De set van Fietser.... Nooit te oud om te leren😉

Gestart door fietser, november 10, 2014, 19:51:26

Vorige topic - Volgende topic

fietser

Naar Veldhoven geweest. Leuke dag gehad veel geluisterd. En na 3 jaar weer eens wat bekende uit de audiohobby gesproken.
Helaas ook slecht nieuws gehad bij Reference Sounds. De 'droomversterker' laat nog zeker 2 maanden op zich wachten. Schrale troost ik ben niet de enige. Ze kunnen voor geen enkel type frontplaten maken ivm metaal te korten of niet van de goede kwaliteit.

Richi

Mooie foto's Toine! Wel balen van je versterker.  :nopompom:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Xander32

Balen dat je nog een tijdje geduld moet hebben met je versterker, maar ze hebben klaarblijkelijk hoge kwaliteitseisen, dat kan je alleen maar positief uitleggen 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

fietser

Weer bij de dealer geweest waar hopelijk eens mijn droomversterker zal arriveren. Toch altijd gezellig daar. Na een bakkie heeft hij zoals hij het zelf noemt een allegaartje aangesloten. De set bestond uit Pass Labs XP22 vv, Auralic G 2.1 streamer, Canor 2.10 dac, Burmester 909 MK5 ev en Perlisten S7t speakers. Totaal circa € 90.000
Inmiddels ken ik de ruimte daar vrij goed. Erg groot, systeemplafond, veel speakers die mee staan te doen. Maar wel langs de wanden en halverwege de ruimte dempingspanelen. Op verzoek kunnen ze ook opstellen in een veel kleinere ruimte die meer overeen komt met een huiskamer.
De (kleinere) Perslisten krijgen in korte tijd in veel bladen goede recensies maar maken het voor mijn gevoel hier niet waar. Het klinkt allemaal wat vlak soms zelfs saai en weinig sprankelend. Er gebeurd weinig. Beeld was verre van driedimensionaal. Het kan natuurlijk, zoals zo vaak, ook de match zijn. Daarom blijven we met zijn alle ook vrolijk door combineren. Voor de prijs van het geheel zou ik als ik het kon besteden zoals eerder genoemd vrolijk door combineren tot de juiste match.

Tabcam

Citaat van: fietser op november  6, 2022, 12:21:00
Weer bij de dealer geweest waar hopelijk eens mijn droomversterker zal arriveren. Toch altijd gezellig daar. Na een bakkie heeft hij zoals hij het zelf noemt een allegaartje aangesloten. De set bestond uit Pass Labs XP22 vv, Auralic G 2.1 streamer, Canor 2.10 dac, Burmester 909 MK5 ev en Perlisten S7t speakers. Totaal circa € 90.000
Inmiddels ken ik de ruimte daar vrij goed. Erg groot, systeemplafond, veel speakers die mee staan te doen. Maar wel langs de wanden en halverwege de ruimte dempingspanelen. Op verzoek kunnen ze ook opstellen in een veel kleinere ruimte die meer overeen komt met een huiskamer.
De (kleinere) Perslisten krijgen in korte tijd in veel bladen goede recensies maar maken het voor mijn gevoel hier niet waar. Het klinkt allemaal wat vlak soms zelfs saai en weinig sprankelend. Er gebeurd weinig. Beeld was verre van driedimensionaal. Het kan natuurlijk, zoals zo vaak, ook de match zijn. Daarom blijven we met zijn alle ook vrolijk door combineren. Voor de prijs van het geheel zou ik als ik het kon besteden zoals eerder genoemd vrolijk door combineren tot de juiste match.
Mijn ervaring met dealerruimtes is dat deze best tegenvallen, zeker als je de setprijs meeneemt.  Voor dat geld verwacht ik een zekere mate van perfectie en al helemaal als dealers een speaker combineren met versterkers die veel meer kosten dan de luidsprekers. Gelukkig geldt dat niet altijd maar het maakt het beoordelen en vergelijken van dit soort dure luidsprekers wel erg lastig.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fietser

Ja die demoruimtes blijven vaak wel een dingetje. Zijn maar weinig zakken waar het goed voor mekaar is. Maar bij deze bedragen ga je niet over 1 of 2 nachten ijs en zul toch minimaal 1 thuisdemo verlangen. Tenzij het natuurlijk alleen maar voor de heb is ;)

Xander32

Ik zou verwachten dat zoals nu, je juist de max aan kwaliteit uit betreffende ls zou halen. Wanneer het dan al tegen valt, is mijn interesse voor betreffende ls over.

En een allegaartje of niet; m.i. zou de meerwaarde van de professional juist het samen kunnen stellen van een goed matchende en goed klinkende set moeten zijn.

