aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Citaat van: maz op december  8, 2015, 10:14:14

Maz mag weer half jaar gratis een db7 uitproberen..hahaha.

Ik zou helemaal niets kopen, over een half jaar laat je een ' duurder' type komen....
;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

murena

Hoi Maz

je vroeg hoe mn DB7  bevallen, nou moeten nog goed inspelen, hoog en het laag zijn nog niet helemaal los.
Maar ze zetten nu al een veel groter beeld neer als mn oude DB7 , midden gebied is echt veel beter, de muziek
is meer een geheel nu , maar er gaan  nog wel wat uurtjes overheen voordat ze echt los zijn  :(.
Aubergine is wel een mooie kleur, die wilde ik  eigenlijk ook, maar mn 2e helft vond het niks >:(
Eric
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

Mr.M

Citaat van: LABO op december  8, 2015, 11:45:09
Geweldig Maz nu al de DB7 in huis  :wub: 

Ben benieuwd naar jouw bevindingen
Dit is een leen toestel Alex. Dit is .en db7 en ik heb .enen db7s besteld.  Net bericht gehad dat de mijn 12 tot 14 weken duurt voordat die klaar is.
Tot die tijd mag ik deze demo toestel in huis hebben om alvast te genieten.

Citaat van: Bama op december  8, 2015, 11:46:23
Indrukwekkend Maz
Ja ton. Ik vind dit toch qua uiterlijk iets mooier dan zijn kleine broertje.
Ben benieuwd hoe die het doet bij mij thuis.
Citaat van: patsijb op december  8, 2015, 12:21:54
nou veel plezier
en zie ik daar Peter weer sjouwen? [emoji14]
Ja peter heeft dik zitten sjouwen.

Ik heb ook nog eens een doos wijn en  champagne gehad voor als Dank.

Mijn dag kan niet meer stuk.

Citaat van: pameijer op december  8, 2015, 12:22:52
Dan ook maar meteen een bijpassende auto lijkt me  [emoji14]ompom:

Aston Martin DB7 voor wie het niet begreep  :headbanging:
Hahaha. Ooit hopelijk. Ooit...
Citaat van: ducman748 op december  8, 2015, 13:13:10
Jeetje Maz die zou ik toch graag een keertje beluisteren zeg  :angel:
We kunnen kijken hoe en wat...
Citaat van: Pjotr27 op december  8, 2015, 13:42:32
Ik zou helemaal niets kopen, over een half jaar laat je een ' duurder' type komen....
;)
Hahaha ... Zolang ze niet bezorgd zijn in de juiste uitvoering kan ik alle kanten op. Lol

Citaat van: murena op december  8, 2015, 15:16:50
Hoi Maz

je vroeg hoe mn DB7  bevallen, nou moeten nog goed inspelen, hoog en het laag zijn nog niet helemaal los.
Maar ze zetten nu al een veel groter beeld neer als mn oude DB7 , midden gebied is echt veel beter, de muziek
is meer een geheel nu , maar er gaan  nog wel wat uurtjes overheen voordat ze echt los zijn  :(.
Aubergine is wel een mooie kleur, die wilde ik  eigenlijk ook, maar mn 2e helft vond het niks >:(
Eric

Ik moet zeggen dat de aubergine kleur mij ook heel erg aangesproken heeft.

Ik vond het meteen heel erg mooi toen ik het vanochtend zag.
Mijn vriendin wilt de parel witte . Die hebben ze  op voorraad dus als ik die zou willen nemen heb ik hem deze week nog.
Daar hebben ze nog een kast van op voorraad ...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

De aubergine is echt een hele mooie kleur zeg.. leeft met de licht mee.
Nou twijfel ik weer. Diamant zwart of obergien...
Wat een ellende. Lol ;)

Ik denk dat ik een flesje opentrek uit de doos die ik van Peter van kharma heb gekregen om de stress te verzachten.
Hmmmm welke fles zal ik openen??? Inimini....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Even alles laten warm draaien en lekker luisteren...
Ben benieuwd hoe de db7 het doet tov de s7s in mijn ruimte.

In je eigen ruimte 2 speakers vergelijken is toch het beste.

Zeer zeer benieuwd wat de grote broer te bieden heeft en of de upgrade daadwerkelijk zijn geld waard is .
Het is een compleet andere systeem ,groter , meer woofers, andere impedantie ( 4 ohm ipv 8) enz enz.
Nu kan ik eerste hand ervaren het verschil tussen een 2 weg met 2 1 woofer en een 2 weg met twee woofers.

Mr.M

De eerste liedje gaat er nu doorheen en ben nu al verkocht.
Wat een rust en gemak.  Dit is meer opname studio effect.
Alle geluid  lijkt uit een donker gat te komen. Met de db7 is alles nog iets  gemakkelijker volgbaar dan zijn broertje.
Alles lijkt  iets groter te zijn afgebeeld . Kan het moeilijk verwoorden maar dit is een iets gemakkelijkere speaker om naar te luisteren.
Ik luister ook wat harder nu. Hij iets minder "fel" wil ik het noemen maar iets relaxer dan zijn broertje om naar te luisteren.
Dit is meer een studio achtig  ervaring. Je hoort echt alles vergroot alsof het voor je neus gebeurt achter het raam in een donker gat.

Weinig zullen snappen wat ik bedoel want het is een bijzonder ervaring als je in een opname studio zit.

Mijn oom heeft een opname studio en ik weet precies wat je hoort in zoeen studio wanner je  achter het raam zit.
Stemmen zijn waanzinnig duidelijk en de verfijning  en gemak waarmee detail uit muziek gezogen wordt is met de db7  absoluut beter dan zijn broertje.

Dit is een van de weinig momenten die mij dat herinnering terug brengt.

Het laag valt heel erg mee. Ik had veel meer roomgain en boom boom verwacht maar dat is zeker niet het geval.
Je voelt en hoort zeker een verhoogd laaguitput ,maar geen onaangenaam rommelmakend bas die het hele midgebied naar klote helpt.
Heel erg mooi dit.
Was bang dat het teveel zou zijn van Gooie,  maar dit is absoluut een stap hoger dan de S7. De s7s is een mooie speaker maar dit is  Veel relaxer en gemakkelijker in alle opzichten.

@abel , ik denk dat jij deze speaker thuis moet horen abel.
Dit is meer jouw pakje... intieme studio effect en een hoogresolutie luisterervaring.

Dit is een heel ander speaker dan zijnkleine broertje.

Ik was al blij met de S7 maar had ik geweten dat de db7 dit zou doen in mijn kamer dan had ik nooit de S7 besteld.

Mijn dank aan kharma voor het Zoek raken van de diamant zwarte speakers van die AMERIKAAN.
Anders had ik dit misgelopen. Lol.

Dit had zo moeten zijn. God houdt toch van me...hahaha

DofN

Citaat van: maz op december  8, 2015, 19:07:00

@abel , ik denk dat jij deze speaker thuis moet horen abel.
Dit is meer jouw pakje... intieme studio effect en een hoogresolutie luisterervaring.

Goed om te lezen dat je zo enthousiast bent. Ik kom eerst wel een keer bij jou :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december  8, 2015, 19:13:53
Goed om te lezen dat je zo enthousiast bent. Ik kom eerst wel een keer bij jou :)
Moet je zeker doen abel. Dit is een heeeeel ander speaker dan zijn broertje...

Sta eigenlijk versteld .. had dit verschil niet verwacht eigenlijk.

De s7s en de db7 welke ik hier heb staan schelen maar 1500 in prijs... 18500 en 20k .
Je zou gek zijn als je de s7s neemt ipv dit.

Verschil tussen S7 en db7 is wel behoorlijk(14k en 20) maar als iemand een s7s kan betalen en niet de db7 neemt dan heeft die een gehoor probleem denk ik.

Ben benieuwd wat de db7s doet . Dit is al zo goed!!!! Dit is een upgrade van S7 naar db7 echt waard. Geluidstechnisch ga je er echt op vooruit.

Eigenlijk gek, want als je 14 k voor een S7 betaald dan verwacht je eigenlijk dat je heel ver bent..... tot je de grote broer hoort.

Dan snap je de upgrade ziekte.

chansig

Neem die speakers een keer mee deze kant op...neem je Doorof ook mee. :D

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op december  8, 2015, 20:08:23
Neem die speakers een keer mee deze kant op...neem je Doorof ook mee. :D

Gr. Hans
Durf ik niet.  Ben bang dat ik mezelf voor me kop sla dat ik zoeen berg geld aan speakers heb uitgegeven. Hahaha.  Lol..

Naar jerry ga ik ook niet meer. Mede daarom. Haha

Mr.M

Op  foto 1 kan je heel mooi de kleur verschillen zien in speakers bij verschillendr licht inval.

De eerste is de aubergine metallic die doorloopt naar beneden naar zwart,  daar achter  is de zelfde obergien metallic  welke door lichtinval grijs lijkt(metallic deeltjes die naar voren komen) en daarachter weer de diamant zwarte.

Lakwerk en kleur opstellingen van de kharmas zijn waanzinnig.
De Kleuren van kharma  hebben een eigen leven.

paaj

Volgens mij kun je dat best hebben dat aubergine, lijkt me in 't echt erg mooi. Wit ging ook best goed, lijkt me ruimtelijker overkomen dan zwart.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

LABO

Mooie kleur idd maar minder goed verkoopbaar als je er ooit weer afscheid van wilt nemen. Wit en Diamond Zwart zijn ook tijdloze kleuren, dus ik weet niet of het verstandig is je geld in een dergelijke trendy kleur te stoppen.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op december  8, 2015, 23:16:05
Mooie kleur idd maar minder goed verkoopbaar als je er ooit weer afscheid van wilt nemen. Wit en Diamond Zwart zijn ook tijdloze kleuren, dus ik weet niet of het verstandig is je geld in een dergelijke trendy kleur te stoppen.
Snap je standpunt , het is wel de meest verkochte kleur VAN kharmas tot mij verbazing.

50 %obergien /30% zwart en diamant zwart en 20%  overige kleuren.

In het echt is die ook een waanzinnige kleur om te zien.
Ik snap waarom dit de meest verkochte kleur is.

Je moet het  in het echt zien ...

Ben echt aan twijfelen over de kleur.

Diamant zwart of obergien.... ik wacht even tot vriendin terug is van vakantie en kijken wat zij ervan vindt.niet dat het veel uitmaakt maar goed , dan is zij blij dat ze "mee mocht denken". ;)

Zij wilt graag de  witte maar ze mag uit zwart en Obergien kiezen.

Mr.M

Citaat van: paaj op december  8, 2015, 23:07:47
Volgens mij kun je dat best hebben dat aubergine, lijkt me in 't echt erg mooi. Wit ging ook best goed, lijkt me ruimtelijker overkomen dan zwart.
Alle drie kleuren zijn mooi. Wit /zwart/obergien , ze staan allemaal leuk.

Wit is heel elegant, je ziet alle vormen en tot me verbazing valt het haast niet op in de interieur.

Zwart is heel dominant aanwezig maar heel mooi door de spiegel glans. Heeft een hele stijlvolle uitstraling .

Obergien is levendig en sjiek en trekt subtiel de aandacht door zijn prachtige kleur.

Alle drie hebben wat ....

De diamant zwart is denk ik wel de veiligste kleur bij doorverkoop.

paaj

kan ik me wel voorstellen, aubergine lijkt (op je foto's)  bijna zwart maar is toch spannend. Hadden de Pioneer S2's ook met zonlicht :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Mr.M

Mr.M

Citaat van: paaj op december  9, 2015, 00:09:45
kan ik me wel voorstellen, aubergine lijkt (op je foto's)  bijna zwart maar is toch spannend. Hadden de Pioneer S2's ook met zonlicht :)
Ik denk haast dat ik de obergien bestel. Ik hou wel van een apart kleurtje wat net  anders en eigenwijzer is dan standaard.

Mijn eerste kharma was ook een bronze kleurige en ik vond het prachtig.

Dit is wel apart, meestal als je 2 woofers hebt dan doet eentje de mid en ander het laag.
Met deze heb je twee volwaardige units die beide meedoen in het midgebied , daardoor krijg je een berg resolutie output lijkt wel.

Vond het al apart toen charles zei dat dit een 2 WEG speaker was . Ik dacht eerst  dat dit een 3 weg speaker was maar blijkbaar is het gewoon een twee weg speaker  maar dan met twee mid/laag woofers.

De onderste unit lijkt wel iets meer energie uitput te hebben in mid tov de bovenste .
Kan ook aan mij liggen hoor.

DofN

Citaat van: maz op december  9, 2015, 00:11:41
http://www.hifi.nl/recensie/4346/Kharma-Elegance-dB7,-de-Nieuwe-Norm.html

Het nadeel van (Nederlandse) recensies (van sites als hifi) is dat er zelden gedurfd wordt een vergelijk te maken met luidsprekers in ongeveer dezelfde prijsklasse, en daaronder en daarboven. Meestal is de nieuwe heilige graal ontdekt, maar even zo makkelijk is diezelfde heilige graal ook ontdekt bij andere luidsprekers. Het is vaak allemaal erg top en goed.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december  9, 2015, 00:23:58
Het nadeel van (Nederlandse) recensies (van sites als hifi) is dat er zelden gedurfd wordt een vergelijk te maken met luidsprekers in ongeveer dezelfde prijsklasse, en daaronder en daarboven. Meestal is de nieuwe heilige graal ontdekt, maar even zo makkelijk is diezelfde heilige graal ook ontdekt bij andere luidsprekers. Het is vaak allemaal erg top en goed.
Ben met je eens. Heb zelf ook vaak gehaf dat ik recensies lees en ieder keer is de hemel weer een stap hoger gestegen .;) lol.

Eigenlijk is dst bij mij zelf ook niet anders. Ieder keer barst ik van antoujasme en ben helemaal in de wauw en nu lijkt weer of de hemel weer verhoogd is en maz heeft het weer aangeraakt.lol

Het is allemaal heel persoonlijk abel. Er is haast geen "slechte" speaker meer.
Meeste high end merken klinken gewoon top. Ik heb nu zoveel gehad en zelden dat ik echt walgde van een speaker.

Nou : de Pioneer s2 deed het heel slecht in mijn akoestiek ,maar dat kwam echt door de mismatch met ruimte.
De Wilson benesch arc vond ik niet goed.

De marten desighn welke ik heb gehad waren ook niet echt mij smaak,(vrij aandringerig).

Verder heb ik van hast alle speakers genotenwelke ik heb gehad.

Van de 300 euro qua l12 (waanzinnige speaker ) Tot aan deze haast 100 duurdere kharmas.

Mr.M

Zeg je wat waren je favorite speaker op een rij, ...

Nummer
1 de kharma DB7S is  de  Absolute topper ....
2  de vivid 1.5  (WAANZINNIGE SPEAKER) zingt met alles...
3 kharma s7S (heel gevoelig op versterking, heb hem aan Veel spullen gehangen en ieder keer klonk die totaal anders) moeilijke speaker om aan zingen te krijgen .
4 sonus faber guarneri palladio. Lust stroom en is muzikaal.
5 de lelijke schoendozen van SHL5.heel vriendelijk en met alles aanstuurbaar. Zelfs met een wekker radio. (En het blijft aangenaam klinken).lol

Mr.M

Hier een foto van een kharma composite(foto1) woofer die gebruikt wordt bij de normale lijn speakers en een kharma Omega (foto 2)unit welke in de S serie en exquisite modellen zit.

ducman748

Citaat van: maz op december  9, 2015, 01:08:38
Hier een foto van een kharma composite(foto1) woofer die gebruikt wordt bij de normale lijn speakers en een kharma Omega (foto 2)unit welke in de S serie en exquisite modellen zit.

waanzinnig Maz wat een mooie luidspreker heb je staan, hoe is het laag alles onder controle? :clapping:

twani

Citaat van: maz op december  9, 2015, 00:43:20
Zeg je wat waren je favorite speaker op een rij, ...

5 de lelijke schoendozen van SHL5.heel vriendelijk en met alles aanstuurbaar. Zelfs met een wekker radio. (En het blijft aangenaam klinken).lol

Tijd voor mij om te downgraden qua versterking lees ik :D

patsijb

ik heb de db7 ook eens mogen beluisteren en inderdaad dat geluid is echt geweldig
mijn budget was niet toereikend en mijn ruimte ook niet
anders had ik de s7 ook niet gehad haha
wie weet in de toekomst maar daar denk ik maar niet aan..