aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Citaat van: chansig op juli 23, 2016, 11:39:07
Ik roep al een paar jaar dat mijn subs niet voor meer laag zijn.

Maar goed..ik heb/ben dan ook totaal geen autoriteit. Ik hoop dat de anti sub en dsp non gebruikers zich makkelijker laten overtuigen door Kharma.

Gr. Hans

Ik ben ook een beetje verbaasd dat Maz nu doet alsof dit nieuws voor hem is. Ik weet zeker dat MArtijn K. jij en ik (en vele anderen) dit al vaak tegen hem gezegd hebben. En wat Charles zegt is een mooie samenvatting van wat hier op het forum al een keer of 100 staat uitgelegd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op juli 23, 2016, 14:24:38
Ik ben ook een beetje verbaasd dat Maz nu doet alsof dit nieuws voor hem is. Ik weet zeker dat MArtijn K. jij en ik (en vele anderen) dit al vaak tegen hem gezegd hebben. En wat Charles zegt is een mooie samenvatting van wat hier op het forum al een keer of 100 staat uitgelegd.

ik ben niet verbaasd , want dit is vaker geroepen dat sub zeker een toevoeging is , alleen zo uitgebreid uitleg had ik nog niet gehad 1op1. Ik heb het ook niet eerder gehad dat iemand zei dat stereo image en beste bass weergave elkaar te lijf gaan in een kamer als je een vloerstaande speaker hebt, en dat een vloerstaande  eigenlijk NOOIT optimaal kan plaatsen zonder inlevering van of stereo image of bass respons.

dus nu ben ik echt over de streep.... sub en dsp is AUDIOFIEl....

Oo
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Staaled op juli 23, 2016, 14:00:24
:D
Met subs gaat de sweetspot bovendien ook over in een sweatspot.

dan wordt die audiofiel namelijk. ;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Jean Sibelius

Citaat van: doorofnight op juli 23, 2016, 14:24:38

+1

Sterker nog, nu even beslissen om een huis te kopen en 'hopen' dat er een geschikte luisterruimte bij zit lijkt me voorbarig (maar goed ik verbaas me nergens meer over) :D

@Maz: Vraag nog eens aan Charles waar volgens hem een ideale luisterruimte aan moet voldoen en wat er allemaal aanwezig moet zijn en aan welke fysische wetmatigheden deze moet voldoen. Straks ben je 475K verder en heb je nog steeds niet de ruimte waar je naar op zoek bent.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Mr.M

Citaat van: Jean Sibelius op juli 23, 2016, 15:06:33
+1

Sterker nog, nu even beslissen om een huis te kopen en 'hopen' dat er een geschikte luisterruimte bij zit lijkt me voorbarig (maar goed ik verbaas me nergens meer over) :D

@Maz: Vraag nog eens aan Charles waar volgens hem een ideale luisterruimte aan moet voldoen en wat er allemaal aanwezig moet zijn en aan welke fysische wetmatigheden deze moet voldoen. Straks ben je 475K verder en heb je nog steeds niet de ruimte waar je naar op zoek bent.

Groeten, Jan

ik heb hem dat al gevraagd en antwoord was, :

ik heb bij een bestelling van MIDI GRAND signiture van 3 ton een klant geholpen aan bouwen van een '' ideale'' luister ruimte (project), kostte de eigenaar ruim 100k om een naar zijn en mijn idee mooie luisterkamer te bouwen. ;). maar dan nog  is het niet 100% perfect , want ook daar is de beste plaatsing voor soundstage en bass weergave niet op een dezelfde plek , dus er moest daar ook subs(2 stuks) toegepast worden om op de luisterplek en door de kamer de ''ideale'' respons te creëren.

dus met kopen van een huis met een vrije kamer erin ben ik er nog lang niet.Er moet zeker geïnvesteerd worden in een kamer om het een beetje speaker vriendelijk te maken.

ik denk , als je het mooi wilt doen zoals charles dat had uitgelegd en alles goed wilt "verstoppen"' dat je inderdaad minimaal 20k verder bent met verbouwing.

Jean Sibelius

Citaat van: maz op juli 23, 2016, 15:16:50
ik heb hem dat al gevraagd en antwoord was, :

ik heb bij een bestelling van MIDI GRAND signiture van 3 ton een klant geholpen aan bouwen van een '' ideale'' luister ruimte (project), kostte de eigenaar ruim 100k om een naar zijn en mijn idee mooie luisterkamer te bouwen. ;). maar dan nog  is het niet 100% perfect , want ook daar is de beste plaatsing voor soundstage en bass weergave niet op een dezelfde plek , dus er moest daar ook subs toegepast worden om op de luisterplek de ''ideale'' respons te creëren.

Goed om te horen. En daarmee is dan de cirkel rond zou ik zeggen. Als je 'maximaal' wilt gaan dan moet je dus al deze maatregelen combineren. Ruimte, subs + dsp. Of je dat allemaal wilt is natuurlijk de vraag... (en die keuze is natuurlijk helemaal aan jou).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

frank2

Zal alleen voor kharma speakers gelden, vind het echt complete onzin. Ja mijn ushers be10 kunnen nog meer of minder bass produceren, maar in alle  gevallen is de bass ruim voldoende. Misschien dat de dure kharma s dat niet kunnen en daarom dsp en subs nodig hebben.
De sweetspot is hier prima, en heb ook geen klagen over te weinig bass terwijl ik echte bassvretets in huis heb, nl gipswanden en plafond, dat heb je bij houtskeletbouw.

Maar ik wens Maz veel succes met de dsp en subs en zijn kharma s.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Mr.M

Citaat van: Jean Sibelius op juli 23, 2016, 15:22:15
Goed om te horen. En daarmee is dan de cirkel rond zou ik zeggen. Als je 'maximaal' wilt gaan dan moet je dus al deze maatregelen combineren. Ruimte, subs + dsp. Of je dat allemaal wilt is natuurlijk de vraag... (en die keuze is natuurlijk helemaal aan jou).

Groeten, Jan

dat gaat ook gebeuren JAN. ik heb het straks over de echte werk en geen halve werk .

Dus een serieus kamer waar serieus aan verbouwd moet worden .De Prijs waar een gemiddeld high end audiofiel ander een droomset van bouwt heb ik nodig straks nodig om mijn luisterkamer te bouwen als ik het "goed wilt doen" zoals bij jouw...

Mr.M

Citaat van: frank2 op juli 23, 2016, 15:26:01
Zal alleen voor kharma speakers gelden, vind het echt complete onzin. Ja mijn ushers be10 kunnen nog meer of minder bass produceren, maar in alle  gevallen is de bass ruim voldoende. Misschien dat de dure kharma s dat niet kunnen en daarom dsp en subs nodig hebben.
De sweetspot is hier prima, en heb ook geen klagen over te weinig bass terwijl ik echte bassvretets in huis heb, nl gipswanden en plafond, dat heb je bij houtskeletbouw.

Dankjewel frank, zal zeker lukken denk ik. ;).
ik snap je punt volkomen maar iedereen heeft een ander kijk op audio \geluid en akoestiek.

Ideaal\ goed en klinkt lekker is een begrip wat voor ieder anders is,,,,,

ps . dat naar jouw mening de sweetspot bij jouw 'prima'' is geloof ik meteen , en als je  met PRIMA tevreden bent is dat goed om te horen. Maar äls je PERFECTIE zoekt dan is ''prima"' niet voldoende. :)

Mijn harbeths waren ook prima ook de 500 euro quads. ook de kharmas zijn prima, dus prima is voorlopig voor mij voldoende.

Perfect is iets heel anders  , bij Jerry thuis\woonkamer (onbewoonbaar geworden ivm akoestische aanpassingen) klonk de akoestiek  naar mijn idee haast PERFECT maar hij wist nog wat punten te verbeteren en in zijn optiek was het maar "PRIMA'' maar nog niet perfect.

tis maar door wie de ogen je het bekijkt Frank2.

Jean Sibelius

Citaat van: maz op juli 23, 2016, 15:27:57
dat gaat ook gebeuren JAN. ik heb het straks over de echte werk en geen halve werk .

Dus een serieus kamer waar serieus aan verbouwd moet worden .De Prijs waar een gemiddeld high end audiofiel ander een droomset van bouwt heb ik nodig straks nodig om mijn luisterkamer te bouwen als ik het "goed wilt doen" zoals bij jouw...

Bedankt en succes met jouw project! Ik ben heel benieuwd :)
The Confidence Mansion

Mr.M

Citaat van: Jean Sibelius op juli 23, 2016, 15:47:28
Bedankt en succes met jouw project! Ik ben heel benieuwd :)
tnx jan, Tegen die tijd zal je wel een paar pms van me krijgen betreft aanschaf van akoestische spullen en je ervaring.

gr maz

twani

Heb t al eerder gezegd.

Als MAZ werkelijk op zoek was geweest naar het allerbeste geluid hadden er heel andere spullen moeten staan :)

Als je de enorme aanschafprijs van de Kharma speakers netjes had opgedeeld in naar essentie evenredige delen voor oa. speakers, subs, akoestiek en bron kan het niet anders zijn dat het veel beter zou klinken dan nu.

Dat wordt gewoon bepaald door fysieke factoren van groter belang dan sec de kostprijs van een paar speakers.

DofN

Citaat van: frank2 op juli 23, 2016, 15:26:01

Dat geldt niet alleen voor Kharma luidsprekers.

Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

Citaat van: twani op juli 23, 2016, 16:08:46
Heb t al eerder gezegd.

Als MAZ werkelijk op zoek was geweest naar het allerbeste geluid hadden er heel andere spullen moeten staan :)

Als je de enorme aanschafprijs van de Kharma speakers netjes had opgedeeld in naar essentie evenredige delen voor oa. speakers, subs, akoestiek en bron kan het niet anders zijn dat het veel beter zou klinken dan nu.

Dat wordt gewoon bepaald door fysieke factoren van groter belang dan sec de kostprijs van een paar speakers.

Prima bijdrage.

Maar Maz, ben je nu om omdat je het gehoord hebt, of ben je al om met alleen de uitleg van Charles?

Mr.M

Citaat van: doorofnight op juli 23, 2016, 18:01:15
Prima bijdrage.

Maar Maz, ben je nu om omdat je het gehoord hebt, of ben je al om met alleen de uitleg van Charles?

Beide abel.

Echter , dat gehoormatige vind ik in mijn kamer minder tot zijn recht komen aangezien ze behoorlijk goed klinken zonder de sub.

Eigenlijk mis ik DE SUB niet als die uit staat, maar met klinkt het net een tikje voller en gewichtiger.

Dus nogsteeds discutable of het noodzakelijk is , als het om gehoormatig beleving gaat is het voor mij GEEN NOODZAAK.

Ga je naar de feiten kijken en cijfers zoals Charles dat weerlegt dan kan je dit als de doorslaggevende factor zien voor me om het daadwerkelijk toe te passen en laten staan in mijn systeem.

Mr.M

Citaat van: twani op juli 23, 2016, 16:08:46
Heb t al eerder gezegd.

Wat je zegt klopt helemaal.

De koop van heel veel van mijn spullen zijn enkel voor de heb en ervaring geweest  en niet om de geluidsmatige verbetering.

Maargoed dat is met meer dingen bij mij. Heb een horloge om maar heb vandaag geen enkel keer op gekeken. Wel 30 x op de tijd gekeken in me tel. ;).

chansig

Citaat van: doorofnight op juli 23, 2016, 17:58:02
Dat geldt niet alleen voor Kharma luidsprekers.

Ook de set van Frank zal enorm opknappen als er gebruik gemaakt gaat worden van een subje of 2. Jammer dat hij dit nooit gaat ervaren.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: chansig op juli 23, 2016, 19:27:13
Ook de set van Frank zal enorm opknappen als er gebruik gemaakt gaat worden van een subje of 2. Jammer dat hij dit nooit gaat wil ervaren.

Gr. Hans

Is ook totaal niet nodig in het geval van Usher speakers  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eduard

Maz nog gefeliciteerd je topic heeft de 1000 pagina's gehaald. Op naar de volgende 1000.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Mr.M

Citaat van: eduard op juli 23, 2016, 20:02:49
Maz nog gefeliciteerd je topic heeft de 1000 pagina's gehaald. Op naar de volgende 1000.

Ik zie het.... lol.  Op de app heb ik 1000 blz behaald.

peterbig

Citaat van: eduard op juli 23, 2016, 20:02:49

1000??

Ik zie er maar 400. Wel respectabel.

Sirius666

Citaat van: maz op juli 23, 2016, 13:08:04
ik weet het niet 666, of de sociale aspect eronder zal leiden??? geen idee niet over nagedacht om eerlijk te zijn. lol
maar een thuis bios \ luisterroom zal de kinderen ook wel goed doen tzt. me vriendin is niet zo BIOS freak maar goed en lekker chill ruimte met een dikke lounge bank om films te kijken is wel vet!

ik denk dat de woonkamer ook een hele mooie set zal krijgen tegen die tijd dus er zal overal in huis mooi muziek zijn :).

ik weet nog niet zo goed hoe ik het allemaal gaar aanpakken maar mijn doel is een mooie ruimte voor muziek waar ik lekker de zorgen even achter me kan laten en genieten van ontspanning en muziek.

Wat mengelmoes zijnde betreft , ik ben zelf half Perzisch \half filipijns , me vriendin is half Lets half Russisch , dus ook een mix ;).

en ja ik snap je zorg al te goed als je in deze tijden in Amsterdam een dochtertje heb van 10 jaar oud.....
ik hoop dat je stalen zeenuwen heb en een knuppel achter de voordeur en in de kofferbak. lol

Ideeal: een dedicated ruimte in een evt kelder. M'n pa heeft gelijk een kelder van 8x8 onder een apart bijgebouwd woongedeelte laten maken. Echt heel gaaf!

De band tussen vader-dochter kan m.i. heel mooi/speciaal zijn. Ik begrijp Kerkhoffd dan ook volkomen. Papa's kleine meid zal ze hopelijk altijd blijven. Wat er vandaag de dag in het eten zit weet ik niet (of toch door het Suri bloed?) maar madame ontwikkelt zich voor haar 10e (mei 10 geworden) wel erg snel. 1e bhtje hebben we recent al gehaald lol. Wat dat betreft zijn de kinderen vandaag de dag....korter kind dan ikzelf (nu 39) was. Gek is dat toch.

Ik ben dan ook zo'n half wijf (met alle respect) die het ook leuk vindt om kleren/schoenen voor haar te halen. Verder let ik ook meer op haar uiterlijk dan haar moeder :D Wat jongens betreft: de gastjes waar ik een afkeer van heb zijn niet de gastjes die ze vooralsnog 'leuk' vindt. De gesprekken hierover volgen dit jaar nog denk ik.....Op school ben ik al een x aantal akkefietjes verder. De kamer van de directie heb ik een paar x teveel gezien :D Pech.....bet is bizar hoe lastig het in een armere buurt kan zijn om je als afwijkend (qua schoolresultaten die prima zijn evenals haar opvoeding, ik kom uit het brave Leerdam en Bilthoven) dametje het hoofd boven water te houden tussen een te grote groep 'straat'kinderen die school (en hun ouders ook) niet zo spannend vinden.

Citaat van: maz op juli 23, 2016, 18:13:44

Wat je zegt klopt helemaal.

