aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: i2Paq op februari 25, 2016, 10:36:24
Precies!

Zelfs de meest slechte cd klinkt bij hem onwaarschijnlijk!

Je kon werkelijk uren in die zetel (troon  ;D ) zitten en luisteren naar eigen nummers die dan toch anders klonken en meer lieten horen dan waar dan ook.
Ahhhhh. U bent dus ook  een van de Gelukkige die op de "troon" heb mogen zitten.

[emoji106] 

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

twani

Citaat van: chansig op februari 25, 2016, 09:21:37
Heiligheid gaat wat ver...aangezien hij verhuisd is weet ik niet hoe het nu is. Wat er bijzonder aan is ? Dat zal je zelf moeten gaan beluisteren.

Alle termen die je in je forumleven voorbij hebt zien komen over zwart, dynamisch etc......als je die set hebt gehoord dan weet je wat er bedoelt wordt.

Set verder is niet zo belangrijk. GAAT OM WAT HIJ MET DE RUIMTE HEEFT (KUNNEN) DOEN.

Gr Hans

Ongemerkt staat tussen al deze posts de allerbelangrijkste constatering. 

Maar....gaat niet over dure versterkers dus kennelijk verder geen reactie waard :nopompom:

scrutinizer

....vooral het KUNNEN doen is van belang....
...zowel in kennis dan wel mogelijkheid. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 25, 2016, 11:49:09
....vooral het KUNNEN doen is van belang....
...zowel in kennis dan wel mogelijkheid. ;)
Idd. In al de jaren die ik in audio zit heb ik dit "KUNNEN ZOALS BIJ JERRY" maar een keer meegemaakt. Wat een bijzonder audio ervaring was dat.

Daar wordt je met beide benen op de grond gezet .All je "normen" , ideeën en gedachten over bepaalde high end aspecten  gaan totaal de SOEP in en je vraagt je dan af :

Waar ben ik de mist in gegaan met mijn set? Hoe is dit mogelijk?ligt daar nou echt een geel/rood interlink met plakbandjes aan elkaar gekoppeld om de lengte te overbruggen?  is dat echt een akai van 1985 en de cd speler een denon uit 1987?

Over de speaker kabels en stroom kabels wil ik niet eens beginnen want dan gaan er een paar waaronder ikzelf tranen in de ogen van  krijgen.

Als je dat voor eerst ziet denk je bij jezelf:, als dit gaat klinken dan kap ik met audio. Zo overtuigd ben je als audiofiel als je dat voor het eerst ziet.

Toen ik voor het eerst bij jerry was  met een mede audiofiel  (beste man had toen een  complete NAGRA SET VAN 50K ) en bij binnenkomst waren we een beetje geshockeerd van wat we zagen en moesten eigenlijk ons lach inhouden met de VOOROORDEEL dat dit nooit wat kan worden en  WE liepen met ons staart tussen de benen schamend naar huis.

Die dag is de meest bizzar audio dag van mijn leven...

Wat een ervaring was dat....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: twani op februari 25, 2016, 11:45:54

Maar....gaat niet over dure versterkers dus kennelijk verder geen reactie waard :nopompom:
Zal ik het maar zeggen theo:

PRIJS ZEGT GEEN RUK OVER DE EINDRESULTAAT.

scrutinizer

Zo zijn wij allen gedreven en in een vorm beperkt tot ons ervaring en referentiekader, Maz.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Thanatos

Citaat van: twani op februari 25, 2016, 11:45:54

De aloestiek is enorm belangrijk. Ik heb vorige week nog zo'n voorbeeld gehoord. Peperdure set en keiharde betonnen akoestiek. Zelfs met praten hoorde je de ruimte echo'n.

Wat ik van Jerry gehoord heb, niet zelf geweest, had hij zijn ruimte (creatief) akoestisch dood gemaakt. Dan krijg je een hele intieme ervaring.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: maz op februari 25, 2016, 12:05:36

Precies.

Al zijn al die top High-End spullen natuurlijk wel gewoon tof.

Ik althans, lees jouw topic met veel plezier!

scrutinizer

Voor wat onze beleving betreft zeker, Maz.
(Een kinderhand is snel gevuld...)
In wat we te horen krijgen en of dit strookt met hetgeen 'vastgelegd' zeker niet, en gaat dit mank. ;)
(Als met het handje in de snoeppot .....)

Maar he ....ieder zijn beleving van dit al ...Toch?

twani

Nou, dat is eruit :D

Audiofiel

Mooie versterker, Maz. Geen Classé voor+eind zoals de vorige eigenaar wil kopen, maar wel een hele mooie geïntegreerde versterker.

Citaat van: maz op februari 21, 2016, 19:04:56
Heb Netjes gevraagd of ik foto's mocht maken. Beste man zit zelf ook ht forum dus mocht hij er moeite mee hebben zal ik het van hem persoonlijk horen. Dus maak je niet druk  . Zolang ik geen naam en adress vermeld is dit niets anders dan een mooie  plaatje uit Internet.

Er zit een verschil tussen foto's maken en foto's publiceren. Ik zou toch even navragen wat hij er van vind. De goede man zit zelden op htforum (en je kunt niet verwachten dat iemand zelf moet zoeken naar gepubliceerde foto's van zijn huis om achteraf bezwaar te gaan maken).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

Nope....vooral over toepassing.
En het toepassen verteld mede veel over het vergaren en het uiteindelijk verkregen (eind)resultaat ...die dan weer niet afhankelijk was van een prijs........... ::)

Anyways....different strokes for different folks :)

Richi

Wat een K*T hobby is dit toch. Heb ik net alles geprobeerd op het gebied van apparatuur, stekkerblokjes, voedingsnoertjes, interlinkjes, etc. moet ik nu de akoestiek van onze woonkamer gaan aanpakken.  :hmmm:  :tongue2:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Sirius666

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2016, 13:15:52
Mooie versterker, Maz. Geen Classé voor+eind zoals de vorige eigenaar wil kopen, maar wel een hele mooie geïntegreerde versterker.

Er zit een verschil tussen foto's maken en foto's publiceren. Ik zou toch even navragen wat hij er van vind. De goede man zit zelden op htforum (en je kunt niet verwachten dat iemand zelf moet zoeken naar gepubliceerde foto's van zijn huis om achteraf bezwaar te gaan maken).

Ik weet niet of exif-data uit foto's wordt gehaald alvorens er wordt geupload maar het is zéér ongepast om ongevraagd foto's van iemand's huis te posten. Ik hoop dat duidelijk is dat je middels exif-data en bepaalde software een locatie hebt. Heb je een iPhone dan kan je dit:

Bij mij zou de hel echt losbarsten als ik privé foto's op het net vind waar ik niks vanaf weet. Maz vindt het niet zo spannend....tijdje terug stonden er speakers(?) van iemand te koop....dat waren maz' eigen foto's toen hij ze had verkocht aan die persoon :D

Citaat van: Richi op februari 25, 2016, 16:27:17
Wat een K*T hobby is dit toch. Heb ik net alles geprobeerd op het gebied van apparatuur, stekkerblokjes, voedingsnoertjes, interlinkjes, etc. moet ik nu de akoestiek van onze woonkamer gaan aanpakken.  :hmmm:  :tongue2:

Wel degelijk interessant. Het kopen van componenten is makkelijker dan je verdiepen in akoestiek. Zou laatstgenoemde daarom van minder belang worden gevonden? En natuurlijk ook omdat je doorgaans niet heel veel kan in een woonkamer.

Mr.M

De eigenaar van huis waarvan ik fotos he  geplaats heeft geen enkel bezwaar tegen de foto's . Die heb ik pas nog gesproken . :)
Sterker nog hij vind leuk dat ik dat zo ducumenteer. ;)

Wat akoestiek betreft , dat is een stuk moeilijker goed te krijgen dan simpelweg een onderdeel kopen en omwisselen in je set.
Daar heb je echt iemand met verstand van akoestiek  nodig.

Natuurlijk kan je zelf ook goed hobbyen zoals ik vroeger deed met matrassen kussens en van alles en nog wat maar wil je het goed doen dan zal je je echt iets meer in moeten verdiepen.

Voor mij is akoestiek A "bitch" .... heb plafond spul ophangen , kom ik later achter dat ze op de verkeerde plek staan.lol....
Ik heb geen zin meer om te boren en meten en verplaatsen.. ik vind best zo.
Ik haal wel ooit nog twee om boven me zoit plek te hangen als het me lukt om de oude eigenaar na  te doen en nog twee plafond platen te   bouwen . Lol

Mr.M

Ps. Ik zoek nog een oplossing voor de grote glas achter me zitplek. Dus daar ga ik nog wel een keer wat op verzinnen.

Thanatos

CZ79

Lijkt me de meeste voor de hand liggende optie, maar wellicht kun je, terwijl je huis te koop staat maar nog niet is verkocht, eens denken aan gordijnen? Die kun je dan evt meenemen als je verhuist bent
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Zooo. Alweer de boel even omgegooid en de platen speler anders opgesteld (demping en voetjes enz verwisselt). En na 2 dagen aan de arm sleutelen en de handleiding te hebben doorgelezen van de Tq arm en hele arm anders te hebben ingesteld ben ik eindelijk tevreden met de resultaat.

Het is niet de makkelijkste arm om in te stellen maar  als die goed staat dan klinkt het ook.

Ook de phono verwisselt , van acoustic signiture tango mk2 (hele fraaie phono voor de prijs) naar de Lehmann black cube , (ook een absolute aanrader gezien de prijs)  en moet zeggen dat in beide gevallen alles veel lekkerder klinkt met de AUDIO NOTE step up trafo. Er is gewoon veel meer leven en ziel in het geluid met een step up trafo.
Ik zit al 2 uur de eene plaat na de ander op de platenspeler te schuiven. En dit klinkt goed!.

Mr.M

En zo ziet het eruit als de kamer licht meedoet....een platenspeler met karakter.lol

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 27, 2016, 00:50:14
Zooo. Alweer de boel even omgegooid en de platen speler anders opgesteld (demping en voetjes enz verwisselt). En na 2 dagen aan de arm sleutelen en de handleiding te hebben doorgelezen van de Tq arm en hele arm anders te hebben ingesteld ben ik eindelijk tevreden met de resultaat.

Het is niet de makkelijkste arm om in te stellen maar  als die goed staat dan klinkt het ook.

Nope, zeker niet makkelijk.
Deze tafel/arm voelt zich dan ook prettig met een wat zwaarder element met een wat hoge naalddruk. ( Clearaudio accurate of insider (VTF 2.5 a 2.7 gr))
Wat vooral zeer belangrijk is ...is het schoonhouden van het geleider traject die de arm aflegt en het vrijhouden van de arm bedrading.
Buiten de klank en aftasteigenschappen scheelt dit in het veelvoudig opnieuw af LATEN stellen van de demping van het element.
Wat ik destijds ervaarde als een verbetering in deze  was een lichte afloop naar de spindle waarvoor ik compenseerde in azymuth.

Ik vond de eigenschappen van deze tafel, als ook zijn grotere broer, vooral veel winnen bij het gebruik van de Clearaudio Magix feet

Njoy

Sirius666

Erg gaat dat licht idd man! En fijn dat je het eea beter hebt afgesteld.