aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Wat een onwijs mooie luidsprekers. Neem aan dat de zoektocht nu toch wel zijn einde nadert ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

peterbig

Citaat van: Alex Groningen op juli 16, 2016, 12:11:41
Wat een onwijs mooie luidsprekers. Neem aan dat de zoektocht nu toch wel zijn einde nadert ;)
Verder zoeken heeft geen zin, zeker niet in de huidige ruimte. Met respect voor Maz zijn woonruimte overigens.

Mr.M

Citaat van: djoeri op juli 15, 2016, 13:58:04
Heb je tot nu toe alleen spotify geluisterd of ook cd? En ervaar je bij beide dragers dezelfde verandering, of wordt het verschil in kwaliteit tussen beide alleen maar groter?

Gr Djoeri

Ik test altijd met zowel cd van hoge kwaliteit als spotify.

Met de BOULBER/ Mini , zijn de verschillen in spotify \ cd groter dan met de bryston\Mini.

dus verschil wordt idd groter ,

de boulder had ik helaas niet naast de db7s anders had ik daar ook wat van kunnen zeggen maar kharma kennende zal het met de db7s ook  niet anders zijn geweest .

Citaat van: take5 op juli 15, 2016, 20:37:48
Goede tip hoor, kende ik nog niet. Leuk album!

Oh ja en gefeliciteerd met je droomspeakers natuurlijk  :headbanging:

dankjewel take5, ben er heel erg blij mee.

Citaat van: paaj op juli 15, 2016, 22:47:13
Net de eerste paar seconden via Tidal, heerlijk relaxt hoor dat belooft wat.

En ook gefeliciteerd met die waanzinnige speakers, pakken visueel ook heel mooi uit.

dankjewel paaj, ze staan echt stukken mooier dan verwacht.

Citaat van: Roderick op juli 16, 2016, 01:24:40
Hey Maz,

Leuk om te lezen dat je zelf hebt kunnen ervaren wat eindversterkers teweeg kunnen brengen op de klank die uit de speakers komen.......

Groet,
Roderick

kijk eens aan: Maz krijgt zelfs de verborgen ht"ers aan de pen! lol.

wat je zegt klopt idd Roderick ,ook naar mijn ervaring is de bydrage van een topsegment EV groot tov een midsegment EV. Heb ook veel side grades gedaan in de mid segment (onder de 5 k ) tweedehands, en de verschillen zijn zeer zeker hoorbaar maar niet enorm tov een topsegment versterking. Moet eens weer  een echte upgrade doen in VERSTERKING, bv een mooie ev of vv van RFEFERENCE KLASSE.

mijn doel is uiteindelijk:

MINI met...

REF 3\ 5\5SE VV
Dikke EV ala GRYPHON \ ARC REF of iets in die geest.
ARC cd 6 of iets in die buurt, met een dac aan board.
.

Dus ik ga nog schuiven met een en ander de komende tijd,,,, dus  jullie zullen zich niet vervelen de komende tijd denk ik.
daarnaast ben ik niet kieskeurig naar wat er eerst me pad op komt ,dus als ik iets mooies zie in een van de door mij aangegeven onderdelen dan staan ze hier.

( ps , ben bezig met Toni om evt zijn splinter nieuwe REF 5 SE over te nemen als de huidige gegadigde kapt.) dus misschien volgende week eeen REF 5 Se in huize maz.

dan ben ik  qua VV en speaker  op mijn max....

Dan kan ik daar omheen de EV en bron bouwen \tunen.

zat net  te denken aan de spullen wat ik heb gehad en Had nu graag de LAMM EV willen hebben voor op de MINIs. dat zou vuurwerk zijn denk ik....

Citaat van: Alex Groningen op juli 16, 2016, 12:11:41

tnx alex,,

wat betreft de speakers heeft maz voorlopig het plafond geraakt. mijn ruimte laat ook niet meer toe dan dit.

de rest van de exquisite draagt de zelfde signiture als de mini alleen ze zijn voor een wat groter ruimte bestemd.

dus : THE bigger is niet bepaald, THE better  ,zegt de maker zelf.

Citaat van: peterbig op juli 16, 2016, 12:20:18
Verder zoeken heeft geen zin, zeker niet in de huidige ruimte. Met respect voor Maz zijn woonruimte overigens.

idd. dit is voor mijn ruimte de beste speaker ...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Sirius666

michel69

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

pvd_66

Citaat van: maz op juli 16, 2016, 13:22:07
mijn doel is uiteindelijk:

MINI met...

REF 3\ 5\5SE VV
Dikke EV ala GRYPHON \ ARC REF of iets in die geest.
ARC cd 6 of iets in die buurt, met een dac aan board.

Dus ik ga nog schuiven met een en ander de komende tijd,,,, dus  jullie zullen zich niet vervelen de komende tijd denk ik.
daarnaast ben ik niet kieskeurig naar wat er eerst me pad op komt ,dus als ik iets mooies zie in een van de door mij aangegeven onderdelen dan staan ze hier.

( ps , ben bezig met Toni om evt zijn splinter nieuwe REF 5 SE over te nemen als de huidige gegadigde kapt.) dus misschien volgende week eeen REF 5 Se in huize maz.

dan ben ik  qua VV en speaker  op mijn max....

Dan kan ik daar omheen de EV en bron bouwen \tunen.

Jij heb echt mazzel dat je geen HT set hebt / wil  ;D ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juli 16, 2016, 14:40:22
Je blijft beroemd en berucht maz  :D

Ik zie het. Verdikkie zeg.lol dat was niet de bedoeling.
Citaat van: michel69 op juli 16, 2016, 18:17:57
Haha MazMania ;D
Lol.
Citaat van: pvd_66 op juli 16, 2016, 21:01:50
Jij heb echt mazzel dat je geen HT set hebt / wil  ;D ;D
Idd. Gelukkig laat mijn ruimte dat ook noet toe.
Naar ik wil wel voor de toekomst een dedicated movie room. Maar dat is pas als ik verhuisd ben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

R

Mooi van de 5SE, zag de nieuwsbrief langskomen en moest meteen aan je denken ;)

Bas Akkerman

Je hebt nu een luidspreker die alles laat horen. Zelf zou ik dan beginnen met de akoestiek, dan de bron, dan de versterker en dan de bekabeling. Dat moet je natuurlijk wel willen, want het is de minst "fancy" volgorde.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ducman748

Wel de volgorde met het snelst en waarschijnlijk het beste resultaat😎

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Jean Sibelius

Citaat van: maz op juli 16, 2016, 21:06:56
Naar ik wil wel voor de toekomst een dedicated movie room. Maar dat is pas als ik verhuisd ben.

Niet doen Maz, dat is het begin van het einde! 8) (gefeliciteerd met je nieuwe speakers, hopelijk zijn dit blijvertjes).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DofN

Citaat van: Bas Akkerman op juli 17, 2016, 14:03:22
Je hebt nu een luidspreker die alles laat horen. Zelf zou ik dan beginnen met de akoestiek, dan de bron, dan de versterker en dan de bekabeling. Dat moet je natuurlijk wel willen, want het is de minst "fancy" volgorde.

Die luidspreker had Maz al, lijkt me. De volgorde lijkt me goed.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: R op juli 16, 2016, 21:44:29
Mooi van de 5SE, zag de nieuwsbrief langskomen en moest meteen aan je denken ;)
Dat is zoals de MINIS  een droom VV voor me.
Alleen had graag dat ik hem eerst kon beluisteren, maar dat gaat hier helaas niet aangezien het om een SPLINTER nieuw apparaat gaat in doos.:(.
Als ik zoeveel uitgeef aan vv wil ik hem wel eerst op me set gehoord hebben.
Citaat van: Bas Akkerman op juli 17, 2016, 14:03:22
Akoestiek is een moeilijk verhaal bas in mijn ruimte om aan te pakken aangezien  het om een woonkamer gaat :(. Had ik een dedicated room , dan had ik daar echt vet aandacht aan besteed (ZOALS JAN SIBELIUS.) de luisterkamer [emoji7] [emoji7] [emoji7]
Citaat van: ducman748 op juli 17, 2016, 14:48:32
Wel de volgorde met het snelst en waarschijnlijk het beste resultaat😎

Klopt. Akoestiek goed aanpakken geeft idd de beste resultaat vergeleken met onderdelen veranderen.
Citaat van: Jean Sibelius op juli 17, 2016, 15:39:03
Niet doen Maz, dat is het begin van het einde! 8) (gefeliciteerd met je nieuwe speakers, hopelijk zijn dit blijvertjes).
Tnx JAN , jij kan het weten ;).

Ps.hooop  Ooit zoeen mooie ruimte in elkaar te kunne sleutelen als die van jouw.[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7]
Citaat van: doorofnight op juli 17, 2016, 16:34:17
Die luidspreker had Maz al, lijkt me. De volgorde lijkt me goed.
Klopt , maar de mini is een muzikaal en detail vol. Dus combi is in de juiste verhouding met deze LS.

ps. Dit is zeer zeker een bijvertje gezien upgrade in ls vanaf dit punt niets meer oplevert qua detail/muzikaliteit.
Alleen als ik een veel grotere ruimte heb straks dan heeft "groter" nut. En dat enkel omdat een groter Ls beter de kamer kan vullen met "groot" geluid.

holco

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ducman748

Ook voor de woonkamer zijn er mooie oplossingen hoor maz 😉

Contour

Kharma speakers aansturen met een mini DSP? Ik heb een paar jaar terug een mini DSP gehad, ik weet niet of ze inmiddels beter zijn, maar toen was dit niet bepaald high end kwaliteit te noemen.

holco

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Je kan er wat pieken in het laag mee compenseren, maar midhoog akoestische correcties ga je hier niet zinvol mee uit kunnen voeren. Dan beter investeren in akoestische panelen en dergelijke.

Groetjes Walter

holco

Je zal weleens verast kunnen zijn met wat er allemaal mogelijk is ;)

Citaat van: Contour op juli 17, 2016, 20:57:00
Je kan er wat pieken in het laag mee compenseren, maar midhoog akoestische correcties ga je hier niet zinvol mee uit kunnen voeren. Dan beter investeren in akoestische panelen en dergelijke.

Groetjes Walter
My Showcase

Contour

Heb je een linkje naar informatie over het gebruik van een mini DSP voor akoestiek optimalisatie in het midhoog bereik? Ik ben zeer benieuwd. Ik heb het dus niet over rechttrekken van de frequentie responsie maar specifiek over akoestische problemen aanpakken zoals als galm.

Groetjes Walter

holco

Bij deze wat links, het gaat om de Dirac live series waarvan ikzelf net de DDRC-88A + DDRC-88BM plugin heb aangeschaft.

https://www.minidsp.com/

http://www.dirac.com/ (eventueel 14 dagen vrij uittesten, enkel software)

http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1796473-minidsp-ddrc-88a-official-thread-8-channel-ai-ao-dirac-live-box.html

http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/2059002-minidsp-ddrc-88a-dirac-live-processor-official-avs-forum-review.html

En als je op mijn onderschrift klikt kan je in mijn topic nog wat beknopte ervaringen vinden.

Citaat van: Contour op juli 17, 2016, 21:42:57
Heb je een linkje naar informatie over het gebruik van een mini DSP voor akoestiek optimalisatie in het midhoog bereik? Ik ben zeer benieuwd. Ik heb het dus niet over rechttrekken van de frequentie responsie maar specifiek over akoestische problemen aanpakken zoals als galm.

Groetjes Walter
My Showcase

DofN

De minidsp HD serie is mooi spul hoor. Zeker Kharma waardig.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

holco

Maar wil je echt je akoestiek aanpakken (tijdsdomein) is de Dirac live plugin wel noodzakelijk, anders wordt het enkel frequenties glad strijken.

Review Dirac Live,
http://www.enjoythemusic.com/magazine/viewpoint/0413/aa_chapter_163.htm
My Showcase

DofN

Ja als je rücksichloos frequenties glad trekt met fase, afstand en filter kan het heel fout klinken.
De frequentieresponse ziet er netjes uit en toch heb je fasefouten.
Zeker als je veel units hebt, fronts en subs, of eventueel fronts waarin je het laag apart kan aansturen is die vervelende situatie tamelijk gemakkelijk te creëren.