aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: twani op juli  3, 2016, 11:13:31
Waar staat die Marantz SA11 eigenlijk ?
De mijne is een marantz SA-7 theo.  ;).

DIE staat nogsteeds bij kharma in de showroom.
Charles heeft hem nog even nodig gezien hij de voicing van de speakers en versterkers  met deze cd speler heeft gedaan.

Dus die staat ook in de wacht. Hopelijk komt die samen met de Exquisite mini's.
Citaat van: Contour op juli  3, 2016, 11:22:50
Hey Maz, stoor jij je nooit aan het geluid van je aquarium pompen? Ik heb nu een kleine bak van 120 liter die 6 m vanaf de luisterplek staat, nu geen last maar mijn oude 300 liter bak had een krachtiger filter die kon je soms wel zachtjes horen zoemen, stond ook dichterbij, ongeveer zoals bij jou.

Groetjes Walter
Vroeger wel want de aquarium had een pomp wat meer herrie maakte.
Nu heb ik een stille pomp erin en gaat al stukken beter.gelukkig zit er ook maar een klein (retourpomp)water pomp in dus dat valt mee.

Mijn aquarium is een overloop aquarium met een biologisch filter dus heb maar een klein circulatie pomp.

Enige wat je af en toe wel hoort is de water wat van boven in de overloop naar beneden stroomt in de bioloog bak . Maar daar stoor ik me  niet aan. Ik luister sowieso altijd met een redelijke volume dus dan hoor je helemaal niet's meer.
Toen ik een luchtpomp in had dan irriteerde ik me wel af en toe aan dat ding maar ik heb hem er tussen uit gehaald. Was niet noodzakelijk.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

i2Paq

Met wrappen cq. dippen in een andere kleur, moet je dan geen aanpassing hebben op je kenteken ivm. het wijzigen van de kleur van je auto?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

dre73

Nee,alleen als je ook onder de motorkap de kleur gaat veranderen.
Ik ben er genoeg voor aangehouden. :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Weet iemand hoe ik mijn buizen pre kan aansluiten op de sub?
Sub heeft rca en speaker input .

Ik wil de sub via de pre laten lopen maar gaat niet helemaal lekker.

Pre heedft 3 uitgangen. 2x XLR en 1x rca.
Ik gebruik 1 xlr naar de eindtrap dus heb nog 1 xlr en 1 rca output over.
Als ik de rca output gebruik naast de xlr blijft de output op de rca fixed! Dus al ga ik harder of zachter op de volume , de sub blijft op zelfde niveau spelen???
Ook als ik de pre of mute zet speelt de sub nog?
Lijkt of de vv fix output geeft als je hem tegelijk op de rca als je  xlr  en rca output gebruik tegelijk gebruikt????

Iemand een idee waarom dit is?

Kan je xlr en rca output niet tegelijk gebruiken bij ARC?
Of moet ik de xlr ouput nummer 2 gebruiken en een adapter gebruiken aan eind van de rit bij de velodyne ? (Xlr naar rca adapter plug)??

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

newday

Is het geen tape out of ander soort fixed out die RCA?
Als je de XLR niet gebruikt is de RCA dan wel regelbaar?

martien

Rca splitter en dan de vv en de sub rca aansluiten een optie?

i2Paq

Citaat van: dre73 op juli  3, 2016, 14:52:19
Nee,alleen als je ook onder de motorkap de kleur gaat veranderen.
Ik ben er genoeg voor aangehouden. :D

Dat is dan lekker weer!

Als je de auto van kleur veranderd (spuiten) dan moet het kenteken aangepast worden, maar met wrappen niet.

Dikke maas in de wet dus.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sirius666

Citaat van: i2Paq op juli  6, 2016, 14:23:37
Dat is dan lekker weer!

Als je de auto van kleur veranderd (spuiten) dan moet het kenteken aangepast worden, maar met wrappen niet.

Dikke maas in de wet dus.

Is het verschil tussen spuiten en wrappen te zien? Politie zal je in het geval van wrappen toch sowieso aanhouden?

twani

Citaat van: Sirius666 op juli  6, 2016, 22:53:47
Is het verschil tussen spuiten en wrappen te zien? Politie zal je in het geval van wrappen toch sowieso aanhouden?

Volgens mij hoef je daarhelemaal niets over te melden. Er zijn zat auto's die afhankelijk van lichtinval een compleet andere kleur aannemen.

Ooit had je zelfs de VW Polo harlekijn als officieel VW model.  Zeg t maar....

Mr.M

Probleem gevonden. Lol.

Ik had de linker kabel RCA ipv in de output te steken in de RECORD uitgang gedaan. Dus een interlink kreeg constant signaal door. Door al die kabels achter de set leek het alsof alles op de juiste plek was ingeperkt . Maar bij goed kijken bleek dat ik de linker intelink toch mis had geprikt.

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juli  6, 2016, 22:53:47
Ja en nee. Iemand die er verstand van heeft ziet het anders niet.
Spuiten is mooier natuurlijk want de randen en scherpe hoeken worden mooier dan bij wrap.

Citaat van: twani op juli  6, 2016, 23:00:25
Volgens mij hoef je daarhelemaal niets over te melden. Er zijn zat auto's die afhankelijk van lichtinval een compleet andere kleur aannemen.

Idd. Bij dip spuiten en of wrappen  hoef je niets te melden  aan de rdw.

Dit wordt als soort "reclame stikker" gezien  alleen over de hele auto.

De basis kleur van de auto zoals vermeld in de papieren  is niet verdwenen en alles is in "originele " staat  te brengen en dat is het belangrijkste.

BJF

Citaat van: twani op juli  6, 2016, 23:00:25

Mis. Moet wel degelijk doorgegeven worden. Ik had van iemand die dagelijks tussen de auto's zit meer deskundigheid verwacht eerlijk gezegd.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

twani

Citaat van: BJF op juli  7, 2016, 07:38:49
Mis. Moet wel degelijk doorgegeven worden. Ik had van iemand die dagelijks tussen de auto's zit meer deskundigheid verwacht eerlijk gezegd.

Ik stel nergens dat ik deskundig ben, excuus dat ik niet aan jouw verwachtingen voldoe :D

Heb ook nog nooit een keurmeester er iets mee zien doen bij ons.  Regeltjes en praktijk verschillen zo nogal eens.

BJF

Een keurmeester hoeft daar ook niks van te zeggen, kleur is geen APK issue. Maar een APK is echt iets anders dan verkeerswetgeving. Ook dat zou een deskundige autoverkoper moeten weten m.i. :tongue2:
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

ducman748

Hou het wel gezellig mannen

patsijb

Sirius666

Ehm....oeps?

CiteerLet op: RDW kan op basis van de Europese regelgeving, sinds 1 juli 2014,  een beperkt aantal kleuren registreren. De politie , douane etc. zijn  op de hoogte van deze regelgeving zodat u niet in de problemen komt wanneer uw voertuig gecontroleerd wordt. De nieuwe kleur die u kiest moet het dichtst bij de kleur komen die uw voertuig heeft. Vb.  Uw voertuig is roze, dan vult u in het formulier als nieuwe  kleur  rood of  paars in. Als het voertuig heel licht roze is kiest u als kleur wit. U kunt, als u dat nodig vindt, een toelichting hierop geven in het veld. Evt. opmerkingen.

Mr.M

Vandaag de oude sl apk gekeurd en zonder blik en blozen door de keuring ....;) . Verder alle oliƫn vervangen en een klein beurt gegeven.

Nu nog wat hier en daar opknappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Mr.M

Om terug te komen op audio....

Vandaag naar kharma geweest om Pols hoogte te nemen en mijn exquisite stond op de werkbank .
Hij had vandaag afgeleverd kunnen worden maar de vervoer auto was bezet.
Morgen avond wordt het als goed is bezorgd. [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji344] [emoji344] [emoji344] [emoji351] [emoji350] [emoji350] [emoji350] [emoji350]  .

Ben zo benieuwd.......

Thanatos

Dat zijn mooie speakers Maz  O0

Edit : kap naar beneden en op de bijrijdersstoel planten   :D je hebt niet voor niks een cabrio :tounge2:

Mr.M

Citaat van: Thanatos op juli 11, 2016, 21:19:34
Dat zijn mooie speakers Maz  O0

Edit : kap naar beneden en op de bijrijdersstoel planten   :D je hebt niet voor niks een cabrio :tounge2:
Lol, zelfs dan lukt het niet.

Mr.M

twani

Citaat van: maz op juli 11, 2016, 21:29:28
Vind jij hem ook zo mooi? Lol

Sommige Kharma's kan ik prima hebben MAZ. Daar horen deze duidelijk niet bij :nowink:

Wel oprecht veel plezier gewenst alvast MAZ :)