aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Eerder deze avond, of beter gezegd gisterenavond had ik al aangegeven dat het bezoek aan Maz mogelijk wel eens nachtwerk zou kunnen gaan worden en dat werd het natuurlijk ook weer, gezelligheid en luistergenot kent geen tijd immers....  Voor mij en Frank (lynch1979) geen probleem, maar onze gastheer moet vandaag weer ''aan de arbeid'' dus op een gegeven moment was het wel welletjes en hebben we met het uitschakelen van de Devialet een einde gemaakt aan een gezellige, maar vooral ook interessante avond waarbij ik zo terug lezende wel kan stellen dat zowel Maz als Frank toch wel aangenaam verrast waren over de klankmatige performance van de combi Devialet 200 - Kharma DB7  :music:

Bij binnenkomst in huize Maz was ik erg nieuwsgierig naar de Kharma DB7 terwijl Maz en Frank juist weer erg nieuwsgierig waren naar hetgeen ik bij mij had in de twee tassen die dit keer veel makkelijker te tillen waren als de Pass Labs versterker die ik een aantal maanden geleden mee naar Maz had genomen.
Na het bewonderen van de werkelijk schitterende Kharma DB7 exemplaren (geheel mijn smaak...) en de nodige ''praatje pot'' verhalen zijn we gaan zitten en werd het voor mij nodig tijd om te horen wat de DB7,s i.c.m. de Audio Research pre en Kharma MP-150 monoblokken ten gehore zouden gaan geven.
Al snel hoorde ik dat de DB7,s in vergelijking met de eerder bij Maz beluisterde Kharma S7 Signature toch wel anders klonken; vooral grootser, ruimtelijker, maar zeer zeker evenwichtiger en strakker in de laagweergave. Het toch wel enigszins ''boemerige'' wat ik bij de S7 Signature ervoer hoorde ik nu niet terug, eigenlijk verrassend aangezien de verwachting dat dit wel het geval zou kunnen zijn door de extra driver die de DB7 heeft.
De Audio Research i.c.m. de Kharma MP-150 monoblokken hebben de DB7,s goed onder controle, daar kunnen m.i. geen misverstanden over bestaan.
Als bron hebben we een flinke tijd geluisterd naar de laptop - dac combi met daarbij gebruikmakende van Spotify, jawel Spotify.... ???
Voor mij toch wel enigszins verrassend dat de klankmatige performance van Spotify toch zeker niet slecht te noemen was, integendeel zelfs.
Wat mij nu ook weer net als de voorgaande keer met de S7 Signature opviel was de toch wel indrukwekkende diepte in het beeld, waarbij ik het virtuele gevoel had in een soort van trechter te kijken (of beter gezegd te luisteren) waarbij het beeld van vocalen en instrumenten ver in de diepte achter de speakers wordt geprojecteerd.
Buiten de kenmerkende eigenschappen van de Kharma,s wijt ik de beschreven diepte toch echt wel aan de positionering van de speakers halverwege de kamer waarbij er aan de achterzijde van de speakers gewoon vele vrije meters aanwezig zijn tot aan de eerste wand. Iets wat ik in mijn ruimte helaas moet ontberen door de noodgedwongen plaatsing van mijn Kharma,s  zo,n meter vanaf de achterwand.

En toen was het de beurt aan de Devialet om de DB7,s van signaal te gaan voorzien; na ingelogd te hebben op de Devialet site hebben we de benodigde usb driver geïnstalleerd op de laptop en gebruik gemaakt van de interne dac van de Devialet.
Wederom weer met de eerder beluisterde tracks via Spotify en later met het CEC loopwerk via de AES/EBU aansluiting op de interne dac van de Devialet.
Ook nu weer een verrassend goede weergave met Spotify waarbij voor mij toch wel duidelijk naar voren kwam dat de klankmatige performance van de Devialet - DB7 combi toch echt meer mijn ding was; gewoonweg heerlijk om zoveel snelheid, dynamiek, slam, en vooral haast onbegrensde controle te kunnen horen. Ook nu weer dat heerlijke ruimtelijke beeld waarin van alles gebeurt en de geluidjes in de muziek soms van kanten lijken te komen waar ze niet vandaan kunnen komen, voor mij dus echt de eigenschappen die veelal aan een Kharma speaker toegedicht worden.
Op een gegeven moment werd het tijd om een wat meer serieuze bron aan te sluiten, dit keer was het de beurt aan het CEC loopwerk welke middels een Audioquest AES/EBU dig. interlink aan de interne dac van de Devialet werd gekoppeld.
Na het beluisteren van enkele door Frank meegebrachte erg fraaie cd,s werd al snel duidelijk dat de klankmatige performance van het CEC loopwerk als bron toch duidelijk op een hoger niveau stond dan Spotify op de laptop; wederom de eerder waargenomen ruimtelijkheid en veel diepte, maar nu met een soundstage die hoorbaar breder was en waar de natuurgetrouwheid en ''tastbaarheid'' van vocalen duidelijk toegenomen was.
Als laatste hebben we nog een tijdje zitten luisteren naar een album van Patricia Barber wat echt wonderschoon klonk en waarbij het mij opviel dat er ondanks de toch wel redelijk uitbundige volumestanden vooral veel rust en controle was en er eigenlijk gewoon nog lekker gecommuniceerd kon worden zonder enige drang om het volume te reduceren doordat er luistervermoeidheid ontstond.
Toen ik na even buiten geweest te zijn voor de nicotinebehoefte terug kwam in de woonkamer viel het mij pas eigenlijk op hoe hoog het volume stond en wat een geluidsdruk er werd opgebouwd....

Maz, nog bedankt voor de gastvrijheid en gezelligheid, en ik kan niet anders stellen dat je met de Kharma DB7,s een prachtige jaloersmakende set speakers heb staan ! Voor mij i.c.m. de Devialet gewoon een zeer goed matchende en klinkende combi en waarbij bleek dat de D200 haast met beide vingers in de neus het kunstje klaarde.
Frank, jij ook nog bedankt voor de gezelligheid en vooral voor de heerlijke Rheinhessen Spätlese (waarvan inmiddels de eerste fles bijna leeg is... :D)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

patsijb

leuk om te lezen allemaal..
tiz n erg goed bedacht apparaat van devialet..
mooi ook
(ik stap alleen niet over..)

Richi

Leuk om weer eens zo'n enthousiast 'meet and greet' verslag te lezen!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

i2Paq

Inderdaad een leuk verslag, even een verademing in dit topic  :thumbs-up:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

Top dat het zo goed klonk! Je blijft je verbazen haha

Is de amazing quest nu ten einde Maz?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

lynch1979

Je hebt het wel erg laat gemaakt Jan  ;D
En de wijn graag gedaan, die stonden hier al een tijdje op je te wachten, als dank voor het maken van de outriggers onders mijn speakers.

Maar ik kan mij helemaal vinden in wat je hebt geschreven, het was een hele leuke en gezellige avond en de Kharma's i.c.m. de Devialet is een geweldige combinatie.

Ik heb al een aantal keren de Devialet gehoord, en toen werd ik niet gegrepen door de sound ( verschillende Marten Django speakers ) het klonk mij te kil en weinig emotie.

Gisteren was dat totaal anders, tikkeltje warm, meeslepend, strak laag, mooi hoog (met SAM aan nog mooier) en de rust die er heerste op hoog volume  :wub:.....ik heb genoten.

Ik ben benieuwd of Maz aan de Devialet gaat......

Martin!!!

Leuke verslagen mannen  :thumbs-up: Ik ben begin mij steeds mer af te vragen hoe zo'n Devialet het hier zou doen  ;D

Was het verschil met of zonder SAM erg groot?
mainly British stuff

Dolby

Citaat van: Richi op december 30, 2015, 09:21:29
Leuk om weer eens zo'n enthousiast 'meet and greet' verslag te lezen!

^^

Dat gevoel had ik ook meteen.

Mvrgr, Peter

chansig

Er zijn momenten dat ik baal dat ik meer niet in R'dam woon. Als ik het zo lees was dit zo'n moment.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: lynch1979 op december 30, 2015, 10:32:13
Je hebt het wel erg laat gemaakt Jan  ;D
En de wijn graag gedaan, die stonden hier al een tijdje op je te wachten, als dank voor het maken van de outriggers onders mijn speakers.

Maar ik kan mij helemaal vinden in wat je hebt geschreven, het was een hele leuke en gezellige avond en de Kharma's i.c.m. de Devialet is een geweldige combinatie.

Ik heb al een aantal keren de Devialet gehoord, en toen werd ik niet gegrepen door de sound ( verschillende Marten Django speakers ) het klonk mij te kil en weinig emotie.

Gisteren was dat totaal anders, tikkeltje warm, meeslepend, strak laag, mooi hoog (met SAM aan nog mooier) en de rust die er heerste op hoog volume  :wub:.....ik heb genoten.

Ik ben benieuwd of Maz aan de Devialet gaat......

Het is zeker laat geworden Frank, maar aangezien ik nog klaarwakker was en ook Maz nog vrolijk actief zag hier dacht ik: ''ach, waarom niet, ik heb nog vakantie en het kan gewoon, dus...'' :D
Na het verslagje tikken ook meteen maar weer de set in orde gemaakt, en vervolgens onder het genot van een paar heerlijke glazen wijn nog lekker muziek zitten luisteren, gezien het tijdstip uiteraard wel op een veel beschaafder volume als wat er bij Maz uitgeperst werd maar toch nog even lekker hoor  :music:
Aangezien ik toch weer lekker bezig was gelijk nog maar even wat vergelijkingen gedaan tussen de USB ingang en Devialet AIR (ethernet) en ook nu hoorde ik weer waarom ik zo enthousiast ben over AIR. Het is jammer dat er qua settings het nodige aan software geïnstalleerd moet worden en dat het qua netwerk goed voor mekaar moet zijn anders had het gisterenavond bij Maz nog meer kunnen toevoegen denk ik...

Zoals bijna altijd het geval na een M&G en de daarbij horende luistersessie laat ik vaak de opgedane ervaringen door mijn hoofd gaan en analyseer dan hardop wat ik heb gehoord, en hoe dat klonk.
Vannacht op de terugweg naar huis schoten mij nagenoeg als eerste de meermaals geuite woorden van mijn dealer te binnen; '''de Devialet is geen makkelijke versterker qua match met verschillende speakers, maar als de match er is dan komt het volledige potentieel pas vrij en kunnen de vaak gehoorde vooroordelen over een kille afstandelijke sound naar het land der fabelen worden verwezen''.
Met hetgeen ik inmiddels zelf aan ervaringen heb met de Devialet - Kharma combi en zeer zeker met wat ik gisteren voor moois hoorde bij Maz kan ik niet anders stellen dat het gewoon een erg mooie combinatie is  :inlove:

Mijn dealer is absoluut geen liefhebber van Kharma en zegt dat hij de Kharma voicing ''te Amerikaans'' vindt; teveel laag, weinig oplossend vermogen, en te weinig natuurgetrouwheid.
Met zijn argumenten over de match van Devialet met verschillende speakers kan ik het wel eens zijn, met de beschrijving van de Kharma voicing totaal niet !
Heb meerdere keren kunnen genieten van bijv. Devialet - Magico (S1, S3) settings, maar met de combi zoals ik die gisteren hoorde bij Maz durf ik haast te stellen dat de combi Devialet - Magico op een aantal facetten toch echt de mindere is van de Devialet - Kharma combi.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op december 30, 2015, 14:13:17
Met zijn argumenten over de match van Devialet met verschillende speakers kan ik het wel eens zijn, met de beschrijving van de Kharma voicing totaal niet !
Heb meerdere keren kunnen genieten van bijv. Devialet - Magico (S1, S3) settings, maar met de combi zoals ik die gisteren hoorde bij Maz durf ik haast te stellen dat de combi Devialet - Magico op een aantal facetten toch echt de mindere is van de Devialet - Kharma combi.

Mooi luisterverslag YamahaRXV en toch weer altijd erg leuk zo,n meeting soort/lotgenoten en gezamenlijk de hebben te delen..

Niettemin een paar kritisch opmerkingen n.a.v. bovenstaande qoute...

Je veegt hiermee alle Kharma's en Magico's  over 1 kam en ook nog zonder rekening te houden, dat jouw luisterindruk een momentopname is,
met een bepaalde akoestiek en LS-opstelling en je dit niet zo maar kan "extrapoleren" op andere situaties en combinaties.

Verder kan ik uit jouw verslag niet opmaken welke Kharma's en welke Magico's  wel/niet in het SAM-systeem (database) zijn opgenomen
en in hoeverre deze wel niet met SAM-instelling zijn beluisterd om zo veel mogelijk mismatch speaker/versterker uit de weg te gaan.
Anders zijn goed gefundeerde uitspraken in hoeverre een speaker wel/niet match met de Devialet, zeer lastig kwesties.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

scrutinizer

Citaat van: VANZOMERENG op december 30, 2015, 14:35:24
Mee luisterverslag YamahaRXV en toch weer altijd erg leuk zo,n meeting soort/lotgenoten en gezamenlijk de hebben te delen..

Je veegt hiermee alle Kharma's en Magico's  over 1 kam en ook nog zonder rekening te houden, dat jouw luisterindruk een momentopname is,
met een bepaalde akoestiek en LS-opstelling en je dit niet zo maar kan "extrapoleren" op andere situaties en combinaties.

