aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Citaat van: doorofnight op juli 17, 2016, 22:58:25
De minidsp HD serie is mooi spul hoor. Zeker Kharma waardig.

Charles van O. sleept je voor de rechter met dergelijke uitspraken  ;D

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

frank2

Peperdure set met dure speakers en dan dsp? Kun je beter die oude technics speakers houden en dsp gebruiken...
Echt dit slaat nergens op dsp op zo n set. Dsp degradeerd altijd het geluid in meer of mindere mate. En op de set van Maz ga je dat zeker horen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Contour

Hallo Frank,

Dat is eigenlijk waar ik ook op doelde, ben alleen bang dat de meeste mensen dit niet zullen geloven... Nou ja, misschien kan Maz het uittesten!

Groetjes Walter

frank2

De meeste mensen geloven dat ook niet omdat zij dat bij hun thuis ook niet horen en schijnbaar niet kunnen geloven dat wat Maz heeft een aanmerkelijk hogere resolutie en sound kan weergeven. Niets te nadele van die anderen, maar je kunt een marantz pm11s3 nu eenmaal niet vergelijken met het spul van Maz. Hetzelfde geldt voor de speakers, b&w is echt paar klasses minder dan kharma, ja zelfs de duurdere modellen.
Maw elk kabeltje, elk snoertjes heeft impact en dat kun je op zo n set horen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

twani

Citaat van: Contour op juli 18, 2016, 16:07:23
Hallo Frank,

Dat is eigenlijk waar ik ook op doelde, ben alleen bang dat de meeste mensen dit niet zullen geloven... Nou ja, misschien kan Maz het uittesten!

Groetjes Walter

Als ik wel heb heeft MAZ deze speakers ook niet vanwege de goede klank maar meer omdat het kán dacht ik....   Een DSP-eentje méér of mínder maakt dan ook niks meer uit.

Zou MAZ op zoek geweest zijn naar een goede klank had hij vast andere keuzes mbt de volledige set up gemaakt.

twani

Citaat van: frank2 op juli 18, 2016, 16:16:54
De meeste mensen geloven dat ook niet omdat zij dat bij hun thuis ook niet horen en schijnbaar niet kunnen geloven dat wat Maz heeft een aanmerkelijk hogere resolutie en sound kan weergeven. Niets te nadele van die anderen, maar je kunt een marantz pm11s3 nu eenmaal niet vergelijken met het spul van Maz. Hetzelfde geldt voor de speakers, b&w is echt paar klasses minder dan kharma, ja zelfs de duurdere modellen.

Ik denk dat íeder model B&W speaker met een PM11S3 erachter gehakt maakt van deze Kharma setup mits deze dan wél in ideale opstelling (akoestiek/opstelling) mag spelen.

holco

Ff deze post van Maz zelf omhoog trekken ;)

Citaat van: maz op juli 13, 2016, 13:57:04
@ hans , betreft netzo lekker klinken als bij jouw......

denk het niet hans, heb hier geen 4 subs en geen dsp spelen om het laag strak te trekken  dus ook met de tig k MINI ga ik het niet halen om het zo te krijgen zoals het bij jouw klinkt. :clapping:

maargoed , ik heb de mini ook niet gekocht omdat ik mijn sound niet goed vond, ik wilde ze gewoon hebben. punt. dus geluidsmatig was ik zelfs bang dat het tegen zou vallen. lol
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

twani

Citaat van: holco op juli 18, 2016, 17:42:21
Ff deze post van Maz zelf omhoog trekken ;)

Exact😉  Dacht inderdaad al ergens te hebben gelezen dat niet dé beste klank primair het doel was.  T mot smoelen🤗

Contour

Hallo Holco,

Ik heb je link naar Dirac Live bekeken, echter hier wordt volgens mij alleen gesproken over manipulatie van de frequentie curve, delay instellen etc, dit heeft echter niks te maken met het oplossen van akoestische problemen als galm en nare refecties. Volgens mij ontkom je hiervoor niet aan akoestische panelen etc. Mocht dit toch kunnen met dit stukje electronica zou wel enorm mooi zijn, heb je daar dan wat leesvoer over?

EDIT: zelf al wat gevonden, late reflecties kan de software inderdaad niks mee lees ik.

Ik lees net ook de review op alha audio, ik weet niet wat ik daarvan moet vinden...?

Zoals Frank aangeeft, het is een beetje vloeken in de kerk, zulke speakers en apparatuur en dan een DSP, maar als de akoestiek bij Maz echt slecht is, kan ik me wel voostellen dat het uitkomst kan bieden. Zelf heb ik een hekel aan extra kastjes in de keten, less is more gaat ook vaak op...

Groetjes Walter

knubbe

Citaat van: Contour op juli 18, 2016, 18:07:22

Ik lees net ook de review op alha audio, ik weet niet wat ik daarvan moet vinden...?

Groetjes Walter

Niks. In een review gaat het om de mening van de reviewer, niet de jouwe..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

holco

Hoi Walter,

Misschien dat dit het een en ander duidelijk maakt.

http://www.dirac.com/live-home-professional-audio-info/

Gr, Mario

Hallo Holco,

Ik heb je link naar Dirac Live bekeken, echter hier wordt volgens mij alleen gesproken over manipulatie van de frequentie curve, delay instellen etc, dit heeft echter niks te maken met het oplossen van akoestische problemen als galm en nare refecties. Volgens mij ontkom je hiervoor niet aan akoestische panelen etc. Mocht dit toch kunnen met dit stukje electronica zou wel enorm mooi zijn, heb je daar dan wat leesvoer over?

EDIT: zelf al wat gevonden, late reflecties kan de software inderdaad niks mee lees ik.

Groetjes Walter
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Dat review van Alpha Audio is een beetje een lachertje, belangrijkste is een serieuse meting en hij doet dat met de microfoon los in het handje, op die manier heeft het natuurlijk geen zin.
My Showcase

DofN

Citaat van: frank2 op juli 18, 2016, 16:16:54

Grapjas  ;D
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Contour

De echte high-enders lezen Frank zijn tekst en knikken rustig ja achter de pc/ipad...

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes Walter

DofN

Citaat van: frank2 op juli 18, 2016, 15:50:55
Peperdure set met dure speakers en dan dsp? Kun je beter die oude technics speakers houden en dsp gebruiken...
Echt dit slaat nergens op dsp op zo n set. Dsp degradeerd altijd het geluid in meer of mindere mate. En op de set van Maz ga je dat zeker horen.

Lees deze nu pas. Woorden schieten te kort  ;D ;D

Sirius666

Citaat van: Contour op juli 18, 2016, 18:59:24
De echte high-enders lezen Frank zijn tekst en knikken rustig ja achter de pc/ipad...

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes Walter

Dat had ik ook gedaan als ik meer dan 25k in een set zou hebben zitten :D High end is m.i. 80% gebakken lucht. Een Kharma loopt lekker binnen door het gebruik van al die exclusieve materialen. Het is niet voor niets dat je bij de 1e doorverkoop van high end spul zoveel afschrijving hebt. Dit zullen waarschijnlijk ook de heren zijn die de meerwaarde van een subwoofer niet zien.

Kijk maar voor de gein naar die zelfs nieuwe Arc ref bij highendaudio.

Maz' quest is geweldig om te volgen maar ik begrijp het echt niet waarom er geen geld wordt gespendeerd om de akoestiek eens aan te pakken. BB&G biedt dit toch ook aan?

Maro

Citaat van: doorofnight op juli 18, 2016, 19:06:15
Lees deze nu pas. Woorden schieten te kort  ;D ;D

Was hij zelf niet jaren bezig met DSP in zijn eigen set?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DofN

Het ultieme top systeem van Kharma (Veyron) wordt overigens mét DSP geleverd, Frank.

DofN

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

djoeri

CiteerHet ultieme top systeem van Kharma (Veyron) wordt overigens mét DSP geleverd, Frank.   

Is dat dan een minidsp in een gouden kastje met gouden terminals?   ;)

YamahaRXV

Zoals Frank aangeeft, het is een beetje vloeken in de kerk, zulke speakers en apparatuur en dan een DSP, maar als de akoestiek bij Maz echt slecht is, kan ik me wel voostellen dat het uitkomst kan bieden. Zelf heb ik een hekel aan extra kastjes in de keten, less is more gaat ook vaak op......

+1 ;)

Er wordt best veel geroepen en gespeculeerd hier over de akoestiek van Maz zijn woonkamer annex luisterruimte, maar wie van degene die bij Maz thuis hebben geluisterd vindt de akoestiek daar dan zo slecht ??
Let wel, we praten over een ruimte (huiskamer) waar ook nog eens geleefd moet worden, en geen studio...
Als je vanuit dat perspectief kijkt dan durf ik te stellen dat het zeker niet beroerd gesteld is, integendeel.
Eerdere metingen van Martijn hebben dat al eens aangegeven en toen was de plaatsing van de speakers naar mijn beleving ook nog eens minder gunstig.
Als ik terugkijk naar het moment dat ik de laatste keer met Frank (lynch1979) de Kharma DB7 i.c.m. Maz zijn toenmalige versterking en de Devialet 200 heb beluisterd was dat verre van slecht te noemen.
De diepte in het beeld, de ruimtelijkheid, en ook de laagweergave waren zeker indrukwekkend te noemen vond ik.
Galm, reflecties, dichtlopen van het geluid bij hogere volumes, daar was naar mijn beleving geen sprake van  :nowink:

Slechts twee keer heb ik een weergave gehoord die ik wel beduidend minder vond en dat was met het laag van de Kharma S7 (wat boemerig en niet natuurlijk klinkend) en met de Kharma 3.2 CE,s die tijdelijk in de dwarsrichting van de kamer stonden opgesteld en zo een overdaad aan druk opbouw en reflectie lieten horen omdat het beeld bij een beetje volume compleet dicht liep, wat overigens puur logisch en te verwachten was met zo,n opstelling.
Als ik Maz was zou ik experts als Martijn of Tony Gee langs laten komen met echt goede meetapparatuur en een goede meting laten verrichten en aan de hand daarvan evt. akoestische aanpassingen doen waar (esthetisch gezien) mogelijk.
De aanwezigheid van de Velodyne sub maakt het waarschijnlijk nu ook al makkelijker qua mogelijkheden.
Daarna wederom metingen verrichten en de resultaten hier neerplempen zodat het "rumoer" ook uit de wereld geholpen is...  ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8