aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: djoeri op april 17, 2016, 20:17:20
Maz zou je dan niet eens van die grote kharmas willen hebben? Dan heb je echt mannen speakers.

Groet Djoeri
Als ik het kon betalen had ik de 1.3 miljoen speakers van kharma gekocht.Niet bepaald ten compensatie van ;) ...... maar gewoon OMDAT  HET KAN.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: pvd_66 op april 17, 2016, 17:03:25
Heerlijk te lezen dat iemand kan doen en laten wat hij wil.
Er zijn tegenwoordig al zoveel regels, procedures en richtlijnen in beton gegoten.
Lekker doen wat je wil  ;D

Nou!!!!! Dit wat ik doe kan ook pas nadat ik alle procedures en richtlijnen van de belastingdienst heb gevolgd. Lol.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Kjelt

Deze is wel wat voor jou Maz, puur goud.
Audio D&W Aural Pleasure – £5million

Mr.M

Citaat van: Kjelt op april 17, 2016, 23:02:24
Deze is wel wat voor jou Maz, puur goud.
Audio D&W Aural Pleasure – £5million
Nou!!!! Neee.. niet design genoeg.;)

Dit is meer maz.

Kjelt

Bij sommigen vraag ik me serieus af of er nog goed geluid uit komt  :D

HJ

Citaat van: BuSpu op april 17, 2016, 22:47:11
Heet de wet van het eerste golffront. Als je een speaker naar voren haalt dan komt het geluid een fractie eerder aan, gevolg het beeld trekt naar de kant van de speaker die dichterbij staat.
Geldt dus ook voor andere merken  ;)
Goeie tip! Ik dacht altijd dat dat met toe in geregeld werd. Mijn geluidsbeeld staat iets naar links terwijl alles symmetrisch staat opgesteld.

Hoeveel naar voor/achteren schuiven per keer? 1 a2 cm of 5cm oid?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Raphie

Citaat van: hans. op april 18, 2016, 07:17:56
Goeie tip! Ik dacht altijd dat dat met toe in geregeld werd. Mijn geluidsbeeld staat iets naar links terwijl alles symmetrisch staat opgesteld.

verschil tot achter/zijwand maakt ook uit, ook hoort niet iedereen met beide oren even goed.
Komt dus wel iets meer bij kijken, het schuiven is aan de ene kant tijd, maar nog meer volume.
JBL PRX Power!

pvd_66

Citaat van: maz op april 17, 2016, 23:01:26

Nou!!!!! Dit wat ik doe kan ook pas nadat ik alle procedures en richtlijnen van de belastingdienst heb gevolgd. Lol.

Hahahaha ja balen ik ook, soms moet je en hebben we gewoon pech  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

michel69

Hier nog eentje die blij is met de tip van Maz sinds mijn nieuwe amp die even wat meer bloot legt tov van mijn vorige amps ;D het zelfde probleem.....het 3D geluid was er duidelijk maar trok toch iets qua stemmen na rechts en ik heb me de afgelopen weken suf geschoven met beide speakers...stukje na links stukje na rechts met beide speakers(niet tegelijk uiteraard) en het werd alleen maar erger of het 3D plaatje werd zwakker....ik dacht altijd dat het beste qua opstelling van speakers was dat onder andere de ls even ver van de achterwand moesten staan...maar na het verhaal van Maz(helaas pas laat gelezen)toch nog even gisteravond de rechte ls een klein stukje na achter geschoven en ik hoorde gelijk dat ik dus al die tijd voor jan met de korte achternaam heb zitten schuiven met de ls naar links en rechts ;D
Nu weer verder met werken en ga vanavond nog maar eens verder met het hele gebeuren.
Dus ook van deze kant thx Maz voor de tip ;)
Groetjes Michel
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

sultankat

Citaat van: Maro op april 17, 2016, 10:13:32
Dat doe ik verder ook niet maar hij doet het voorkomen alsof hij een goede set wil bouwen maar hij wil eigenlijk gewoon laten zien wat hij zich allemaal kan permitteren. Ook prima natuurlijk.

Het is duidelijk dat jij Maz niet kent. Opscheppen hoort niet bij hem.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Lodewijk

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Mr.M

Dat doe ik verder ook niet maar hij doet het voorkomen alsof hij een goede set wil bouwen maar hij wil eigenlijk gewoon laten zien wat hij zich allemaal kan permitteren. Ook prima natuurlijk.

ik denk dat mijn open en eerlijkheid betreft levensstijl en inkomsten en uitgave verward wordt met opschepperij.

ik ben geen geheimzinnig persoon en doe me niet voor als iemand die heel veel heeft. Geheimzinnig zijn zit niet in mijn aard , niet over mijn leven, niet over  mijn ervaringen of mijn vermogen, als je dat laatste momenteel zo kan noemen.

Vanochtend om 7 uur opgestaan om administratie te doen en de heren van de belastingdienst blij te maken. Ben uiteindelijk geëindigd met nog geen 5k op de zakelijke rekening en nog geen 10k op prive. lol

ik zou niet weten hoe ik met de bovengenoemde overzicht op zou moeten scheppen?, lol. Ik denk dat gemiddeld genomen jullie meer op de bank hebben dan ik momenteel. Alleen jullie doen er geheimzinnig over.

Citaat van: sultankat op april 18, 2016, 11:42:12

ik snap dat het zo overkomt Rogier,  het openlijk laten zien van wat je doet en hebt  wordt geassocieerd met opscheppen blijkbaar.

Maar goed de gene die me persoonlijk kennen weten dat ik  niet geheimzinnig ben en roep wat ik denk en doe.

Een ding is zeker , bij mij weet je precies wie je tegenover je hebt.

Ben geen armoe die zich voordoet als rijk , ook geen rijke die doet alsof die niets kan betalen. Als ik iets wil en kan het betalen koop ik het, zo niet dan blijft het een droom.

Ben een  gewoon mens met blijkbaar een UITWIJKEND gedrag.

Mr.M

ps. De exquisite galileo gaat weer dromenland in na vanochtend, lo.

Mr.M

ligt eraan hoever de stem naar een kant trekt.

bijm kharmas zou ik per half cm schuiven en dan weer lekker zitten luisteren.kan zijn dat je speakers niet symmetrisch staan maar daar moet je niet op letten.

Mr.M

Citaat van: Raphie op april 18, 2016, 07:35:30
verschil tot achter/zijwand maakt ook uit, ook hoort niet iedereen met beide oren even goed.
Komt dus wel iets meer bij kijken, het schuiven is aan de ene kant tijd, maar nog meer volume.

idd. als je op gegeven moment je speakers en je kamer leert kennen dan kan je alles goed fine tunen.

Mr.M

Citaat van: michel69 op april 18, 2016, 11:40:54
Hier nog eentje die blij is met de tip van Maz sinds mijn nieuwe amp die even wat meer bloot legt tov van mijn vorige amps ;D het zelfde probleem.....het 3D geluid was er duidelijk maar trok toch iets qua stemmen na rechts en ik heb me de afgelopen weken suf geschoven met beide speakers...stukje na links stukje na rechts met beide speakers(niet tegelijk uiteraard) en het werd alleen maar erger of het 3D plaatje werd zwakker....ik dacht altijd dat het beste qua opstelling van speakers was dat onder andere de ls even ver van de achterwand moesten staan...maar na het verhaal van Maz(helaas pas laat gelezen)toch nog even gisteravond de rechte ls een klein stukje na achter geschoven en ik hoorde gelijk dat ik dus al die tijd voor jan met de korte achternaam heb zitten schuiven met de ls naar links en rechts ;D
Nu weer verder met werken en ga vanavond nog maar eens verder met het hele gebeuren.
Dus ook van deze kant thx Maz voor de tip ;)
Groetjes Michel

graag gedaan .

Maro

Citaat van: sultankat op april 18, 2016, 11:42:12

Je moet me geen woorden in de mond leggen. Waar heb ik gezegd dat Maz een opschepper is?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

...maar hij wil eigenlijk gewoon laten zien wat hij zich allemaal kan permitteren. Ook prima natuurlijk.

Je schrijft inderdaad niet dat hij wilt opscheppen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mr.M

Had ik al gemeld dat ik voor op mijn bureau een setje actieve ADAMS heb aangeschaft met een sub?

HuubF

Citaat van: maz op april 18, 2016, 16:56:18
Had ik al gemeld dat ik voor op mijn bureau een setje actieve ADAMS heb aangeschaft met een sub?

Welke?
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

VlisChris

Citaat van: Lodewijk op april 18, 2016, 14:10:53
Whoeaah, werkelijk??

Ik mag hopen dat je het verschil tussen opscheppen over je bezitten, of trots zijn op je bezitten kent, erkent, of herkent.

martin778

B&W Nautilus heb ik in het echt gezien op de ISE 2015, ze zijn eigenlijk een stuk kleiner dan je zou verwachten.
Het zijn wel belachelijk mooie speakers om te zien, pure perfectie qua afwerking.