De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Started by fietser, November 10, 2014, 19:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fietser

Lang getwijfeld om dit te delen maar de "droomversterker" is voorlopig retour. Na een aantal dagen spelen bleken er toch wat zaken niet goed te zijn. Vroeger zou je het echt high-end noemen. Nu vind ik het niet kunnen dat een versterker van dit kaliber bij aflevering mankementen vertoont. De dealer loopt zich het vuur uit de sloffen ondanks dat het niet zijn fout is, maar duidelijk iets bij de productie/eindcontrole is fout gegaan. Voorlopig staat hij bij de importeur en heb ik van hem een vervangende versterker te leen gekregen. Hierdoor is voor mij wel duidelijk dat ik qua versterker de juiste keuze heb gemaakt. Deze is ingespeeld en ik ben zeer tevreden. Neemt niet weg dat ik wel het vertrouwen in mijn 'eigen' versterker wel ff kwijt ben.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Deleted User

En dat voor zo verschrikkelijk veel geld, en dan niet in orde... auw...

Tabcam

Altijd balen als zoiets met jezelf gebeurd! Heb je een ander model teleen of precies dezelfde? Hoop dat het goed wordt opgelost, heb ooit een versterker 5x terug moeten sturen maar kwam uiteindelijk wel goed :wacko:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fietser

Quote from: Tabcam on December 18, 2022, 00:05:23
Altijd balen als zoiets met jezelf gebeurd! Heb je een ander model teleen of precies dezelfde? Hoop dat het goed wordt opgelost, heb ooit een versterker 5x terug moeten sturen maar kwam uiteindelijk wel goed :wacko:.
Ik heb dezelfde zelfs met phono maar die gebruik ik niet. Vond die de meerprijs niet waard en heb een losse pre gekocht. Ik heb eens een streamer/dac met problemen gehad en die is na 4x retour niet meer terug gekomen. Het gaat vast goed komen. Ik heb alle vertrouwen in de dealer en importeur. Met dit soort spulletjes moet je geen gezichtsverlies lijden want het is een klein wereldje. En hij is nog niet betaald😉
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

kermy

Quote from: fietser on December 18, 2022, 10:17:46
Ik heb dezelfde zelfs met phono maar die gebruik ik niet. Vond die de meerprijs niet waard en heb een losse pre gekocht. Ik heb eens een streamer/dac met problemen gehad en die is na 4x retour niet meer terug gekomen. Het gaat vast goed komen. Ik heb alle vertrouwen in de dealer en importeur. Met dit soort spulletjes moet je geen gezichtsverlies lijden want het is een klein wereldje. En hij is nog niet betaald😉

Dat nog niet betaald is een ijzersterke troef, neemt niet weg dat dit niet de gebruikerservaring is die je zocht, en gezien het prijskaartje, ook mocht verwachten. We horen het wel hoe het verder gaat verlopen.


Met vriendelijke groet,


Kermy

Peerless Monster

Quote from: kermy on December 20, 2022, 13:11:26
Dat nog niet betaald is een ijzersterke troef, neemt niet weg dat dit niet de gebruikerservaring is die je zocht, en gezien het prijskaartje, ook mocht verwachten. We horen het wel hoe het verder gaat verlopen.


Met vriendelijke groet,


Kermy

Niet naar jou hoor Kermy, maar waarom mag je dat met een prijskaartje verwachten? Of je nu 100 euro betaald of 100000. Daar zit wat mij betreft geen verschil in en moet er worden gerend.
Je koopt een ondeugdelijk product, dus dan mag je echt verwachten ook met een product van 100 euro dat het deugdelijk is.

Overigens heb ik deze versterker gehoord op een setje Wilson Alexia.
Vooral dat laag is gewoon waanzin. Was echt wel onder indruk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Graphtuner

hopelijk snel opgelost, want hoe mooi in het zwart seg!!
Ik vond dit trouwens het best klinkende merk op de laatste audioshow in brussel...  :worship:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

fietser

#334
Quote from: Peerless Monster on December 20, 2022, 14:11:42
Niet naar jou hoor Kermy, maar waarom mag je dat met een prijskaartje verwachten? Of je nu 100 euro betaald of 100000. Daar zit wat mij betreft geen verschil in en moet er worden gerend.
Je koopt een ondeugdelijk product, dus dan mag je echt verwachten ook met een product van 100 euro dat het deugdelijk is.

.
Overigens heb ik deze versterker gehoord op een setje Wilson Alexia.
Vooral dat laag is gewoon waanzin. Was echt wel onder indruk.

Ben het met je eens dat het niet van de prijs af mag hangen of iets deugdelijk wordt geleverd. Ben blij dat de dealer er ook merkbaar mee in zijn maag zit. Blij dat ik voor hem gekozen heb

Daar begon het bij mij mee. SabrinaX
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Quote from: Graphtuner on December 20, 2022, 14:23:06
hopelijk snel opgelost, want hoe mooi in het zwart seg!!



Gaat waarschijnlijk deze week gebeuren.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Quote from: fietser on December 20, 2022, 15:05:08

Gaat waarschijnlijk deze week gebeuren.
Wat fijn! Zou super zijn als je met een gerust hart de kerstdagen in kan gaan.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WickedGame

Wat een prachtige versterker!

Uiteraard zonde dat die wat "kinderziektes" heeft, maar denk wel dat het goed gaat komen.

fietser

#338
Na enige aanloop problemen nu geleverd.
Na 40 jaar werken, sparen, kopen en weer inruilen is het gelukt.
Mijn droom set-up is een feit.

Dan D’Agostino Progression Integrated + Roon ready dac
SME 12A Ortofon Cadenza red
Manger P1
Audio Analogue AA phono
Bonn n8/Forrester F1
Crystal Cable speaker, interconnect en network cables
Audioquest Monsoon powercables
Audioquest Niagara 1200
Solid steel HY 3

Niets meer te wensen.


Versterker is nu goed ingespeeld en kan nu ook wel aangeven wat hem voor mij wel heel bijzonder maakt.
De laatste tijd zijn naast mijn eigen Devialet 220 Pro ook nog een NAD M10 V2 en een Linn DSM katalyst te gast geweest.
De Mangers hebben wel wat stroom nodig om tot leven te komen. Met de Devialet ging dat prima. De NAD en Linn kwamen duidelijk power tekort. Maar dit waren dan ook maar loge’s. Ze kwamen simpelweg niet uit de verf. Ik de M10 nog op een paar Focal monitors gehoord en dat klonk prima.
Dan nu naar de Dan D’Agostino. Ik denk dat niemand op dit forum een aanschaf van dit kaliber een miskoop zal noemen. Na ruim een jaar van puzzelen,luisteren en wachten staat er dan toch een droomset.
Maar hoe klinkt het???
In mijn setup zonder enige DSP of demping speelt het fantastisch. Mooi breed geluidsbeeld en veel detail. De Mangers zijn eigenlijk een 2 weg systeem maar het laag is fenomenaal diep en strak. Het hoog is door de bijzondere tweeter/mid unit snel en precies. Ik had deze speakers gekocht als vervanging van mijn Marten Logan’s maar ze gaan echt een stuk verder in detail en laag.
Maar wat het meeste opvalt is het gemak en vloeiendheid waarmee het speelt. Nu ben ik wellicht niet geheel neutraal maar er staan nog forumleden op de luister wachtlijst. Wellicht dan een andere blik op mijn verhaal.


De Panorama foto is wat uit verhouding.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

#339
Nog een foto omdat deze bij de vorige post niet meekwam.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

jahtari

Respect voor deze mooi samengestelde droomset!

:clapping: :headbanging:

De mangers hebben een bijzonder/uniek mid/hoog, maar ik wist niet dat deze zo'n goede bas hadden. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

Hoi Toine,

Heel fijn dat de set nu compleet is. Ik hoop dat ik ook op het lijstje van forumleden sta om te mogen komen luisteren.  :angel: :hehe:

Geniet ervan en wel elke dag een zacht stofdoekje er overheen hoor! Die zwarte apparaten...  :wacko:
Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Het is je meer dan gegund na 40 jaar werken je droomset er hebben staan 👍🏻 Geniet er van 🎶

Quote from: fietser on January  5, 2023, 19:05:16
Na enige aanloop problemen nu geleverd.
Na 40 jaar werken, sparen, kopen en weer inruilen is het gelukt.
Mijn droom set-up is een feit.

Dan D'Agostino Progression Integrated + Roon ready dac
SME 12A Ortofon Cadenza red
Manger P1
Audio Analogue AA phono
Bonn n8/Forrester F1
Crystal Cable speaker, interconnect en network cables
Audioquest Monsoon powercables
Audioquest Niagara 1200
Solid steel HY 3

Niets meer te wensen.


Versterker is nu goed ingespeeld en kan nu ook wel aangeven wat hem voor mij wel heel bijzonder maakt.
De laatste tijd zijn naast mijn eigen Devialet 220 Pro ook nog een NAD M10 V2 en een Linn DSM katalyst te gast geweest.
De Mangers hebben wel wat stroom nodig om tot leven te komen. Met de Devialet ging dat prima. De NAD en Linn kwamen duidelijk power tekort. Maar dit waren dan ook maar loge's. Ze kwamen simpelweg niet uit de verf. Ik de M10 nog op een paar Focal monitors gehoord en dat klonk prima.
Dan nu naar de Dan D'Agostino. Ik denk dat niemand op dit forum een aanschaf van dit kaliber een miskoop zal noemen. Na ruim een jaar van puzzelen,luisteren en wachten staat er dan toch een droomset.
Maar hoe klinkt het???
In mijn setup zonder enige DSP of demping speelt het fantastisch. Mooi breed geluidsbeeld en veel detail. De Mangers zijn eigenlijk een 2 weg systeem maar het laag is fenomenaal diep en strak. Het hoog is door de bijzondere tweeter/mid unit snel en precies. Ik had deze speakers gekocht als vervanging van mijn Marten Logan's maar ze gaan echt een stuk verder in detail en laag.
Maar wat het meeste opvalt is het gemak en vloeiendheid waarmee het speelt. Nu ben ik wellicht niet geheel neutraal maar er staan nog forumleden op de luister wachtlijst. Wellicht dan een andere blik op mijn verhaal.


De Panorama foto is wat uit verhouding.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Mooie set zo, vee plezier ermee. Wat gebruik je als Roon server? (Neem aan dat je Roon gebruikt gelet op de vermelding van Roon ready dac) Hoe ben je tot de keuze gekomen voor de Ortofon Cadenza red?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

fietser

Quote from: jahtari on January  5, 2023, 20:01:19
Respect voor deze mooi samengestelde droomset!

:clapping: :headbanging:

De mangers hebben een bijzonder/uniek mid/hoog, maar ik wist niet dat deze zo'n goede bas hadden. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Geen idee. Het is een gesloten kast. Je heb ook nog de P2 met een extra woofer.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Quote from: Richi on January  5, 2023, 20:01:41
Hoi Toine,

Heel fijn dat de set nu compleet is. Ik hoop dat ik ook op het lijstje van forumleden sta om te mogen komen luisteren.  :angel: :hehe:

Geniet ervan en wel elke dag een zacht stofdoekje er overheen hoor! Die zwarte apparaten...  :wacko:
Groet,
Richard

Ik wil je wel hoger op de lijst zetten ;D
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Mitch--

#347
voor mij DE set van het forum  :worship:

Ogenschijnlijk simpel met een 'paar' componenten van het hoogste niveau, 'simplicity' is key  :clapping:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

vanzomereng

#348
Quote from: Mitch-- on January  5, 2023, 20:36:25
voor mij DE set van het forum  :worship:
Ogenschijnlijk simpel met een 'paar' componenten van het hoogste niveau, 'simplicity' is key  :clapping:

Nou nou nou nou   :butbut:
Heb je deze set al gehoord bij fietser?




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Zeer fraai fietser ::)
Nog veel luisterplezier met je droomset
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD