aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Waardoor het daar dan, wat je er ook inzet, ongeacht de prijsklasse, middelmatig klinkt. Vooral als er dan voor tienduizenden euro's spullen staan, bekruipt bij mij vaak het idee "beetje jammer". De claims die men in zulke situaties doet over het gehoorde, grenzen dan ook aan het absurde. Een transparante versterker icm fantastische luidsprekers in een middelmatige ruimte levert op zijn best nog altijd een middelmatig geluid: gehoorde verschillen in details, focus, transparantie vinden dan ook vooral plaats in de rijke fantasie van de luisteraar. Denk ik dan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

Citaat van: maz op juni 15, 2016, 16:07:22
Als ik bij veel audio vrienden kijk dan heb ik inderdaad  een veel beter akoestiek dan menigte.

Ook de metingen laten zien dat het echt behoorlijk meevalt in mijn kamer. Daar ben ik overigens heel Erg blij mee.

Niet in het laag hoor, dat heb ik je ook verteld en laten zien. Ik ben benieuwd of de kharma"s net zo netjes meten in het hoog als de vivids.

Toevoeging: ik heb je wel een voorbeeld laten zien waar het laag echt rampzalig was. In vergelijking daarmee is het toch nog best OK :)
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

scrutinizer

Citaat van: doorofnight op juni 15, 2016, 17:06:11
Waardoor het daar dan, wat je er ook inzet, ongeacht de prijsklasse, middelmatig klinkt. Vooral als er dan voor tienduizenden euro's spullen staan, bekruipt bij mij vaak het idee "beetje jammer". De claims die men in zulke situaties doet over het gehoorde, grenzen dan ook aan het absurde. Een transparante versterker icm fantastische luidsprekers in een middelmatige ruimte levert op zijn best nog altijd een middelmatig geluid: gehoorde verschillen in details, focus, transparantie vinden dan ook vooral plaats in de rijke fantasie van de luisteraar. Denk ik dan.
En dat is dan, buiten een mening, je goed recht.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Citaat van: Roksan op juni 15, 2016, 17:26:34
Is dit niet wat Maz http://link.marktplaats.nl/m1060827065
Ik heb de pathos in controle VV hier gehad en was daar niet echt weg van terwijl dat zoals de in controle de toplijn is .
Dus heb een beetje slecht nasmaak van pathos.
Plus dat het in doorverkoop niet meevalt.

Als ik een buizen EV neem dan wordt het een ARC of een airtight of wavac.  Of zanden.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Sirius666

Heb je er al over nagedacht waar je die sub in hemelsnaam wil plaatsen?

En niet geheel onbelangrijk: waarom wil je een sub als de Mini doorloopt tot 30Hz? Ik hoop dat duidelijk is dat de sub dan zeer minimaal aan zal vullen (afhankelijk van de genres die je luistert) en de voordelen m.i. beperkt zullen zijn.

Roderick

Heb nog wel een paar mooie kharma speakertjes voor de time being  ;) ;) ;)

Of ensemble setje ;D ;D

michel69

Citaat van: maz op juni 15, 2016, 18:24:53
Lege boel in huize MAZ.

Haha had ik laatst toch een vooruitziende blik.........speakerloos... :tongue2:
Ach Maz je moet het maar zo zien dat zodra je nieuwe Kharma's kan beluisteren het dubbel op genieten is ;) ;D weet je rouwens al wanneer ze komen?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Kharma sub is afgeleverd en neergezet. ik heb geen flauw idee waarom ik het heb gekocht. ik denk eerder als een zeldzaam hebbeding.

DofN

peterbig

Citaat van: maz op juni 15, 2016, 11:35:47
hahahahah. Een stap terug niet in de zin van kwaliteit maar eerder kwantiteit van units en kast grote.

Ben zeer benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken.
Ik dacht het wel..
Denk je dat het beter gaat klinken als de DB7-S? hahahah. Moet je nu weer een jaar wachten? ik hoop het niet voor je.
Ik wacht met spanning af, hoe jouw bevindingen zullen zijn.

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juni 15, 2016, 19:06:18
Heb je er al over nagedacht waar je die sub in hemelsnaam wil plaatsen?

En niet geheel onbelangrijk: waarom wil je een sub als de Mini doorloopt tot 30Hz? Ik hoop dat duidelijk is dat de sub dan zeer minimaal aan zal vullen (afhankelijk van de genres die je luistert) en de voordelen m.i. beperkt zullen zijn.
Nee nog nergens over nagedacht.  Eerst doen dan denken. ;)
Citaat van: doorofnight op juni 15, 2016, 21:51:06
Welke sub is dat nou exact, Maz?
Deze sub staat niet in de boeken bij kharma.
Eenmalige uitgave van 12 stuks ofzo welke op speciale bestelling costum made,  waren gemaakt voor een klant.

Het gaat om een gesloten systeem met twee pearless woofers.
1x woofer is actief en 1x  passief met een dikke 1200 watt hypex d module voor absolute controle.
Volgens kharma een hele snelle muzikale sub.
Qua formaat is die heel flexibel en makkelijk neet te zetten . Zonder teveel in de kamer te steken.

Hij is 60x 20x40 (bxdxh).

Ben benieuwd.

Mr.M

Ondertussen heb ik de Boulder ook opgehaald en wat een mooi apparaat is dat.....
Had ik maar speakers nu staan....

Mr.M

All die mooie spullen en geen muziek in huis.[emoji31] [emoji30] [emoji31] [emoji30] [emoji30]

LABO

Citaat van: maz op juni 15, 2016, 23:37:41
All die mooie spullen en geen muziek in huis.

Pffff dat is balen en dan moet je nog zo lang wachten op je speakers  :crazy: 

Ik vrees dat je niet zolang kunt wachten en toch nog maar even een tussendoortje aanschaft
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op juni 15, 2016, 18:26:36
Wanneer komen ze??:)
Denk een week of 5-8.
Citaat van: Roderick op juni 15, 2016, 19:52:50
Heb nog wel een paar mooie kharma speakertjes voor de time being  ;) ;) ;)

Of ensemble setje ;D ;D
NICE! je bent van harte welkom Ro. ;)

Citaat van: peterbig op juni 15, 2016, 21:53:04
Ik dacht het wel..
Denk je dat het beter gaat klinken als de DB7-S? hahahah. Moet je nu weer een jaar wachten? ik hoop het niet voor je.
Ik wacht met spanning af, hoe jouw bevindingen zullen zijn.

Dit vraag heb ik ook gestel aangezien de db7s echt een top speaker was in mijn beleving en vergeleken met de s7s een absolute upgrade.

Was meer bang dat ik meer de sound van s7s zou krijgen maar dan iets meer verfijning terwijl ik juist de gemak en grootsheid in afbeelding van de db7s heel erg waardeerde.

Maar ik  ben gerustgesteld dat dat niet zo is.
De kast / filter /spoel en de diamant tweeter van de exquisite maakt echt een groot verschil tussen s7s en exquisite mini. De mini gaat echt in alle opzichten de s7s voorbij. Mag ook wel , want de mini kost  2.5x meer dan de s7s en bijna dubbel de prijs van een db7s.

Of hij daadwerkelijk 2  x beter is dan de db7s betwijfel ik want die klonk echt als een klok. Was super blij mee maar de droom van een exquisite bleef jeuken.

WE GAAN HET MEEMAKEN.ik vindt het super spannend aangezien ik veel kharmas over de vloer heb gehad en precies weet hoe ze hier klinken.

En nu komt de Exquisite waar ik al zolang van droom en zwaar in de wolken van ben.
Echter na de DB7S te hebben gehoord ben ik echt aan twijfel hoeveel "beter" of lekkerder het kan klinken? De db7s raakt echt me snaartjes  als ik ernaar luisterde en hoop dat de MINI dat ook gaan doen en nog beter.
Anders wordt het weer downgraden naar een db7s of doortrappen naar een MIDI exquisite.lol

Mr.M

Citaat van: LABO op juni 15, 2016, 23:51:16
Pffff dat is balen en dan moet je nog zo lang wachten op je speakers  :crazy: 

Ik vrees dat je niet zolang kunt wachten en toch nog maar even een tussendoortje aanschaft
Ik ben aan kijken voor een tussendoortje Lex.  Mar dat valt niet mee om iets te vinden wat en goed klinkt en snel door te stoten is met beperkt verlies als de kharmas er zijn. ;)
Of ik moet kharma weer vragen om de demo db7 van ze bij me neer te zetten in tussen tijd.[emoji7] [emoji7]

chansig

Tuurlijk...of een andere speaker...ze hebben vast wel wat staan ter overbrugging. Al snap ik wel dat ze wat voorzichtig zijn aangezien je de neiging hebt ze te verkopen waar ze bij staan. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

take5

Citaat van: maz op juni 16, 2016, 00:18:22
En nu komt de Exquisite waar ik al zolang van droom en zwaar in de wolken van ben.
Echter na de DB7S te hebben gehoord ben ik echt aan twijfel hoeveel "beter" of lekkerder het kan klinken? De db7s raakt echt me snaartjes  als ik ernaar luisterde en hoop dat de MINI dat ook gaan doen en nog beter.
Anders wordt het weer downgraden naar een db7s of doortrappen naar een MIDI exquisite.lol
Nou, fingers crossed dan maar?  ;D

Kjelt

Is die sub van Kharma nou die grijze kast met twee woofers die daar op de foto staat?
Valt me dan eigenlijk toch wel tegen qua uiterlijk vergeleken met hun andere speakers.
Ach als ze maar goed klinken kun je er altijd nog een oosters tapijtje over heen leggen zoals mijn tante deed met mijn oom's speakers  :-X  :D

Mr.M

Citaat van: Kjelt op juni 16, 2016, 08:58:43
Is die sub van Kharma nou die grijze kast met twee woofers die daar op de foto staat?
Valt me dan eigenlijk toch wel tegen qua uiterlijk vergeleken met hun andere speakers.
Ach als ze maar goed klinken kun je er altijd nog een oosters tapijtje over heen leggen zoals mijn tante deed met mijn oom's speakers  :-X  :D
Hij is op foto niet zo mooi als die in echt is.
Vond het bij aankomst veeel mooier dan dat die op foto was.
Ook de bouwkwaliteit is zoals gewoonlijk subliem te noemen.

HJ

Ik heb bij kharma een andere sub gezien met spikes zoals de normale speakers. Die sub liep ook een beetje bol bovenop
Die vond ik wel erg mooi.

LABO

Citaat van: maz op juni 16, 2016, 00:27:27
Of ik moet kharma weer vragen om de demo db7 van ze bij me neer te zetten in tussen tijd.[emoji7] [emoji7]

Dit zou de mooiste optie zijn en voor een goede klant en marketing man die jij voor ze bent moeten ze dat toch wel kunnen regelen.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII