aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: twani op februari 16, 2016, 07:50:35

Heerlijke heldere en eerlijk geschreven conclusie.  :thumbs-up:   

Dat deze precies strookt met hetgeen ík ervan vind is mooi meegenomen :D

Oftewel: 🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌 NO!   🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼 YES!
Zo is het ook twani.

Iedereen koopt van alles en met ieder kabel wat erbij komt of ieder schuko stekker wat je verandert  komen ineens dingen naar voren die vroeger niet waren. Al maak je een upgrade van 3000 euro per meter interlink naar 6500 euro interlink per meter.Omdat je een" beter" kabel koopt moet het ook beter klinken , logisch toch?
Praat nu over mezelf als ik dit zeg.want zo gek was ik.

We zeggen zien is geloven toch?

Met de optiek opleiding hebben ik geleerd:

Geloof niet alles wat je ziet! 

Bepaalde OPTISCHE ILLUSIES zijn alleen mogelijk als je tegen de kijker zegt wat ze  horen te zien. pas dan vormen de hersenen die beeld.

In werkelijkheid kan je bepaalde dingen pas  zien/horen als je overtuigd wordt dat ze er zijn of je wordt er op aangewezen.

Zo werken de hersenen eenmaal . Als je je hersennen vraagt om verschillen te onderscheiden dan zullen ze dat ook doen. Simpelweg omdat we dat eisen , of die verschillen er echt zijn??? ???

Je kan je toch niet voorstellen dat een interlink van 3k  bepaalde detail in music weglaat?
En ja er zijn mensen die alsnog met hoop op meer resolutie een upgrade doen.... lol.

En een van die mesen zit nu hier met een glimlach dit post te typen.

Wie zoekt zal vinden.....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Het in werkelijkheid vaststellen van zaken is een persoonlijke aangelegenheid.
Het zeer adaptieve karakter van de hersenen stelt ons in staat 'zaken' aan te leren.

Met een glimlach ....  een ieder ZIJN waarheid. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

patsijb

Citaat van: maz op februari 17, 2016, 02:01:19

Zo werken de hersenen eenmaal . Als je je hersennen vraagt om verschillen te onderscheiden dan zullen ze dat ook doen. Simpelweg omdat we dat eisen , of die verschillen er echt zijn??? ???

dit heb ik ook eens bij een test op een audioshow geopperd..als je vraagt of je verschillen hoort zal een ieder zeggen dat ze t horen ook laat je 2x hetzelfde horen.

Jumping Jack

niet naar verschillen luisteren maar naar muziek  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op februari 17, 2016, 11:04:26
Dat doe ik nu ook steeds vaker , ben nu goed tevreden met de set en het  geluid dus Tis nu meer muziek luisteren in geheel en af en toe fine tunen en hobbyen .

Vroeger luisterde ik vaak naar verschillen in weergave omdat ik opzoek was naar een bepaald sound.
Nu heb ik die sound en luister meer naar muziek ipv  hoevaak  en hoe makkelijk de lipbewegingen van de zangeres te horen zijn. Lol.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 17, 2016, 11:04:26
Daar gaan sommigen nooit aan toekomen vrees ik :)

lynch1979

Citaat van: twani op februari 17, 2016, 13:37:08
Daar gaan sommigen nooit aan toekomen vrees ik :)

Ik geloof ook wel in kabels, maar het zijn kleine verschillen die ik hoor.

scrutinizer

....en het niveau glijdt weer af.......

:(

We hebben allen iets dat ons trekt binnen deze beperkingen.....

Het is een REproduktie ter interpretatie .....

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

chansig

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2016, 13:56:39
....en het niveau glijdt weer af.......

:(

En de zelfkennis ontwikkelt zich lekker door... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op februari 17, 2016, 15:11:42
En de zelfkennis ontwikkelt zich lekker door... :D

Gr Hans

....for the happy few that is ;)

ZELFkennis .....bestaat niet uit het collectief geblaat aanhoren en daarop participeren
of sterker ...veelvoudig wisselen van audio componenten zonder enige leidraad en dan met de massa mee roepen naar MUZIEK te luisteren. ;)

@ Lynch ...Het rigureus aanpassen van je post ontkracht mede de reden van mijn respons. :)

chansig

Ach wie ben ik/jij om daar iets van te vinden en ten tweede dat ook nog eens kiezen het te gaan uiten ?

Mijn inziens zinloze actie. Maar goed iedereen heeft een mening....dus ook jij.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

lynch1979

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2016, 15:30:36

@ Lynch ...Het rigureus aanpassen van je post ontkracht mede de reden van mijn respons. :)

Ik dacht er nog even over na en het was beter om het weg te halen, het voegde niets toe  ;)

scrutinizer

Citaat van: chansig op februari 17, 2016, 15:34:48
Ach wie ben ik/jij om daar iets van te vinden en ten tweede dat ook nog eens kiezen het te gaan uiten ?

Mijn inziens zinloze actie. Maar goed iedereen heeft een mening....dus ook jij.

Gr Hans

Hans ...Ik vraag me serieus af of jij daadwerkelijk leest wat er geschreven staat....
Ik vertel niemand wat of hoe hij zijn hobby moet bedrijven. Wel reageer ik op het feit dat we het oneens kunnen zijn in deze takt van sport....maar dan wel met respect voor de ander zijn mening.

Zinloos is volgens mij alles te willen ontkrachten door te middelen....of jezelf graag te horen natuurlijk ;)

@ Lynch...Dat begrijp ik...jij mij ook? ;)

scrutinizer

Oh ja.....ik ben ook niet gehinderd door enige kennis..ZELFkennis, that is.

chansig

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2016, 15:45:07
Hans ...Ik vraag me serieus af of jij daadwerkelijk leest wat er geschreven staat....

Ik denk van wel...jij schijnbaar niet.

ZELFkennis .....bestaat niet uit het collectief geblaat aanhoren en daarop participeren
of sterker ...veelvoudig wisselen van audio componenten zonder enige leidraad en dan met de massa mee roepen naar MUZIEK te luisteren. ;)

Mogelijk lees ik wel teveel...mogelijk is je manier van schrijven ietwat onduidelijk op momenten....mogelijk snap ik het gewoon niet...mogelijk schrijf je het gewoon wel...mogelijk bedoelde je het anders dan dat ik het lees....mogelijk bedoel je gewoon wat er staat...mogelijk...pfffff...wat een boel mogelijkheden...dus ik zou niet direct denken dat het aan de ander zijn leeskunsten ligt.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Sjaudio

Citaat van: chansig op februari 17, 2016, 15:59:02

Mogelijk lees ik wel teveel...mogelijk is je manier van schrijven ietwat onduidelijk op momenten....mogelijk snap ik het gewoon niet...mogelijk schrijf je het gewoon wel...mogelijk bedoelde je het anders dan dat ik het lees....mogelijk bedoel je gewoon wat er staat...mogelijk...pfffff...wat een boel mogelijkheden...dus ik zou niet direct denken dat het aan de ander zijn leeskunsten ligt.

Gr Hans

Af en toe ben je toch een aparte vogel.. ;D

scrutinizer

Citaat van: chansig op februari 17, 2016, 15:59:02

Gr Hans

Zie je mijn punt.... ::)

Als er TE veel mogelijkheden liggen binnen een geschreven tekst....en je niet zeker bent hoe deze te interpreteren ...waarom dan antwoorden, Hans.

Zoals aangegeven miste er een stukje relevante post ....   ;)

lynch1979

Ik vertel niemand wat of hoe hij zijn hobby moet bedrijven. Wel reageer ik op het feit dat we het oneens kunnen zijn in deze takt van sport....maar dan wel met respect voor de ander zijn mening.

Zinloos is volgens mij alles te willen ontkrachten door te middelen....of jezelf graag te horen natuurlijk ;)

@ Lynch...Dat begrijp ik...jij mij ook? ;)

Voor zover ik kan bepalen wel  ;)

chansig

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2016, 16:12:50
Zie je mijn punt.... ::)

Nope...ik moet het doen met wat je schrijft....als je niet wilt dat een ander het verkeerd interpreteert zal je je duidelijker kunnen verwoorden. 

Dit is gewoon een oordeel/mening over wie je dan ook bedoelt of voor ogen had op het moment van schrijven.

Ik vertel niemand wat of hoe hij zijn hobby moet bedrijven.

Je zegt wat het niet is...wat jou betreft...daarmee zeg je ook iets over de ander.

Maar laten we het erop houden dat jij het niet zo bedoelt en ik het verkeerd lees.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

twani

Jeezus, wat een slap gelul allemaal :wacko:

Ik ga weer van de muziek genieten :D

scrutinizer

Citaat van: chansig op februari 17, 2016, 16:20:16
Nope...ik moet het doen met wat je schrijft....als je niet wilt dat een ander het verkeerd interpreteert zal je je duidelijker kunnen verwoorden. 

Dit is gewoon een oordeel/mening over wie je dan ook bedoelt of voor ogen had op het moment van schrijven.

Je zegt wat het niet is...wat jou betreft...daarmee zeg je ook iets over de ander.

Maar laten we het erop houden dat jij het niet zo bedoelt en ik het verkeerd lees.

Gr Hans

Het begrijpend schrijven valt niet mee, Hans .... zo ook het interpreteren ervan...Welke vaak met meer dan tekst alleen gepaard gaat om deze te willen begrijpen.

chansig

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2016, 16:33:03
Het begrijpend schrijven valt niet mee, Hans .... zo ook het interpreteren ervan...Welke vaak met meer dan tekst alleen gepaard gaat om deze te willen begrijpen.

Ik heb geen wil...ik heb een vrouw. Dus daarom ook niet te willen. Ik ga het voorbeeld van Twani volgen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

patsijb

Citaat van: twani op februari 17, 2016, 16:31:17
Jeezus, wat een slap gelul allemaal :wacko:

Ik ga weer van de muziek genieten :D

goed punt..

scrutinizer

Citaat van: chansig op februari 17, 2016, 16:34:35
Ik heb geen wil...ik heb een vrouw. Dus daarom ook niet te willen. Ik ga het voorbeeld van Twani volgen.

Gr Hans

Waarom altijd de shit aanslingeren, Hans. Buiten je psychologische spelletje niets inhoudelijks melden ... om vervolgens, wanneer je de kooltjes meer dan aan het gloeien hebt gebracht, af te haken?

Dat was het punt dat ik eerder maakte....Klinkt het bekend?

twani

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2016, 16:58:14
Waarom altijd de shit aanslingeren, Hans. Buiten je psychologische spelletje niets inhoudelijks melden ... om vervolgens, wanneer je de kooltjes meer dan aan het gloeien hebt gebracht, af te haken?

Dat was het punt dat ik eerder maakte....klinkt het bekend?

Dit moet haast wel over Hans gaan :D