aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: maz op juli 12, 2016, 21:31:15
Dit mag geveerd worden met een goed fles cognac;).
Dat valt me dan weer tegen, zulke dure speakers en dan vieren met slechts een XO'tje  :D dat verdient toch echt een Extra of Paradis of zelfs een Richard  ;)

R

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Mr.M

Citaat van: holco op juli 12, 2016, 21:46:04
Ik heb al gemeld dat ik ze fraai vind, nu wil ik horen hoe de eerste indruk is  ;)
Eerste indruk na aanzetten  was , wow ....kleine krengen kunne DIEP!!!!
Je zou zeggen dat er een veel groter systeem staat te spelen.

Ze vragen wel behoorlijk meer van de versterker dan de db7s want hier moet de volume stuk hoger om in beweging te komen. Dus ze zijn moeilijker aanstuurbaar vermoed ik dan de db7s.

Was bang dat het een veredelde s7s zou zijn met een "mooier" kast maar dat is absoluut niet zo.
Ze klinken echt beter dan de s7s. Ze zijn ook breder en dieper dus een groter kast  inhoud waardoor het laag niet geforceerd lijkt. Ik hebt niet het idee dat ik naar een twee weg speaker luistert.

Hij klinkt behoorlijk groter dan die is en daar ben ik zeer blij om .Was bang dat ik een groot stap terug zou nemen als het om "groots" klinken gaat.Maar dat valt best mee.
Hij is wel behoorlijk audiofieler dan de s7s en db7s. Dit is meer een chirurgisch instrument betreft accuratie en plaatsing.
Waar de db7's lekker groots speelt en iets "difuser" klinkt waardoor alles een beetje zweeft in de lucht .
Dit is meer plaatsing en pinpoint accuraat.
Ik vond persoonlijk de zweverig weergave van de db7s heeel erg prettig luisteren als ik eerlijk mag zijn.

De diamant tweeter van de mini is echt een een streling voor je oor. Vol resolutie /openen heel veel energie.

Ik denk dat ik het laag nog het meest indrukwekkende vindt.  Deze kleine krengen kunnen een partij resoltievol laag weergeven. Had niet verwacht dat ze dit konden doen.

Citaat van: Christiaan S op juli 12, 2016, 21:46:15
Gefeliciteerd!

Spoiler
Heb je al een koper voor je nieuwe speakers gevonden? [emoji317] :angel: [emoji14] [emoji14] :P
Lol. Een upgrade hierna is haast heel ver te zoeken denk ik Christiaan.

Zou wel graag een MIDI willen maar das weer  voor de toekomst als ik een HT gaat bouwen zoals JAN ;).

dan schuif ik deze naar de raars en de MIDI naar de front.lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

holco

Klinkt goed man!! Nu lekker genieten.

Citaat van: maz op juli 12, 2016, 22:11:25
Eerste indruk na aanzetten  was , wow ....kleine krengen kunne DIEP!!!!
Je zou zeggen dat er een veel groter systeem staat te spelen.

Ze vragen wel behoorlijk meer van de versterker dan de db7s want hier moet de volume stuk hoger om in beweging te komen. Dus ze zijn moeilijker aanstuurbaar vermoed ik dan de db7s.

Was bang dat het een veredelde s7s zou zijn met een "mooier" kast maar dat is absoluut niet zo.
Ze klinken echt beter dan de s7s. Ze zijn ook breder en dieper dus een groter kast  inhoud waardoor het laag niet geforceerd lijkt. Ik hebt niet het idee dat ik naar een twee weg speaker luistert.

Hij klinkt behoorlijk groter dan die is en daar ben ik zeer blij om .Was bang dat ik een groot stap terug zou nemen als het om "groots" klinken gaat.Maar dat valt best mee.
Hij is wel behoorlijk audiofieler dan de s7s en db7s. Dit is meer een chirurgisch instrument betreft accuratie en plaatsing.
Waar de db7's lekker groots speelt en iets "difuser" klinkt waardoor alles een beetje zweeft in de lucht .
Dit is meer plaatsing en pinpoint accuraat.
Ik vond persoonlijk de zweverig weergave van de db7s heeel erg prettig luisteren als ik eerlijk mag zijn.

De diamant tweeter van de mini is echt een een streling voor je oor. Vol resolutie /openen heel veel energie.

Ik denk dat ik het laag nog het meest indrukwekkende vindt.  Deze kleine krengen kunnen een partij resoltievol laag weergeven. Had niet verwacht dat ze dit konden doen.

Lol. Een upgrade hierna is haast heel ver te zoeken denk ik Christiaan.

Zou wel graag een MIDI willen maar das weer  voor de toekomst als ik een HT gaat bouwen zoals JAN ;).

dan schuif ik deze naar de raars en de MIDI naar de front.lol
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Citaat van: Kjelt op juli 12, 2016, 21:57:07
Dat valt me dan weer tegen, zulke dure speakers en dan vieren met slechts een XO'tje  :D dat verdient toch echt een Extra of Paradis of zelfs een Richard  ;)
Tis ook nooit goed hé! Ik heb een jubileum DIAMOND Chivas maar die is nog dicht. Nu breng je me op een idee.lol
Citaat van: R op juli 12, 2016, 22:03:01
Wow! Prachtig!!

Welke amp heb je er nu aan hangen?
De boulder hangt er nu aan. Ben benieuwd wat het verschil zou zijn met de BRYSTON.
Citaat van: vik op juli 12, 2016, 22:05:32
Gefeliciteerd MAZ! Ik kom snel langs met Roderick.  :coffee:
U bent welkom.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Kjelt op juli 12, 2016, 21:57:07
Genoeg te zuipen hier alleen niet in die KALIBER wat jij noemt.lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Mr.M

Citaat van: holco op juli 12, 2016, 22:14:07
Klinkt goed man!! Nu lekker genieten.
Hij moet nog behoorlijk inspelen heb ik begrepen.
Hij heeft nog geen 2 uur op de teller dus moet nog behoorlijk loskomen denk ik.

Ik speel ook met een totaal ander amp dus kan niet echt een eerlijk vergelijk geven tov de db7s. Zodra ik de bryston 4bsst heb aangesloten kan ik meer een eerlijk vergelijking maken. Want nou weet ik niet of wat ik hoor meer door de amp komt of speaker.(of wel combi van beide).

Eerst maar eens met de boulder spelen en straks weer terug schakelen naar de bryston. Dan heb de set zoals het toen ook was met de db7s.

De Exquisite is absoluut audiofieler dan de db7s in een positieve zin.

Echter was de db7s zo goed (mag ook wel voor de prijs) dat het winst wat te behalen is met de mini de prijs niet rechtvaardigd.(dat wist ik al )

Meer resolutie en beter plaatsing tegen verdubbeling van prijs is een hele grote stap en scheef in verhouding.

Maargoed dat is ook met andere highend spullen .

Bril glazen bv:
Als je multifocale glazen gaat vergelijke :

Tot 75 % van vertekening van multifocale glazen is weg te krijgen met een investering van 300 euro per glas.

Wil je 90/95 % vertekeningsvrij glas dan betaal je rond 550 euro per glas.

Ook  haast een verdubbeling van prijs voor  +- 20% winst. En ook daar zijn zat mensen die graag voor dat kleine beetje meer behoorlijk meer betalen.

holco

Laat ik net weer een multifocale bril gekocht hebben in de duurste uitvoering bij specky, woor gek van de vertekening in de hoeken en kan er echt niet aan wennen, hij licht alweer in de kast en loop weer met mn vertrouwde triple-focus rond.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Citaat van: holco op juli 12, 2016, 22:49:58
Laat ik net weer een multifocale bril gekocht hebben in de duurste uitvoering bij specky, woor gek van de vertekening in de hoeken en kan er echt niet aan wennen, hij licht alweer in de kast en loop weer met mn vertrouwde triple-focus rond.
Je moet ook geen bril kopen voor de specsavers.lol.

Zij hebben geen mooie multi glazen in de assortiment . Alles is prijs technisch ingesteld en niet op kwaliteit (zoals bij meeste ketens).  Hun mooiste glas komt in sommige gevallen (in klasifisering op schaal van 5 net bij de 2  ,van wat mogelijk en leverbaar is bij top glasfabrikante.

felix01

proficiat,zien er knap uit :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Ps, als je met een triple focus (trifocaal) glas loopt dan had je  bijvoorbaat al geen multifocale glazen geadviseerd moeten worden.
Bij mij had je advies gehad / geen multi te nemen omdat je ik al weet dat je daar niet aan gaat wennen als je trifocaal heb gehad. Iemand met een trifocaal/bifocaal of long line glas kan NIET  met multifocale glazen omgaan.
Ik zou je nooit een multi glas verkopen mits je koppig bent en graag een keer dit wilt uitproberen.
Had je bij mij niet geslaagd dan had ik je glazen retourgenomen en een een paar trifocaal glas voor je in plaats gegeven.

De multi glazen kunnen namelijk retour onder "niet wenning" naar de fabrikant als je dit heb afgesproken als winkelier met je leveranciers .(wat meeste particulieren hebben zoeen afspraak). Daarvoor terug geeft een goede particulier samen met de glasfabrikan je een gratis vervangend glas . Iets waar je wel blij van wordt gezien je een aankoop heb gedaan met de doel : goed zicht.

holco

Bedankt voor dit advies Maz, we gaan er wat mee doen ;)

Citaat van: maz op juli 12, 2016, 23:10:27
Ps, als je met een triple focus (trifocaal) glas loopt dan had je  bijvoorbaat al geen multifocale glazen geadviseerd moeten worden.
Bij mij had je advies gehad / geen multi te nemen omdat je ik al weet dat je daar niet aan gaat wennen als je trifocaal heb gehad. Iemand met een trifocaal/bifocaal of long line glas kan NIET  met multifocale glazen omgaan.
Ik zou je nooit een multi glas verkopen mits je koppig bent en graag een keer dit wilt uitproberen.
Had je bij mij niet geslaagd dan had ik je glazen retourgenomen en een een paar trifocaal glas voor je in plaats gegeven.

De multi glazen kunnen namelijk retour onder "niet wenning" naar de fabrikant als je dit heb afgesproken als winkelier met je leveranciers .(wat meeste particulieren hebben zoeen afspraak). Daarvoor terug geeft een goede particulier samen met de glasfabrikan je een gratis vervangend glas . Iets waar je wel blij van wordt gezien je een aankoop heb gedaan met de doel : goed zicht.

My Showcase

Sailor Jan

Wees lief voor jezelf

Mr.M

Citaat van: twani op juli 12, 2016, 21:40:32
Grappig. Ik vond ze "stand alone" eigenlijk lelijker dan alle andere Kharma's die je hebt gehad maar nu, eenmaal opgesteld in jouw ruimte MAZ, vind ik ze het mooist van allemaal.

Dat is een merkwaardig fenomeen zeg :wacko:

Eerste indruk al?
Exact zelfde had mijn vriendin. Afschuwelijk vond  zij ze in de werkplaats (standalone). Maar nu ze opgesteld staan vind zij  ze best mooi om te zien en heel relax qua uiterlijk in mijn ruimte.

Mr.M

Citaat van: felix01 op juli 12, 2016, 23:09:45

proficiat,zien er knap uit :clapping:
Dankjewel. Felix. Ben haast verliefd op ze.[emoji7] [emoji7] [emoji7]
Citaat van: Sailor Jan op juli 12, 2016, 23:18:08
Oei dat zijn wel weer hele mooie speakers... :headbanging:
Tnx sailor.  Ben er heel erg blij mee. Jiet te groot/niet te klein. Precies goed. Nog nog inspelen.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Citaat van: holco op juli 12, 2016, 23:13:45
Bedankt voor dit advies Maz, we gaan er wat mee doen ;)
Dit komt gewoon door de "te weinig "kennis van personeel over glazen en bril dragers.

Gelukkig is daar wat aan te doen. Gewoon terug gaan en zeggen sorry maar hier kan ik niet aan wennen. En volgens je collega opticiens had ik dit nooit geadviseerd mogen krijgen gezien wat ik nu draag.(trifocaal)
Als goed is kan dit gewoon retour onder wenning garantie.

Ik slijp en lever  namelijk glazen voor een aantal specsavers filialen ( glazen voor de ingewikkelder personen en of buiten assortiment/ moeilijke gevallen zoals jouw). Als zij geen trifocaal kunnen bestellen wat denk ik het geval is en geen verkoop mis willen lopen dan krijg je dus een multi.lol . dus weet alles van specsavers en de glazen. ;).

Ik denk dat je gewoon je geld in ergste geval terug kan vragen als je ontevreden bent over het zicht van de geleverde product.

Dat zou je bij mij in ieder geval wel hebben gehad, mocht je geen vertrouwen meer hebben of ik zou je geen passend oplossing kunnen bieden.

Mr.M

Ik wist dat deze kleine krengen zwaar waren maar zo zwaar. 120 kg.   !!!!
Pffff ff...

Kerkhoffd

Wat gaaf weer Maz. Geniet er van. Ik vind je prachtig en vertrouw er op dat ze ook zo klinken.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 12, 2016, 23:51:33
Ik wist dat deze kleine krengen zwaar waren maar zo zwaar!!!!
Pffff ff...

Ze staan wel erg mooi bij je interieur Maz  :thumbs-up:

Voor wat betreft het meer vermogen van de versterker aan te moeten spreken met de Exquisite mini t.o.v. de DB7 S zie ik aan de hand van de onderstaande specs wel waarom  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op juli 13, 2016, 00:04:51
Wat gaaf weer Maz. Geniet er van. Ik vind je prachtig en vertrouw er op dat ze ook zo klinken.
Tnz kerkhoffd.

Dat zal zeker lukken. Eerst maar eens inspelen.

De eerste grote verschil tussen db7s en mini is nu  duidelijk.

Cds en sporify klinkt behoorlijk anders tov elkaar.
Cd klinkt veeeeel mooier dan spotify.
Daar waar de db7s beide heerlijk weergeeft laat de mini veel beter de verschillen in opname /bron horen. Dus in dat opzicht een eerlijker speaker tov de db7s.Dit kan zowel als positief als negatief worden ervaren (afhankelijk van  persoon en voorkeur).
Gelukkig klinkt spotify niet onaangenaam met de MINIS want dat zou voor mij een ramp zijn.lol.

Ik vind eerlijkheid in een set niet erg zolang het niet ten kosten gaat van MUZIKALITEIT. 
Met spotify klinken de minis best muzikaal en aangenaam  maar bij de cd gaan ze echt zingen.
Die verschil was bij de db7s of s7s minder.
De db7s was wel wat  grootster  en gemakkelijker in weergave dan de s7s. Vergeleken met de mini speelt de db7s nogsteeds iets "grootser" heb ik het idee "nu" maar minder accuraat qua plaatsing en resolutie, wat opzich niet eens op te merken was met de db7s gezien de muzikaliterit van deze speakers.

De mini kan je eigenlijk niet vergelijken met de db7s. Want ze zijn van heel ander formaat en aantal unit.

Maar als je dst toch gaat doen omdat je beide heb gehad kom je eigenlijk tot de conclusie dat ze beide op een hele hoge nieveau spelen.
Als je ze niet naast elkaar hoort begrijp je denk ik niet wat ik bedoel.

Ze liggen dicht bij elkaar gezien luister gemak maar projecteren net een ander soort beeld en sound.

Minis is acurater en meet een 2 weg, in de zIn van staging en plaatsing .

De db7s vult de ruimte gemakkelijker met geluid , speelt wat grootser en is makkelijker aan te sturen.
De fenomeen "grootser" is iets wat heel moeilijk uit te leggen is ik dacht zelf ook te weten wat ermee bedoelt wordt maar je weet pas wat het is als je het heb meegemaakt en gehoord naast elkaar . Groot speakers met zelfde units tegen klein speaker van zelfde lijn.

Ook is de db7s minder kieskeurig betreft aansturing en onderdelen van de set.

Charles had me hiervoor al gewaarschuwed dat de exquisite serie veel eerlijker is in weergeven van componente van je set.

Een goed match is bij de exquisite lijn een moeilijker opgave dan bij de rest van de kharma omdat de exquisite alles laat horen wat je aan hangt.

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op juli 13, 2016, 00:41:28
Ze staan wel erg mooi bij je interieur Maz  :thumbs-up:

Voor wat betreft het meer vermogen van de versterker aan te moeten spreken met de Exquisite mini t.o.v. de DB7 S zie ik aan de hand van de onderstaande specs wel waarom  ;)

Tnx Jan.
Klopt. Bij de db7s had charles me al gezegd dat je geen kracht bron nodig heb om hem aan te sturen.

De db7s is ongeacht de dubbele 7inch woofer veel makkelijker aanstuurbaar dan de minis is me verteld ivm filter type en impedantie.

De minis zijn mini maar lusten wel wat stroom.

Ben beniuwd wat de op papier krachtigere bryston 4bsst kan doen met de minis,.

De boulder klinkt in ieder geval heel erg goed.
Van de week als alles een beetje ingespeeld is ga ik ze switchen.

gezien ik meer van "bijzondere" spullen ben hoop ik dat de boulder het beter doet met de minis.
Tis kracht tegen verfijninge.

150 watt aan verfijning tegen 300 bryston watts aan pure kracht. ;).

Mr.M

Mooi.  Deze speaker moet het worden dan voor de komende 40 jaar!

Garantie tot in de graf. Lol .
Dat is nou wat ik  perfecte garantie voorwaarde noem !

Eigenlijk moet de garantie bij een speaker van zoeen kaliber overdraagbaar zijn. Nou is levenslang heel erg lang maar 20 jaar is wel te verwachten.

Zoals bryston het doet. 20 jaar garantie ongeacht de eigenaar.

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 13, 2016, 00:46:11
De eerste grote verschil tussen db7s en mini is nu  duidelijk.

Cds en sporify klinkt behoorlijk anders tov elkaar.
Cd klinkt veeeeel mooier dan spotify.
Daar waar de db7s beide heerlijk weergeeft laat de mini veel beter de verschillen in opname /bron horen. Dus in dat opzicht een eerlijker speaker tov de db7s.Dit kan zowel als positief als negatief worden ervaren (afhankelijk van  persoon en voorkeur).
Gelukkig klinkt spotify niet onaangenaam met de MINIS want dat zou voor mij een ramp zijn.lol.

Ik vind eerlijkheid in een set niet erg zolang het niet ten kosten gaat van MUZIKALITEIT. 
Met spotify klinken de minis best muzikaal en aangenaam  maar bij de cd gaan ze echt zingen.
Die verschil was bij de db7s of s7s minder.
De db7s was wel wat  grootster  en gemakkelijker in weergave dan de s7s. Vergeleken met de mini speelt de db7s nogsteeds iets "grootser" heb ik het idee "nu" maar minder accuraat qua plaatsing en resolutie, wat opzich niet eens op te merken was met de db7s gezien de muzikaliterit van deze speakers.

De mini kan je eigenlijk niet vergelijken met de db7s. Want ze zijn van heel ander formaat en aantal unit.

Maar als je dst toch gaat doen omdat je beide heb gehad kom je eigenlijk tot de conclusie dat ze beide op een hele hoge nieveau spelen.
Als je ze niet naast elkaar hoort begrijp je denk ik niet wat ik bedoel.

Ze liggen dicht bij elkaar gezien luister gemak maar projecteren net een ander soort beeld en sound.

Minis is acurater en meet een 2 weg, in de zIn van staging en plaatsing .

De db7s vult de ruimte gemakkelijker met geluid , speelt wat grootser en is makkelijker aan te sturen.
De fenomeen "grootser" is iets wat heel moeilijk uit te leggen is ik dacht zelf ook te weten wat ermee bedoelt wordt maar je weet pas wat het is als je het heb meegemaakt en gehoord naast elkaar . Groot speakers met zelfde units tegen klein speaker van zelfde lijn.

Ook is de db7s minder kieskeurig betreft aansturing en onderdelen van de set.

Charles had me hiervoor al gewaarschuwed dat de exquisite serie veel eerlijker is in weergeven van componente van je set.

Een goed match is bij de exquisite lijn een moeilijker opgave dan bij de rest van de kharma omdat de exquisite alles laat horen wat je aan hangt.

Ik kan mij een goede voorstelling maken van de verschillen tussen de DB7 S en de Exquisite Mini zoals jij ze beschrijft Maz.
De DB7 klonk bij jou naar mijn belevenis destijds met veel body, ruimtelijkheid, en een rijkelijk timbre, maar vooral ook heerlijk ''vergevingsgezind'' en volledig zonder analytische trekjes.
Vergevingsgezind noem ik als bewoording omdat ik mij destijds eerlijk gezegd wel sterk heb verbaasd over de minimale verschillen in SQ tussen de bronnen (Spotify via laptop vs het CEC CD loopwerk) die m.i. naar voren kwamen.
Zoals je nu de verschillen tussen Spotify en het CD loopwerk beschrijft zo ken ik ze dus ook en het geeft dus duidelijk weer dat de Exquisite een aanzienlijk ander (eerlijker/neutraler) karakter heeft als de DB7 wanneer het aankomt op een stukje resolutie, plaatsing, etc.
Het betekent wel dat je hierdoor (indien je er gevoelig voor zou zijn) meer gedwongen wordt om de overige zaken in de set (vooral de kwaliteit van de bron) goed voor mekaar te hebben  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8