aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Als ik alles zo lees, denk ik dat Maz de risico's duidelijk in het vizier heeft en (ook nu) weet wat hij doet als het gaat om dat noodloop probleem. Ik zou wel een bevriende kenner meenemen om te kijken wat er eventueel nog meer op korte termijn moet worden aangepakt. Maar Maz kennende, had hij dat zelf ook al bedacht  :headbanging:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op mei  9, 2016, 10:18:06
Als ik alles zo lees, denk ik dat Maz de risico's duidelijk in het vizier heeft en (ook nu) weet wat hij doet als het gaat om dat noodloop probleem. Ik zou wel een bevriende kenner meenemen om te kijken wat er eventueel nog meer op korte termijn moet worden aangepakt. Maar Maz kennende, had hij dat zelf ook al bedacht  :headbanging:

;).

De bevriende kenner heeft deze auto al op de brug gehad en een en ander qua onderhoud aan gedaan ( voordat de NOODLOOP)insloeg.

Zijn advies : probeer het voor 20k mee te ktijgen , dan ben je veilig qua kosten en kan je nog ruim naast zitten.
Verder is het een Hele mooie ,nette en goed onderhouden auto, alles wat er aan gedaan zou moeten worden is gedaan en op tijd vervangen(door de oud eigenaar). Enkel nu de ellendige NOODLOOP probleem eruit vissen.

Kosten noodloop verhelpen is tussen 2 en 3k omdat het niet uit te lezen is en fysiek werk wordt. Als dat is verholpen heb je een dijk van een auto.

@ Twani lol.....

LS CARS is van een MAROKKAANSE eigenaar is me net verteld. ;)

Ik zal straks even kijken of er aan de achterzijde van de pand  een nacht apotheek zit. Lol.[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ik weet niet wat ik heb maar Zodra ik getallen op me bankrekening zie staan krijg ik het benauwd en voel me onrustig. hahah.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Kjelt

Citaat van: maz op mei  9, 2016, 10:59:30
Ik weet niet wat ik heb maar Zodra ik getallen op me bankrekening zie staan krijg ik het benauwd en voel me onrustig. hahah. 
Stop het dan in zaken die waardevast zijn en toch erg leuk om te hebben zoals onroerend goed, als ik je bank zie mag die woonkamer wel wat breder  ;)  :D
Of een andere hobbie, ik heb zaterdag met een vriend meegezeild in zeeland, prachtige dag.
Dan kom je in zo'n haven zie je erg leuke zeilschepen en motorboten liggen.
Nou was dat zeilen wel leuk maar je bent continu bezig met die zeilen hijsen en vervangen dus maar even kort gegoogled naar zo'n 3 deks motorboot  :blink: prijs in de 7 cijfers  :-X
Dus mocht je ooit last hebben van een exhorbitant saldo waar je het benauwd van krijgt kun je die hobbie nog eens overwegen  :D

Bama

Citaat van: Kjelt op mei  9, 2016, 11:03:59
Stop het dan in zaken die waardevast zijn en toch erg leuk om te hebben zoals onroerend goed, als ik je bank zie mag die woonkamer wel wat breder  ;)  :D
Of een andere hobbie, ik heb zaterdag met een vriend meegezeild in zeeland, prachtige dag.
Nou was dat zeilen wel leuk maar je bent continu bezig met die zeilen hijsen en vervangen dus maar even kort gegoogled naar zo'n 3 deks motorboot  :blink: prijs in de 7 cijfers  :-X
Dus mocht je ooit last hebben van een exhorbitant saldo waar je het benauwd van krijgt kun je die hobbie nog eens overwegen  :D

Je hebt het over waardevast en een boot  ;D :clapping:

sultankat

+1, alleen weinig getallen de laatste tijd  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op mei  9, 2016, 11:46:35
+1, alleen weinig getallen de laatste tijd  ;)
Die +1 is hier ook van toepassing.

Had liefst een audi R8. Alleen daar moet ik weer een jaartje of twee/drie voor sparen en geduld is iets waar maz niet zo goed in is.plus dat sparen niet mijn grootste talent is.
Of ik moet een maandomzet hebben van 5o k  hebben dan gaat het snel.lol

Het is gelukt om een maandomzet van 26 k neer te zetten in me uppie en we bestaan maar 3 jaar dus gaat de goede kant op. ;)

lynch1979

Citaat van: maz op mei  9, 2016, 11:54:28
Die +1 is hier ook van toepassing.

Had liefst een audi R8. Alleen daar moet ik weer een jaartje of twee/drie voor sparen en geduld is iets waar maz niet zo goed in is.plus dat sparen niet mijn grootste talent is.
Of ik moet een maandomzet hebben van 5o k  hebben dan gaat het snel.lol

Het is gelukt om een maandomzet van 26 k neer te zetten in me uppie en we bestaan maar 3 jaar dus gaat de goede kant op. ;)

En dan heb ik geen eens een bril gekocht  :D

Kjelt

Citaat van: Bama op mei  9, 2016, 11:22:23
Je hebt het over waardevast en een boot  ;D :clapping:
Nee ik had het over waardevast OF een andere hobbie zoals een boot.  ;)
Citaat van: Kjelt op mei  9, 2016, 11:03:59

twani

Citaat van: maz op mei  9, 2016, 09:53:40
Ik zag hem gister staan en vond de prijs heel erg netjes gezien de uitvoering.

Daarna belde ik een goede vriend van me  welke  MERCEDES reparateur is in  Rotterdam ,( een van de hoofd reparateurs van oud VAN DIJK mercedes, en bij hem komen regelmatig oude Van Dijk klanten voor de onderhoud en reparaties. ) om advies en deze auto was hem idd bekend.

De noodloop probleem is een probleem dat idd door deze handelaar niet eruit is gekregen volgens hem, (niet voor een koopje ieder geval).

Ze hebben hem eens aangeboden bij de Mercedes dealer en die kon het probleem niet "even" restten of uitlezen.

Dit is een probleem dat veel tijd in beslag kan nemen volgens hem. (Week is geen uitzondering).
Hij kent deze auto en op de NOODLOOP na is het een hele nette en goed onderhouden auto.

Hij heeft zoiets  eerder meegemaakt  en koste hem ruim een WEEK tijd om het probleem te vinden.

Je moet alles nalopen en alles wat probleem kan veroorzaken vervange , dit omdat de storing niet uigelezen kan worden door de computer.Dus het is beginnen en zoeken en  vervangen met de hoop dat het probleem niet in de laatst vervangen onderdeel komt te zitten.

Hij verwacht de kosten voor in orde maken van de probleem rond 2 k Max 3.Dat vind ik nog waard om erin te steken als de rest van de auto gewoon netjes eruit ziet.

25k is een mooie prijs voor zoeen auto.

Lol

Een noodloopsituatie kan erg veel oorzaken hebben. 

Zelfs zoiets als een opgerekte distributieketting kan dit al veroorzaken. De electronica kan dan de té ver uit de timing lopende nokkenassen niet meer bijstaan met het bereiden van het juiste mengsel op het juiste tijdstip, want buiten de reguliere parameters gelopen.

Zomaar één van de vele mogelijkheden die ik in dit soort gevallen best vaak voorbij zie komen.

Met 2 a 3 K doe je dan helemaal niets met dit soort motoren. Dit bedrag ben je al gauw kwijt aan onderzoekskosten.  Een feitelijk herstel kost eerder iets van 4 a 8 K bij dit soort machines.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeg maar.

Niet realistisch?  Het is van origine een importauto die -  met een niet traceerbare kilometerstand -wellicht al een half miljoen kilometers achter de rug heeft. Wie zal het zeggen.......

Ik vind je een aardige pik MAZ, maar hier zou ik iets minder opportunistisch mee aan de gang gaan als ik jou was.....

Pjotr27

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Tsja...naar wie kan Maz nu het beste luisteren: Naar hen die de auto niet hebben gezien (behalve van het plaatje) of naar hem die de auto ook qua onderhoud kent.

Succes met de keuze Maz.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

gerzom

Citaat van: maz op mei  8, 2016, 22:53:44
Ben niet vies van tweedehands spullen ;) .

Morgen ga ik wel  langs een dealer voor een tweedehands " bakkie " om te kijken of ik mijn huidige auto kan inruilen.
Ze hebben een hele mooie CL staan.
Na 6/7 jaar dienst mag die plaats maken voor een upgrade.

Auto's koop ik wel tweedehands twani.

Met een beetje geluk kom ik morgen hiermee thuis.

Duimen dat ik de mijne kan inruilen voor een schappelijk prijs.
Beetje jammer van die V12 stickers op een 8 cilinder............... verder gewoon lekker fout  ;)

Hopelijk kom je er uit met de (auto)dealer  ;D

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Bas Akkerman

Citaat van: RZeemering op mei  9, 2016, 08:22:04
:popcorn:
Laat het je smaken! :-\

Dat heb ik nou ook altijd als er een - voor staat. ???
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Citaat van: chansig op mei  9, 2016, 14:32:20
Tsja...naar wie kan Maz nu het beste luisteren: Naar hen die de auto niet hebben gezien (behalve van het plaatje) of naar hem die de auto ook qua onderhoud kent.
Succes met de keuze Maz.
Gr Hans
Tsja...naar wie kan Maz nu het beste luisteren: Naar hen die de auto niet hebben gezien maar wel het probleem als echt problematisch herkennen en er geen financieel belang bij hebben.
Of naar hem die de auto qua onderhoud kent en als Maz de auto koopt lekker een dikke week door Maz betaald kan experimenteren en knutselen aan een auto om uit te zoeken wat er nu echt aan mankeert en dan hoopt dat ie het binnen budget vind maar Maz kennende zal het dan ook geen probleem zijn als het 5k duurder uit pakt :D

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Ik snap niet zo goed waarom MAZ perse zo'n sloopkogel exemplaar op het oog heeft.

Er staan tenslotte ook zat exemplaren zónder de optie "noodloopregeling" :D

De K's vliegen hier gewoonlijk in het rond, koop dan gelijk wat knaps zou ik zeggen :)

Mr.M

Maz heeft net  bij een fatsoenlijk Hollands  dealer een SL500  gekocht. De oude werd netjes inruil genomen.
Dak staat open en carré.

twani

Citaat van: maz op mei  9, 2016, 17:29:14
Maz heeft net  bij een fatsoenlijk Hollands  dealer een SL500  gekocht. De oude werd netjes inruil genomen.
Dak staat open en carré.

Van harte MAZ.

Foto's?  ::)

Jumping Jack

Die v12 en AMG badges zijn toch serieuze alarmbellen imo.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: twani op mei  9, 2016, 18:00:40
Van harte MAZ.

Foto's?  ::)
Tnx twani.

Heerlijk rondgereden vandaag met me broertje en het is heerlijk om cabrio te rijden in zoeen weer.

Heb alles nagelopenvoor aankoop  door Een mercedes kenner en alles is top.

Geen schade verleden en rijdt en schakelt perfect.
Morgen even terug voor een nieuwe apk en karren.

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Jumping Jack

Mooi Maz! En zo'n open dak doet wonderen in het zonnetje, jullie hebben zelfs al een kleurtje  :D.

Geniet ervan en rij veilig.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: maz op mei  9, 2016, 20:07:13
Tnx twani.

Heerlijk rondgereden vandaag met me broertje en het is heerlijk om cabrio te rijden in zoeen weer.

Heb alles nagelopenvoor aankoop  door Een mercedes kenner en alles is top.

Geen schade verleden en rijdt en schakelt perfect.
Morgen even terug voor een nieuwe apk en karren.

Zonder dat het - zo van een foto - alles zegt, krijg ik van deze auto een stuk rustiger gevoel MAZ😉

Een veel betere balans tussen "stijl" en "pats" ook :)

En inderdaad, cabriolet is met dit weer geweldig.  Mijn Z4 staat dagen nacht ópen voor de deur at the moment :)

Enjoy gasten😉

Roksan

Zitten er nog winterbanden onder? Het is zo'n typisch profiel
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO