zulke specs gaan allerlei omgevingsinvloeden spelen zoals rf vervuiling. Dit moet dus buiten gehouden worden om sec de voeding te kunnen meten.
Vandaar dat ik de vraag van het "hoe" .

plaatje even geleend.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kermy

Aan de meetapparatuur kan het niet liggen.

Heb je nog controle over de omgeving waar je dit meet? Ik bedoel een kooi van Faraday word in sommige gevallen noodzaak.
Anders word niet duidelijk wat er nu eigenlijk gemeten word.

En in welke behuizing gaat deze voeding, ik kan mij zo voorstellen dat je hier ook bijzondere eisen aan gaat stellen.
Eigenlijk net zoals bij meetapparatuur labyrint afscherming om de boze buiten wereld buiten te houden.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

#249
Citaat van: kermy op maart 18, 2016, 12:19:26
Aan de meetapparatuur kan het niet liggen.

Heb je nog controle over de omgeving waar je dit meet? Ik bedoel een kooi van Faraday word in sommige gevallen noodzaak.
Anders word niet duidelijk wat er nu eigenlijk gemeten word.

En in welke behuizing gaat deze voeding, ik kan mij zo voorstellen dat je hier ook bijzondere eisen aan gaat stellen.
Eigenlijk net zoals bij meetapparatuur labyrint afscherming om de boze buiten wereld buiten te houden.

Met vriendelijke groet,
Kermy
Het is natuurlijk roeien met de riemen die je hebt. Er zijn er maar weinig die een Kooi van Faraday hebben (alhoewel ik er wel 1 tot m'n beschikking had bij m'n vorige baan).
De kast is EMI/RFi afgeschermd en ligt ook aan aarde.
Meting wordt gedaan aan uiteinde van de dc-kabel, voor een eerlijk vergelijk (en idd, de kabel speelt ook een rol).
Meetpen wordt gebruikt zonder het omhulsel (waar de krokodillenbek op zit).
Zo dus:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack