aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Emotie... en veel jack;).

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Citaat van: maz op april 23, 2016, 01:34:52
Net de kharma mp150 weer aangesloten en na een tijd naar de bryston 4bsst te hebben geluisterd hoor ik nu  duidelijke verschillen in de klank balans van deze 2 amps.

De kharma speelt wat opener , meer gefocused en acurater met de plaatsing.
Alles is wat audiofielen.

Maar mist net dat beet pakkende karakter van de bryston en de heerlijk en warm karakter.

Het gemak waarmee je naar de brystons luistert en de vloeiende weergave is toch iets wat mij heel erg aanspreekt.

Minder audiofiel maar wel  heerlijk luisteren.

Mijn voorkeur gaat in deze setting naar de beyston 4bsst.

Ik merk dat ik een voorkeur schuiving aan ondergaan ben de laatste tijd.

Vroeger was ik van audiofiel , accuraat en stipt plaatsing en nu ben ik meer van lekker vloeiend , liefst met  een warm sausje op stemmen.

Is dit wat ze noemen mid life...
... lol

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Klopt Maz, is bij mij ook zo gegaan: van puur audiofiel naar het moet "gewoon" lekker klinken (voor mij). Als jij dat mid life noemt: mooi, want bij mij begon het pas na mijn 55ste. Dat belooft nog een lang leven  :clapping: :clapping: :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Raphie

Maar die kharma's zijn toch klasse D (b&o ice) modules, dat kan toch helemaal niet mee met een bryston man? Weg er mee! :)
JBL PRX Power!

sultankat

Citaat van: maz op april 23, 2016, 02:00:08
Ook een heerlijk stukje muziek...

Mooie keuzes Maz! Trio Joubran ken ik en van Sufi Music hebben we hier heel wat staan.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HJ

Vwb je nieuwe auto...
Is een spyker niet iets voor jou? Zitten tenminste kharma speakers ingebouwd [emoji41]

HJ

Speel jij je muziek met spotify? Waarom gebruik je dan niet een streamingdienst met lossless kwaliteit, dat zou nog best een upgrade voor je set zijn lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Kjelt

Mooi die c coupe, als je nou de c400 , de eerste 6 cilinder neemt heb je al 333pks en scheelt je de helft van het geld  8)

Joris1971

Citaat van: hans. op april 23, 2016, 08:42:38
Speel jij je muziek met spotify? Waarom gebruik je dan niet een streamingdienst met lossless kwaliteit, dat zou nog best een upgrade voor je set zijn lijkt me.

Ook al eens aangekaart, voor tig duizenden euros een set hebben staan maar geen dedicated streamer  :wacko:

chansig

Is ook echt niet nodig...evenzo voor een dure speaker of dure versterker. Akoestiek stop daar in wat je kan en mag..

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

gerzom

Citaat van: Joris1971 op april 23, 2016, 10:46:37
Ook al eens aangekaart, voor tig duizenden euros een set hebben staan maar geen dedicated streamer  :wacko:
Ik kan ook prima leven zonder dedicated streamer, ja het kan echt  ;)

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

HJ

Citaat van: chansig op april 23, 2016, 10:53:53
Is ook echt niet nodig...evenzo voor een dure speaker of dure versterker. Akoestiek stop daar in wat je kan en mag..

Gr Hans
Zoiets als met je Ferrari boddschapoen gaan doen[emoji23]

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Thanatos

Citaat van: gerzom op april 23, 2016, 11:28:03

x2,

Heb een Mac mini geknoopt aan een goede DAC. Perfect voor mij. Ik maak ook veel gebruik van Tidal, Qobuz en Spotify. Puur vanwege het gemak. Zoveel muziek voor handen.

Ik heb het spelen met losse Flac's helemaal opgegeven. Tidal en Qobuz high res zijn lossless dus veel beter kan niet.

Thanatos

Citaat van: hans. op april 23, 2016, 11:41:03
Zoiets als met je Ferrari boddschapoen gaan doen[emoji23]

Met de juiste zijn de zaterdag boodschappen wel leuk om te halen ;)

Mr.M

Citaat van: sultankat op april 23, 2016, 07:45:13
Klopt Maz, is bij mij ook zo gegaan: van puur audiofiel naar het moet "gewoon" lekker klinken (voor mij). Als jij dat mid life noemt: mooi, want bij mij begon het pas na mijn 55ste. Dat belooft nog een lang leven  :clapping: :clapping: :clapping:

LOL, ik ben een vroeg bloeier. :). jong geleerd oud gedaan.

Citaat van: Raphie op april 23, 2016, 07:47:15
Maar die kharma's zijn toch klasse D (b&o ice) modules, dat kan toch helemaal niet mee met een bryston man? Weg er mee! :)

moet je eerlijk zeggen , de kharma eindtrappem zijn behoorlijke versterkers gezien het formaat. ik heb er met plezier naar geluisterd jaren.
het is dat de match tussen bryston en de rest van de set iets lekkerder in mijn oren ligt .

Vroeger zocht ik voor de AUDIOFIELE eigenschappen van de kharmas gegaan maar eenmaal over de brug en je hoort hoe muzikaal een set kan klinken bij de "'juiste match"' is er geen weg meer terug.

Maar goed ik denk dat heel veel mensen de kans en mogelijkheden niet krijgen om zoals ik te gaan switchen om te ontdekken wat eigenlijk allemaal mogelijk is in hun set of ze denken zoals ik ook weleens denk : dit is de max haalbare totdat ze uit nieuwsgierigheid en of verveling toch een stap zetten naar wat anders om achter te komen dat hun voorkeur eigenlijk in een ander sound lag alleen die hadden ze nog niet ontdekt \ gehoord. Zoals ik nu weer met de bryston\db7s\arc heb.

Gister tot 03.30 muziek zitten luisteren en bij ieder liedje zeg je na deze ga ik echt slapen en zodra de eerste tonen van de volgende liedje vallen ga je weer boeiend luisteren en zo ging het maar door. Het is alsof je all je muziek opnieuw voor eerst aan beluisteren bent.
Ik denk dat dat voor mij de definitie MUZIKAAL is.

Citaat van: sultankat op april 23, 2016, 07:49:06
Mooie keuzes Maz! Trio Joubran ken ik en van Sufi Music hebben we hier heel wat staan.

ik vind het heerlijk muziek.

Citaat van: hans. op april 23, 2016, 08:40:38
Vwb je nieuwe auto...
Is een spyker niet iets voor jou? Zitten tenminste kharma speakers ingebouwd [emoji41]

ik heb het ooit gezien maar vond het niet zo wauw voor de prijs. wel een top installatie erin. :inlove:

Citaat van: hans. op april 23, 2016, 08:42:38

daar ga ik me snel in verdiepen.
Citaat van: Kjelt op april 23, 2016, 10:31:32
Mooi die c coupe, als je nou de c400 , de eerste 6 cilinder neemt heb je al 333pks en scheelt je de helft van het geld  8)

de c400 is ook een top wagen met een redelijk prijskaart, daar gaat ook mijn voorkeur naar,
ik koop sowieso nooit nieuw uit de showroom, zonde van je geld. de eerste 50.ooo km zjn de duurste km. doe mij maar lekker een autotje van een jaartje of 3 met +- 50,dkm op de teller en 30% afschrijving tov nieuw.

ducman748

Maz heb mijn streamer zelf gebouwd je bent welkom om een keer eraan te proeven👍

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Mr.M

Citaat van: ducman748 op april 23, 2016, 16:56:04
Maz heb mijn streamer zelf gebouwd je bent welkom om een keer eraan te proeven👍

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

dankjewel ducman .

Op zich ben ik heel erg blij met de laptop als dedicated streamer, weet niet of het heel veel uitmaakt als je een dedicated streamer gebruik maar zo klinkt het al super.

Mr.M

ik heb ooit qobuz gehad om te proberen en klonk inderdaad beter dan spotify maar puur vanwegen het gemak dat ik mijn afspeellijst op spotify had schakelde ik steeds terug op spotify.

ik ga vandeweek weer die qobuz eens proberen.

Voorlopig even paar dagen geen muziek , maz gaat even tussenuit naar London.   ;D

holco

Via een Bluesound Node met MagnaHifi i2s out Modificatie naar mijn Audio-GD NFB-28 DAC/Pre is Spotify Premium heel goed te pruimen hoor  8)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

sultankat

Citaat van: gerzom op april 23, 2016, 11:28:03

+1: die Squeezebox heb ik alleen voor internetradio

Raphie

Ik heb tegenwoordig gewoon weer m'n iPhone via een jack tulp in de aux van m'n DENON, werkt PRIMA!
JBL PRX Power!

Jumping Jack

En ik zou het gemak van mijn ndx dan weer niet willen missen  ;D. Zoveel mensen, zoveel wensen...

Maz, volgens mij bestaan er trouwens mogelijkheden om een playlist van spotify te migreren naar bv Tidal. Ikzelf vond spotify niet te genieten, van Tidal geniet ik echter dagelijks. Maar mss laat mijn set wat meer horen dan die van jou  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op april 23, 2016, 20:30:11
En ik zou het gemak van mijn ndx dan weer niet willen missen  ;D. Zoveel mensen, zoveel wensen...

Maz, volgens mij bestaan er trouwens mogelijkheden om een playlist van spotify te migreren naar bv Tidal. Ikzelf vond spotify niet te genieten, van Tidal geniet ik echter dagelijks. Maar mss laat mijn set wat meer horen dan die van jou  :D
Dat zou ideaal zijn .... heb je een idee hoe dst moet?

twani

Citaat van: Jumping Jack op april 23, 2016, 20:30:11

Voorlopig zitten er in mijn muziekgenre (ja jongens, is ook gewoon muziek :D) teveel hiaten in de Tidal/Qobuz bibliotheken, bijna niets te vinden zelfs.  ......

Spotify klinkt bij mij trouwens geweldig. Mínder audiofiel dan Tidal, maar wel veel lekkerder om naar te luisteren.

Heerlijk smeuïg en rond, precies zo ik het graag heb.....

Nou laat mijn set ook niet al te veel horen  :tounge2: