aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

DoN, ik vind die Kharma's te bleek afsteken in jouw ruimte. De Dali's ogen er rustiger...

Maar het gaat natuurlijk om hoe het klinkt  ;).

MAZ: mooi hoor, dat was bij aanvang al mijn kleurkeuze! Veel plezier ermee.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Citaat van: Jumping Jack op december  4, 2015, 12:38:41
DoN, ik vind die Kharma's te bleek afsteken in jouw ruimte. De Dali's ogen er rustiger...

past juist mooi bij het lichte kleed en het witte meubel...

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op december  4, 2015, 12:49:10
past juist mooi bij het lichte kleed en het witte meubel...
Dat vond ik nou ook. Stond echt als een sierstuk.
Ik denk dat met de lange front erop dat het stukken mooier is dan zo zonder front.

Ik was stiekem heel jaloers op de ruimte.

Foto's ...
Zoals je ziet is de zwartr kleur heel erg mooi
Zwart totdat er licht opvalt. Dan is het ineens grijz/zwart.
Met flits is het een glitter feest. ..

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

En de ruimte van abel met de parel witte s7s..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Smaak is een bitch natuurlijk.....maar ik ben het met JJ eens. De Dali's staan (zo op de foto) mooier.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

DofN

Vind ik ook, dat wit is te hard hier en dan zijn de Euphonia's een stuk mooier. In mijn eigen topic staan wat metingen en zal ik tzt ook wat indrukken neerpennen. Nu eerst maar eens verder luisteren.

@Maz, die van jou moet ik in het echt zien.. Op de foto weet ik het nog niet zo.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Foto doet echt geen goed.. in het echt zijn ze waanzinnig mooi.

En inderdaad , smaken verschillen. Ik vind zowel wit als zwart mooi.

Voorkeur heeft zwart. Want dst is een makkelijker verkoopbaar kleur mocht ik willen upgraden ooit naar vivids of een kharma exquisite.

Tja je moet een beetje slim inkopen.

gerzom

Gefeliciteerd Maz, erg mooie speakers!!

(.................. en zie ik daar nou de Audio Research LS-17SE van Toni in je rek staan ?  ;D )
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

patsijb

Citaat van: maz op december  4, 2015, 14:58:45
Foto doet echt geen goed.. in het echt zijn ze waanzinnig mooi.

En inderdaad , smaken verschillen. Ik vind zowel wit als zwart mooi.

Voorkeur heeft zwart. Want dst is een makkelijker verkoopbaar kleur mocht ik willen upgraden ooit naar vivids of een kharma exquisite.

Tja je moet een beetje slim inkopen.

als ik kharma exquisite zou nemen zouden ze bij denk ik ook wit worden haha
inruilen kan bij kharma altijd he

Mr.M

@ gerzom... U BENT SCHERP VANDAAG.
.was aan wachten wie het eerst opmerkt.
Dat is idd de 17se.Alles is nieuw wat hier staat.eigenlijk niet echt maz Style. Llol
Alles is nieuw en moet ingespeeld worden.
De kharma monoblokken zijn splinternieuw.
De 17se is splinternieuw.
De s7s is splinternieuw.

Haat inspelen. Gister avond even gezeten en alles klonk een beetje ingetogen en suf. Het laag is dunnetjes en mid hoog oog niet om van om te vallen.

Dus al bij al klinkt het niet zoals het moet.
Arc geeft zelf ruim 500 uur aan voordat de buizen optimaal ingebrand zijn en dat geld ook voor de speakers...

Pffffffff. .. hup tweedehands. Want dit ellende heb je niet.

Mr.M

Citaat van: patsijb op december  4, 2015, 16:38:19
als ik kharma exquisite zou nemen zouden ze bij denk ik ook wit worden haha
inruilen kan bij kharma altijd he
Klopt inruilen kan altijd.  En ik heb de exquisite  in wit gezien en was daar niet weg van.

De Obergien of zwart vind ik wel heel erg mooi.

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op december  4, 2015, 12:38:41

Maar het gaat natuurlijk om hoe het klinkt  ;).

MAZ: mooi hoor, dat was bij aanvang al mijn kleurkeuze! Veel plezier ermee.
Klopt . De dalies zijn wat relaxer om te zien. De kharmas zijn echte blikvangers.

Mr.M

Slecht nieuws  .  .... me kharmas worden weer opgehaald begin  volgende week. Lol
Werd net gebeld en kharma heeft   mijn Hulp nodig. Een bestelling uit Verweggistan IS blijkbaar niet goed doorgekomen en iemand moet volgende week zijn s7s (diamant zwart)in huis hebben.
Gelukkig had maz ook een s7s in diamant zwart besteld dus met een beetje medewerking en geduld van mijn kant kan kharma zijn verre klant helpen.
Dus maz  gaat een handje meehelpen en zijn gloednieuwe s7s naar Verweggistan sturen.lol

Goed.... inspelen heeft dus geen zin ... Dit wordt weer wachten...

"Even tussen ons"  lol

Ik heb net van Charles van oostrum gesproken en er komt hoogst waarschijnlijk een kharma ELEGANCE MONITOR voor de liefhebbers van monitor en ht mensen die een kharma opstelling in ht hebben.

Dus er komt heel wat nieuws uit Breda strakkies.

Robiwan

Citaat van: doorofnight op december  4, 2015, 11:30:49
Kan het kharma draadje niet vinden, alle Kharma zoekopdrachten leiden naar het Maz topic :)

Staan nu in huize DoF.

Zoals wellicht bekend ben ik uitermate tevreden met mijn Euphonia ms4.. Maar heb de kans om vrijblijvend een paar dagen te vergelijken. Ben benieuwd hoe het uitpakt. De eerste indruk is.. Prima luidsprekers  8)

Om Maz' draadje niet langer te vervuilen een linkje naar wat metingen:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=135845.msg2866182#msg2866182

hele fraaie en rustgevende luisterplek :) :clapping: :wub:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

patsijb

Citaat van: maz op december  4, 2015, 17:28:23

"Even tussen ons"  lol

Ik heb net van Charles van oostrum gesproken en er komt hoogst waarschijnlijk een kharma ELEGANCE MONITOR voor de liefhebbers van monitor en ht mensen die een kharma opstelling in ht hebben.

Dus er komt heel wat nieuws uit Breda strakkies.

dais toevallig..van de week bedacht ik me dat een monitor wel n mooie schakel zou zijn om iets meer mensen van kharma te kunnen laten genieten..even afwachten haha

joey01

Beauty's van speakers, zonde dat ze alweer weg gaan  :nopompom:
Enig idee hoelang het nu duurt voordat je nieuwe krijgt?

Mr.M

Citaat van: patsijb op december  4, 2015, 19:12:05
dais toevallig..van de week bedacht ik me dat een monitor wel n mooie schakel zou zijn om iets meer mensen van kharma te kunnen laten genieten..even afwachten haha
Ik had allang aangegeven dat de Europese markt een mooie monitor van kharma zou warderen.
Ik snap niet dat dat er nog niet is gezien de grote hoeveelheid speaker soorten welke kharma heeft.

Dit was een aandachtspunt naar mijn mening en het gaat ook gebeuren . Staat in ieder geval in de TO DO LIST.

Ook de nieuwe ELEGANCE versterker serie welke eraan gaat komen zullen heel erg mooi uitzien. GELOOF ME ;).

Geen kleine k.t kastje als mono blok maar een volwaardige versterker.
Dus geen lucifersdoosje met een 5k+ prijskaartje.
Begrijp me niet verkeerd, de kleine monoblokken hebben een waanzinnig geluid. Alleen als je 5k betaald wil je ook wat zien en voelen.  Ik heb toen al duidelijk aangegeven dat ze daar niet goed over hebben nagedacht.
De psychologische "waard voor me geld gevoel"  is bij de kharma matrix serie electronica van laag niveau.

Ik heb al meerdere potentiële klanten zien afhaken enkel omdat het niet uitziet als een versterker die ballen heeft. Lol

Citaat van: joey01 op december  4, 2015, 19:24:59

Ja , vind ik ook. Ben net thuis en ben ze goed aan inspecteren en dit ziet er echt AF uit. Niets op aan te merken. DIT IS KWALITEIT zoals je verwacht van high end.

Ik ga maandag eens langs bij kharma om te kijken hoe en wat betreft de levertijd van de nieuwe.
Als het weer zolang gaat duren dan ga ik kijken of ik misschien met een EXQUISITE MINI thuis kan komen.lol ... even kijke  hoelang het duurt voordat me kharmas klaar zijn . Als het te lang duurt dan ga ik proberen  om tot een "schikking" te komen voor een EXQUISITE MINI. Want die hebben ze gewoon op voorraad staan.

Denk dat ik eerst een grote taart koop voor de hele ploeg en heel zielig naar charles loop met de mededeling dat ik al half jaar op een speaker wacht en eindelijk heb ik hem, wordt het de volgende dag weer opgehaald en verscheept naar VS.

Ik Vind dat kharma mij een gratis upgrade moet geven naar exquisite voor de moeite ....hahahaha

Mr.M

Citaat van: joey01 op december  4, 2015, 19:24:59
Piano zwart en Obergien metallic hebben ze op voorraad staan alleen geen diamant zwart.
Dat is enkel op bestelling zoals de parel witte.
Geen voorraad kleur helaas. Plus dat ze ver achterlopen op de huidige bestellingen.
Dus de vraag is veel meer dan wat kharma eigenlijk aankan.  Ze zijn doublé shifts aan draaien bij de kasten makerij om de achterstand in bestellingen in te halen.

Mr.M

Zwart is stukken moeilijker te fotograferen dan wit zeg.

chansig

Citaat van: maz op december  4, 2015, 21:03:49

De psychologische "waard voor me geld gevoel"  is bij de kharma matrix serie electronica van laag niveau.

Ik heb al meerdere potentiële klanten zien afhaken enkel omdat het niet uitziet als een versterker die ballen heeft. Lol

Ik vind het eigenlijk wel een trieste constatering.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op december  4, 2015, 23:02:41
Ik vind het eigenlijk wel een trieste constatering.

Gr Hans
Ik weet nou niet exact hoe ik dat moet opvatten hans.

1.   Is het triest dat iemand zo denkt ?( Vanuit het uiterlijk oordelen)

2, of triest dat een product met zoeen prijs dat gevoel( geen waard voor je geld gevoel) geeft?

Gr maz

chansig

Mijn uitgangspunt is muziek luisteren, beleven etc.

Tuurlijk begrijp ik dat als je 20.000 euro uitgeeft, hetgeen je koopt dat ook wel moet uitstralen. Maar 20.000 euro zegt mij niets over de kwaliteit van de muziek die er weergegeven wordt.

Maar goed de mens is een vreemd wezen...dus logica is over het algemeen ver te zoeken. Zeker als het om audio gaat..

Gr Hans

Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: maz op december  4, 2015, 21:03:49
Ik had allang aangegeven dat de Europese markt een mooie monitor van kharma zou warderen.
Ik snap niet dat dat er nog niet is gezien de grote hoeveelheid speaker soorten welke kharma heeft.

Dit was een aandachtspunt naar mijn mening en het gaat ook gebeuren . Staat in ieder geval in de TO DO LIST.

Ook de nieuwe ELEGANCE versterker serie welke eraan gaat komen zullen heel erg mooi uitzien. GELOOF ME ;).

Geen kleine k.t kastje als mono blok maar een volwaardige versterker.
Dus geen lucifersdoosje met een 5k+ prijskaartje.
Begrijp me niet verkeerd, de kleine monoblokken hebben een waanzinnig geluid. Alleen als je 5k betaald wil je ook wat zien en voelen.  Ik heb toen al duidelijk aangegeven dat ze daar niet goed over hebben nagedacht.