Verder kan ik uit jouw verslag niet opmaken welke Kharma's en welke Magico's  wel/niet in het SAM-systeem (database) zijn opgenomen
en in hoeverre deze wel niet met SAM-instelling zijn beluisterd om zo veel mogelijk mismatch speaker/versterker uit de weg te gaan.
Anders zijn goed gefundeerde uitspraken in hoeverre een speaker wel/niet match met de Devialet, zeer lastig kwesties.
^^
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op december 30, 2015, 14:35:24
Mee luisterverslag YamahaRXV en toch weer altijd erg leuk zo,n meeting soort/lotgenoten en gezamenlijk de hebben te delen..

Lotgenoten en soortgenoten...?  Dat klinkt bijna als een opmerking waarbij ik eerlijk gezegd een beetje het ''in hokjes plaatsen'' gevoel krijgt, beetje jammer... :(

Anyway, mijn persoonlijke indrukken v.w.b. gehoorde verschillen tussen Devialet - Magico en Devialet - Kharma combi,s zijn niet gebaseerd op één enkele momentopname, maar toch echt wel op vele luistersessies met de genoemde combi,s waarbij ook nog eens het nodige huiswerk verricht was qua positionering speakers, akoestiek, etc.
Uiteraard is iedere situatie een op zich staande, maar als je door grote aanwezige persoonlijke interesse voor bepaalde merken ruimschoots de tijd heb genomen om een groot aantal situaties met mekaar te kunnen vergelijken kan je toch zeer zeker wel goed vergelijkingsmateriaal verkrijgen en daar terdege een soort van referentie uit vormen. Daarbij speelt (zoals altijd) ook nog eens de persoonlijke smaak en voorkeur een grote rol.

Kritisch zijn mag, en is goed, maar aan de hand van de door jouw genoemde argumenten zou ik bijna de beeldvorming krijgen dat je geheel op de hoogte bent van alle klankmatige kenmerken die gerelateerd zijn aan merken zoals Devialet, Magico, en Kharma ?
Voor mij dan vervolgens wel verrassend dat je de vraag stelt welke speakers in het SAM programma zijn opgenomen en of er rekening gehouden is met het wel/niet gebruik maken van SAM in de betreffende situaties...heb je trouwens ooit zelf wel eens een Devialet - Magico/Kharma combi beluisterd ??
Als je de SAM database een beetje zou kennen zou je weten dat nagenoeg het gehele gamma van Magico in de SAM database voorkomt, en bij Kharma is dat nagenoeg ook het geval.
Nagenoeg iedereen die de beschikking heeft over speakers die in de SAM database voorkomen maakt daar dan ook gebruik van, en in de vele luistersessies die ik heb mogen meemaken met o.a. Magico, Kharma, en nog een aantal merken werd daar dan ook zeker gebruik van gemaakt.
Het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat je bij een luistersessie de betreffende combinatie zo goed mogelijk naar voren wilt laten komen, zeer zeker bij een dealer waar indrukwekkende en overtuigende luistersessies potentiele klanten over de streep kunnen trekken  ;)

chansig

Yamaha...weet jij of de invloed van de SAM nu altijd als positief wordt ervaren ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

vanzomereng

Heldere tekst en uitleg YamahaRXV  ::)

Lotgenoten/soortgenoten...   niet alles te letterlijk opvatten, was met een knipoog bedoeld  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

YamahaRXV

Citaat van: chansig op december 30, 2015, 15:25:11
Yamaha...weet jij of de invloed van de SAM nu altijd als positief wordt ervaren ?

Gr Hans

Nagenoeg door iedereen, maar vraag Maz anders eens naar zijn ervaringen met SAM gisterenavond  ;)

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op december 30, 2015, 15:29:13
Lotgenoten/soortgenoten...   niet alles te letterlijk opvatten, was met een knipoog bedoeld  ;)

;) :thumbs-up:

scrutinizer

Een luidspreker kies je op ontwerp en voicing.

Van systemen, zoals hier genoemd, kun je er vanuit gaan dat zowel Alan Wolf als Charles van Osterum het fase gedrag redelijk voor elkaar hebben.
Toch?

...of JE maakt een keuze voor een SAm SAm ;) oplossing.....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

chansig

http://en.devialet.com/sam-ready-speakers/page/kharma/kharma-elegance-db7

Kan deze speaker nu door gebruik van SAM 16 Hz weergeven of begrijp ik het dan verkeerd ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op december 30, 2015, 15:49:18

Kan deze speaker nu door gebruik van SAM 16 Hz weergeven of begrijp ik het dan verkeerd ?

Gr Hans

Met niet lineiare versterking kunnen luidsprekers dat, Hans
Of ze heel blijven en hoeveel vermogen er uiteindelijk voor nodig is ......

En ....oh ja ..muziek!! ;D 

chansig

Kan je dat simpel uitleggen...net even gegoogeld maar daar kan ik helaas geen oliebollen van maken.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: Martin!!! op december 30, 2015, 10:38:18
Leuke verslagen mannen  :thumbs-up: Ik ben begin mij steeds mer af te vragen hoe zo'n Devialet het hier zou doen  ;D

Was het verschil met of zonder SAM erg groot?
Heren, bedankt voor de gezelligheid, zeker voor herhaling vatbaar dit, alleen volgende keer met de DB7S.

Wat de SAM functie betreft. Om het simpel te verwoorden , alles gaat met een tikkeltje dynamischer en grootser klinken.
Eigenlijk is dit niet de juiste verwoording voor SAM maar gevoelsmatig lijkt het op een LOUDNESS knopje die je vroeger had. Alles heldert  een tikje op en de dimensies worden  wat groter.alles krijgt een duwtje in de rug de betere kant op.

Met SAM op 100% kan het bij bepaalde opnames iets teveel van goede worden maar met SAM op 50 /60% was de balans met kharma helemaal naar mijn smaak.

Met de SAM uit klonk alles nogsteeds heel boeiend en indrukwekkend maar dan een tandje relaxer en terughoudender.(absoluut geen zonde om aan te horen) maar met de SAM is het allemaal net iets "dynamischer"/"levendiger".

ik kan me voorstellen dat davialet niet alle mans vriend is. Het is absoluut niet de perfectie waar een AUDIOFIEL van droomt , (grote voeding ,overbemeten trafo, Beste cap en mooiste zilver spoel.etc etc.)

Het is gewoon een nieuw /ongekend product die als een "LONER" (EENZAMELING) OP WEG TIMMERT TEGEN DE AUDIOFIELE STROMING.
Is DEVIALET mijn ding?  JA en NEE. ik hou van een groot imposant en blikvangend  versterker waar je wauw tegen zegt als je naar kijkt.
De Devialet is bepaald niet groot of opvallend en verwarmd je kamer niet in de winter. Ik ben zelf nooit klasse d liefhebber geweest, (op de kharma mp150 na) waarom weet ik eigenlijk niet ,ik denk door de negatieve verhalen er omheen. Ik denkt  dat de meeste mensen daar last van hebben zodra je over klasse d schakelingen hebt.
D=niet audiofiel ,klinkt kill en dood.

Hierbij kan ik vaststellen volgens eigen ervaring,  : na het proberen van meerdere componeneten achter een D eindtrap met meerdere speakers , klasse d is netzo goed als ieder ander goed eindtrap.Mits je hem in de juiste setting gebruik, en dat is waar het met veel audio opstellingen fout gaat.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: chansig op december 30, 2015, 15:25:11

Gr Hans
Niet altijd. Want met Sam op 100% waren bepaalde opnames iets TE. mijn voorkeur ging op Sam op 50%.
Dus idd SAM SAM.LOL

;).

De invloed van Sam , mits 50/50 ( Sam ,Sam) toegepast  met de kharmas, was naar mijn smaak positief.
Citaat van: chansig op december 30, 2015, 15:49:18

Gr Hans

Denk het niet . Als charles de kharma op 29hz meet lijkt me sterk dat Sam er minder van maakt.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op december 30, 2015, 18:39:13
Niet altijd. Want met Sam op 100% waren bepaalde opnames iets TE. mijn voorkeur ging op Sam op 50%.
Dus idd SAM SAM.LOL

Klopt, vond ik ook, vandaar dat ik al aangaf om op 50 á 60 % te gaan spelen  ;)

Citaat van: maz op december 30, 2015, 18:39:13
De invloed van Sam , mits 50/50 ( Sam ,Sam) toegepast  met de kharmas, was naar mijn smaak positief.
Denk het niet . Als charles de kharma op 29hz meet lijkt me sterk dat Sam er minder van maakt.

.....de grijns op je gezicht bij het inschakelen van de SAM functie sprak boekdelen  ;D

Het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat 16 hz mogelijk kan zijn....hoewel er een aantal momenten aanwezig waren dat als ik niet beter had geweten sterk het gevoel zou hebben gehad dat er een sub aanwezig was, want laag ging het zeker...

Grappig ook om te horen dat die gekke glimmende weegschaal een dikke Pass X250 gewoon outperformed in snelheid, dynamiek, kracht, en vooral in het aansturen van het laag  ;)

Kerkhoffd

Even vraagje tussendoor aan Jan: stond de DPM uit op jouw Devialet toen je bij Maz was?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio