aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: cz79 op februari 27, 2016, 08:00:36
Erg mooi met dat licht
Vind ik ook. Platenspeler krijgt totaal andere kleur als de plafond een bepaald kleur krijgt.. De kleuren "chiften" heel anders door perspex.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bama

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 27, 2016, 09:44:09
Nope, zeker niet makkelijk.
Deze tafel/arm voelt zich dan ook prettig met een wat zwaarder element met een wat hoge naalddruk. ( Clearaudio accurate of insider (VTF 2.5 a 2.7 gr))
Wat vooral zeer belangrijk is ...is het schoonhouden van het geleider traject die de arm aflegt en het vrijhouden van de arm bedrading.
Buiten de klank en aftasteigenschappen scheelt dit in het veelvoudig opnieuw af LATEN stellen van de demping van het element.
Wat ik destijds ervaarde als een verbetering in deze  was een lichte afloop naar de spindle waarvoor ik compenseerde in azymuth.

Ik vond de eigenschappen van deze tafel, als ook zijn grotere broer, vooral veel winnen bij het gebruik van de Clearaudio Magix feet

Njoy

Tnx voor de info anton.

Ik heb bij een aantal platenspeler kenners t info gevraagd  toen ik deze platenspeler kocht en hun advies was juist een licht element ?met hoge compliance.  Omdat mijn "arm" heel erg licht is.

Dus ben heel blij met je input anton. Dit is een arm waar niet veel mensen ervaring mee hebben dus alle adviezen zijn welkom.

Momenteel speel ik met de benz Wood L2.
Ik heb ook een CLEARAUDIO Sigma wood . Alleen de cantilever ontbreekt / is kaduk.

Wat zou je mij adviseren ? Ergens kantilever op de Sigma zetten en de sigma inruilen voor een nieuw element.
Clearaudio geeft 30% van de aankoopwaarde van de nieuwe element terug bij inleveren van oud element.

Bij de bemz l2 wood , staat de vtf nu op 1.8.advies is tussen 1.8 en 2.2.

En wat de voetjes betreft , daar ga ik even naar kijken want ik ken de clearaudio onderzetters waar jij heb over hebt niet.
Bedankt voor je hulp.

Citaat van: Bama op februari 27, 2016, 18:59:51
Veel plezier morgen Maz en neem tissues mee.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=156684.msg2902034#msg2902034
Hoi ton

Helaas is het me niet gelukt om naar België te gaan.
Had graag alle vivids bij elkaar willen zien.

Gister toen ik je belde waren we onderweg naar vrienden van onsin enschede (familie die we hebben ontmoet in mexico op vakantie paar weken terug) en we lagen pas om 07.30 in bed.

Bedoeling was vroeg wakker worden en rond 12 .00 naar antwerpen te rijde  maar we waren pas rond 13.30 pas wakker en ik had geen zin om te haasten op een mooie zonnige dag.

Dus we hebben maar lekker zitten relaxen en herrie maken in de studio. (Vaders heeft een muziek studio in de achtertuinhuis).

Had heel graag naar de show gewild om de giya 3 en 4  te horen. Het was nogeens dat ze met 2  versterker merken speelden welke ik hier thuis heb staan.

BURMESTER en AUDIO RESEARCH.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Sirius666

Citaat van: maz op februari 28, 2016, 18:33:02

...

Dus we hebben maar lekker zitten relaxen en herrie maken in de studio. (Vaders heeft een muziek studio in de achtertuinhuis).

Leuk man! Daar zie ik weer liever een foto van maz  :D

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op februari 28, 2016, 22:11:39
Leuk man! Daar zie ik weer liever een foto van maz  :D
Tel Had geen batterij meer dus kon geen foto maken helaas van onze " studio sessie".
Met gitaar lukt nog enigszins om een fatsoenlijk geluid te produceren maar op de drumstel ben ikeen agressief herriemaker die van zijn woede af moet blijkbaar,hahah Dat was de oordeel.

stond ook een hele oude bandrecorder van Philips ,  dat was wel gaaf om te zien.
Lekker old school opnames maken op een grote rol....
vriendin heeft wel foto's gemaakt maar dat was niet in de studio.

Mr.M

Kan iemand mij helpen met de draaitafel en phono instellingen.

De phono heeft meerdere opties namelijk.

Mm/mc
Resistance
Capacity

Nou is het negeens zo dat ik een audionote ans2 - H  step up trafo gebruik en mijn mc signaal wordt geboost naar een hoger uitput.

Dus als ik de setting op mc zet kan het luid klinken met heel weinig volume.

Moet ik dan de phono op mm zetten met een mc  cart? Of moet ik gewoon mc gebruiken en de instellingen van de mc aanpassen?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

scrutinizer

Maz,

Tja....kiezen tussen 2 kwaden. ;)

Ja ..de arm heeft een reputatie van 'groove jumping' tijdens het afspelen.
Dit heeft veel te maken met de instellingen en het geleider/lagering systeem.

De 2 kwaden:
- hoog compliante, weinig naalddruk behoevende cartridges en excentrische platen is killing (letterlijk) :).
- laag compliante, veel naalddruk behoevende cartridges en gewarpte platen kunnen door de combinatie van een stugge ophanging, hoog gewicht en een 'negatieve' SRA ...
soms jumpen.

Let wel...deze mechanische last die de armwagen op het cantilever/ demping mechaniek uitoefend bij excentrisch afgespeelde platen is niet verstandig voor hoog compliante elementen.
Mits ....je er genoeg op voorraad houdt en graag elementen 'swobbed' in de arm. ;)

Als je de ANS 2 gebruikt voor de Benz Wood L2:
De ANS op de MM 47k input pre amp.
De Wood L2 switched to 'high' inp. imp

Naalddruk (VTF) L2 in dit geval tussen 2 > 2,2 gr .

Als deze tafel je 'aanspreekt' zijn de Magix's een goede investering.
Njoy
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 29, 2016, 09:07:03
Maz,

Tja....kiezen tussen 2 kwaden. ;)

Ja ..de arm heeft een reputatie van 'groove jumping' tijdens het afspelen.
Dit heeft veel te maken met de instellingen en het geleider/lagering systeem.

De 2 kwaden:
- hoog compliante, weinig naalddruk behoevende cartridges en excentrische platen is killing (letterlijk) :).
- laag compliante, veel naalddruk behoevende cartridges en gewarpte platen kunnen door de combinatie van een stugge ophanging, hoog gewicht en een 'negatieve' SRA ...
soms jumpen.

Let wel...deze mechanische last die de armwagen op het cantilever/ demping mechaniek uitoefend bij excentrisch afgespeelde platen is niet verstandig voor hoog compliante elementen.
Mits ....je er genoeg op voorraad houdt en graag elementen 'swobbed' in de arm. ;)

Als je de ANS 2 gebruikt voor de Benz Wood L2:
De ANS op de MM 47k input pre amp.
De Wood L2 switched to 'high' inp. imp

Naalddruk (VTF) L2 in dit geval tussen 2 > 2,2 gr .

Als deze tafel je 'aanspreekt' zijn de Magix's een goede investering.
Njoy

Hoi anton. Bedankt voor de input. Af en toe heb ik ondertiteling nodig om echt te begrijpen wat er staat. Lol. Sommige zinnen heb ik al paar keer gelezen maar snap nogsteeds  niet wat er staat. Hahaha

Maargoed verschil moet er zijn tussen MEESTER en leerling. ;)

Ik heb gister echt alle opties uitgetest op de phono.

Conclusie.:

MET de step up op high imp en de MM op 47k is de beste resultaat behaalbaar.

En daar was ik ruim 2.5 uur mee bezig.lol

Had het Veel eerder moeten vragen aan je Anton. Lol had me veeel switchen en doen gescheeld. Hahaha.

Maar goed dat heet dus ervaring en ik ben wat ervaring rijker nu.haha

Wat de tafel en element betreft ,ik vind dat het best goed gaat zo.

Heeft even geduurt voordat ik de afstelling methode van de tafel door had en echt "BEGREEP" wat er allemaal gebeurde aan de andere kant van het draad als je aan een onderdeel gaat zitten sleutelen.

Nu snap ik waarom ze dit een moeilijk arm noemen.
Moet zeggen dat het nu best goed klinkt vind ik.
Gelukkig heb ik tot op heden geen enkel keer gehad dat de naald een sprongetje maakte of dat de arm niet mee wilde op de rails met de groef. Dus de "loop" van de arm achter de element gaat prima.

Ondertussen ook van phono geswitched en draai nu met de LEHMANN BLACK CUBE.(geen se versie). En ook hier is de 47k  op mm de beste optie;).

De naalddruk staat momenteel wat licht maar gaat goed. (1.8)

@ anton  : in jouw ervaring welke phono is muzikaler , de Acoustic signature tango (mk2 )of de lehmann black cube?(geen se)versie.

Beide zijn geen dure phonos .maar vind ze echt heel goed klinken.

Had vroeger de buizen phono van herron audio  (vtph1) en dat klonk behoorlijk goed maar vond het prijsverschil te groot tov de prestaties van de lehmann dus heb hem geruild/verkocht tegen de acoustic signature tango mk2.

En nu wil ik er een verkopen want aan 2 phonos heb ik niets en een tweede arm ga ik er ook niet op zetten denk ik.

Welke zou jij houden gezien de set (element /arm/tafel /stepup)???

Of zeg je maz , gebruik je oren? ;)

Mr.M

Trouwens vandaag weer de arc kharma monos aangesloten en dit is toch meer mijn sound.
Door de arc klinkt echt alles heerlijk en goed en ja de stemmen en instrumenten zij  wat nadrukkelijker aan spelen en klinken wat grootser maar dat maakt hem voor mij juist aantrekkelijk en lekker.

De burmester is voor mij een wat," te eerlijk" in zijn weergave.
Niet alles klinkt lekker , ben geen studio technici dus ik hoef de verschillen in opnames niet te horen.lol.

Ik ben een saus hoofd denk ik. Heb heel erg de voorkeur op buizen vv merk ik.
Dus denk dat de volgende logische stap (aankoop) een arc  ref 5 of ref 5 se is.
Want de sound van arc spreekt mij behoorlijk aan.

fietser

Dat van het ARC voorversterker geluid herken ik ook wel. Recentelijk nog met een andere VVV in de weer geweest maar die ging het niet worden.

Thanatos

Vraag eens of je de Einstein van Martin eens mag horen in je set.. Ik denk een heel mooi alternatief tov de ARC REF 5

scrutinizer

Meester??  ::)..... Ik ben wel in de gelegenheid gesteld geweest om meerdere keren tafels op te bouwen met Peter Suchy zowel als Johan Bezem voor demo of showdoeleinden. :)

Mijn voorkeur ... de Acoustic signature tango mk ii

Ik ben bang dat je door de set up destijds niet de voordelen van de Herron op waarde hebt kunnen schatten.
Staat mi in scheel contrast tov de huidige phono stages die je nu in bezit hebt.

Ik zou met de materialen nu voorhanden kiezen voor de volgende set up:

Benz Wood L2 > AN Ans 'high' inp mk 2 step up > Acoustic sig tango input mm 47Kohm > Line in ARC > Kharma mono's

...en al luisterend stage en focus optimaliseren door geometrie, azymuth, VTA en VTF.

Als je iets niet begrijpt .....Ik accepteer PM ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

martin778

Citaat van: Thanatos op februari 29, 2016, 21:43:29
Vraag eens of je de Einstein van Martin eens mag horen in je set.. Ik denk een heel mooi alternatief tov de ARC REF 5

Natuurlijk mag dat. Er zit alleen geen phonotrap op maar volgens mij heeft Maz een aparte phonopre.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: maz op februari 29, 2016, 20:37:57
Ik ben een saus hoofd denk ik...

;D

Onbedoeld de leukste zin van het jaar, tot zover, schrijven is ook een talent!

:clapping:

Mr.M

Citaat van: Baardmannetje op maart  1, 2016, 08:09:33
;D

Onbedoeld de leukste zin van het jaar, tot zover, schrijven is ook een talent!

:clapping:
Hahaha. Dan heb ik bij uitdelen van talent achterin de rij gestaan denk ik als het om ABN schrijven gaat.lol.

Wat ik vaak merk is:

gezien ik 4/5  talig ben , dat je een mix gaat maken van gezegdes /zinsopbouw  wat in je hoofd correct klinkt omdat je die herkent in een van de  talen die je kent en die gaat mixen met een ander taal.

Dan krijg je soms dat je dingen roep waarvan jij denkt dat snappen ze wel en of dst is correct maar je wordt dan  aangekeken van "wat een TURK" LOL.

Thuis ook , als ik bij me ouders ben dan bestaat een zin uit 4 talen! De jujste Woord wat je eerst binnenschieten ongeacht de taal die roep je.

Dus met me broertje begint de zin in Nederlands en loopt over naar Perzisch omdat Papa gaat bemoeien en eindigt in FILIPIJNS en ENGELS omdat mama ook wat tussendoor roept.
Dus af en toe is het een chaos van woorden in je hersennen.

Mr.M

Wat ik vroeger ook weleens riep!

WAT GEBEURT HIER ALLEMAAL AAN DE HAND?

Voor mij klopte dit zin, ik riep precies wat ik bedoelde "letterlijk" maar werd gauw er vanaf geholpen .

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: maz op maart  1, 2016, 10:56:11
Hahaha. Dan heb ik bij uitdelen van talent achterin de rij gestaan denk ik als het om ABN schrijven gaat.lol.

Dus af en toe is het een chaos van woorden in je hersennen.

Als je anderen duidelijk kan maken wat je bedoeld vind ik foutloos ABN schrijven vrij overbodig. Of je moet de nieuwe Harry Mulisch willen worden...

Ik ben één/enkel/alleen-talig en zelfs dan/daarmee/daardoor (??) is het bij mij in het hoofdje zelfs vaak een chaos ...

:butbut: :hehe:

Sirius666

Citaat van: maz op februari 29, 2016, 20:37:57
Trouwens vandaag weer de arc kharma monos aangesloten en dit is toch meer mijn sound.
Door de arc klinkt echt alles heerlijk en goed en ja de stemmen en instrumenten zij  wat nadrukkelijker aan spelen en klinken wat grootser maar dat maakt hem voor mij juist aantrekkelijk en lekker.

De burmester is voor mij een wat," te eerlijk" in zijn weergave.
Niet alles klinkt lekker , ben geen studio technici dus ik hoef de verschillen in opnames niet te horen.lol.

Ik ben een saus hoofd denk ik. Heb heel erg de voorkeur op buizen vv merk ik.
Dus denk dat de volgende logische stap (aankoop) een arc  ref 5 of ref 5 se is.
Want de sound van arc spreekt mij behoorlijk aan.

Lekker zo laten en enkel nog kijken naar de duurdere Arc die je wilt en de zwaardere Kharma mono's (toch? x aantal pag's terug gelezen staat mij bij).

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op maart  1, 2016, 22:08:21
Lekker zo laten en enkel nog kijken naar de duurdere Arc die je wilt en de zwaardere Kharma mono's (toch? x aantal pag's terug gelezen staat mij bij).
Ik denk dat ik na al het geschuif toch erachter ben dat ik de voorkeur aan een goed buizen vv en een mooie eindtrap geef.

Ook  merk ik dat de ARC  sound gewoon heel goed bij mijn smaak past.

De kharma monos hebben het Tot nu toe heel goed gedaan. Heb veel eindtrapen gehad maar deze kleine donders zijn er nog, ongeacht dat ze klasse "d" zijn.

Naar mijn mening ondergewaardeerd door het formaat  en de "niet audiofiele" klasse D toepassing. Maar als je je oren gebruik kom je toch achter dat ze hele fijne eindtrapen zijn.(in mijn mening).

Ik denk denkt ik inderdaad me tocht doorzet in denk de richting van een nog betere vv en  eindtrap met de hoop ooit tegen een mooie VIVID G serie aan te lopen. ;)
Dan zet ik ze gewoon lekker naast de kharmas.:)

patsijb

en zo hebben we in de toekomst leesvoer gelukkig haha

katwax

Vivid G is inderdaad een zeer leuke luidpsreker, welk model? De kleinere versie komt qua prijs toch in de buurt van je huidige luidsprekers?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Niet te geloven weer. Word ik vroeg uit bed gebeld ivm inbraak op de zaak en bij aankomst tref je dit!

Triest voor woorden....

martin778

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon