aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

michel69

Citaat van: maz op juni 16, 2016, 00:27:27
Ik ben aan kijken voor een tussendoortje Lex.  Mar dat valt niet mee om iets te vinden wat en goed klinkt en snel door te stoten is met beperkt verlies als de kharmas er zijn. ;)
Of ik moet kharma weer vragen om de demo db7 van ze bij me neer te zetten in tussen tijd.[emoji7] [emoji7]

Het is dat we een beetje te ver weg van elkaar wonen anders had je gerust mijn surround speakers kunnen lenen te overbrugging.....is weliswaar niet helemaal he niveau wat je gewent bent ;) ;D maar had je iig muziek kunnen luisteren.

Groetjes Michel,
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

YamahaRXV

Citaat van: hans. op juni 16, 2016, 09:54:08
Ik heb bij kharma een andere sub gezien met spikes zoals de normale speakers. Die sub liep ook een beetje bol bovenop
Die vond ik wel erg mooi.

Bij een set Kharma Exquisite hoort gewoon de Exquisite sub  :clapping:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Contour

HJ

Citaat van: YamahaRXV op juni 16, 2016, 19:34:33

Juist die bedoelde ik. Hadden ze ook in de aanbieding tijdje terug :-)
De sub met ronde bovenkant die ik noemde was geen sub maar een custom made center speaker van meer dan 1mtr breed.

Lex Groningen

Prachtig. Wat een mooi design. Wat betreft uiterlijk kan ik hier wel vrolijk van worden.

Citaat van: YamahaRXV op juni 16, 2016, 19:34:33

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

R

Tsongje Maz, wat een gave upgrades weer!  Hoe omschrijf je de klank van de boulder ? 😜 Lijkt me echt een pracht van een versterker. Je leest er goede dingen over. Je speakers.... Prachtig!! Nog maar een paar weekjes.

Mr.M

Citaat van: Alex Groningen op juni 16, 2016, 20:10:24
Prachtig. Wat een mooi design. Wat betreft uiterlijk kan ik hier wel vrolijk van worden.
De uiterlijk is idd een beauty om te zien. Alleen ze zijniet gigantisch groot.Met een gigantisch prijs. Volgens mij iets van 25/30k???
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: R op juni 16, 2016, 20:20:16
Tsongje Maz, wat een gave upgrades weer!  Hoe omschrijf je de klank van de boulder ? 😜 Lijkt me echt een pracht van een versterker. Je leest er goede dingen over. Je speakers.... Prachtig!! Nog maar een paar weekjes.
Ik heb geen flauw idee hoe de boulder klinkt R.
Heb geen speakers om het op aan te sluiten.hahahahha.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: michel69 op juni 16, 2016, 11:35:58
Het is dat we een beetje te ver weg van elkaar wonen anders had je gerust mijn surround speakers kunnen lenen te overbrugging.....is weliswaar niet helemaal he niveau wat je gewent bent ;) ;D maar had je iig muziek kunnen luisteren.

Groetjes Michel,
Tnx Michel, ben al bezig om me oude (mijn eerste)kwaliteit speaker bij me ouders op te halen.
Denk morgen. Dan heb ik me oude "kenwood" monitors voor nu.

Waren toen hele mooie speakers van massief hout en bijzonder goed kwaliteit en afwerking.
Toen was ik nog geen 20...

michel69

Citaat van: maz op juni 16, 2016, 20:24:30
Tnx Michel, ben al bezig om me oude (mijn eerste)kwaliteit speaker bij me ouders op te halen.
Denk morgen. Dan heb ik me oude "kenwood" monitors voor nu.

Waren toen hele mooie speakers van massief hout en bijzonder goed kwaliteit en afwerking.
Toen was ik nog geen 20...

;D nice maz kan je iig je destijds REF speakers vergelijken met je huidige set tov van way back ;) (ben benieuwd hoe ze klinken en jij denk ik ook icm met je huidige set....wie weet sta je wel versteld van de sound ;D )en niet te vergeten kun je alvast een beetje wennen aan speakers in je kamer met een tintje houd ;) zit trouwens zelf te denken om mijn huidige cd speler e gaan vervangen en heb mijn oog laten vallen op de Xindak muse d luxe 1.0 ben jij bekend met deze speler en zo ja? ga ik een stap voor uit tov mijn huidige Sony ES speler?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Lex Groningen

Citaat van: maz op juni 16, 2016, 20:20:52
De uiterlijk is idd een beauty om te zien. Alleen ze zijniet gigantisch groot.Met een gigantisch prijs. Volgens mij iets van 25/30k???

Pffff, wat een bedrag! Ver buiten mijn budget. Voor ongeveer de helft of 1/3 van de prijs van deze subwoofer kan en wil ik een set samenstellen. Dan heb ik het over versterking en luidsprekers. Draaitafel en streaming zijn dan weer voor een latere zorg.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Leeuwarden

Citaat van: Alex Groningen op juni 17, 2016, 06:14:42

Pffff, wat een bedrag! Ver buiten mijn budget. Voor ongeveer de helft of 1/3 van de prijs van deze subwoofer kan en wil ik een set samenstellen. Dan heb ik het over versterking en luidsprekers. Draaitafel en streaming zijn dan weer voor een latere zorg.

Ai, 10-15K dus voor een setje... Dat wordt een setje Bose melkpakken...  :angel:

WickedGame

Damn... lees je weer weken niet mee op het forum heeft Maz alweer nieuwe speakers en sap om het aan te sturen.

Je hebt nu naar mijn mening wel een van de aller mooiste Kharma's die er zijn. Een droom!  :inlove:

Lex Groningen

Budget kan gelukkig voor aankomend jaar wat opgerekt worden. Heb al het één en ander op het oog en hoop dat deze zomer te kunnen beluisteren, en dan eindelijk eens de knoop te kunnen doorhakken.

Citaat van: Leeuwarden op juni 17, 2016, 07:11:36
Ai, 10-15K dus voor een setje... Dat wordt een setje Bose melkpakken...  :angel:

RZeemering

Citaat van: Leeuwarden op juni 17, 2016, 07:11:36

ik dacht meer aan een 2dehands setje My first Sony...
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

HJ

Citaat van: Alex Groningen op juni 17, 2016, 06:14:42

Ik denk dat je zo niet moet denken en gewoon iets leuks kopen wat wel binnen je budget ligt.
De prijs van de woofer valt relatief toch best mee als je de nieuwprijs van bijpassende fronts erbij bekijkt?

Lex Groningen

Citaat van: hans. op juni 17, 2016, 09:16:08
Ik denk dat je zo niet moet denken en gewoon iets leuks kopen wat wel binnen je budget ligt.
De prijs van de woofer valt relatief toch best mee als je de nieuwprijs van bijpassende fronts erbij bekijkt?

Ik weet de prijs van de fronts niet. Ligt waarschijnlijk  ook in een prijscategorie waar ik niet echt naar kijk ;)

twani

Citaat van: Alex Groningen op juni 17, 2016, 09:21:00
Ik weet de prijs van de fronts niet. Ligt waarschijnlijk  ook in een prijscategorie waar ik niet echt naar kijk ;)

Niet belangrijk Alex. Dit soort bedragen zegt in de regel bijzonder weinig over hoe het klinkt.

Een wat kleinere meer intieme set zou je zomaar veel meer in de muziek kunnen trekken, wordt echter verhoudingsgewijs weinig over gesproken op het forum.

Het is nogal eenrichtingsverkeer zeg maar, méér de "zien en gezien" worden kant op.

Niks mis mee verder ook...

Op mij maken vaak juist de kleinere, eenvoudige, wat meer intieme setups wat meer indruk...

Met grote speakers en navenante druk in het hóóg en in het láág, introduceer je meestal tevens vervelende akoestische neveneffecten die het lekker naar muziek luisteren behoorlijk in de weg kunnen zitten.

In die hoek zitten dan vaak ook de DSP boys.  Noodgedwongen dus.

HJ

Zo is het toch ook. Een merk als kharma heeft niet eens een NL dealer, dat zegt genoeg. Het is gericht op exclusiviteit door materialen, bouw en afwerking.
Zie het maar als de peperdure sportwagens, door het handgemaakt zijn en de kleine oplages vrijwel onbetaalbaar maar er is genoeg dat minder kost en net zo hard over de baan gaat :-)

chansig

Citaat van: twani op juni 17, 2016, 14:50:30
Met grote speakers en navenante druk in het hóóg en in het láág, introduceer je meestal tevens vervelende akoestische neveneffecten die het lekker naar muziek luisteren behoorlijk in de weg kunnen zitten.

Dus allemaal aan de Needle... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

DofN

Citaat van: twani op juni 17, 2016, 14:50:30
Niet belangrijk Alex. Dit soort bedragen zegt in de regel bijzonder weinig over hoe het klinkt.

Een wat kleinere meer intieme set zou je zomaar veel meer in de muziek kunnen trekken, wordt echter verhoudingsgewijs weinig over gesproken op het forum.

Het is nogal eenrichtingsverkeer zeg maar, méér de "zien en gezien" worden kant op.

Niks mis mee verder ook...

Op mij maken vaak juist de kleinere, eenvoudige, wat meer intieme setups wat meer indruk...

Ik vind het wat kort door de bocht en voel me nochtans nergens toe gedwongen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

jan-rotterdam

Ben benieuwd wat je van de Exquisite Mini gaat vinden Maz  ;D

Citaat van: Sirius666 op juni 15, 2016, 19:06:18
En niet geheel onbelangrijk: waarom wil je een sub als de Mini doorloopt tot 30Hz?

Een subwoofer in combinatie met een Exquisite Mini is toch een welkome aanvulling was mijn ervaring, hij doet zelfs nog steeds mee met de Exquisite Midi's  ;D ;D ;D

Mijn Kharma subwoofer betreft trouwen een Ceramique Subwoofer maar met het uiterlijk van de Exquisite serie

Groeten Jan

Leeuwarden

Een sub om die kleine woofer een beetje te ontlasten lijkt mij een goed plan...

Roksan

Citaat van: Leeuwarden op juni 17, 2016, 18:41:25
Een sub om die kleine woofer een beetje te ontlasten lijkt mij een goed plan...

Ben benieuwd hoe je dat doet, zonder actieve filtering naar de monitors toe?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

twani

Citaat van: chansig op juni 17, 2016, 16:00:56
Dus allemaal aan de Needle... :D

Gr Hans

Precies de mensen DSP reageren :)

Niks tegen DSP hoor.  Geef alleen de eventueel valkuilen van (té?) grote luidsprekers aan.

Tevens valt mij op dat vooral de grote glimmende sets "véélbesproken" lijken, dat terwijl kostprijs en de omvang van de koelribben  werkelijk helemaal niets zegt over de verwachten geluidskwaliteit (niet kwantiteit dus!)