aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Richi op februari 23, 2016, 00:31:16
Ziet er fraai uit en klinkt zeker net zo fraai.  :music:
Klinkt zeker fraai. Je merkt ook hier met platen draaien dat de eene plaat wat beter van opname is dan de ander.
Dus ook hier hoor je dat de BURMESTER eerlijker is dan de Arc/kharma combo.

Ik vind dit een hele mooie geïntegreerde versterker , zowel om te zien als om te horen.
Dit zal de buik van een echte Buizen fan niet gaan vullen maar het zal hem zeker niet  verkeerd in de smaak vallen.

Ik ben er met plezier naar aan luisteren.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Leeuwarden

Heb je die nieuwe Kharma versterkers al geprobeerd? Of komen die nog?

Mr.M

Citaat van: Leeuwarden op februari 23, 2016, 11:10:36
Heb je die nieuwe Kharma versterkers al geprobeerd? Of komen die nog?
Nee. Die is nog in de maak.de binnenwerk hebben ze al klaar alleen de kast is er nog niet.(charles is nog niet uit over de uiterlijk)
Denk dat het nog een jaartje gaat duren voordat ze een mooie kast ontwerpen en in productie nemen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

patsijb

hij kan er tog al een voor jou maken maz
vol met glitters en glimpanelen.. :tounge:

Sirius666

Citaat van: maz op februari 23, 2016, 10:31:00
Klinkt zeker fraai. Je merkt ook hier met platen draaien dat de eene plaat wat beter van opname is dan de ander.
Dus ook hier hoor je dat de BURMESTER eerlijker is dan de Arc/kharma combo.

Ik vind dit een hele mooie geïntegreerde versterker , zowel om te zien als om te horen.
Dit zal de buik van een echte Buizen fan niet gaan vullen maar het zal hem zeker niet  verkeerd in de smaak vallen.

Ik ben er met plezier naar aan luisteren.

Dat eerlijke karakter heeft mij mateloos geïrriteerd bij mijn vorige speakers. Geef mij maar een (licht) vergevend sausje. Afhankelijk van de muziek die je luistert hoop ik dat dat geen plezier bij jou wegneemt.

Mr.M

Ik ben zelf ook van een "lekker sausje" dus snap exact wat je bedoelt. Of je nou een eerlijke set wil of een set met een lekker gloedje overheen is een smaak kwestie.

De burmester is een vrij lekker luisterend versterker als ik het met wat andere spullen moet vergelijken welke ik heb gehad . Het is niet compleet gesausd zoals buizen maar het  zit er een beetje overal tussen in.

Niet te sausig en niet te eerlijk, zodat een mindere opname helemaal niet te beluisteren valt.

twani

Citaat van: maz op februari 23, 2016, 14:00:47
Ik ben zelf ook van een "lekker sausje" dus snap exact wat je bedoelt. Of je nou een eerlijke set wil of een set met een lekker gloedje overheen is een smaak kwestie.

De burmester is een vrij lekker luisterend versterker als ik het met wat andere spullen moet vergelijken welke ik heb gehad . Het is niet compleet gesausd zoals buizen maar het  zit er een beetje overal tussen in.

Niet te sausig en niet te eerlijk, zodat een mindere opname helemaal niet te beluisteren valt.

Even ter positiebepaling MAZ. ;)

Waaraan kun je bij deze versterker (behalve het imposante voorkomen) nu echt merken dat het hier om een component uit de buitencategorie gaat?

Wat ik zo tot nu toe lees eigenlijk helemaal nergens aan....  Eerlijk opspelen vind ik niet bepaald een bijzondere eigenschap van een versterker, daar zijn er nogal wat van.

Kortom, waarom zou iemand zo gruwelijk veel geld voor deze versterker neer moeten tellen?   

gerzom

Citaat van: twani op februari 23, 2016, 17:58:22

Kortom, waarom zou iemand zo gruwelijk veel geld voor deze versterker neer moeten tellen?   

Deutsche Gründlichkeit en hoge Bling-factor?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Mr.M

Citaat van: twani op februari 23, 2016, 17:58:22
Even ter positiebepaling MAZ. ;)

Waaraan kun je bij deze versterker (behalve het imposante voorkomen) nu echt merken dat het hier om een component uit de buitencategorie gaat?

Wat ik zo tot nu toe lees eigenlijk helemaal nergens aan....  Eerlijk opspelen vind ik niet bepaald een bijzondere eigenschap van een versterker, daar zijn er nogal wat van.

Ik heb het geld enkel neergeteld omdat ik hem mooi vind en graag wilde hebben/ horen.

Qua sound is de arc /kharma meer mijn sound maar dat wist ik  bijvoorbaat al. Ik hou van een buizen vv sound. De combi arc kharma heb ik met veel geduld en geswitch samengesteld dus ik verwachtte niet dat de BURMESTER beter zou presteren.
Een goed samengesteld vv/ev combi naar eigen voorkeur is met een geintegreerd versterker haast niet haalbaar.

Maargoed ik blijf nieuwsgierig naar verschillende versterkers/merken en hun sound en vind switchen van spullen leuk.

Dit is een van de producten welke ik graag wilde hebben/horen /meemaken.

Het GEVOEL DAT JE "DROMEN" UITKOMEN is ONBETAALBAAR.
Tot kort was dit een "DROOM" ,die nu uitkomt :). Nu kunnen we door naar de volgende droom.

Dream  BIG ,work HARD .  Doe wat je vandaag wil en kan vandaag en niet morgen. ;)

Mr.M

Ps . Twani.
Het is sowieso heel moeilijk om een oordeel te maken over  geluid van een versterker want de combi en match tussen versterker/speaker is vaak onderschat. Wat ik hier beleef met de kharma speakers en mijn beoordeling van  burmester of pass labs  met de kharma speakers is niet de eigenschap van elke de burmester.
Geluid /muziek  wat je hoort is de eigenschap van je hele set als totaal.
Dus mijn beoordeling is van mijn set als geheel met de burmester . Dus deze eigenschappen welke ik nu noem kunnen totaal anders worden ervaren in een ander setting. Dat weet ik nu onderhand uit ervaring.
had ik een andere dac gehad hier ipv de huidige dan had de sound ook anders geweest. Maar wat is dan de bepalende factor? De dac ?De cd speler? De burmester? De speakers?of de kabels?

In mijn ervaring is wat je hoort een combi van verschillende onderdelen die door je speakers komen.

Zie het maar als een soort cocktail van geluidseigenschappen die een sound karakter voortbrengen.

twani

Citaat van: maz op februari 23, 2016, 22:24:21
Ps . Twani.
Het is sowieso heel moeilijk om een oordeel te maken over  geluid van een versterker want de combi en match tussen versterker/speaker is vaak onderschat. Wat ik hier beleef met de kharma speakers en mijn beoordeling van  burmester of pass labs  met de kharma speakers is niet de eigenschap van elke de burmester.
Geluid /muziek  wat je hoort is de eigenschap van je hele set als totaal.
Dus mijn beoordeling is van mijn set als geheel met de burmester . Dus deze eigenschappen welke ik nu noem kunnen totaal anders worden ervaren in een ander setting. Dat weet ik nu onderhand uit ervaring.
had ik een andere dac gehad hier ipv de huidige dan had de sound ook anders geweest. Maar wat is dan de bepalende factor? De dac ?De cd speler? De burmester? De speakers?of de kabels?

In mijn ervaring is wat je hoort een combi van verschillende onderdelen die door je speakers komen.

Zie het maar als een soort cocktail van geluidseigenschappen die een sound karakter voortbrengen.

Mmmmm.....ik weet dat, maar heb behalve het uiterlijk én dat je "m een keer wilde bezitten" verder nog geen argument gehoord waarom deze aan te schaffen.

Enfin hoeft ook niet altijd, doe ik precies zo :D

Mr.M

Citaat van: twani op februari 23, 2016, 22:39:49

Mmmmm.....ik weet dat, maar heb behalve het uiterlijk én dat je "m een keer wilde bezitten" verder nog geen argument gehoord waarom deze aan te schaffen.

Enfin hoeft ook niet altijd, doe ik precies zo :D
Ik snap wat je bedoelt. En ja wat je zegt klopt deels.

Als ik een argument moet geven over deze versterker voor iemand om hem aan te schaffen :

*waanzinnig mooi gebouw
*zeldzaam
Klankmatig:

*open/schoon en helder klankbeeld.
* vrij (weinig)  "kleuring" maar toch spannend. (Totaal niet saai om naar te luisteren)
*mooie soundstage (niet de grootste maar groot zat).
*levendig instrumentweergave en gevoel van ruimte.
*tastbaar geluid en een "echtheids" gevoel van instrumenten.
*waanzinnig goede controle (met de kharmas althans).
*heeeeel strak /schoon en snel laag weergave. (Beter dan kharma/arc combi.)
*niet vermoeiend luisteren (ook bij hoger volume langere tijd).
* bij lage volume alles goed volgbaar en nogsteeds dynamisch.
*goede tonale balans (voor mijn voorkeur mag het midgebied wat  voller en dikker aangezet en gesausder ) maar goed ben een buizen liefhebber.

MOOISTE GEÏNTEGREERD VERSTERKER TOT OP HEDEN IN HUIZEN MAZ. (Beter dan vele  vv /ev combies welke ik heb gehad.)

Tja wat meer..... ik denk dat de uitspraak van mij met: DIT is de mooiste geïntegreerd versterker welke ik heb  gehad genoeg ARGUMENT moet zijn?

nieuwsgierigheid is toch ook een argument om iets te doen? Bij mij ieder geval wel.;)

Mr.M

Citaat van: gerzom op februari 23, 2016, 18:08:05
Deutsche Gründlichkeit en hoge Bling-factor?
Das voor mij genoeg argument . Lol

Richi

Ik ben het helemaal eens over war je schreef over de match tussen versterker en luidsprekers. Dit wordt maar al te vaak onderschat. Voor mij vertaalt de echte topklasse zich in een combinatie van detail en rust in de muziek. Dit staat op gespannen voet met elkaar: veel detail lijdt vaak tot onrust en pijn in je hoofd na een uur luisteren en veel rust maakt het snel saai. De ideale combinatie vindt je pas bij de betere versterkers, speakers en bronnen. Dan krijg je een weergave met super veel detail, punch, ruimtelijkheid en tegelijkertijd veel rust in de weergave waardoor je er uren naar kan blijven luisteren. En als je dan luid speelt, dan kan je nog een gesprek voeren met elkaar, ondanks het volume.

High-end is misschien wel de combinatie van bovenstaande en dan in een extravagante verpakking, zoals de Burmester.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

twani

Citaat van: Richi op februari 24, 2016, 08:01:12
Ik ben het helemaal eens over war je schreef over de match tussen versterker en luidsprekers. Dit wordt maar al te vaak onderschat. Voor mij vertaalt de echte topklasse zich in een combinatie van detail en rust in de muziek. Dit staat op gespannen voet met elkaar: veel detail lijdt vaak tot onrust en pijn in je hoofd na een uur luisteren en veel rust maakt het snel saai. De ideale combinatie vindt je pas bij de betere versterkers, speakers en bronnen. Dan krijg je een weergave met super veel detail, punch, ruimtelijkheid en tegelijkertijd veel rust in de weergave waardoor je er uren naar kan blijven luisteren. En als je dan luid speelt, dan kan je nog een gesprek voeren met elkaar, ondanks het volume.

High-end is misschien wel de combinatie van bovenstaande en dan in een extravagante verpakking, zoals de Burmester.

De hierboven gestelde suggestie dat er pas met highend achtige componenten een lekker musicerende set kan worden samengesteld raakt wat mij betreft kant nog wal, is denk ik ook niet wat MAZ zélf ervan vindt.

Ik heb hele basale sets, die echt niet al té duur waren, heerlijk muziek horen maken waarnaar je uren en uren met plezier kon luisteren ...

Ik herinner me 'MAZ adoratie voor de relatief heel goedkope Quad speakertjes nog hier in dit topic.

Opstelling en akoestiek bepalen voor 80% het resultaat, daar veranderd de prijs van een component niets aan...

Echter deze twee elementen van de audiohobby hebben weinig tot geen sex-appeal, dus blijven vaak onderbelicht.

Los van dat gegeven vind ik die dure componenten natuurlijk ook leuk om voorbij te zien trekken :)

patsijb

Citaat van: maz op februari 23, 2016, 23:02:41

*tastbaar geluid en een "echtheids" gevoel van instrumenten.

* bij lage volume alles goed volgbaar en nogsteeds dynamisch.

vooral t laatste spreekt mij aan en is ook iets wat ik zoek..daar ik op laag volume speel..
en niet alle apparaten kunnen dat idd..

twani

Citaat van: patsijb op februari 24, 2016, 08:28:37
vooral t laatste spreekt mij aan en is ook iets wat ik zoek..daar ik op laag volume speel..

Dat is vooral een kwestie van het gebruikte type luidspreker icm de akoestiek, niet de versterker....

chansig

Citaat van: Richi op februari 24, 2016, 08:01:12
Voor mij vertaalt de echte topklasse zich in een combinatie van detail en rust in de muziek. Dit staat op gespannen voet met elkaar: veel detail lijdt vaak tot onrust en pijn in je hoofd na een uur luisteren en veel rust maakt het snel saai. De ideale combinatie vindt je pas bij de betere versterkers, speakers en bronnen. Dan krijg je een weergave met super veel detail, punch, ruimtelijkheid en tegelijkertijd veel rust in de weergave waardoor je er uren naar kan blijven luisteren. En als je dan luid speelt, dan kan je nog een gesprek voeren met elkaar, ondanks het volume.

Klopt natuurlijk maar dat kan ook met een goedkope set. Maar je zal ws bedoelen dat dit met duurdere spullekes kan en moet zijn. Daar scheiden onze wegen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Richi

Volgens mij schreef ik 'betere' en niet 'duurdere'. Ik ben het er mee eens dat prijs niet altijd iets zegt over kwaliteit of het genot dat je er uit kan halen.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

chansig

Klopt...maar je refereerde ook aan de Burmester. Maar dan zijn we het dus grotendeels met elkaar eens. Ik ben namelijk niet zo van het matchen..

Citaat van: Richi op februari 24, 2016, 09:23:57
Ik ben het er mee eens dat prijs niet altijd iets zegt over kwaliteit of het genot dat je er uit kan halen.
Zou wat zijn, want in de wereld van idiote hifi prijzen is de Burmester overigens ook maar een gewone instapper. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: Richi op februari 24, 2016, 09:23:57
Volgens mij schreef ik 'betere' en niet 'duurdere'. Ik ben het er mee eens dat prijs niet altijd iets zegt over kwaliteit of het genot dat je er uit kan halen.

Alhoewel een goede akoestiek ook nog best duur kan zijn ;)

lynch1979

Citaat van: twani op februari 24, 2016, 10:54:15
Alhoewel een goede akoestiek ook nog best duur kan zijn ;)

Een eenmalige uitgave  ;)

Mr.M

Citaat van: patsijb op februari 24, 2016, 08:28:37

Klopt. Ben ook liefhebber van een set welke op laag volume niveau alles in proportie en duidelijk weergeeft.

Citaat van: twani op februari 24, 2016, 08:27:29
De hierboven gestelde suggestie dat er pas met highend achtige componenten een lekker musicerende set kan worden samengesteld raakt wat mij betreft kant nog wal, is denk ik ook niet wat MAZ zélf ervan vindt.

Ik heb hele basale sets, die echt niet al té duur waren, heerlijk muziek horen maken waarnaar je uren en uren met plezier kon luisteren ...

Ik herinner me 'MAZ adoratie voor de relatief heel goedkope Quad speakertjes nog hier in dit topic.

Opstelling en akoestiek bepalen voor 80% het resultaat, daar veranderd de prijs van een component niets aan...

Echter deze twee elementen van de audiohobby hebben weinig tot geen sex-appeal, dus blijven vaak onderbelicht.

Los van dat gegeven vind ik die dure componenten natuurlijk ook leuk om voorbij te zien trekken :)

Ben het met je eens . Prijs is niet bepalend voor de eindresultaat. Je kan heel ver komen met een goed samengesteld budget set.
Heb  mezelf ook weleens afgevraagd , is dit de investering waard?

Geluid technisch vaak niet , optisch en technisch wel.

Citaat van: twani op februari 24, 2016, 08:32:38
Dat is vooral een kwestie van het gebruikte type luidspreker icm de akoestiek, niet de versterker....
Ben niet helemaal met je eens , (je hebt groot gelijk maaaar) ik heb in de zelfde akoestiek van onderdelen gewisseld en de een wissel zorgde voor veel meer rust dan de ander.
Dus je onderdelen match is "netzo" belangerijk als juiste samenstel van onderdelen naar eigen smaak.

Citaat van: chansig op februari 24, 2016, 08:35:19
Klopt natuurlijk maar dat kan ook met een goedkope set. Maar je zal ws bedoelen dat dit met duurdere spullekes kan en moet zijn. Daar scheiden onze wegen.

Gr Hans

Ik heb hier setjes gehad en bij anderen setjes gehoord waarvan ik echt versteld stond gezien de prijs.

Wat ik bij jerry heb gehoord met zijn 2500 euri Totaal set prijs heb ik hier thuis nog niet voor elkaar.
Ook niet toen ik voor 80k  aan spullen over de vloer had. Lol. Laat maar staan wat ik nu heb. ; (

Dus snap je punt helemaal hans.

chansig

Ik weet dat je voor naam en uiterlijk veel geld betaalt. Als ik het geld zou hebben zou ik ws ook spullen hebben staan die een factor 10 duurder zouden zijn. Zelfs met de overtuiging die ik nu heb.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

DofN

Ik snap best dat combineren tot een ander klankkarakter zorgt, en dat de luisterkamer dit karakter soms ten goed en soms ten nadele behoorlijk beïnvloedt waardoor details verloren gaan of juist beter te horen zijn. Maar veel verder kom ik niet. Een versterker die details wegfiltert is defect, dat is zo eenvoudig als wat. Een extraextreemgoede versterker laat heus niet meer details horen dan een gewoon goede versterker.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.