aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

gerzom

Zwaar K, Maz!!

Succes met de afhandeling van deze laffe daad  :mad:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Mr.M

Citaat van: AudioEnZo op maart  3, 2016, 07:48:12
Beetje laat maar toch veel sterkte Maz, ik hoop dat ze de hufters kunnen  pakken!!

Alarm thuis is een lekker idee. Als ze naar binnen willen doen ze dat wel maar als er meteen een stel sirenes af gaan, nemen ze hopelijk meteen de luierlatten! Goeie sloten erop met kerntrek- (is zichtbaar) en klopsleutel beveiliging zorgt er ook al vaak voor dat ze  maar liever een paar huizen verderop naar binnen gaan.

Dankjewel. 

Dat is ook de bedoeling . Gezien ik in een flat woon kan je niet lekker je gang gaan als de sirene afgaat.
Citaat van: Marco66 op maart  3, 2016, 10:27:01
Balen Maz, succes met de afwikkeling!

Marco
Afwikkeling loopt k..t want nu zegt de expertise , "gezien de aanschafwaarde en inventaris waarde "hoort hier een certificeert alarm 3 ofzo op.

NOU schiet mij maar lek maar toen ik de winkel overnam kwam de verzekerings tussenpersoon naar de winkel om alles te bekijken betreft wat wel en niet geëist is om me te verzekeren en niemand lulde over alarm 3 want ik zat in een afgesloten winkelcentrum. Paar dagen later belde hij dat het goed is en ik wordt verzekerd!

En nu dat ingebroken is  hebben ze ineens een waslijst aan dingen die je hoort te hebben om in aanmerking te komen voor een uitbetaling voor de gestolen goederen.

De schade aan winkel  is gedekt , maar gestolen goederen niet als je geen alarm klasse 3 hebt.
Dus dit wordt weer oorlog voeren met de tussenpersoon die mij heeft verzekerd.

Citaat van: gerzom op maart  3, 2016, 14:49:42
Zwaar K, Maz!!

Succes met de afhandeling van deze laffe daad  :mad:
Tnx gerzom.

Dit wordt weer een lange strijd met de verzekeraar.

Maargoed ben alweer open en runnend .

Dus we mogen weer hard aan werk om het verlies in te halen .

Zielig voor me pa, die man komt in zijn pensioen  bij mij in de winkel hangen zodat ze niets stelen als ik bezig ben met oogmeting en dan neemt zoeen malloot in 7 minuten 170 zonnebrillen mee.

Ik ben volgens mij het minst verdrietig hierom als ik zo om me heen kijk in de familie.
Ipv dat zij me oppeppen moet ik ze oppeppen dat het erbij hoort en we moeten blij zijn dat we goede jaar hebben gehad.

Een tegenvaller mag de pret niet storen. Tis gebeurt,  hup doorwerken en de schade in halen.
Verdrietig zijn en doen jezelf stressen help helemaal NIETS.

Dus we gaan er gewoon tegenaan en betaald de verzekering , dan is mooi ,betalen ze niets,  ook goed.

We gaan hier niet dood aan. ;) lol.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

pvd_66

Heb er heel veel woorden voor, maar zal maar bij een houden: Klote!
Heel veel succes met de wederopbouw van je zaak, sterkte!
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

clockwork

De ware ondernemer: even inwendig vloeken en dan gewoon de schouders er weer onder....

:clapping:

Succes!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

Citaat van: pvd_66 op maart  3, 2016, 20:27:33
Heb er heel veel woorden voor, maar zal maar bij een houden: Klote!
Heel veel succes met de wederopbouw van je zaak, sterkte!
Tnx...
Citaat van: clockwork op maart  3, 2016, 20:34:58
De ware ondernemer: even inwendig vloeken en dan gewoon de schouders er weer onder....

:clapping:

Succes!
Zo is het ook. Je kan  kort of lang over l.llen  maar het feit blijft het zelfde.

WAAR IK VAN BAAL : nu duurt het nog langer voordat ik een VIVID GIYA in huis heb.   ;)

Dat is het ergste.
Ppppffffff
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Daar gaat mijn VIVID G1 op de rug van een malloot. Haha lol

michel69

Citaat van: maz op maart  3, 2016, 21:31:21
Daar gaat mijn VIVID G1 op de rug van een malloot. Haha lol

Ghe that's the spirit ;) we werken allemaal keihard.....hmm sommige dan ;D om onze dromen in audioheaven te realiseren en of net nu vandaag of morgen gebeurt dat horen :music: we dan wel.

Maar goed nu weer over muziek :hehe: ik heb zowel Kharma als Vivid nog nooit gehoord maar waar zit nu het verschil qua sound in als het gaat om beide merken? dat er zoiets als smaken verschillen dat snap ik nog maar je bent van beide merken gecharmeerd zijn het kleine klankmatige verschillen of klinken ze anders tov van elkaar?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

LABO

Maz heb je de polisvoorwaarden en de beschreven dekking gecheckt? Zou het er niet zomaar bij laten zitten, als hierin je goederen zonder extra voorwaarden wel als gedekt worden aangemerkt. Dan zit of de verzekering of de tussenpersoon fout en moet je het kunnen verhalen (alleen is dat altijd een vervelende en tijdrovende zaak). suc6.

Bewonder jouw veerkracht  :clapping:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Former member 78

RZeemering

als verzekeringen er onder uit kunnen komen doen ze dat.
Heeft er helaas ook wel mee te maken dat er nogal wat valse zaken op worden gegeven.
Neemt niet weg dat als de verzekeringstussenpersoon langs is geweest en alles heeft goedgekeurd er nu door hun niet lullig gedaan moet worden. Maar ja.
Sterkte! Ik kan altijd erg slecht tegen dat soort situaties. Maar jij huppelt er redelijk makkelijk doorheen. Mooi :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Mr.M

Citaat van: LABO op maart  3, 2016, 22:28:25
Maz heb je de polisvoorwaarden en de beschreven dekking gecheckt? Zou het er niet zomaar bij laten zitten, als hierin je goederen zonder extra voorwaarden wel als gedekt worden aangemerkt. Dan zit of de verzekering of de tussenpersoon fout en moet je het kunnen verhalen (alleen is dat altijd een vervelende en tijdrovende zaak). suc6.

Bewonder jouw veerkracht  :clapping:
Net de tussenpersoon gesproken en hij bevestigd te weten dat bij de aanvraag niet gevraagd werd naar specifiek alarm specificatie omdat ik in een winkelcentrum zit welke na bepaalde tijd dicht gaat.

Plus dat de aanvraag  is geaccepteerd door NN.
Hij gaat met ze in gesprek want hij is de gene die alles regelt qua verzekeringen en daar krijgt hij ook maandelijks een goed bedrag voor als tussenpersoon van mij.

Citaat van: ArjanR1 op maart  3, 2016, 23:05:51
Van harte gefeliciteerd met jouw moeder, Maz!
Tnx arjan.

Citaat van: RZeemering op maart  4, 2016, 09:12:44
als verzekeringen er onder uit kunnen komen doen ze dat.
Heeft er helaas ook wel mee te maken dat er nogal wat valse zaken op worden gegeven.
Neemt niet weg dat als de verzekeringstussenpersoon langs is geweest en alles heeft goedgekeurd er nu door hun niet lullig gedaan moet worden. Maar ja.
Sterkte! Ik kan altijd erg slecht tegen dat soort situaties. Maar jij huppelt er redelijk makkelijk doorheen. Mooi :)

Bedankt Rzeemering

Ik heb er zeer zeker last van en slaap ook beetje slecht want , tja ... Wie weet heeft hij de smaak te pakken en denkt ik ga weer eens kijken of de rest ook mee kan. Dus heb niet bepaald rust als ik wegga daar.Maargoed ik ga kijken wat voor maatregelen ik kan nemen om de winkel beter te beveiligen.

Hopelijk komt dit goed met de verzekering want ik ben gewoon eerlijk bezig. Heb zelfs minder zonnebrillen opgegeven dat echt weg is.
De beschadigde zonnebrillen die nog in de winkel zijn heb ik niet eens opgegeven.

De expert vroeg  is er geld weg uit de zaak?

Ik zei ja , de KASGELD , maar dan naar me MOEDER. lol.

Dus hij twijfelt niet over de waarde van schade alleen de verzekering het goedkeuren.

Bas Akkerman

Citaat van: maz op maart  4, 2016, 09:43:50
Net de tussenpersoon gesproken en hij bevestigd te weten dat bij de aanvraag niet gevraagd werd naar specifiek alarm specificatie omdat ik in een winkelcentrum zit welke na bepaalde tijd dicht gaat.

Plus dat de aanvraag  is geaccepteerd door NN.
Hij gaat met ze in gesprek want hij is de gene die alles regelt qua verzekeringen en daar krijgt hij ook maandelijks een goed bedrag voor als tussenpersoon van mij.
Mooi, zo kan het gelukkig ook!

CiteerIk heb er zeer zeker last van en slaap ook beetje slecht want , tja ... Wie weet heeft hij de smaak te pakken en denkt ik ga weer eens kijken of de rest ook mee kan. Dus heb niet bepaald rust als ik wegga daar.Maargoed ik ga kijken wat voor maatregelen ik kan nemen om de winkel beter te beveiligen.
Dat lijkt me misschien nog wel het rotste, dat je angstig wordt dat er iets gebeurt met iets waar je je best voor doet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op maart  4, 2016, 17:40:37
Mooi, zo kan het gelukkig ook!
Dat lijkt me misschien nog wel het rotste, dat je angstig wordt dat er iets gebeurt met iets waar je je best voor doet.
Dat is ook zo.  Stel voor dat  hij weer inbreekt en de rest meeneemt en de verzekering weigert te betalen dan kan ik  zo goed als dicht.

Dus ben als de donder de alarmsysteem aan inbouwen zodat ik ieder geval "zekerheid" heb van de verzekering.

Ik sliep tot nu toe goed want ik wist( dacht ) goed verzekerd te zijn,  daar betaal ik dik geld voor per maand , Om gerust te kunnen slapen.

Maargoed dit gun je niemand. Hard werken en alles goed doen om dan vervolgens van beide kanten bestolen te worden. Van de dief en de verzekering . Dief neemt je spullen en verzekering bij voorbaat  je geld.

Jean Sibelius

Hoi Maz,

Beetje laat, maar niet minder gemeend.

Héél vervelend dat je dit is overkomen en dat de verzekering nu zo moeilijk doet.
Veel succes en sterkte met de afwikkeling, maar ook respect voor de manier zoals jij deze tegenvaller aanpakt.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Mr.M

Citaat van: Jean Sibelius op maart  4, 2016, 20:26:08
Hoi Maz,

Beetje laat, maar niet minder gemeend.

Héél vervelend dat je dit is overkomen en dat de verzekering nu zo moeilijk doet.
Veel succes en sterkte met de afwikkeling, maar ook respect voor de manier zoals jij deze tegenvaller aanpakt.

Groeten, Jan
Tnx jan , Wordt gewaardeerd .

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

Citaat van: Zodiac op maart  5, 2016, 13:35:24
Sterkte Maz!
Tnx. Tis lekker weekend en vanavond maar eens weer van ouds dronken worden met een stel oude vrienden. ;)

Kerkhoffd

Enjoy! Lees net van de ellende met je winkel. Zwaar klote als mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

michel69

Citaat van: maz op maart  5, 2016, 18:12:45
Tnx. Tis lekker weekend en vanavond maar eens weer van ouds dronken worden met een stel oude vrienden. ;)

Have fun maz.....en CHEERS alvast ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

CZ79

Ik lees het nu pas, wat een rotverhaal weer Maz! Hoop voor je dat het allemaal goed komt met de verzekering
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

denoontje

Citaat van: cz79 op maart  6, 2016, 07:25:42
Ik lees het nu pas, wat een rotverhaal weer Maz! Hoop voor je dat het allemaal goed komt met de verzekering

Lees het ook nu pas....sterkte met de gevolgen deze k streek.

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op maart  5, 2016, 18:26:38
Enjoy! Lees net van de ellende met je winkel. Zwaar klote als mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven.
Tnx. Kerkhoffd.

Inderdaad heel erg dat mensen helemaal niet nadenken over hun daden.
Voor een dubbeltje kan je zo iemands levenswerk de prullenbak ingooien.

Stel voor dat hij alles had meegenomen wat op de buiten markt nog geen 5000 euro waard is en de verzekering zou weigeren om te  te betalen!

Dan zou ik in 7 minuten alles wat ik in 16 jaar  heb opgespaard en hard voor gewerkt hebben verloren.

Is toch te zot voor woorden!

Citaat van: michel69 op maart  5, 2016, 18:59:48
Have fun maz.....en CHEERS alvast ;) ;D
Tnx. Michel.
Citaat van: cz79 op maart  6, 2016, 07:25:42
Tnx Chris.  Hopelijk komt het goed en de verzekering wil meewerken , zo niet dan is het pech.Dan heb ik een jaar hard gewerkt  voor niets , alle buffers moeten er dan weer ingezet worden.
Maar ik ben niet iemand die snel uit veld gaat.
Ben rechtsbijstand verzekerd tot de eerste  30K aan kosten.Dus als NN (Nationale Nederlanden) moeilijk doen ga ik tot de laatste cent de rechtbijstand verzekering inzetten.
Maargoed hopelijk hoef het niet zover want ik wil gewoon lekker door met me werk zonder extra gezeik er omheen.

Ook vervelend voor jullie  want zo moet er nog langer wacht worden tot ik de VIVID GIYAS in huis heb en kan TONEN aan jullie..lol

Mr.M

We laten de pret niet  verpesten en gaan lekker door met wisselen" ;).

Vandaag mogen ophalen bij Lynch om even "uit te proberen"  .

Bij het zien was ik al om , wat is een bovenlader loopwerk gaaf! en na deze cec loopwerk te hebben beluisterd heb ik hem gebeld dat die naar zijn cec kan fluiten.lol

Nieuw in huizen maz .... de cec TL51X beltdrive  loopwerk .

Verder zijn we gister naar de LANTAREN Venster geweest voor de quartet AVISHAI COHEN met een leuke groep uit de forum .

Ik heb wat bekende gezichten gezien van het forum dus dat was leuk.
Ook een plaat erbij van Avishai  cohen (gekregen van me vriendinen en  meteen laten signeren).  Dus al bij al een top avond . En dat allemaal tegenover mij  eigen huis. Lol.
Wist niet eens dat dat gebouw lantaren venster was.
En ik.maar wachten voor de deur bij luxor theater op de rest.  Hahaha.

Mr.M

Mocht iemand interesse hebben mijn vertrouwde cec 3300r cd speler mag weg.
Als ik iemand van forum mee blij kan maken hoor ik dat graag per pm.
Zal straks een adv op de markt deel zetten.

Mr.M

Even een verslagje van de cec loopwerk tl51x tegen de cec 3300r cd speler.

Wat meteen opvalt is dat de CES een bepaalde sound heeft wat te herkennen is in beide spelers.
De 3300r cd speler speelt bijzonder muzikaal moet ik zeggen.
Ook is de 3300r wat voller in presentatie. Voller in de zin van iets meer gewicht aan instrumenten en bass noten.
Met de 3300 lijken  de speakers net een formaatje groter en voller is in het laag.DIT IS ZEKER GEEN STRAF om te horen.
De soundstage bij de 3300 is voldoende van grootte en diepte .
je hoort mij in ieder gevsl niet klagen over de basic cec Spelertje.

Ga je overschakelen naar de TL loopwerk dan herken je de huis sound van cec alleen met de Tl is alles een tandje rustiger en relaxer ,/beheersder  misschien.

Het laag is wat minder "vol" en een tandje strakker. Ook zijn de micro detail iets beter hoorbaar/volgbaar  door de tl510p .Als je echt gaat opletten dan beter de detail door de tl51.
De 3300r  doet het best goed moet ik toegeven , heel aangenaam om naar te luisteren . De tl51x is alles wat de 3300r  is /kan en doet maar dan een tandje beter.

Zeer muzikaal zoals de 3300r  maar met iets meet verfijning en detail.

Over het algemeen is dit een beter match met mijn set en kamer want gezien het formaat van mijn speakers woonkamer hoef het laag niet voller.  Mijn kamer geeft zelf al  genoeg boost in het laag vind ik dus de rest van de set mag gewoon lekker dunnetjes in het laag.lol.

Verschillen zijn zeer zeker hoorbaar tussen de loopwerk en cd speler maar geen verschil van "mooi en lelijk".

Beide klinken "goed" maar de loopwerk tl51x geeft in mijn set een beter synergie met de kamer door zijn strakker en  droger  laag weergave.

Wat de soundstage  betreft is de tl51  iets groter dan de 3300r . Vooral de " aura" van de tl 51 is wat groter dan de 3300r  ;).
Aura = zweverigheid en tastbaarheid van de tinkel  tankeltjes in de lucht. ;).

Ik ben in ieder geval zeer blij met de "upgrade".
Dit past toch iets meer bij de rest van de set ipv de basic cec . ;) nu kannik genieten van allllllllllll mijn 50 cd's.  Hahaha lolp