aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: Raphie op april 16, 2016, 11:37:59
leg uit, ik volg je even niet......
? ....behoeft geen uitleg lijkt mij.....
...en is algemeen bedoeld.

Wel is het m.i. kwalijk wanneer iemand zelf zijn beperking(en) kent en aangeeft dit keer op keer door anderen binnen gelepeld te krijgen. :sneaky2:

Je ondermijnt daarmee ZIJN enthousiasme en belevingswereld.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Maz en zich laten ondermijnen??????  :D :D :D

Maz is wat mij betreft een voorbeeld van hoe mensen over het algemeen het beste kunnen reageren: Ik trek mijn eigen plan en ik heb er plezier in, boeiend wat anderen (behalve echte naaste) vinden.

:worship: :worship: :worship:

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 16, 2016, 11:55:55
Maz en zich laten ondermijnen??????  :D :D :D

Maz is wat mij betreft een voorbeeld van hoe mensen over het algemeen het beste kunnen reageren: Ik trek mijn eigen plan en ik heb er plezier in, boeiend wat anderen (behalve echte naaste) vinden.

:worship: :worship: :worship:

Gr Hans

Zo komt hij wel over .........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

sultankat

Citaat van: maz op april 16, 2016, 10:17:48

het is een sport voor mij om me doelen te bereiken, geeft mij een ontzettend voldoening als ik mijn doel bereik.
Plus dst de hele traject tot bereiken van mijn doel gewoon een sport is.

Zegt de wijze meester. ;)

Die snap ik, ben net zo ;-) niet alleen met audio, maar dat is bij jou ook zo.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op april 16, 2016, 13:56:17
Die snap ik, ben net zo ;-) niet alleen met audio, maar dat is bij jou ook zo.
[emoji6]   [emoji106] [emoji106] [emoji106]
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

WillyP

Mooi, dat punt is gemaakt. Maar ik ben nu wel erg benieuwd hoe de Bryston klinkt...

Groet,

WillyP

sultankat

Citaat van: WillyP op april 16, 2016, 14:37:55
Mooi, dat punt is gemaakt. Maar ik ben nu wel erg benieuwd hoe de Bryston klinkt...

Groet,

WillyP

Zo te horen, lezen verrassend goede match.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: WillyP op april 16, 2016, 14:37:55

Groet,

WillyP
De bryston klinkt in een woord "muzikaal".

De combinatie van bryston en de rest van de set is echt muzikaal.

Ik heb gister complete  cd's afgeluisterd , van begin tot eind.
Alles klinkt heerlijk om naar te luisteren.

De combi van kharma monos en de rest was/  is ook heel erg goed maar de bryston matched net een tandje lekkerder met de huidige opstelling.

Laag is behoorlijk strak en snel , mid en hoog is zeer vloeiend en aangenaam.
Alles zweeft en drijft door de ruimte, dat is een van de mooiste elementen van de huidige set. Dat losheid van geluid van de speakers.
Je vergeet gewoon dat je naar speakers luistert.
Gewoon heerlijk om naar te luisteren dit.

De DB7S met buizen vv en bryston ev doet echt wonderen.
Ben zo benieuwd of dit nog een tandje lekkerder zou kunnen als hier een REF 3 OF 5 van Arc zou staan.
Qua LS zit ik haast tegen de " top " denk ik van wat haalbaar is in mijn kamer maar qua versterking zit ik met de ls17se (baby ref) nog niet aan de top qua voorversterking.
Daar ben ik zeer benieuwd naar.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op april 16, 2016, 15:10:40
De bryston klinkt in een woord "muzikaal".

De combinatie van bryston en de rest van de set is echt muzikaal.

Ik heb gister complete  cd's afgeluisterd , van begin tot eind.
Alles klinkt heerlijk om naar te luisteren.

De combi van kharma monos en de rest was/  is ook heel erg goed maar de bryston matched net een tandje lekkerder met de huidige opstelling.

Laag is behoorlijk strak en snel , mid en hoog is zeer vloeiend en aangenaam.
Alles zweeft en drijft door de ruimte, dat is een van de mooiste elementen van de huidige set. Dat losheid van geluid van de speakers.
Je vergeet gewoon dat je naar speakers luistert.
Gewoon heerlijk om naar te luisteren dit.

De DB7S met buizen vv en bryston ev doet echt wonderen.
Ben zo benieuwd of dit nog een tandje lekkerder zou kunnen als hier een REF 3 OF 5 van Arc zou staan.
Qua LS zit ik haast tegen de " top " denk ik van wat haalbaar is in mijn kamer maar qua versterking zit ik met de ls17se (baby ref) nog niet aan de top qua voorversterking.
Daar ben ik zeer benieuwd naar.

Zo te lezen valt de huidige setting goed in de smaak bij je Maz, mooi man  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op april 16, 2016, 15:21:56
Zo te lezen valt de huidige setting goed in de smaak bij je Maz, mooi man  :thumbs-up:
Jazeker. Maz is happy en alvast aan voorbereiden voor de volgende stap.

REF 5 / EXQUISITE GALILEO EN EEN CD SPELER/LOOPWERK.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

YamahaRXV

Citaat van: maz op april 16, 2016, 16:06:49
Jazeker. Maz is happy en alvast aan voorbereiden voor de volgende stap.

REF 5 / EXQUISITE GALILEO EN EEN CD SPELER/LOOPWERK.

.....ik had niet anders verwacht eerlijk gezegd  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op april 16, 2016, 16:11:02
Heb je Galileo's al op de kop geslagen? :)
Wordt aan gewerkt. ;).
Probeer de db7s in te ruilen maar hij wilt gewoon  cash zien.....

Het is een taaie onderhandelaar aan de overkant. Lol

DofN

Super dat ze zo goed bevallen!
Zoals je weet Maz, ben ik nogal gefocust op focus. Hoe is dat nu bij jou?  :music:

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op april 16, 2016, 20:07:18
Super dat ze zo goed bevallen!
Zoals je weet Maz, ben ik nogal gefocust op focus. Hoe is dat nu bij jou?  :music:
Eerlijk gezegd  abel.  Dit speelt over de hele linie zo lekker dat ik niet eens audiofiel aan luisteren ben geweest.
Heb gewoon de speakers neergezet en zo gelaten tot ze "ingespeeld" raken.

Over een tijd ga ik echt naar de details/focus en plaatsing   luisteren en de speakers goed neerzetten.

Maar zoals het nu al te horen is klinkt het super.Onwijs los geluid , lekker makkelijk luisteren en meesleurend met naar mijn idee een goed focus en heel groot soundstage waar alles lekker in zweeft.

Niets is overdreven en of uit balans. Laag en mid loopt vloeiend over in elkaar zonder aanzet  en mid en hoog klinkt zijde zacht en heerlijk sprakenlend.

De aura van geluid die de huidige set neerzet is naar mijn idee heerlijk en indrukwekkend.

Mr.M

Je moet maar eens weer langskomen abel.
Zit nu te luisteren naar bepaalde muziek wat vroeger gewoon leuk klont en nu is het letterlijk kippenvel ....
Ben benieuwd wat je hiervan vindt.  De S7 vond je maar matig , ben benieuwd naar je ervaring met deze speakers en setting.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

CinéHome

Wat je beschrijft Maz, klinkt als de 'magic match' waar meenigeen z'n leven lang naar zoekt. De Heilige Graal van de high end weergave zeg maar ... Live muziek in de huiskamer.
Ik zou het koesteren en niet te snel aan morrelen. (maar dat is in deze nutteloos advies neem ik aan :D)
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Joris1971

Citaat van: maz op april 16, 2016, 20:43:03
Eerlijk gezegd  abel.  Dit speelt over de hele linie zo lekker dat ik niet eens audiofiel aan luisteren ben geweest.
Heb gewoon de speakers neergezet en zo gelaten tot ze "ingespeeld" raken.

Over een tijd ga ik echt naar de details/focus en plaatsing   luisteren en de speakers goed neerzetten.

Maar zoals het nu al te horen is klinkt het super.Onwijs los geluid , lekker makkelijk luisteren en meesleurend met naar mijn idee een goed focus en heel groot soundstage waar alles lekker in zweeft.

Niets is overdreven en of uit balans. Laag en mid loopt vloeiend over in elkaar zonder aanzet  en mid en hoog klinkt zijde zacht en heerlijk sprakenlend.

De aura van geluid die de huidige set neerzet is naar mijn idee heerlijk en indrukwekkend.

Wees dan tevreden.... Als ik bovenstaand lees dan klinkt het toch super!
Waarom dan toch weer die upgrade drang?

Ps als die beste man niet wil inruilen en alleen cash wilt, dan houdt het toch op?

DofN

Joris: mensen kunnen upgraden niet vanuit ontevredenheid maar omdat het leuk is. Ik ben al jaren heel tevreden en toch wissel/upgrade ik ook nog weleens.

Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Maro

Citaat van: doorofnight op april 17, 2016, 09:54:43
Joris: mensen kunnen upgraden niet vanuit ontevredenheid maar omdat het leuk is. Ik ben al jaren heel tevreden en toch wissel/upgrade ik ook nog weleens.

Maar elke dag willen upgraden heeft niks meer te maken met het willen bouwen/finetunen van en set. Speakers zitten nog in de doos en dan moet er alweer wat beters komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

Citaat van: doorofnight op april 17, 2016, 09:54:43

Upgraden na een lange tijd kan ik begrijpen maar niet als je spullen niet eens ingespeeld zijn en dan ook nog eens vermeld dat het geweldig klinkt!
Komt bij mij over als ik wil en moet alsmaar beter, vind het als stront verwend overkomen.. Kijk eens wat ik allemaal heb en kan kopen..
Maar laat maar ik blijf het gewoon raar en vreemd vinden dat iemand zoveel geld te besteden heeft met een net startende eigen zaak .. Just my 2 cents

DofN

Citaat van: Maro op april 17, 2016, 10:03:35
Maar elke dag willen upgraden heeft niks meer te maken met het willen bouwen/finetunen van en set. Speakers zitten nog in de doos en dan moet er alweer wat beters komen.

Ik vind het ook rap gaan hoor, en ik denk dat er weinig mensen zijn die zo snel wisselen als Maz. Maar iedereen wisselt in zijn eigen tempo en naar eigen vermogen. De een is snel, de ander is langzaam. Ik koppel daar geen waardeoordeel aan.

Maro

Citaat van: doorofnight op april 17, 2016, 10:08:30
Ik vind het ook rap gaan hoor, en ik denk dat er weinig mensen zijn die zo snel wisselen als Maz. Maar iedereen wisselt in zijn eigen tempo en naar eigen vermogen. De een is snel, de ander is langzaam. Ik koppel daar geen waardeoordeel aan.

Dat doe ik verder ook niet maar hij doet het voorkomen alsof hij een goede set wil bouwen maar hij wil eigenlijk gewoon laten zien wat hij zich allemaal kan permitteren. Ook prima natuurlijk.
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DofN

Zou het daarom gaan? Ik weet dat niet, hij heeft dat iig nooit zo tegen mij gezegd? Maar misschien heb ik iets gemist, er gebeurt ook zoveel in dit topic :)

Maro

Citaat van: doorofnight op april 17, 2016, 10:15:41
Zou het daarom gaan? Ik weet dat niet, hij heeft dat iig nooit zo tegen mij gezegd? Maar misschien heb ik iets gemist, er gebeurt ook zoveel in dit topic :)

Mijn interpretatie van wat hier allemaal gebeurd...puur persoonlijk.  :satisfied: