aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RubenV.

Leuk voer voor een luistertest. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

lynch1979

Citaat van: Kerkhoffd op december 29, 2015, 09:31:05
Benieuwd naar jullie ervaringen. Veel plezier vandaag.

Dankjewel, gaat wel lukken  ;)

DofN

Is dat vandaag? Vanavond? Ben ook benieuwd naar de uitkomsten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

lynch1979

Citaat van: doorofnight op december 29, 2015, 16:06:21

Vanavond inderdaad, zal wel nachtwerk worden Jan en Maz kennende   ;)

Staaled

Citaat van: Rudi64 op december 28, 2015, 17:55:53
DS bedoel je?
Niet helemaal...bij Linn word rekening gehouden met de ruimte daar je de afmetingen en eigenschappen van de kamer moet ingeven.
Speaker én ruimte.
Vooropgesteld dat de speaker in RO lijstje staat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Rudi64

Citaat van: Staaled op december 29, 2015, 16:43:55
Speaker én ruimte.
Vooropgesteld dat de speaker in RO lijstje staat.

Speaker en ruimte...helemaal juist   ;)
Maar is niet nodig dat je speaker in het lijstje staat..kan je gewoon de plaatsing van de speakers ingeven
en zo ook beperkt genieten van SO.
http://www.linn.co.uk/music-systems/technology/space-optimisation
Wel even naar beneden scrollen...
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

michel69

Citaat van: lynch1979 op december 29, 2015, 16:09:41

Have fun mannen vanavond  ;D ben benieuw hoe Maz de Devialet gaat vinden met de Kharma's.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Leeuwarden

Heeft iemand een link naar de live-stream?  :pompom:

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december 28, 2015, 17:35:49
Ik zei dat niet hoor.. Maar ik vermoed dat ze toch wel even geluisterd hebben of die voicing voor de Karma beter klinkt nadat ze het responsegedrag hebben aangepast? En daar heb je toch een ruimte voor nodig? En dat klinkt dan weer heel anders bij Maz, want een andere ruimte. Eigenlijk wil SAM de luidspreker zoals die is, ongeacht de ruimte, verbeteren.

Citaat van: Kerkhoffd op december 29, 2015, 09:31:05
Benieuwd naar jullie ervaringen. Veel plezier vandaag.
Dank u .. zal zeker lukken. Tafel staat klaar en de drank ook.
Citaat van: RubenV. op december 29, 2015, 14:14:22
Leuk voer voor een luistertest. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Komt helemaal goed. Ben zelf ook benieuwd.
Citaat van: doorofnight op december 29, 2015, 16:06:21
U bent ook welkom . Je weet waar me huis woont abel.
Citaat van: lynch1979 op december 29, 2015, 16:09:41
Ligt aan of je meegaat doen met de drank. Lol
Citaat van: michel69 op december 29, 2015, 19:02:49
Have fun mannen vanavond  ;D ben benieuw hoe Maz de Devialet gaat vinden met de Kharma's.
Hier nog een. Met genoeg drank klinkt zelfs een wekker radio goed. Haha
Citaat van: Leeuwarden op december 29, 2015, 19:08:07
Heeft iemand een link naar de live-stream?  [emoji14]ompom:
Das een goeie...lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ook de alcohol reserve is gevuld. ;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Kijk eens aan..Jan snapt Hoe het werkt...

DofN

Dank je wel, ik had het erg leuk gevonden (en gezellig) maar ik kan niet vanavond :( Veel plezier!

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Davialet + db7

Eerste indruk.  Voor een alles in een kast van zoeen formaat bijzonder goed,kan er niets anders van maken.

twani

Hij zou prima op de bovenste etage van je rack passen MAZ. Daar waar nu je "aquarium" staat zeg maar :D

YamahaRXV

Citaat van: maz op december 29, 2015, 22:25:30
Davialet + db7

Eerste indruk.  Voor een alles in een kast van zoeen formaat bijzonder goed,kan er niets anders van maken.

.....ik teken er voor, heerlijke combi is mijn mening; het laag megastrak, ruimtelijkheid zeer goed, en geen spoortje scherpte of opdringerheid in het hoog.
Ondanks inmiddels knappe volumestanden kan er gewoon nog lekker gecommuniceerd worden, een goed teken m.i.

Hoop niet dat het nachtwerk gaat worden... :music: :coffee:

lynch1979

Citaat van: YamahaRXV op december 29, 2015, 22:54:48
.....ik teken er voor, heerlijke combi is mijn mening; het laag megastrak, ruimtelijkheid zeer goed, en geen spoortje scherpte of opdringerheid in het hoog.
Ondanks inmiddels knappe volumestanden kan er gewoon nog lekker gecommuniceerd worden, een goed teken m.i.

Hoop niet dat het nachtwerk gaat worden... :music: :coffee:

Ik teken er ook voor, wat is dit heerlijk om naar te luisteren....helaas buiten mijn budget   :D

En of het nachtwerk wordt ?  ;)

Martin!!!

Altijd leuk zo'n M&G welke bron gebruiken jullie?

Ennuh wordt/werd de draaitafel nog ingezet?
mainly British stuff

Mr.M

Ik zou er ook voor tekenen. Liefst met een dubbele davialet (mono ev.) Tja moet me rack wel vulle ;) anders is het zo leeg op zoeen grote audio rack.
Dit wad een Geslaagd ovendje  hapjes, drankje en veel geauw.... over audio. De heren zijn net vertrokken en blijkbaar ben ik de enige armoe die moet werken morgen.

Ik moet zeggen dat de Devialet mij positief heeft verrast. De alles in een versterker heeft een heel mooie balans en je kan er oneindigend mee knutselen tot je de juiste setting hebt.

Ik zou er met pleziet naar kunnen luisteren.

Geen luister moeheid,geen opdringerigheid ,geen saai weergave of dof /te sprankelig  geluid . Goed uitgewogen geluid.
Hoewel ik de tastbare en zichtbare beleving van losse componeneten heel erg kan waarderen , heeft dit mij wel overtuigd dat de negatieve verhalen om Devialet en de klasse d verhaal in deze setting door mij niet bevestigd kan worden.
Nee , dit is geen top buizen  vv sound en de vloeiende en romantische buizen midgebied zoals de "beste" buizen pre's dat kunnen komt er niet in voor.

Maargoed dat is een ander verhaal , geen  enkel transistor of welke solide state vv dan ook kan een top buizen vv eigenschappen nadoen.

Daar tegen doet de davialet  vrijwel alles goed. Laag /mid/hoog  is in goede balans , detail , controle en de soundstage is meer dan prima. Vooral het laag is zeer strak ,snel en dynamisch.
De on board dac /vv en ev vormen samen in dit geval een mooie combi onder een dak.

Als je mij vraagt dan is dit een GOEDE HUWELIJK . kharma en davialet kunnen goed met elkaar overweg.

Heren Dank voor de gezelligheid en we zien elkaar gauw.

Mr.M

Citaat van: twani op december 29, 2015, 22:31:41
Hij zou prima op de bovenste etage van je rack passen MAZ. Daar waar nu je "aquarium" staat zeg maar :D
Dit kan ook gewoon op de aquarium theo. Hiervoor hoef ik de aquarium niet te legen.;).

PS . Ik je  pas een nieuwe circulatie pomp lager in de clearaudio gedaan.

Citaat van: Martin!!! op december 29, 2015, 23:37:33
Altijd leuk zo'n M&G welke bron gebruiken jullie?

Ennuh wordt/werd de draaitafel nog ingezet?
Bron is computer en cd speler. De dt wordt vanavond niet gebruikt. Had gekund maar de DEVIALET was daar niet op geconfigureerd en we hadden geen zin om te puzzelen.  Gewoon lekker cdtje in de lade of stream. En spotify natuurlijk.
Als spotify niet lekker klinkt door de Devialet  dan is het bij mij exit. Ik vind dat zelfs spotify goed moet klinken bij een goed opstelling.

LABO

Goed te horen dat ook jij erg tevreden bent over de Devialet Maz. Hoewel niet op mijn eigen Khama's denk ik dat ik het aanbod van Jan binnenkort maar eens moet accepteren om hem eens te kunnen beluisteren.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Kerkhoffd

De 400 is inderdaad nog mooier Maz. Wordt ook mijn volgende stap. Nog even sparen  ;)
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: LABO op december 30, 2015, 01:19:12
Goed te horen dat ook jij erg tevreden bent over de Devialet Maz. Hoewel niet op mijn eigen Khama's denk ik dat ik het aanbod van Jan binnenkort maar eens moet accepteren om hem eens te kunnen beluisteren.
Ik moet je eerlijk toegeven lex, voor een apparaat welke alles heeft is het echt een goed ding.
Bij velen high end bezitters kost haast ieder component een Devialet.

Dac
Pre
Stream
Eind versterking
Phono
kabels

Als je die dingen optel dan ga je hard in de wereld van losse high end componenten.

Mijn dac alleen al kost haast een Devialet en om te zeggen dat deze losse component (enkel een dac)zijn geld waard is vergeleken met een Devialet wat alles heeft is nog maar de vraag.

Eigenlijk  is de antwoord simpel . NEE .

Maargoed ik ben liefhebber van losse componenten en ik leg het er graag voor neer, maar als je niet genoeg ruimte heb voor een  grote rack met  losse monos  en is de WAF factor heel belangerijk thuis of is je budget is niet toereikend om mooie losse onderdelen te kopen dan  bied dit echt een berg waard voor zijn geld.

Nou is 7 k niet bepaald kleingeld voor velen maar in de high end gebeuren is dat geen ruim budget.  Als je kharma binnen zou lopen met 7 k dan loop je weg met een eindtrap en een stroom kabel Of een Voortrap en een interlink.
Anders heb je een setje kabels voor tussen de vv /ev en de speaker.

Dan heb je 7 k uitgegeven en je kan alsnog zelf gaan zingen. Lol

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op december 30, 2015, 01:29:31
De 400 is inderdaad nog mooier Maz. Wordt ook mijn volgende stap. Nog even sparen  ;)
Kan me voorstellen. Gezien de Vriendelijke belasting van de db7 @ 4 ohm ,heb je aan een 200 al zat. De 200 zal op 4 ohm denk ik ruim 300 watt leveren? Nou dat is voor een tweeweg Systeem zat.
Vooral als je kijkt naar de dempingsfactor die een klasse d kan leveren. Dat kunnen weinig transistor  versterkers nadoen.
Mij Kharma monoblokken zijn @4 ohm 150 watt en dat gaat al heel strak , ik had met de Devialet met zijn ruim dubbel aantal watts niet het idee dat het laag veel strakker was ten opzichten van de kharma monos met de helft minder vermogen.

Dus daar zal mijn prioriteit niet in liggen denk ik als ik al een davi 200 had , mits je een grote systeem hebt met multi units die moeilijk aanstuurbaar is.

YamahaRXV zat ook aan een 400 te denken voor de toekomst, maar zoals ik hem zei,: voor de prijs van een 2de davi kan hij beter de kharmas 3.2 verkopen en een tweedehands db7 in huis halen. Daarmee maakt hij een Veel groter sprong in geluid dan enkel meer kracht achter de zelfde tweeweg speaker die al goed doet met een davi 200.