aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: dre73 op juni 11, 2016, 16:54:52
Nou,daar zal menig mens jaloers op zijn!
mij akoestiek is zo slecht helemaal niet. vorige keer dat er meting was van de kharma 2.3 met Martijn viel het ook heel erg mee.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Alex Groningen op juni 11, 2016, 16:57:01
Kan me heel goed voorstellen dat dit een grote teleurstelling voor je was.
Mocht de dag komen dat je je droomset hebt gerealiseerd, dan hoop ik niet dat vervolgens de verhuisplannen komen. ;)
De verhuisplannen zijn er zeker, en als het zover is heb ik weer een reden om verder te upgraden. ;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

hifi-annemie

Prachtig verhaal en leuk voor de kijkcijfers, maar wat ben je er nu mee opgeschoten?

Bas Akkerman

De kennis dat voor Maz de K1 te weinig laagweergave geeft in Maz' ruimte.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: hifi-ralph op juni 12, 2016, 09:51:37
Prachtig verhaal en leuk voor de kijkcijfers, maar wat ben je er nu mee opgeschoten?
Vooruitgang....hmmmm, dacht niet dat het MAZ daar primair om te doen is.   :D

peterbig

Citaat van: twani op juni 12, 2016, 10:54:55
Vooruitgang....hmmmm, dacht niet dat het MAZ daar primair om te doen is.   :D
Of iemand er wat mee opschiet, is altijd moeilijk te zeggen. We kunnen nl niet denken voor een ander. Ik ken in ieder geval een iemand die wel erg happy is  :wub: :wub:, ikzelf.
Maar mijn gevoel zegt dat Maz, zeer goed weet wat hij doet. Laat Maz maar schuiven....
T.z.t ga je zeker zien dat Maz weer met iets HEEEELLL moois om de hoek komt. En dat gun ik hem van ganser harte :o

Xander32

Citaat van: peterbig op juni 12, 2016, 11:35:40
Of iemand er wat mee opschiet, is altijd moeilijk te zeggen. We kunnen nl niet denken voor een ander. Ik ken in ieder geval een iemand die wel erg happy is  :wub: :wub:, ikzelf.
Maar mijn gevoel zegt dat Maz, zeer goed weet wat hij doet. Laat Maz maar schuiven....
T.z.t ga je zeker zien dat Maz weer met iets HEEEELLL moois om de hoek komt. En dat gun ik hem van ganser harte :o

:clapping:   ^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

YamahaRXV

Citaat van: peterbig op juni 12, 2016, 11:35:40
Ik ken in ieder geval een iemand die wel erg happy is  :wub: :wub:, ikzelf.

Dat geloof ik graag, je hebt echt een super mooie en goedklinkende set Kharma,s in bezit nu, proficiat nog met deze prachtige aanwinst  :thumbs-up:
Zou voor mij ook zeer goed een toekomstige upgrade kunnen zijn, ware het niet dat ik nog steeds erg tevreden ben met wat er nu staat en hoe het speelt  :music:
De ''rust'' door volledige tevredenheid die ik heb is eigenlijk onbetaalbaar  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni 12, 2016, 12:54:40
Dat geloof ik graag, je hebt echt een super mooie en goedklinkende set Kharma,s in bezit nu, proficiat nog met deze prachtige aanwinst  :thumbs-up:
Zou voor mij ook zeer goed een toekomstige upgrade kunnen zijn, ware het niet dat ik nog steeds erg tevreden ben met wat er nu staat en hoe het speelt  :music:
De ''rust'' door volledige tevredenheid die ik heb is eigenlijk onbetaalbaar  :)

Vooropgesteld dat je niet vehuisd is het maar zeer de vraag of dat wel een upgrade is Jan :)

Bovendien is muziek luisteren veel leuker dan slepen met té grote boxen :D

take5

Citaat van: maz op juni 11, 2016, 10:45:14
tot zover , heb de quest van maz, wordt vervolgd, moet even verder in de winkel. O0

Flink wat actie weer! Voorlopig lijkt dus alleen peterbig te zijn opgeschoten.. Denk dat de genoemde Kharma Exquisite Reference 1C sowieso (veel) te groot zouden zijn geweest voor je kamer, maar ben toch wel benieuwd wat voor de DB7S in de plaats komt..

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 12, 2016, 13:00:50
Vooropgesteld dat je niet vehuisd is het maar zeer de vraag of dat wel een upgrade is Jan :)

Bovendien is muziek luisteren veel leuker dan slepen met té grote boxen :D

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben  ;)
De 3.2 CE,s hebben hier (i.c.m. de Eton sub) wat dat betreft gewoon een erg mooie ''chemie'' met de luisterruimte hier en er zijn geen negatieve zaken die mij in ieder geval opvallen, goed is goed toch ?  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

:yawnee: saaaaiiiiiii....

;)

Citaat van: YamahaRXV op juni 12, 2016, 13:53:50
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben  ;)
De 3.2 CE,s hebben hier (i.c.m. de Eton sub) wat dat betreft gewoon een erg mooie ''chemie'' met de luisterruimte hier en er zijn geen negatieve zaken die mij in ieder geval opvallen, goed is goed toch ?  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

DofN

Citaat van: chansig op juni 12, 2016, 13:29:47
Hoe zo te groot ? Laag plafond ?

Gr Hans

Of misschien eerder een te smalle woonkamer. Ik vind de afbeelding (focus, plaatsing) vaak beter worden als grote luidsprekers verder uiteen staan.

Ben nog op zoek naar de technologische onderbouwing hiervoor.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

chansig

Gewoon gevoel...technologisch genoeg. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juni 12, 2016, 14:03:04
:yawnee: saaaaiiiiiii....

;)

Ja, tevreden mensen kunnen soms saai zijn.... ::)

De spannende zaken laat ik wel aan Maz over  :tounge2: :D

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op juni 12, 2016, 18:19:05
Ja, tevreden mensen kunnen soms saai zijn.... ::)

De spannende zaken laat ik wel aan Maz over  :tounge2: :D
Lol. Ik ben sowieso niet moeilijk tevreden te krijgen.;)

Ondertussen zwaar aan onderhandelen om iets moois in huis te krijgen , maar het gaat allemaal niet zo soepeltjes.

Het wordt sowieso een KHARMA EXQUISITE.
opties:

Kharma exquisite mini (nieuwe type ) diamant tweeter met omega 1x7 inch (omega driver)  unit. 2 weg.

KHARMA GALILEO  (vorige type) diamant tweeter met 2X7 INCH Ceramique unit totaal 3 units. 2 weg

KHARMA MIDI EXQUISITE (vorige type). 3 weg. Systeem met totaal 4 units. Zoals die van JAN Rotterdam (denk ik).

Probleem is nu : mijn voorkeur gaat naar de nieuwe type units maar dan liever in de galileo uitvoering of midi.
Alleen daar kan ik niet aan komen.
Enige waar ik aan kan komen met de nieuwe kharma units is de MINI EXQUISITE.

kreeg van de week een mooie kharma sub aangeboden waar 10 stuks van waren gemaakt als een speciale project voor een leuk prijs en na een kort gesprek met kharma over de sub , heb ik ze meteen gekocht.
Het gaat om een gesloten systeem met 2xpearless units , 1x passief en 1x actief woofer (front firing) met een dik hypex d module erin.
Volgens kharma een zeer muzikale sub met een bescheiden formaat.
Kharma liefhebber zijnde kon ik het niet laten. Er zijn hier maar 10 stuks van gemaakt blijkbaar als speciaal project.
Die krijg ik van de week binnen.

Mocht ik voor de mini exquisite gaan dan is dit een mooie aanvulling denk ik.

mijkie

wat je ook doet, t blijft een mooie luidspreker die er komen gaat !!

maarruh, je hebt ZE gekocht, alle 10 de subs   :wacko:
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

peterbig

Citaat van: maz op juni 13, 2016, 20:17:05

KHARMA MIDI EXQUISITE (vorige type). 3 weg. Systeem met totaal 4 units. Zoals die van JAN Rotterdam (denk ik).

Die ziet er wel verschrikkelijk mooi uit. Zou een nieuw model (op zo een serie) wel een vooruitgang zijn??

brtram

kreeg van de week een mooie kharma sub aangeboden waar 10 stuks van waren gemaakt als een speciale project voor een leuk prijs en na een kort gesprek met kharma over de sub , heb ik ze meteen gekocht.

Als je als liefhebber bekend staat, weten ze je ook voor de leuke aanbiedingen te vinden   :clapping:

Mr.M

Citaat van: mijkie op juni 13, 2016, 20:38:06
wat je ook doet, t blijft een mooie luidspreker die er komen gaat !!

maarruh, je hebt ZE gekocht, alle 10 de subs   :wacko:
Ja . Hoe dan ook . Er komt iets verschrikkelijks moois in huize maz.
Was even aantwijfele  in begin over een vivid G3 of g4 maar gezien de nazorg van vivid in NL heb ik het Links laten liggen en gewoon gegaan voor HOLLANDS GLORIE. ;).lekker om de hoek en geld blijft lekker in NL.

PS ik heb maar 1 sub aangeboden gekregen. Er zijn er in totaal 10 van gemaakt. ;)
Citaat van: peterbig op juni 13, 2016, 20:44:04
Die ziet er wel verschrikkelijk mooi uit. Zou een nieuw model (op zo een serie) wel een vooruitgang zijn??
Nee.  Ik noem het niet bepaald vooruitgang.De vorige serie exquisite is al van zoeen hoge klasse dat je het moeilijk kan verslaan.
KHARMA zelf zegt van wel , dit aangezien de nieuwe DRIVERS van KHARMA SUPERIEUR zijn in gedrag / brake  up frequentie, ophanging en magnetisme tov de ceramique units.(op papier).

In werkelijkheid is de voorkeur van de luisteraar die bepaalt wat hij /zij lekkerder vind klinken in de oren.

Als ik zo de 3.2 serie en de S7 met elkaar vergelijk dan is de 3.2 wat acurater en plaatsing gevoeliger tov de S7.  De nieuwe type units zijn wat makkelijker en lekkerder luisteren in mijn beleving en smaak.

De 3.2 met ceramique bv  is en was altijd al een verschrikkelijk mooie speaker. Vooral de met de met de  ceramique uitgeruste tweeters.
Die waren in mijn beleving veel lekkerder en makkelijker luisteren dan de focal tweeters.

De focal tweeters vond ik altijd iets "te" met een iets mindere mate van ruimtelijkheid.
Ook de Klankmatig eigenschap van de ceramique tweeter vond ik beter integreren met de ceramique mid /laag unit.
Voor mij is de 3.2 met de ceramique tweeter de beste 3.2 geweest.

Citaat van: brtram op juni 13, 2016, 20:45:25
Als je als liefhebber bekend staat, weten ze je ook voor de leuke aanbiedingen te vinden   :clapping:

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

pvd_66

Nice, ben benieuwd wat er komen gaat  ;D
Nog een voordeel, je hoeft niet zo vaak naar de sportschool met t sjouwen van al die speakers  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Former member 78

Citaat van: maz op juni  8, 2016, 19:41:48
Hij kan ook zuinig zijn.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Dat kan nog zuiniger ;)
Dit is mij gelukt vanuit Enschede naar Utrecht.

Xander32

... ach, jammerrrrrrrrrr     :-[ ik was net doende een pol op te zetten wat er in Maz z'n koppie om zou gaan betreft ls ... Nu is alle spanning er af  :confused:.

::)

Lol. Ik ben sowieso niet moeilijk tevreden te krijgen.;)

Ondertussen zwaar aan onderhandelen om iets moois in huis te krijgen , maar het gaat allemaal niet zo soepeltjes.

Het wordt sowieso een KHARMA EXQUISITE.
opties:

Kharma exquisite mini (nieuwe type ) diamant tweeter met omega 1x7 inch (omega driver)  unit. 2 weg.

KHARMA GALILEO  (vorige type) diamant tweeter met 2X7 INCH Ceramique unit totaal 3 units. 2 weg

Probleem is nu : mijn voorkeur gaat naar de nieuwe type units maar dan liever in de galileo uitvoering of midi.
Alleen daar kan ik niet aan komen.
Enige waar ik aan kan komen met de nieuwe kharma units is de MINI EXQUISITE.

Het gaat om een gesloten systeem met 2xpearless units , 1x passief en 1x actief woofer (front firing) met een dik hypex d module erin.
Volgens kharma een zeer muzikale sub met een bescheiden formaat.
Kharma liefhebber zijnde kon ik het niet laten. Er zijn hier maar 10 stuks van gemaakt blijkbaar als speciaal project.
Die krijg ik van de week binnen.

Mocht ik voor de mini exquisite gaan dan is dit een mooie aanvulling denk ik.