Ja , vind ik ook. Ben net thuis en ben ze goed aan inspecteren en dit ziet er echt AF uit. Niets op aan te merken. DIT IS KWALITEIT zoals je verwacht van high end.

Ik ga maandag eens langs bij kharma om te kijken hoe en wat betreft de levertijd van de nieuwe.
Als het weer zolang gaat duren dan ga ik kijken of ik misschien met een EXQUISITE MINI thuis kan komen.lol ... even kijke  hoelang het duurt voordat me kharmas klaar zijn . Als het te lang duurt dan ga ik proberen  om tot een "schikking" te komen voor een EXQUISITE MINI. Want die hebben ze gewoon op voorraad staan.

Denk dat ik eerst een grote taart koop voor de hele ploeg en heel zielig naar charles loop met de mededeling dat ik al half jaar op een speaker wacht en eindelijk heb ik hem, wordt het de volgende dag weer opgehaald en verscheept naar VS.

Ik Vind dat kharma mij een gratis upgrade moet geven naar exquisite voor de moeite ....hahahaha

Als ik een luidspreker bij mij in huis heb welke door mij reeds keurig is betaald, ben je echt een serieuze gangster wil je deze weer onvrijwillig aan mijn woonomgeving onttrekken.

No way!

Mr.M

Citaat van: twani op december  4, 2015, 23:19:05

Als ik een luidspreker bij mij in huis heb welke door mij reeds keurig is betaald, ben je echt een serieuze gangster wil je deze weer onvrijwillig aan mijn woonomgeving onttrekken.

No way!
Hahaha. Lach me de tauw .... hiero theo door je uitspraak. Lol.

Dit was een vriendelijke vraag of  ik ze even uit Brand kon helpen en absoluut geen moeten.

Gezien ze mij goed kennen en andersom , is zoeen vraag niet zo gek.
Het is maar hoe je met elkaar omgaat.
Ik heb ook weleens verzoeken gedaan bij kharma welke kosteloos voor me gedaan is.

Je wordt behandelt Hoe je een ander behandelt. 

Dus ik geef ze deze speakers met liefde terug als ik ze ermee kan helpen.. als nodig neem ik zelfs een dag vrij en breng het persoonlijk terug ... 

Wie goed doet goed ontmoet heren.

Mr.M

Citaat van: chansig op december  4, 2015, 23:13:02
Mijn uitgangspunt is muziek luisteren, beleven etc.

Tuurlijk begrijp ik dat als je 20.000 euro uitgeeft, hetgeen je koopt dat ook wel moet uitstralen. Maar 20.000 euro zegt mij niets over de kwaliteit van de muziek die er weergegeven wordt.

Maar goed de mens is een vreemd wezen...dus logica is over het algemeen ver te zoeken. Zeker als het om audio gaat..

Gr Hans
Jij bent net als jerry wat meer "down to earth" wat betreft gedachten over audio.

Geluidsmatig gezien geef ik je geen ongelijk. Heb zelf meegemaakt Hoe een belachelijk goedkope set waanzinnig kan klinken , dus de absurde bedragen die af en toe voorbij komen in audio land heeft weinig met MUZIEK BELEVING  te maken maar meer met MERK BELEVING , UITERLIJK en TECHNIEK.

Dus wat je zegt klopt grotendeels wel hans, het draait niet altijd enkel om "muziek" .. het is tegenwoordig voor velen waaronder ikzelf meer dan alleen wat je hoort . Ik betaal meer in dit geval voor wat ik zie dan dat ik hoor.

Als het enkel om geluid ging dan had ik het wel bij de vivid monitors gehouden en een van de veel goedkopere versterkers die ik heb gehad hiervoor. Die klonken waanzinnig goed en kosten een fractie van de kharma/ARC/COMBI.
;)