In dit geval zet deze zich zelf buiten spel en betreffende keten/ betreffende ls …
Dat is op z’n minst ‘niet handig’ te noemen.

Citaat van: Tabcam op november  6, 2022, 12:37:23
Mijn ervaring met dealerruimtes is dat deze best tegenvallen, zeker als je de setprijs meeneemt.  Voor dat geld verwacht ik een zekere mate van perfectie en al helemaal als dealers een speaker combineren met versterkers die veel meer kosten dan de luidsprekers. Gelukkig geldt dat niet altijd maar het maakt het beoordelen en vergelijken van dit soort dure luidsprekers wel erg lastig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

fietser

Ging alleen maar voor de koffie. Geen idee waarom en voor wie dit allemaal aangesloten was en wat het uitgangspunt was. Gewoon niet " my cup of tea" In eerste instantie hingen er Wilson Audio Alexia's aan. Maar die heb ik niet gehoord.

Xander32

... hopelijk smaakte de koffie  ;)

Citaat van: fietser op november  6, 2022, 14:27:27
Ging alleen maar voor de koffie. Geen idee waarom en voor wie dit allemaal aangesloten was en wat het uitgangspunt was. Gewoon niet " my cup of tea" In eerste instantie hingen er Wilson Audio Alexia's aan. Maar die heb ik niet gehoord.

fietser

Richi

Citaat van: fietser op november  6, 2022, 12:21:00
Kijk, dat zijn inzichten waar je wat aan hebt. Te vaak denken mensen dat als het maar duur is en goed getest, dat het dan wel goed zal klinken. En dan kom je van een koude kermis thuis als je set niet goed is samengesteld, zeker bij dit soort high-end apparatuur. En zeg nou eerlijk, het is toch ook wel weer fijn om naar huis te rijden wetende dat het nog lang niet zo slecht klinkt.  :D

Als je weer eens een keer in de buurt van Arnhem bent...

Groetjes,
Richard
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

fietser

Eigenlijk ben ik altijd wel een beetje in de buurt ;) Wellicht een keer overdag.

fietser

Mijn Devialet is vertrokken :pompom: Ik heb nu een Linn Selekt DSM te leen. Klinkt zeker zo goed hier als mijn Devialet. Wachten is nu in ieder geval niet behelpen.

fietser

Xander32

AudioEnZo

Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

fietser

De Linn Selekt Katalist DSM staat hier inmiddels 2 weken in bruikleen te spelen. Toch wat ervaringen delen. Let wel alles is gebaseerd op mijn ruimte, speakers en oren ;D.

Het eerste wat opvalt is dat de Linn lucht tekort komt voor mijn Mangers. Op hogere volumes is het minder " punchy" als bij mijn Devialet. In detail en openheid is het ook minder, hierdoor raakt de muziek mij minder. Ik ben nu eenmaal van de tingeltjes en bekkentjes. Het geluidsbeeld wordt wel erg mooi neer gezet met veel diepte. Plaatjes draaien gaat prima met de ingebouwde phono versterker. Echter moet de volume naar minimaal 75% worden opengezet. Je zou zeggen dat dit wel minder kon omdat het analoge signaal naar 192/24 wordt omgezet.
Al met al lijkt de Linn een allemansvriend met een smooth geluidsbeeld zonder echte uitschieters in hoog en laag. Echter mijn Mangers vragen meer van een versterker dan de Linn kan bieden en hierdoor heeft de Devialet de voorkeur.
Wordt vervolgd zodra de definitieve versterker is gearriveerd.

fietser

Nog wat punten op de i. Maar hij speelt nu al de pannen van het dak.

AudioEnZo

Wow, wat een beauty van een versterker.
Kun je de verbeteringen al wat duiden?
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

fietser

Nee nog niet echt. Komt zo uit het vliegtuig. Vraagt 50 uur inspelen. Moet voor mijn gevoel nog veel stabieler worden.

Pathos

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G2.2 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 3000 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuses.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Richi

Prachtig Toine! Mijn vrouw vindt het een mooi ontwerp. Dat had ik niet verwacht. :D Hoe valt je nieuwe aanwinst bij jouw wederhelft?

Groet,
Richard

fietser

Prachtig Toine! Mijn vrouw vindt het een mooi ontwerp.

Dat wordt dan sparen ;D

Hoe valt je nieuwe aanwinst bij jouw wederhelft?

Zij vindt het vooral een bakbeest.

Nog even op het nieuwe rack wachten. En ik ga nog een andere phono trap en bekabeling icm netfiltering uitproberen. En dan is de trap wel beklommen. Volgende stop "Schooneberg" Maar duurt nog een tijdje hoop ik ;D

fietser

Xander32