Platenspeler met ingebouwde versterker aansluiten op home cinema

Gestart door HuizumLWD, november 14, 2014, 14:25:41

Vorige topic - Volgende topic

HuizumLWD

Hallo hters,

Ik heb een vraag betreffende het aansluiten van een platenspeler met ingebouwde versterker op een home cinema systeem. Het betreft een dual hs 25, deze wil ik graag aansluiten op mijn onkyo tx-sr 608. Is hier een manier voor? Ik dacht dus aangezien het signaal vanaf de ingebouwde versterker natuurlijk al versterkt is, ik misschien op een of andere manier de luidspreker uitgangen aan zou kunnen sluiten op een input van de onkyo door middel van een verloop. Is dit mogelijk of blaas ik dan de boel op?

Gemineye

Zo te zien zitten er alleen speaker aansluitingen op. Ik ken geen manier om die op de receiver aan te sluiten.. Je kunt natuurlijk wel je speakers er rechtstreeks op aansluiten
:)

morca

Er zit zo,n oudewetse din stekker tussen de speaker aansluitingen.
Maar is dat een ingang of uitgang......?

PuNkEnStEiN

Volgens mij is dat een ingang om bijv. een bandrecorder, tuner, cassettespeler of andere geluidsbron op aan te sluiten.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Sony PS-11
Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic 100 Shure SRH840

Deleted Member 2

Citaat van: PuNkEnStEiN op november 14, 2014, 16:36:07
Volgens mij is dat een ingang om bijv. een bandrecorder, tuner, cassettespeler of andere geluidsbron op aan te sluiten.

RTFM! ;D

De din-plug (zoals ik meen naim ze nog gebruikt) op de achterkant is inderdaad een ingang.
Er horen ook nog twee breedband luidsprekers bij van 6 Watt per stuk!

http://dual.pytalhost.eu/hs25/

gast2018

CineSmurf

Bij dat kopje staat: "Anschluss ... seperaten wiedergabenverstärker", dus volgens mij zou dat moeten kunnen.
Moet je alleen een verloopstukje van ouderwetse din naar tulp hebben...
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

gast2018

dat bedoel ik. Gewoon een verloopje kopen, als die nog bestaan. Anders even ouderwets een dingetje zelf maken.

bokkes

Maak je niet zo druk !!!!!!!
De TS is na 14 november niet meer op het forum geweest.

gast2018

Citaat van: bokkes op maart  5, 2015, 07:13:57
Maak je niet zo druk !!!!!!!
De TS is na 14 november niet meer op het forum geweest.

Weet ik masr voor de vorm en misschien voor anderen.