aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: maz op april 11, 2016, 21:47:12
Heb een marantz sa7 ofzo in vizier maar moet eerst eens even kijken hoe en wat.... heb niet zoveel ervaring met marantz producten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Op dit niveau moet je een cd speler nemen waarvan niet alleen het loopwerk top is maar ook de dac. Wellicht is het beter om een apart loopwerk en een aparte dac te kopen? Dat maakt je ook flexibeler naar de toekomst. Op de bekene hifi site zie ik een Calyx dac te koop staan, vlgs de verkoper de beste ter wereld. Nooit van gehoord, maar dat zegt weinig. Gezien de prijs moet het wel wat zijn. Maar er is natuurlijk op dit niveau nog veel meer te koop.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: Dynky op april 11, 2016, 21:53:57
hij blijft door je hoofd spoken hé  :D
Sommige dingen laten je niet los dynk;).En de vivid G3 is daar een van samen met d agustino /boulder en een dikke ref 5 se .
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: sultankat op april 11, 2016, 22:11:37
Op dit niveau moet je een cd speler nemen waarvan niet alleen het loopwerk top is maar ook de dac. Wellicht is het beter om een apart loopwerk en een aparte dac te kopen? Dat maakt je ook flexibeler naar de toekomst. Op de bekene hifi site zie ik een Calyx dac te koop staan, vlgs de verkoper de beste ter wereld. Nooit van gehoord, maar dat zegt weinig. Gezien de prijs moet het wel wat zijn. Maar er is natuurlijk op dit niveau nog veel meer te koop.
Hoi Rogier. . Een mooie dac heb ik al, die is wel  op niveau van de rest van de set. Op de speakers na is me dac de duurste onderdeel van me set :) dus daar heb ik al de nodige aandacht aan besteed.  Alleen me bron is niet op "niveau" /verhouding tot de rest van de set.

Met een mooie loopwerk kom ik vrij ver denk ik. Maargoed als ik een goede cd speler kan vinden met een mooie dac dan is dat ook niet erg.

http://www.6moons.com/audioreviews/resonessence/2.html

http://www.stereomojo.com/Resonessence%20Labs%20Invicta%20DAC%20Review/ResonessenceLabsInvictaDACReview.htm

http://www.digitalaudioreview.net/2015/04/resonessence-labs-invicta-review/

http://www.resonessencelabs.com/testimonials-and-awards/
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Een streamer  lijkt mij ook geen slecht idee. Alleen welke?

Mr.M

Citaat van: sultankat op april 11, 2016, 22:11:37
Trouwens Rogier,

Hoe is het met jouw nieuwe setup? Wilde al paar keer een pm sturen maar ieder keer vergeet ik het.
Ben toch benieuwd maar je nieuwe ervaringen....

Mr.M

Citaat van: Struis op april 11, 2016, 21:21:49
Ja, dat heb ik al menigmaal gezien bij anderen. En eerlijk gezegd zou dat ten koste gaan van de plek waar ik woon, en dat wil ik niet (ik woon in een ruim vrijstaand boerderijtje met vrij uitzicht aan alle kanten en een bos voor de deur), dus ik wil voorkomen dat ik in dezelfde val terecht kom. Want ik ken mezelf langer dan vandaag. Ik ga gegarandeerd ook voor de bijl :)
Ik heb het toevallig vanmiddag nog voordat ik het pakket op de bus deed voor  je je  huis even opgezocht op Google Street view en dat is inderdaad een heeeel erg  vrijstaand woning , dan heb ik het licht uitgedrukt ,lol.

Daar kan je wel een feestje bouwen struis. ;).

LeonArdusS

Citaat van: maz op april 11, 2016, 21:45:54
Maar nu eerst een goede cd speler zoeken. Want de mijne klopt niet echt met de rest van de set.
Ik moet een mooiere hebben.

Nu heb spijt dat ik mijn LINDEMAAN heb verkocht toen. :( .

Als je de CEC weg doet weet je me te vinden hè Maz!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

patsijb

wrom kijk je ni gelijk naar DSC of esoteric maz?
die zijn duur zat haha :P

sultankat

Citaat van: maz op april 12, 2016, 01:15:07
Trouwens Rogier,

Hoe is het met jouw nieuwe setup? Wilde al paar keer een pm sturen maar ieder keer vergeet ik het.
Ben toch benieuwd maar je nieuwe ervaringen....

pm
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joris1971

Citaat van: maz op april 12, 2016, 00:27:51
Een streamer  lijkt mij ook geen slecht idee. Alleen welke?

Linn, Naim....

Mr.M

Citaat van: LeonArdusS op april 12, 2016, 08:16:34
Als je de CEC weg doet weet je me te vinden hè Maz!
Hoi leon.

Je staat op nr 1. Zal niet lang duren denk ik.
Citaat van: patsijb op april 12, 2016, 08:24:41
wrom kijk je ni gelijk naar DSC of esoteric maz?
die zijn duur zat haha [emoji14]
Vind die te duur. Lol. Wil niet meer dan 1500 aan kwijt.
Citaat van: sultankat op april 12, 2016, 08:45:21
pm
Gezien ;)
Citaat van: Joris1971 op april 12, 2016, 10:48:48
Linn, Naim....
Beide merken heb ik geen klik mee. En vind ze er niet uitzien. Persoonlijk.

Joris1971

kijk maar eens naar een Linn Akurate of Klimax, hoe mooi die zijn... buiten dat gaat het nou om het uiterlijk of hoe het klinkt?

katwax

Als je een goede dac hebt kan je beter een goede mediaspeler zoeken. Linn en Naim streamers hebben dac aan boord en daar betaal je dan ook voor.
Ik had bv de Ayre dac + barebone (mini pc) met Kodi en dit speelde op niveau van Linn Klimax (naar mijn mening).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op april 12, 2016, 11:09:39
kijk maar eens naar een Linn Akurate of Klimax, hoe mooi die zijn... buiten dat gaat het nou om het uiterlijk of hoe het klinkt?
Dit ziet er goed uit. Niets mis met de uiterlijk.

Citaat van: katwax op april 12, 2016, 11:29:48
Als je een goede dac hebt kan je beter een goede mediaspeler zoeken. Linn en Naim streamers hebben dac aan boord en daar betaal je dan ook voor.
Ik had bv de Ayre dac + barebone (mini pc) met Kodi en dit speelde op niveau van Linn Klimax (naar mijn mening).
Dat is ook nog een optie. Goede dac heb ik inderdaad al.

twani

Citaat van: Joris1971 op april 12, 2016, 11:09:39

Hoe belangrijk is het uiterlijk als je het toch binnen een week de straat weer op schopt..... :D

En inderdaad vind ik een Klimax streamer VERREWEG!!!!! de mooiste streamer die er bestaat.  Ingetogen, chique en toch indrukwekkend...

Maximus_Aurelius

Ik denk dat Maz een Burmester streamer mooier vindt dan een Linn Klimax :D.
Musiccenter 111 of de goedkopere 151 ;).
Persoonlijk vind ik deze ook mooier dan een Linn Klimax. En qua bedragen zitten ze op hetzelfde niveau.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Mr.M

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 11:53:39
Ik denk dat Maz een Burmester streamer mooier vindt dan een Linn Klimax :D.
Musiccenter 111 of de goedkopere 151 ;).
Persoonlijk vind ik deze ook mooier dan een Linn Klimax. En qua bedragen zitten ze op hetzelfde niveau.
Als ik tussen die twee moet kiezen dan is de keuze heeeel snel gemaakt. ;)

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Oeffff , net een setje KHARMA GALILEO EXQUISITE aangeboden gekregen.en het jeuktttt jeukt.... oeffff

Thanatos

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

patsijb

michel69

Haha nice Maz........ ;D wbt cd spelers ARC heeft toch ook mooie cd spelers ;) het lijkt mij iig een match met je pre en aangezien je droom pre een ARC is dan is het ook nog een beetje future proof ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Joris1971

Citaat van: maz op april 12, 2016, 12:07:59
Oeffff , net een setje KHARMA GALILEO EXQUISITE aangeboden gekregen.en het jeuktttt jeukt.... oeffff

vind je het zelf nou eigenlijk niet erg hebberig/verwend overkomen...dat je je nieuwe Kharma's nog geen week hebt en nu al met het volgende bezig bent?  :dozingoff:

Jumping Jack

Gewoon een auralic mini aan die top-dac van je hangen. Dan kun je nog een mooie voeding bij zoeken ook...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs