aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

LABO

Gefeliciteerd Maz. Prachtige wagen  :wub:  laten we hopen op een lange warme zomer. Enjoy.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

twani

De 72-JH-NP is in ieder geval een NL auto.

Vanmiddag 16.10 uur op je naam gezet zie ik MAZ ;)

YamahaRXV

Citaat van: Roksan op mei  9, 2016, 21:17:37
Zitten er nog winterbanden onder? Het is zo'n typisch profiel

Zo aan het profiel te zien een Dunlop Winter Sport 3D  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Proficiat Maz, mooie wagen  :thumbs-up:  Veel driving fun toegewenst !

btw, wel weinig ruimte in de kofferbak nu, dat wordt geen speakers meer vervoeren vrees ik...., hooguit een versterker  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: twani op mei  9, 2016, 21:05:26
Zonder dat het - zo van een foto - alles zegt, krijg ik van deze auto een stuk rustiger gevoel MAZ😉

Een veel betere balans tussen "stijl" en "pats" ook :)

En inderdaad, cabriolet is met dit weer geweldig.  Mijn Z4 staat dagen nacht ópen voor de deur at the moment :)

Enjoy gasten😉
Tnx twani,
Wist niet dat je een z4 cabrio had. Dacht dat je in die kaktus reed?

Wat de rust betreft, hier heb ik minder zorg aan dan die CL met NOODLOOP.

Dit is gewoon zitten , start knopje indrukken en rijden.
Geen foutmelding , geen onderhoud momenteel en prima werkend.

Ik heb er  een proefrit mee  gereden en had er een goed gevoel bij. Voor de  zekerheid toch even nagekeken en laten keuren en daar kwam die ook ver boven  verwachting van de keuring man.

Hij had geen enkel opmerking over.

Vorige eigenaaren waren er zeer zuinig mee geweest blijkbaar.Hij is in originele staat ,origineel  Nederlandse auto.

Alle onderhoud is officieel mercedes dealer gedaan en alle nota's zijn aanwezig. Geen teruggedraaide tellers of rarigheid en een  nap rapport wat klopt.

Kortom een gezien de leeftijd een  "nette" Nederlandse auto welke bij een liefhebbers heeft gestaan en nstjes en op tijd dealer onderhouden.

Citaat van: Roksan op mei  9, 2016, 21:17:37
Zitten er nog winterbanden onder? Het is zo'n typisch profiel

Ja dat zei die man van de keuring ook." Er zitten splinter nieuwe winterbanden op".
Had liever splinter nieuwe all seizoen banden gehad eronder.

Citaat van: LABO op mei  9, 2016, 21:17:47
Gefeliciteerd Maz. Prachtige wagen  :wub:  laten we hopen op een lange warme zomer. Enjoy.
Tnx lex.

Vandaag was ieder geval heerlijk cabrio weer.

Morgen ben ik ook vrij dus lekker rond toeren en wat dingen regelen.

Morgen de interieur beetje schoonmaken en klaar.

Citaat van: twani op mei  9, 2016, 21:20:05

in ieder geval een NL auto.

Vanmiddag 16.10 uur op je naam gezet zie ik MAZ ;)

Klopt . Vandaag rond 16.00 uur officieel op naam gezet. ;).
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2016, 21:47:27

btw, wel weinig ruimte in de kofferbak nu, dat wordt geen speakers meer vervoeren vrees ik...., hooguit een versterker  :D
Idd. Dat zei me vriendin ook. Nu kunnen we niet eer naar Switzerland om iets op te halen. Lol.

Achter de voor stoelen heb je nog wel wat ruimte voor kabels. Lol

Kofferbak is niet zo groot idd. Mits de dak dicht is.
Met dak ope  valt de kofferbak tegen , met dak dicht kan je wel "wat" ( versterkertje) in kwijt. Maar geen speakers meer.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2016, 21:44:32
Zo aan het profiel te zien een Dunlop Winter Sport 3D  ;)
Geen idee, zal morgen even kijken.

Pffffff

Eindelijk opgelucht JAN, dat klein beetje geld op de rekening was me echt aan irriteren.lol

Nu heb ik weer rust (voor nu) met een big Smile  op me gezicht. ;) .

twani

De Cactus is mijn zakelijke auto, púúr van A (thuis) naar B (werk) en visa versa uiteraard.

Heb er verder niets mee.

Privé heb ik een veel interessantere BMW vloot, daar ligt mijn hart.

Richi

Dat worden alleen nog maar kleine klasse D versterkers, mini monitors en draagbare DAC'jes voor jou MAZ, wil je het nog kunnen vervoeren. Mooie wagen. Vele plezier ermee!

(Stiekem vind ik zelf de Volvo C70 toch nog wel iets mooier, maar ja, ben dan ook al een paar jaartjes ouder ::) )
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

VlisChris

Citaat van: maz op mei  9, 2016, 09:53:40
De noodloop probleem is een probleem dat idd door deze handelaar niet eruit is gekregen volgens hem, (niet voor een koopje ieder geval).

Indertijd heb ik ook een noodloop storing met mijn Merc gehad. (B klasse).
De wagen heeft ongeveer een week bij 2 garages gestaan. En onderaan de streep was ik rond de 2500 euro kwijt. Niet leuk.

Mr.M

Citaat van: twani op mei  9, 2016, 22:06:51
De Cactus is mijn zakelijke auto, púúr van A (thuis) naar B (werk) en visa versa uiteraard.

Heb er verder niets mee.

Privé heb ik een veel interessantere BMW vloot, daar ligt mijn hart.
Ahaaa. Ik snap hem. Had vandaag ook voor een 6 serie cabrio kunnen kiezen.
Maar omdat mijn auto gewoon op straat voor de deur staat Vond ik een hard top wat fijner in de winter dan soft top.

Citaat van: Richi op mei  9, 2016, 22:22:19
Dat worden alleen nog maar kleine klasse D versterkers, mini monitors en draagbare DAC'jes voor jou MAZ, wil je het nog kunnen vervoeren. Mooie wagen. Vele plezier ermee!

(Stiekem vind ik zelf de Volvo C70 toch nog wel iets mooier, maar ja, ben dan ook al een paar jaartjes ouder ::) )
Idd.... geen vivids of dikke eindblokken in de koffer.
Citaat van: Christiaan S op mei  9, 2016, 22:22:53
Indertijd heb ik ook een noodloop storing met mijn Merc gehad. (B klasse).
De wagen heeft ongeveer een week bij 2 garages gestaan. En onderaan de streep was ik rond de 2500 euro kwijt. Niet leuk.
Das idd balen. Een brandende lampje die zoveel kosten en ellende meebrengt.

BJF

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2016, 21:47:27

Volgens mij is dit juist een auto waarin je zelfs Twani's huidige B&O's met gemak vervoert. Dak open, speakers rechtop... No limits!
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

sultankat

Helemaal jouw auto Maz, gefeliciteerd. Betere keuze dan die eerdere MB. Nu nog mooie zomer- of all weatherbanden erop en dan paraderen in Rotterdam (met je vriendin naast je natuurlijk). Nu genieten, want je weet niet of het straks nog kan  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

i2Paq

Mooi wagen, hoewel zwart niet mijn kleur is.

Mijn vrouw heeft ook een hardtop cabrio; als het zonnig is en warmer dan 12-graden moeten we altijd met haar auto  ;D

Veel mooi weer en rijplezier!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

pvd_66

Hahahah wat een verschil met die matzwarte  ;)
Mooi ding, veel plezier ermee en lekker toeren maar  ;D
Volgend jaar naar Munchen ermee  ;D ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Mr.M

Citaat van: BJF op mei 10, 2016, 06:53:07
Volgens mij is dit juist een auto waarin je zelfs Twani's huidige B&O's met gemak vervoert. Dak open, speakers rechtop... No limits!
Hahaha.lol. met de kap open kan ik we een speaker mee ophalen. Alleen het wordt twee keer op een neer rijden.lol

Citaat van: sultankat op mei 10, 2016, 08:09:47
Helemaal jouw auto Maz, gefeliciteerd. Betere keuze dan die eerdere MB. Nu nog mooie zomer- of all weatherbanden erop en dan paraderen in Rotterdam (met je vriendin naast je natuurlijk). Nu genieten, want je weet niet of het straks nog kan  ;)

Tnx Rogier.

DIE andere MB was ook heel erg mooi om te zien maar net iets "te" en wellicht hoofdpijn ivm de NOODLOOP.

Dit is iets subtieler en netter vergeleken met de andere en een stuk goedkoper.
Heb mijn oude bak ingeruild en 11k bijgeteld.
Aan mijn oude moest ik ook een klein 2-3 k aan onderhoud doen dus 11k bijbetaling en karren lijkt me geen slecht deal.

Verder ben ik Vandaag naar REEDIJK bandenservice geweest om andere banden onder te gooien alleen ze hadden het niet op voorraad.
285 - 35 -18 achter en 255 - 40 -18 voor. Pfffff.
Vroeger was ik bij de turk om de hoek voor 350 euro klaar met 4 banden.lol alleen hij had die maten niet. ! Nu kosten ze 900 per 4 !:(.
Tja... Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden en dat heb ik vandaag weer ervaren.lol

Wist niet dat er zulke dikke achterbanden op zaten.

Heb maar meteen op aanrader bij de achterbanden spoorverbreders gezet want de banden waren nogal  "in de wiel kuip" en een 2cm spoorverbreder zou het aanzienlijk mooier maken als je van achter keek.
Dus dat maar gedaan en idd met de wielen iets meer naar buiten oogt het stukken beter.

Nu door sparen voor een mooie c klasse coupe.

Als deze auto mij niet leegzuit  qua onderhoud zou ik over 2 jaar de c coupe kunnen kopen.
Dan is de c coupe  3 jaar oud en de kop is er al af.

Voorlopig heel erg blij met de aankoop en volop aan genieten .

Momenteel  Arm,  maar gelukkig! Lol en zoals altijd , heb ik de gezegde   : LIVE TODAY , NOT TOMORROW  geëerd.  . ;).

Citaat van: i2Paq op mei 10, 2016, 08:25:46
Mooi wagen, hoewel zwart niet mijn kleur is.

Mijn vrouw heeft ook een hardtop cabrio; als het zonnig is en warmer dan 12-graden moeten we altijd met haar auto  ;D

Veel mooi weer en rijplezier!
Zo te horen zijn er meer cabrio rijders dan ik dacht.;).

De sl kom je het vaakst in zwart of grijs tegen.en glans grijs is niet mijn kleur.

Had liever potloodgrijs gehad of wit.

Citaat van: pvd_66 op mei 10, 2016, 21:07:22
Hahahah wat een verschil met die matzwarte  ;)
Mooi ding, veel plezier ermee en lekker toeren maar  ;D
Volgend jaar naar Munchen ermee  ;D ;D
Tnx pvd.
Dit is inderdaad heeeeel anders dan de matzwarte .

Dat was echt een "patserbak" qua uitvoering. Vond het echt een gave auto daar niet van , alleen net iets te.

Daarin zou ik als een succesvol nacht apotheeker gezien worden denk ik  ben ik bang.lol

En ja ,als het kan ga ik lekker karren volgende jaar naar München.

Hoewel vliegen goedkoper is dan rijden met deze 5 liter v8 ter , is dit leuker.

Vandaag even de plank ingedrukt en deze wagen komt pas bij 100+  tot leven lijkt wel. Dan gaat die pas echt vooruit.

Raphie

Mooie bak Maz! Ga je veel plezier aan beleven. Hoeveel heeft die gelopen?
JBL PRX Power!

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

sultankat

900 per vier voor kwaliteitsbanden in deze maat is helemaal niet zo duur. Lijkt mij een nette prijs. Mijn ervaring: niet bezuinigen op de kwaliteit van banden. Ze doen een heleboel voor het rijgenot. Het is immers het eerste contact met de weg.
NB: heb je ook gecheckt of de banden niet onregelmatig zijn versleten? Als dat nl zo is moet je de wagen opnieuw uitlijnen, anders zijn de nieuwe banden zo weer waardeloos. Bij een niet goed uitgelijnde auto merk je dat ook vaak doordat hij de neiging heeft om naar rechts of links te gaan bij de handjes los van het stuur op een vlakke weg.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Het eerste contact met de weg impliceert dat er ook een 2e contact is ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Bij een gebrekkig eerste contact wel ja. Het tweede contact is subsidiair.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sultankat

Citaat van: chansig op mei 11, 2016, 11:22:49
Het eerste contact met de weg impliceert dat er ook een 2e contact is ?

Gr Hans

Schokdempers en veren bijvoorbeeld hebben ook contact met de weg, alleen is dat contact indirect.

chansig

Tja...dan heeft alles contact met de weg. Maar ik snap wat je bedoelt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

clockwork

Ik ben hier aan mijn vierde cabrio bezig. Heerlijk. Zou ondanks de praktische bezwaren niets anders willen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RubenV.

Gave bak Maz  8) Ik vind de prijzen die je voor de nieuwe banden wel meevallen, een grotere velgmaat en de breedte (285! achter) drijft normaliter de prijs aardig op. Als je wil weten of die moet worden uitgelijnd kan je kijken of de auto naar een bepaalde kant trekt als je het stuur los laat en de rem intrapt. Daarnaast zullen je huidige banden ook ongelijkmatige slijtage vertonen zoals Sultankat al aangaf. En idd niet besparen op de bandjes want dat gaat ten koste van het comfort. Zelfde geldt voor de velgen, geen aftermarket troep op die assen want dat beinvloed het onafgeveerde gewicht negatief. Ook dat komt het comfort niet ten goede. Veel plezierige km's gewenst!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie