aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: frank2 op mei  1, 2016, 07:41:27
Zeker voor 900€ een moon, of voor wat meer een aries.
Ok das idd een nette prijs.

Ik sprak gister een kennis met een Tad set en je gaat lachen, hij zegt maz,  om een beetje in de streaming te komen heb ik van de week deze gehaald.

http://www.hifi.nl/artikel_pagina2/23079/Hoe-werkt-het,-hoe-klinkt-het.html

Hij heeft hem nu al een aantal weken aangesloten voor gebruik als Internet radio en voor muziek ontdekking voor via spotify en hij zegt : Maz dit klote ding klinkt verrekt goed voor 150 euro! Zit al avonden naar te luisteren en geen moment spijt. Lol.

Dus die ga ik straks eens bekijken bij hifi klubben.
Citaat van: ducman748 op mei  1, 2016, 07:49:35
Ja hoor zelf bouwen 😁

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Voor mij geen optie aangezien ik merk geil ben en met rouleren altijd deel van me geld terug wil. Lol.

Citaat van: Raphie op mei  1, 2016, 08:03:00
Spotify heeft compressie/limiting en autogain, daardoor klinkt klinkt het meer als radio538, je hebt namelijk dezelfde "saus" als wanneer de radio aanstaat. Totaal niet audiofiel, maar klinkt idd wel "vertrouwd" :D
Ok, dat is exact wat ik bedoel met gewoon "lekker" luisteren.
Radio klinkt ook altijd verrekt goed bij mij in de auto , soms zelfs verbazingwekkend.

Citaat van: sultankat op mei  1, 2016, 08:13:20
Gefeliciteerd Maz! De tweede foto doet me denken aan de tuin van een verkoper vlakbij Den Haag die nogal "emotioneel" is  ;)
Tnx sultan. Je bent weer zoals altijd scherp in zicht.
Jij hebt geen nieuwe bril nodig. ;).
Citaat van: Robiwan op mei  1, 2016, 08:15:17
dat doen ze dan verrekte goed! ;)
Idd. Ik heb altijd lol gehad met spotify maar heb ook enkele keren gehad met mijn set dat mijn set te eerlijk was en dst spotify totaal niet lekker klonk.
Dus het is een beetje afhankelijk van de tunig van je set of spotify "lekker " klinkt.

Momenteel klinkt het heerlijk dus ben helemaal happy en tevreden over me set.
Citaat van: vik op mei  1, 2016, 09:06:59
Maz waarschijnlijk niet de "bling bling" factor die jij mooi vindt, maar voor de prijs een absolute "no-brainer". Geen gedoe met een extra kastje van een voeding  :)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152092.0

Zie hier een verslagje van forum lid Lazybird die hem als Linn eigenaar (Linn Klimax DS/1) uitvoerig heeft getest.  Het is voor het eerst dat de Marantz is vergeleken met een top model van Linn twv €17000,-

Testen is geen enkel probleem.
Ik zal er wat over lezen vik. Ik denk dat ik iemand gaat zoeken die mijn KHARMA MP150 monoblokken wil ruilen tegen een leuk streamer.
Even rond kijken wie wat heeft staan. Dan hoef ik niet veel uit zak te betalen.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: holco op mei  1, 2016, 10:06:53
Als je DAC met i2s USB overweg kan (of je laat daar gewoon voor zorgen) is dit een niet te overtreffen muzikale No-Brainer met goede interface  :inlove:

http://www.magnahifi.com/index.php/nl/webshop/product/modification-bluesound-node-estremo-i2s-hdmi-out
Tnx Halco  , zoiets zoek ik idd.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

ducman748

Maz dan plak je er een Kharma embleem op 😂

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Joris1971

Citaat van: maz op mei  1, 2016, 00:51:19
Kan je rond de 1500 a 2000 een top tender /streamer kopen?

Ja echt wel tweedehands naim of linn

Maro

Waarom zet je Roon niet op je laptop? Evt icm een Apple TV digitaal naar je dac. App op je tablet/smartphone en je streamt tenminste meteen goed. Ik zou niet aan zo'n UPnP prul beginnen iig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

Wat is daarvoor geprul aan? Een linn lijkt mij meer plug & play dan wat jij hierboven benodigd hebt.

Maro

Citaat van: Joris1971 op mei  1, 2016, 11:38:48
Wat is daarvoor geprul aan? Een linn lijkt mij meer plug & play dan wat jij hierboven benodigd hebt.

Probeer Roon maar dan weet je wat ik bedoel. BTW waarom is mijn voorstel minder plug and play? Bij de linn moet je ook een streamer en server hebben net als in mijn voorbeeld. Ik zie geen verschil behalve dat je veel geld bespaard en een veel mooiere UI hebt.
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

holco

Ik had ook eerst een Apple TV om Spotify te streamen, de Bluesound Node met de i2s upgrade klinkt echt vele malen beter!! via de Spotify App gewoon de Node als uitgang kiezen thats all, en je hebt Spotify op het hoogst mogelijke niveau spelen  ;)

Citaat van: Maro op mei  1, 2016, 11:36:36
Waarom zet je Roon niet op je laptop? Evt icm een Apple TV digitaal naar je dac. App op je tablet/smartphone en je streamt tenminste meteen goed. Ik zou niet aan zo'n UPnP prul beginnen iig.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Maro

Citaat van: holco op mei  1, 2016, 11:47:53
Ik had ook eerst een Apple TV om Spotify te streamen, de Bluesound Node met de i2s upgrade klinkt echt vele malen beter!! via de Spotify App gewoon de Node als uitgang kiezen thats all, en je hebt Spotify op het hoogst mogelijke niveau spelen  ;)

Ik heb het ook niet over Spotify maar de AppleTV als Roon eindpunt. Digitaal naar zijn dac en streamen maar. Zou niet weten wat de digitale output van de Apple TV nou zou verklooien aan het geluid. Ik heb deze configuratie ook staan en klinkt even zo goed als al die streamers die ik hier heb gehad incl de ID40. Die gebruik ik alleen omdat ik dan in de app ook het volume kan regelen en de set aan en uit kan zetten. Maar goed als Maz per se Spotify wil ipv Tidal dan moet hij Roon vergeten..

holco

Hier een goede uitleg betreffende i2s van de Pink Faun - Stereo I2S-bridge for PCI-e CARD (vergelijkbaar met de all in one Bluesound Node met i2s upgrade), waar dan wel weer een PC voor nodig is.

http://www.pinkfaun.com/portal/productaanbod/dac-streaming-audio/1440-i2s-bridge
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Maro

Citaat van: holco op mei  1, 2016, 12:13:45
Hier een goede uitleg betreffende i2s van de Pink Faun - Stereo I2S-bridge for PCI-e CARD (vergelijkbaar met de all in one Bluesound Node met i2s upgrade), waar dan wel weer een PC voor nodig is.

http://www.pinkfaun.com/portal/productaanbod/dac-streaming-audio/1440-i2s-bridge

Mooi maar voor iemand die Spotify al goed genoeg vindt lijkt me dit soort oplossingen parels voor de zwijnen..

holco

Als Spotify (gebruikersgemak) je ding is is dit zo'n beetje de beste "hoorbare" (en ook nog redelijk betaalbaar) manier om het weer te geven  ;)

Citaat van: Maro op mei  1, 2016, 12:18:44
Mooi maar voor iemand die Spotify al goed genoeg vindt lijkt me dit soort oplossingen parels voor de zwijnen..
My Showcase

Maro

Citaat van: holco op mei  1, 2016, 12:25:34
Als Spotify (gebruikersgemak) je ding is is dit zo'n beetje de beste "hoorbare" (en ook nog redelijk betaalbaar) manier om het weer te geven  ;)

Als gebruikersgemak je ding is neem je Roon, als je wilt rommelen kies wat anders..

Mitch--

Citaat van: Maro op mei  1, 2016, 11:55:36
Ik heb het ook niet over Spotify maar de AppleTV als Roon eindpunt. Digitaal naar zijn dac en streamen maar. Zou niet weten wat de digitale output van de Apple TV nou zou verklooien aan het geluid. Ik heb deze configuratie ook staan en klinkt even zo goed als al die streamers die ik hier heb gehad incl de ID40. Die gebruik ik alleen omdat ik dan in de app ook het volume kan regelen en de set aan en uit kan zetten. Maar goed als Maz per se Spotify wil ipv Tidal dan moet hij Roon vergeten..

Maar een Apple TV is optisch out met max 16bit 48khz, ga je met hi-res opnames lekker de mist mee in:S

meer plug en play dan een gemiddelde Linn zie ik niet, weer meer kastjes en rommeltjes om het aan de praat te krijgen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

DofN

SQBT met plugin, gaat prima ook HiRes. Maar een laptop met Qobuz, een goede ASIO driver en USB kabel naar fatsoenlijke DAC is ook prima. Ik stream ook HiRes van mijn laptop met willekeurig welke mediaserver.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Maro

Met Spotify heeft hij ook geen Hi Res dus dat lijkt me hier geen struikelpunt. Ik zie die kastjes en rommeltjes niet hoor. Hij kan de Laptop zelfs rechtstreeks aan zijn dac hangen. Of neem er een SBT als eind punt ipv een Apple Tv bij, dan heb je zelfs Hi res en evt Spotify. Of je nou met een UPnP server ligt te rommelen (dan denk ik aan je mega data helemaal optimaal hebben ed) met een Linn of je zet de Roon server op je PC die dat allemaal voor je doet maar dan veel beter en in dit geval SBT. Voor een fractie van het geld de boel gelijk fijn aan de praat. Maar wat maken we ons druk, Maz gaat toch zijn eigen(wijze) weg.  :D

Richi

Mooie CD speler MAZ. Ik hoop dat hij goed bevalt in je set. En als jij lekker cd'tjes wil draaien in plaats van streamen, dan is dat toch zeker jouw keus?!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

sultankat

Citaat van: Richi op mei  1, 2016, 15:27:10
Mooie CD speler MAZ. Ik hoop dat hij goed bevalt in je set. En als jij lekker cd'tjes wil draaien in plaats van streamen, dan is dat toch zeker jouw keus?!

Wijze woorden  ;) :clapping: ^^
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maro

Citaat van: sultankat op mei  1, 2016, 16:24:34
Wijze woorden  ;) :clapping: ^^

Staat hij weer te klappen en te knipogen...Hij geeft toch aan te willen gaan streamen?

Mr.M

Om eerlijk te zijn , ik draai niet eens zo vaak cd's. Maar als ik er een draai moet het ook top zijn. Het gaat me meer om met set compleet te maken met een mooie cd speler op "niveau" van de rest van de set.

Zeg maar puntjes op de i  zetten betreft samenhang van spullen .;).
Mijn cd speler is een instap cd speler en ik wil gewoon alles uit een hoger segment hebben in mijn set.
Zit tussen de hersennen.lol

sultankat

Citaat van: Maro op mei  1, 2016, 16:51:48
Staat hij weer te klappen en te knipogen...Hij geeft toch aan te willen gaan streamen?

Niet zo zwart-wit: maz staat voor alles open, maar heeft vooralsnog twijfel als het om streamen gaat, zijn goed recht.
Ik begin er in ieder geval niet (meer) aan. Een goed opgenomen cd op een goede cd speler is nog steeds een genot en omdat niveau te halen met streamen moet je behoorlijk diep in de buidel tasten. En wat is dan de winst?!? Maar eenieder zijn voorkeur. "Leven en laten leven".
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

patsijb

Mr.M

Tnx Richi.

Het is niet bepaald cd's draaien ipv streamen.
Cd speler is net als de platen Speler  een medium die gewoon goed moet zijn en op "niveau".
Sterker nog,  ik zit 60% van de tijd achter spotify ,20% cd en 20% LP.

Mijn audio rek is momenteel vol dus een extra streamer van formaat heb ik geen ruimte meer voor.
Ik doe nu ook gewoon streamen alleen  via de laptop (leg de laptop op de grond en via usb naar dac.)  Bedienen doe ik via de tel , wat overigens zeer gemakkelijk gaat. Enige nadeel is dat ik steeds de laptop moet halen en terug brengen.
Om die "probleem" op te lossen wil ik dus een "mini" streamer zoals de ARAGON.
Die kan ik wel "ergens" kwijt in de set gezien het formaat.
Alleen vraag me af of het kwaliteit van stream verschil gaat maken tov Lap top.???

Richi

Snap ik joh. Zelf speel ik niet veel cd's meer sinds ik Roon heb, maar ik vind het ook belangrijk een mooiste cd speler achter de hand te hebben. Vandaar de gemodificeerde Marantz speler in mijn set.

Die Aragon heb ik ook al eens naar zitten kijken. Is een erg leuk apparaat voor het geld. Met een mooie dac zal het best fatsoenlijk klinken.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Xander32

Betreft gebruiksgemak doet m.i. bijv. een IPeng niets onder voor Roon, maar die laatste heeft als 'extraatje' (a 120 dollar per jaar of 500 voor een lifetime abbo) achtergrond info over de uitvoerenden, alternatieven etc. En ook andere alternatieven zullen aangaande een gebruikersvriendelijke bediening, niets onder doen.

Citaat van: Maro op mei  1, 2016, 12:27:34
Als gebruikersgemak je ding is neem je Roon, als je wilt rommelen kies wat anders..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10