aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Citaat van: eddy135 op april 17, 2016, 16:37:53
En terecht! Die weten ondertussen dat die centjes toch wel komen! :tounge:

Volgens mij wil hij niet bij Kharma inruilen maar correct me if I m wrong.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

pvd_66

Heerlijk te lezen dat iemand kan doen en laten wat hij wil.
Er zijn tegenwoordig al zoveel regels, procedures en richtlijnen in beton gegoten.
Lekker doen wat je wil  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

RZeemering

^^
Citaat van: pvd_66 op april 17, 2016, 17:03:25
Heerlijk te lezen dat iemand kan doen en laten wat hij wil.
Er zijn tegenwoordig al zoveel regels, procedures en richtlijnen in beton gegoten.
Lekker doen wat je wil  ;D
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2016, 12:40:14
Volgens mij had hij zichzelf in eerste instantie als doel de Exquisite line gesteld......

Dat deze eerder binnen zijn 'bereik' komt dan verwacht .........
Dat is al vanaf begin inderdaad de doel geweest. Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan , maar goed ik ben iemand die het DOET als het KAN.

Nu heb Ik de kans als ik het met de beste man eens kan worden over de prijs. Anders ben ik zeeeeeer tevreden met de DB7S.

PROBEREN KAN ALTIJD.

Citaat van: Dolby op april 17, 2016, 15:52:09
Als ik aan Maz en zijn topic denk komt er bij mij die reclame bovendrijven van een telecombedrijf. Niet om de reclame, maar om dat ene zinnetje...........

Niet omdat het moet, maar omdat het kan!  ;D

Mvrgr, Peter
Goed gezien..... de eerste keer dat ik die reclame zag kon ik haast niet geloven dat het op tv was.

Ik dacht meteen : he he! Iemand die mij snapt en dat nog op tv. Lol

Wat een geweldig reclame is dat.
Citaat van: Maro op april 17, 2016, 16:11:48
Nou jah, bereik?? Hij moet eerst €18000,- inruilen...maar daar trapt de verkopende partij blijkbaar niet in.
De verkopende partij heeft een ander rekensom dan ik ;).

De Galileo's kosten nieuw 60k.

De in de eerste instantie gekochte S7s was 18k.

De standaard db7 kost 20k.

Mij  huidige speakers , db7s kosten nieuw 25k.

Verschil tussen db7s en Galileo's zijn 35 k. (Nieuw) dat is een behoorlijk prijsverschil.:(
2x de db7s  + 10k. :(.

Dus de Galileo's ff nieuw kopen  zat en zit  er voor mijn voorlopig niet in.

Nu kom ik de galileo exquisite ineens tegen met een behoorlijk prijs drop (binnen mijn koop bereik). , tja, had ik de db7s niet gekocht 1.5 jaar terug dan had ik geen moment geaarzeld en had de Galileo nu in de kofferbak.

Het is dat dit zo me pad opkomt en binnen bereik is dat ik dit overweeg te kopen. Het heeft niets met  ontevredenheid of verwendheid of wat dan ook te maken.

Ik kom gewoon onverwacht me "droomspeaker" tegen, en helaas op een zeer ongelegen moment.(heb net de kharmas binnen, en een inbraak op de zaak met  50k aan afschrijving.

Daarnaast moet  ik de kwartaal btw deze maand afdragen en de inkomstenbelasting van 2016,  een klein 45k .

Heb even snel gerekend en moet "even" een kleine ton ophoesten  om dit allemaal recht te trekken. (Naast alle kosten van de zaak , want dat gaat gewoon door.)

Dus gezien de situatie als boven omschreven komt de exquisite Galileo  heeeeel ongelegen binnen vallen.

Toch ga ik een poging wagen om hem binnen te slepen als het me lukt.

Gaat het niet door met de galileo dan vind ik het absoluut niet erg want de db7s is officieel de "baby Galileo" en  ik ben er heel blij mee.
Hierin zitten deZelfde units , kast bahandeling, demping, bekabeling.

Grootste verschillen zijn de kasten (bullet proof laminaat)welke 40x meer kost dan de standaard kast (inkoop) , filter welke op de diamant tweeter is afgesteld , zilverspoelen   en de prachtige diamant tweeter (10k voor een paar) ; (.  Ook is de afwerking van de kast van een nog hoger niveau.

Kortom , een droomspeaker. ;).

Straks komt abel even langs om ze te horen en ben benieuwd wat hij vindt.

Tot op heden heeft hij bijna alle speakers bij mij thuis gehoord.
De s7s heeft hij is zijn eigen ruimte gehad en dat was niet zijn geluid .

Nou zijn wij totaal anders in gedachten betreft versterking met abel .
Abel is meer van lyndorf en equalizer gebeuren en correcties en ik ben van Voorversterking en ev en match tussen componeneten.

Om even de boel te sussen doe ik wat foto's bij , kunnen we even de negatieve aandacht doorbuigen naar wat mooie foto's. Lol.

Jongen Tis weer een zaligheid om me eigen topic te volgen! Wat een feest. Zoveel mensen , zoveel meningen . Ik lach me letterlijk rot hier om mijn eigen topic.

Keep up de heerlijke discussies maar blijf RESPECTVOL naar elkaar Aub.

In  mijn topic zie je bij ieder forumgenoot meer dan alleen zijn set en smaak. In mijn topic komen mensen met hun karakter en denkbeeld naar voren .

Zo leren we in de jaren elkaar steeds beter kennen. niets mis mee toch? ;).
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

HJ

Leuk topic maz :-))
heb jij je speakers ingedraaid maz?  Ik heb net de 3.2 fes en ben wat aan het proberen met schuiven en indraaien..

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Mr.M

Om me een beetje te plagen heeft  kharma de GOUDEN BINDINGPOST van de EXQUISITE aan de DB7S gehangen. Lol

Met de mededeling , je moet ergens beginnen MAZ. lol

De BINDINGPOST heb je al binnen, nu nog de rest. Hahahaha

ik vond het een Gooie.

Heerlijk zoeen humor.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: hans. op april 17, 2016, 19:29:23
Leuk topic maz :-))
heb jij je speakers ingedraaid maz?  Ik heb net de 3.2 fes en ben wat aan het proberen met schuiven en indraaien..

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Hoi hans.

De 3.2 is een wat gevoeliger speaker qua indraaien.

Ik zou ze kaarsrecht zetten. Kharmas klinken in mijn beleving het best als ze rechtuit stralen. Vooral als je de keramische tweeter hebt.

En mocht je de focus willen goed krijgen dan enkel aan EEN speaker draaien , dus niet symmetrisch beide speakers indraaien.

Afhankelijk van je zit positie. Zet anders een foto van je ruimte in me topic even kijken hoe dst eruitziet met de afstanden.

Kharmas willen onderling een groter afstand hebben dan je zou verwachten ivm de grote spreiding van de tweeter.

Bij mij stonden de 3.2 tussen de 2.2 en 2.3 meter uit elkaar.
Afhankelijk van de zit afstand.

Gr maz

Raphie

Heb ik net ff snel berekend dat jij dan zo'n 30 brillen per week verkoopt en afgelopen kwartaal iets meer dan 2 ton hebt omgezet? 5 brillen per dag, iedere dag, is goede business :D well done!
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: Raphie op april 17, 2016, 19:39:26
Heb ik net ff snel berekend dat jij dan zo'n 30 brillen per week verkoopt en afgelopen kwartaal iets meer dan 2 ton hebt omgezet? 5 brillen per dag, iedere dag, is goede business :D well done!
Was het maar zoeen feest, als ik in me uppie een kwartaal kon genereren van 2 ton dan zou ik binnen 5 jaar op de bahamas liggen. Ergens lees je iets verkeerd. Lol

Raphie

Citaat van: maz op april 17, 2016, 19:53:10
Was het maar zoeen feest, als ik in me uppie een kwartaal kon genereren van 2 ton dan zou ik binnen 5 jaar op de bahamas liggen. Ergens lees je iets verkeerd. Lol
waarom moet je dan 45k BTW betalen over één kwartaal?
JBL PRX Power!

lynch1979

Citaat van: Raphie op april 17, 2016, 19:59:28

Staat ook inkomstenbelasting bij  ;)

djoeri

Maz zou je dan niet eens van die grote kharmas willen hebben? Dan heb je echt mannen speakers.

Groet Djoeri

Sirius666

Citaat van: maz op april 17, 2016, 19:17:41
In  mijn topic zie je bij ieder forumgenoot meer dan alleen zijn set en smaak. In mijn topic komen mensen met hun karakter en denkbeeld naar voren .

Zo leren we in de jaren elkaar steeds beter kennen. niets mis mee toch? ;).

Ha. Hele interessante opmerking die wellicht ondergesneeuwd raakt. Klopt helemaal man.

Citaat van: maz op april 17, 2016, 19:30:53
Om me een beetje te plagen heeft  kharma de GOUDEN BINDINGPOST van de EXQUISITE aan de DB7S gehangen. Lol

Stond er niet ergens 'poor man's Kharma' bijgekrabbeld als kers op de taart?  :P

HJ

Citaat van: maz op april 17, 2016, 19:38:16
Hoi hans.

De 3.2 is een wat gevoeliger speaker qua indraaien.

Ik zou ze kaarsrecht zetten. Kharmas klinken in mijn beleving het best als ze rechtuit stralen. Vooral als je de keramische tweeter hebt.

En mocht je de focus willen goed krijgen dan enkel aan EEN speaker draaien , dus niet symmetrisch beide speakers indraaien.

Afhankelijk van je zit positie. Zet anders een foto van je ruimte in me topic even kijken hoe dst eruitziet met de afstanden.

Kharmas willen onderling een groter afstand hebben dan je zou verwachten ivm de grote spreiding van de tweeter.

Bij mij stonden de 3.2 tussen de 2.2 en 2.3 meter uit elkaar.
Afhankelijk van de zit afstand.

Gr maz
Bij mij staan ze 2.35mtr uit elkaar (hart afstand) oor tot tweeter is plus minus 3.3mtr.  Ik zit precies in het midden en de afstand naar de achterwand bij de speakers is gelijk.
Ik heb ze nu zoals je aangaf recht gezet zonder toe in, Wonderbaarlijk dat het dead center er nog is[emoji3]
Even luisteren voorlopig.

HJ

ik vond het een Gooie.

Heerlijk zoeen humor.
Ik weet t niet maar ik heb dezelfde op mijn 3.2 zitten hoor. [emoji6]

Mr.M

Citaat van: Raphie op april 17, 2016, 19:59:28
Btw + inkomstenbelasting ;) over 2015. Goed lezen... ;)

Raphie

JBL PRX Power!

newday

ik vond het een Gooie.

Heerlijk zoeen humor.
Sow, ze gaan wel erg ver bij Kharma, hebben ze zelfs speciaal voor jou je avatar er in gegraveerd ;)

Cyreg

Citaat van: newday op april 17, 2016, 22:17:10
Sow, ze gaan wel erg ver bij Kharma, hebben ze zelfs speciaal voor jou je avatar er in gegraveerd ;)

:pompom: :clapping: :pompom: :clapping: :pompom:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Mr.M

Citaat van: hans. op april 17, 2016, 21:09:08
Ik weet t niet maar ik heb dezelfde op mijn 3.2 zitten hoor. [emoji6]
De standaard db7 /s  heeft een Chrome bindingspost.
De gouden DRAAIKNOP zijn van de exquisite.
Maargoed ben niet de enige dus die een gouden bindingspost heeft.

Mr.M

Sorry moet iets specifieker zijn , ik heb de GOUDEN bindingspost DRAAIKNOP van de EXQUISITE.  ;).

beginnetje  is er.  De draaiknop  heb ik al. Lol

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

LABO

Citaat van: maz op april 17, 2016, 22:28:39
Sorry moet iets specifieker zijn , ik heb de GOUDEN bindingspost DRAAIKNOP van de EXQUISITE.  ;).

beginnetje  is er.  De draaiknop  heb ik al. Lol

Haha heb ik ook :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: hans. op april 17, 2016, 21:06:49
Bij mij staan ze 2.35mtr uit elkaar (hart afstand) oor tot tweeter is plus minus 3.3mtr.  Ik zit precies in het midden en de afstand naar de achterwand bij de speakers is gelijk.
Ik heb ze nu zoals je aangaf recht gezet zonder toe in, Wonderbaarlijk dat het dead center er nog is[emoji3]
Even luisteren voorlopig.
Je hoef niet bang te zijn dat je centrum verdwijnt zoals bij andere speakers. ;) kharma heeft een groot afstraalgedrag.

En je zult merken , hoe meer toe in je geeft Hoe meer je "fucus"krijgt tussen de speakers maar ruimtelijkheid en diepte verliest.

Ik vind kharmas het lekkerst klinken als ze recht stralen met een vrij groot onderling afstand.
Alles wordt wel iets groter dan normaal geprojecteerd  ,maar dat geeft dan weer een mooi groot en diep podium met heel veel "aura".

Wil je je stem iets naar Links of rechts trekken : bv stem staat iets naar Links tov midden , dan je linker speaker iets (cm of twee) naar achteren duwen.

Bij kharma geld: als je een van de speakers naar een bepaalde kant toe trek (voor of achtet) dat de stem meegaat .

Linker speaker naar voren = stem naar Links.

Linker speaker naar achteren = stem naar recht.

Ook voor de rechter speaker geld dit.

Rechter speaker naar voren =stem naar rechts.
Rechter speaker naar achteren stem naar Links.

Ik zou zeggen veel plezier met schuiven en doen. Niet bang zijn gewoon alle proberen.

Gr maz

BuSpu

Citaat van: maz op april 17, 2016, 22:38:13
Linker speaker naar voren = stem naar Links.

Linker speaker naar achteren = stem naar recht.

Ook voor de rechter speaker geld dit.

Rechter speaker naar voren =stem naar rechts.
Rechter speaker naar achteren stem naar Links.
Heet de wet van het eerste golffront. Als je een speaker naar voren haalt dan komt het geluid een fractie eerder aan, gevolg het beeld trekt naar de kant van de speaker die dichterbij staat.
Geldt dus ook voor andere merken  ;)

Mr.M

Citaat van: BuSpu op april 17, 2016, 22:47:11
Heet de wet van het eerste golffront. Als je een speaker naar voren haalt dan komt het geluid een fractie eerder aan, gevolg het beeld trekt naar de kant van de speaker die dichterbij staat.
Geldt dus ook voor andere merken  ;)
Ok. Goed om te weten dat het een benaming heeft.

Ik heb het met "ervaring"opdoen ontdekt. ;).