aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: hans. op mei 31, 2016, 21:53:54
Rhapsody heeft ook nog een set staan.

Bedoel je niet de set S7 die ze al langere tijd hebben staan ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HJ

Oh ja sorry, die bedoel ik idd.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

YamahaRXV

Citaat van: hans. op mei 31, 2016, 21:59:03
Oh ja sorry, die bedoel ik idd.

Sorry is niet nodig  ;D  Overigens wel een prachtige set......en toch heb ik sterke twijfels over de (betere ??) klankmatige performance van de S7 t.o.v. die van zijn voorganger (de 3.2 CE / FE)  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

peterbig

Ik had zelf de 3.2 FE, tov de S7 kan ik niet zeggen.
Maar de Db7 is echt wel een stapje hoger, de db7s is nog wat mooier.

Maar bij alles blijft de 3.2 ook een erg mooie speaker. Ik zou zeggen 90 op de schaal van 0 - 100. En voor wie de laatste 10 % wil scoren, moet die wel een geweldig dikke geldbuidel meenemen.
Ik ben in ieder geval voor een tijdje klaar :inlove: :inlove:

HJ

Ik kon kiezen uit de 3.2 fes en de 3.2.2.  Die tweede klonk nog wat beter in het laag vond ik maar hij is fysiek nog een stuk groter en word dan wat lomp in mijn ruimte helaas.

LeonArdusS

De CEC staat al op me te wachten hoor ik  :headbanging: :clapping:

Citaat van: maz op mei 27, 2016, 01:56:06
Om even terug te komen op audio , Met een beetje geluk haal ik maandag de MARANTZ SA7 cd speler maandag op.

Ga dan ook gelijk Kijken wat een upgrade naar een exquisite GALILEO moet kosten.
Dan kan ik weer door sparen voor de volgende project. ;)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Citaat van: peterbig op juni  1, 2016, 01:01:26
Ik had zelf de 3.2 FE, tov de S7 kan ik niet zeggen.
Maar de Db7 is echt wel een stapje hoger, de db7s is nog wat mooier.

Maar bij alles blijft de 3.2 ook een erg mooie speaker. Ik zou zeggen 90 op de schaal van 0 - 100. En voor wie de laatste 10 % wil scoren, moet die wel een geweldig dikke geldbuidel meenemen.
Ik ben in ieder geval voor een tijdje klaar :inlove: :inlove:

Ik heb de Kharma S7 nu meerdere keren horen spelen met verschillende merken versterkers, maar telkens viel het mij op dat ik ze t.o.v. de 3.2 CE wat teveel ''aangezet'' vond klinken in het laag en ook als minder natuurgetrouw en dynamisch klinkend ervoer.

Wat betreft de DB7 kan ik je zeggen dat ik je volledig gelijk moet geven; heb de verschillen tussen de S7 en de DB7 bij Maz thuis gehoord, en die vond ik vrij groot te noemen  ;)  De DB7 heb ik ook getest met mijn eigen amp. (Devialet 200) en die combi was voor mij top te noemen  :music:
De DB7 S heb ik nog niet kunnen beluisteren, maar ik geloof graag dat het nog een tandje verder gaat....

Voorlopig ben ik nog zeer tevreden met de 90 van de 3.2 CE,s op de schaal van 0-100  :)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

YamahaRXV

peterbig

Pas een paar hele mooie speakers overgenomen. Kharma DB7's. tjonge wat is dat leuk. :worship: :worship:
Maar de versterker liet ze niet echt zingen, dat is dan weer minder. Dus kom ik vorige week een Luxman L-590AX Mk2 tegen. Nu is Luxman niet zo een bekend merk (meer) in NL. Maar ik ken het nog zeer goed vanuit de eind jaren 70. dan ga je natuurlijk twijfelen en vraagt Maz om wijze raad. Maz kende het niet zo en had zo zijn twijfels.
Dan maar wat opzoeken en gaan lezen.

https://onahighernote.com/blog/2016/05/17/splendid-luxman-l-590axii-review-hi-fi-world/

www.navratilaudio.cz/novinky/Stereo_Luxman_L-590_AX_II.pdf

En dan lees je toch echt dat dit wel iets bijzonders moet zijn. Maar ook zie ik 2 x 30 Watt, of 2 x 60 Watt. Is dat niet ietsje weinig???

Goede raad is duur, en ik ben toch wat eigenwijs. Dus spreek ik af de versterker op te halen om hem thuis te kunnen testen.

Heb ik weer nieuwe speakers? wat een detail, wat een ruimtelijkheid en voor alles wat een kracht. Mijn oortjes krijgen de mooiste zalving sinds jaren  :angel: :angel: ::)

Weer wat geleerd, dat wattage zegt dus ook niet alles, naar mijn idee eigenlijk helemaal niets. als het moet knal ik de schilderijen van de muur (lol). Maar dat hoeft helemaal niet. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je eerst moet luisteren en dan moet oordelen. Dat samen met goede adviezen van collega's maakt de keuze heel makkelijk. Wat betreft deze versterker;
Neem de moeite om eens ernaar te luisteren, dan voorspel ik dat Luxman weer helemaal terug op de markt is. Dit is een absolute aanrader.

Xander32

Jouw enthousiasme knalt van het scherm af  ;D, maar dat Luxman weer helemaal terug is/gaat komen moet ik nog zien; de markt lijkt nogal op slot te zitten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HJ

Citaat van: peterbig op juni  6, 2016, 23:57:14
Pas een paar hele mooie speakers overgenomen. Kharma DB7's. tjonge wat is dat leuk. :worship: :worship:
Maar de versterker liet ze niet echt zingen, dat is dan weer minder. Dus kom ik vorige week een Luxman L-590AX Mk2 tegen. Nu is Luxman niet zo een bekend merk (meer) in NL. Maar ik ken het nog zeer goed vanuit de eind jaren 70. dan ga je natuurlijk twijfelen en vraagt Maz om wijze raad. Maz kende het niet zo en had zo zijn twijfels.

https://onahighernote.com/blog/2016/05/17/splendid-luxman-l-590axii-review-hi-fi-world/

En dan lees je toch echt dat dit wel iets bijzonders moet zijn. Maar ook zie ik 2 x 30 Watt, of 2 x 60 Watt. Is dat niet ietsje weinig???

Goede raad is duur, en ik ben toch wat eigenwijs. Dus spreek ik af de versterker op te halen om hem thuis te kunnen testen.

Heb ik weer nieuwe speakers? wat een detail, wat een ruimtelijkheid en voor alles wat een kracht. Mijn oortjes krijgen de mooiste zalving sinds jaren  :angel: :angel: ::)

Weer wat geleerd, dat wattage zegt dus ook niet alles, naar mijn idee eigenlijk helemaal niets. als het moet knal ik de schilderijen van de muur (lol). Maar dat hoeft helemaal niet. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je eerst moet luisteren en dan moet oordelen. Dat samen met goede adviezen van collega's maakt de keuze heel makkelijk. Wat betreft deze versterker;
Neem de moeite om eens ernaar te luisteren, dan voorspel ik dat Luxman weer helemaal terug op de markt is. Dit is een absolute aanrader.
Ik heb een tijdje geleden met kharma gebeld omdat ik mijn 3.2 wilde aansturen met 30w buizen klasse A. Ik kreeg daar de technische meneer te spreken en die verzekerde mij dat 30w a 40w echt genoeg zou zijn. En Dat klopt kan ik melden. [emoji3]  ik heb ook een 250w klasse D en die gaat maar ietsjes harder maar niet perse beter imo.

sultankat

Citaat van: Xander32 op juni  7, 2016, 06:24:29
Jouw enthousiasme knalt van het scherm af  ;D, maar dat Luxman weer helemaal terug is/gaat komen moet ik nog zien; de markt lijkt nogal op slot te zitten.

Peterbig bedoelt natuurlijk dat Luxman zich weer helemaal kan meten met de topklasse. Of ze ook de benodigde aantallen gaan verkopen is echter de vraag. Terrein terugwinnen is inderdaad erg lastig in de huidige markt, ook al zullen degenen die dit fameuze merk kennen uit de jaren zeventig (ook vanwege de importeur Audioscript toentertijd) het een streepje vóór geven.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maikel_audionerd

Waanzinnig leuk geschreven inderdaad. Erg veel plezier gewenst  :music:
Edit: wat waanzinnig mooi gebouwd zeg, ik zie echt een paar ontwerptechnische juweeltjes
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

YamahaRXV

Inderdaad zeer enthousiast weergeven post, altijd mooi te zien dat enthousiasme bij mensen  :thumbs-up:
Luxman is zeker een merk wat in het verleden toch wel (terecht) het nodige aanzien genoot, maar het zal niet mee vallen om het aanzien van weleer weer volledig terug te krijgen (losstaande van de huidige geleverde kwaliteit overigens)  ;)

Maarre, de vraag of jij Maz zijn Kharma DB7 S-en nou echt gekocht hebt is hier nog niet mee beantwoord... :angel:

peterbig

Citaat van: YamahaRXV op juni  7, 2016, 18:47:19

Maarre, de vraag of jij Maz zijn Kharma DB7 S-en nou echt gekocht hebt is hier nog niet mee beantwoord... :angel:
Yep, die staan nu bij mij te spelen :clapping:

gerzom

Citaat van: peterbig op juni  7, 2016, 19:11:35
Yep, die staan nu bij mij te spelen :clapping:
:crazy: dit is zelfs voor Maz snel.........  ;D

Heel benieuwd wat de volgende speakers gaan worden in huize Maz!!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

peterbig

Citaat van: gerzom op juni  7, 2016, 21:15:55
:crazy: dit is zelfs voor Maz snel.........  ;D

Heel benieuwd wat de volgende speakers gaan worden in huize Maz!!!
Neem maar van mij aan dat het iets verschrikkelijk leuks gaat worden  :inlove:.
Anders had hij ze nooit weg gedaan ;)

martin778

Xander32

MAZ is ff klaaR met het audiogebeuren, of is wat aan het uitbroeden en/of volop aan het cruisen in de SL na gedane arbeid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

BJF

Niks. Oh nee? Nee. Oh.

patsijb

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

gerzom

Citaat van: Maikel_audionerd op juni  8, 2016, 16:28:11
Ik gok erop dat ie weer iets aan t uitbroeden is  ;D

Misschien een kleine voordeur-verbouwing aan het regelen en een transport vanuit Cuijk richting R'dam ???

Citaat van: maz op mei 27, 2016, 08:43:11
Had graag gewild maar dit gaat bij mij niet eens door de voordeur .lol.
PS met een busje red je het niet hoor, als je de kisten zie van die dingen.
Daar heb je gewoon een vervoerders bedrijf wagen voor nodig en 4 man. Haha.

Had ik een grote woning gehad dat hadden ze al hier gestaan. Die krengen hebben een prijs gehad dacht ik rond 75 k.

Dit is echt een koopje!

;)

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.