aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Kerkhoffd

En als je nieuwe audiospullen wilt vervoeren een Ford Transit erbij.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

sultankat

De Porsche is het mooist nmm en ook de beste investering qua afschrijving, de witte Mercedes met 4 zitplaatsen het meest praktisch. Die zwarte Mercedes is spannend maar wat mij betreft "over the top" qua design. Ik zou me niet blind staren op die portieren die zo fraai opengaan. Uiteindelijk moeten ze dicht  :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joris1971

Even mijn post herlezen en herzien

Mr.M

Citaat van: sultankat op november 17, 2015, 20:57:05
De Porsche is het mooist nmm en ook de beste investering qua afschrijving, de witte Mercedes met 4 zitplaatsen het meest praktisch. Die zwarte Mercedes is spannend maar wat mij betreft "over the top" qua design. Ik zou me niet blind staren op die portieren die zo fraai opengaan. Uiteindelijk moeten ze dicht  :clapping:

Dat is exact mijn gedachte ook. Porche , zo gek het OOK klinkt zakt het minst in waarde tussen de auto merken. Sterker nog de oudere porche  modellen worden alleen maar duurder. Lol.
Mijn eerste keus qua looks en klasse en snelheid(sportief) gaat naar de porche ,maar meest praktisch is de mercedes E .coupe. (witte). Mooi om te zien en praktisch in gebruik.
Met de porche "moet " ik een tweede auto erbij nemen. Met de mercedes (witte )niet. Daar kan je bijna alles mee doen.
Dus ben in dubio wat ik wil...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Jumping Jack

Neem die waarvan je de naam wel kan spellen  ;).

PorSche  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op november 17, 2015, 21:34:19
Neem die waarvan je de naam wel kan spellen  ;).

PorSche  ;D.
Verdik... U heeft gelijk, de S ontbreekt.  Hahah lol.   Komt door de auto correct. ;)
1-0 voor u. Dat was een inkopper.

PS . Je hoef het niet te kunnen spellen om het te kunnen kopen , dst scheelt.. Lol...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Martin!!!

mainly British stuff

R

Kingpin

Citaat van: maz op november 17, 2015, 19:14:37
Enige nadeel is de verbruik. ... 1 op 4.5 binnen  stad.
Als je je daar druk om maakt zou ik er niet eens aan beginnen (trust me i know)  ;)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

twani

Citaat van: maz op november 17, 2015, 21:29:01
Dat is exact mijn gedachte ook. Porche , zo gek het OOK klinkt zakt het minst in waarde tussen de auto merken. Sterker nog de oudere porche  modellen worden alleen maar duurder. Lol.
Mijn eerste keus qua looks en klasse en snelheid(sportief) gaat naar de porche ,maar meest praktisch is de mercedes E .coupe. (witte). Mooi om te zien en praktisch in gebruik.
Met de porche "moet " ik een tweede auto erbij nemen. Met de mercedes (witte )niet. Daar kan je bijna alles mee doen.
Dus ben in dubio wat ik wil...

Een Cayman in waarde stijgen? Proest, ooit misschien...  Alleen de 911 is wat dat betreft een goede investering, de minder gewilde 996 daargelaten...

964 en 993 om precies te zijn als het investeringstechnisch juist moet zijn....

Hoop ook dat je op de hoogte bent van de zeer zeer ernstige technische malheur die deze watergekoelde boxers kennen.

Ik noem IMS lager, RMS seal, gescheurde cilinderwanden. Indien geen verstand van de materie zeg ik: SUCCES MET DE PORTOMONAIE ;)

Waarom ik dit weet?  Jarenlang lid van het grootste Porschforum (omdat ik zelf al geruime tijd op zoek ben naar een goede 911)

DofN

Als je echt niet kan kiezen Maz, koop je ze allebei!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Ruud-

Citaat van: maz op november 17, 2015, 19:04:53
En deze..
Ik zie dat die van RVS (roest vast staal) is, kan niet roesten, ook een voordeel  ;D ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Citaat van: R op november 17, 2015, 22:35:42
De Porsche, absoluut.
:)
Citaat van: Kingpin op november 17, 2015, 22:58:43
Als je je daar druk om maakt zou ik er niet eens aan beginnen (trust me i know)  ;)
Zo te zien zijn er meerdere die mij voor zijn geweest ....;)
Citaat van: twani op november 17, 2015, 23:28:29
Een Cayman in waarde stijgen? Proest, ooit misschien...  Alleen de 911 is wat dat betreft een goede investering, de minder gewilde 996 daargelaten...

964 en 993 om precies te zijn als het investeringstechnisch juist moet zijn....

Hoop ook dat je op de hoogte bent van de zeer zeer ernstige technische malheur die deze watergekoelde boxers kennen.

Ik noem IMS lager, RMS seal, gescheurde cilinderwanden. Indien geen verstand van de materie zeg ik: SUCCES MET DE PORTOMONAIE ;)

Waarom ik dit weet?  Jarenlang lid van het grootste Porschforum (omdat ik zelf al geruime tijd op zoek ben naar een goede 911)
Nee idd . De cayman is niet de " liefhebbers" Porsche .

de onwetendheid en gebrek aan kennis betreft Porsche is de enige reden dat ik niet op Porsche ben overgegaan.

Eerst dacht ik aan een 911. Toen zag ik deze cayman en  hoorde van een kennis dat hij veel problemen had met zijn Porsche 911 turbo motor en de kosten daarvan en dat schrok me een beetje af van Porsche.

Daarom ben ik weer naar een mercedes gaan kijken. Daar weet ik meer van.

De E coupe ga ik morgen bekijken en als de auto daadwerkelijk onder de 50 dkm heeft gereden dan zal ik hem waarschijnlijk kopen.
De 2 +2 is heel handig en ruim , alleen jammer dat de motor een 2.5 cgi is .met rond 210 pk.
Had liever de 350 cgi gehad.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op november 17, 2015, 23:32:43
Misschien ooit abel. ;)

Former member 78

Citaat van: maz op november 17, 2015, 19:14:37
Die velgen zijn inderdaad wat sjonni.  Had wat stijlvolle en netter gemogen.
Maargoed deze auto is heel opvallend gemaakt. . Zie foto. Deuren kunnen zowel naar buiten als naar boven open.lol
..
Enige nadeel is de verbruik. ... 1 op 4.5 binnen  stad. Lol..

Maargoed ,ik rij niet zoveel  , het is een weekend auto. 6 DAGEN IN DE WEEK ga ik met mijn FORD  K  naar de zaak.

Ik vind het serieus ween VETTE bak...

Wat een foute wagen, terwijl een SL dat niet is.

Als je een beetje normaal rijdt, rij je wel zuiniger dan 1 op 4,5 met zo'n ding.
Op de lange weg is het mij gelukt om bijna 1 op 13 te rijden met een SL500. (Over zo'n 600km)

VlisChris

Mr.M

Nou moet ik zeggen dat ik met mercedes ook niet de beste ervaringen heb.
Mijn clk heeft ook de nodige kosten gemaakt.

Eerst de motor... kettingspanner heeft niet goed zijn werk gedaan  en distributiketting sloeg een tandje over waardoor een aantal kleppen naar klote gingen. Motor moest gereviseerd worden.

Daarna de versnellingsbak naar klote. Nieuwe versnellingsbak erin gezet.

Toen de Draagarmen   en alle rubber onderdelen vervangen.

nu rijdt die als een zonnetje . Niet gek, alles is vervangen aan die auto.hahah.  Lol...

Mr.M

Citaat van: ArjanR1 op november 18, 2015, 00:56:22
Wat een foute wagen, terwijl een SL dat niet is.

Als je een beetje normaal rijdt, rij je wel zuiniger dan 1 op 4,5 met zo'n ding.
Op de lange weg is het mij gelukt om bijna 1 op 13 te rijden met een SL500. (Over zo'n 600km)
Deze is inderdaad beetje "te" opgelapt.
Sl met een amg pakket is een hele stijlvol en tijdloze auto.

De uiterlijk  heeft me altijd aangesproken. Vandaar dat ik toen de clk heb gekocht. Sl was haast onbetaalbaar toen.

Wat verbruik van de 500 betreft. Snelweg valt inderdaad mee.
Binnenstad valt tegen. Nou moet ik zeggen , ik maak niet heel veel kilometers per jaar.
Nadeel van een sl : je kan er geen speakers mee ophalen in Zwitserland.  Daartegen kan je met een E coupe  dat wel. ;) lol.

Mr.M

Bama

De mercedessen zijn beide geïmporteerd maar dat wist je waarschijnlijk al.
Waarom importeer je zelf niet en pak je zelf dat voordeel?

Witalik

Die SL heeft 20 eigenaren gehad  :notify: dat is best een hoop.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

VlisChris

Citaat van: Witalik op november 18, 2015, 01:24:44
:o

Zoveel mensen die zich toch schamen om met dat ding te rijden?

VlisChris

Pas op met dat hok.
RDW is van mening dat de kans aanwezig is dat de teller teruggedraaid is.
Kijk maar eens op de site van de RDW.

Sirius666

Citaat van: doorofnight op november 17, 2015, 23:32:43

Of toch die draaitafel  :D

Thanatos

Citaat van: Witalik op november 18, 2015, 01:24:44

Wow.. Alleen al om die reden met een boog omheen..