De koop van heel veel van mijn spullen zijn enkel voor de heb en ervaring geweest  en niet om de geluidsmatige verbetering.

Maargoed dat is met meer dingen bij mij. Heb een horloge om maar heb vandaag geen enkel keer op gekeken. Wel 30 x op de tijd gekeken in me tel. ;).

Het voordeel is wel dat je precies weet hoe je het eea klankmatig kan omschrijven.

Ik denk trouwens niet dat je Charles als leidraad moet nemen mbt het maken van een dedicated ruimte. Gevalletje 'wij van wc eend....'. Ik noemde BB&G eerder, zulke jongens zou ik het meer gunnen al handelen zij natuurlijk ook in een specifiek segment. Charles weet dat er geld in jouw geldboom zit en handelt daar ook naar. Is niet erg, enigszins logisch ook, maar het mag wel iets normaler....wat misschien weer haaks staat op jouw filosofie :P

Dat verhaal bijv over de meerwaarde van een sub hadden meerdere ervaren jongens je hier ook telefonisch mede kunnen delen. Dan was het even uitgebreid geweest  :D

Ik blijf het overigens interessant vinden waarom de Kharmas het wél goed doen in het laag vergeleken met de Vivids.

Mr.M

Citaat van: chansig op juli 23, 2016, 19:27:13
Ook de set van Frank zal enorm opknappen als er gebruik gemaakt gaat worden van een subje of 2. Jammer dat hij dit nooit gaat ervaren.

Gr. Hans
Ieder set zal opknappen (al is het subtiel). Dit is de eerste sub wat ik heir heb met een dsp en dat scheelt echt !

Zonder kan het ook nog maar met is het net lekkerder.

Als ik ooit een tweede velo 1200 tegenkom voor een leuk prijs zal ik het niet laten liggen.
Al is het voor het mooie (stereo) hoewel het geluidsmatig ook beter zal gaan worden.
Citaat van: YamahaRXV op juli 23, 2016, 19:54:57
Is ook totaal niet nodig in het geval van Usher speakers  ;D
Lol. Jan. Ik snap hem wel , dat het zonder sub ook heerlijk klinkt ben ik absoluit met hem eens , en daar hoef je geen usher of kharma voor te hebben.

Maar een goed opgesteld sub+dsp kan zeker nog een toevoeging hebben mits goed togepast.

Maar dat is iets wat je eerst moet horen voordat je zoals ik van de troon afstapt en toegeeft dat het idd beter kan.

Of je dat hoeveelheid beter waard vindt om in te investeren is maar de vraag.
Paar duizend extra voor "wat mooier"laag is niet goedkoop namelijk.
Vandaar dat ik ook nooit een GOED sub heb gehad.

Vond het nooit waard om in te investeren gezien ik mijn speakers prima vond klinken zoals FRANK.

Niets mis mee met Frank de gedachten. """"Zo was ik ook"""".

Er is altijd ruimte om te leren en doen FRANK. ;) kijk maar naar mij. Lol. Ben ook van me hoge paardje afgestapt wat betreft toepassen van sub en dsp.

;)

rovinggecko

Er valt in alle ruimtes wel wat aan de akoustiek te doen achteraf, zeker als je concessies wilt doen.
Maar, zeker voor de lage tonen, spelen de maten, of eigenlijk de verhoudingen, een grote rol.
Als je een mooie akoustische ruimte wilt bouwen en dat mee wilt laten bepalen bij de aanschaf van je huis zou je minimaal eens moeten verdiepen in roommodes (of een club als BBG vragen).
Zou zonde zijn om dat niet te doen.

Straks koop je een huis met het idee die ene overgebleven vierkante kamer te gebuiken voor je muziek en films.....
(hetgeen niet optimaal schijnt te zijn :) )
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Mr.M

Citaat van: peterbig op juli 23, 2016, 20:12:49
1000??

Ik zie er maar 400. Wel respectabel.
400 op de computer en 1000 pagina op de app.;)